Wens voor een eerste kindje - als het wat langer duurt

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Bloemkooltje, 3 jun 2023.

1. Mai1998

Mai1998 Fanatiek lid

21 mrt 2023
    1.018
    786
    113
    Vrouw
    Bah Lieke.. Gewoon kl*te..
    Hopelijk geeft deze maand rust je nieuwe energie!!

2. Mai1998

Mai1998 Fanatiek lid

21 mrt 2023
    1.018
    786
    113
    Vrouw
    Ja zoiets heb ik ook ooit gelezen! 0.07 per jaar ofzo geloof ik. Maar dat klopt dus niet? Achja je kunt er toch niks tegen doen dus we doen het er maar mee..

Ik heb het hier nog niet gedeeld, eigenlijk omdat ik mij er een beetje voor schaam, maar ik heb besloten qua carrière een stapje terug te doen! Na mijn miskraam merkte ik pas echt goed hoe zwaar dit hele traject voor mij/ons is en ik voel heel sterk dat dit het moment is om hier volle focus op te leggen. Carrière kan altijd nog! Ik werk nu 3 dagen/24 pw op een plek waar ik amper mijn hersenen hoef te gebruiken, ik vind het heeeerlijk :p

3. Anoniempje082022

13 aug 2022
    96
    47
    18
    Niks om je voor de schamen. Dat het voor jou goed voelt is het belangrijkste.
    Dit traject vraagt ook gewoon veel tijd en mentale ruimte dus minder werken is niks om je voor te schamen.

Mai1998 vindt dit leuk.
  4. Annegry91

Annegry91 Actief lid

6 jun 2023
    168
    84
    28
    Vrouw

5. Annegry91

Annegry91 Actief lid

6 jun 2023
    168
    84
    28
    Vrouw
    Hoi,

Maandag ben ik gebeld en vooralsnog word ik 25 maart geholpen aan mijn verklevingen. Hoop ontzettend dat ik toevallig eerder word gebeld en ik eerder terecht kan.
    Ook ben ik bang... Bang dat er iets beschadigd, dat de verkleving niet meer te vinden is (zoiets gaf de arts aan), bang dat ik nooit moeder mag worden. :cry:
    Voor dit telefoontje stond ik er echt heel sterk in, maar het voelt alsof de intake met informatie mij veel angstiger heeft gemaakt.

Wil iedereen wel feliciteren die het goede nieuws heeft mogen zien op hun test!
    En ook een dikke knuffel voor iedereen die (weer) pech heeft <3.

6. Mai1998

Mai1998 Fanatiek lid

21 mrt 2023
    1.018
    786
    113
    Vrouw
    Ik kan mij goed voorstellen dat zo'n intake opeens voor angst kan zorgen, dan wordt het toch opeens 'echt'. Als de verkleving niet meer te vinden is, is dat dan niet juist goed nieuws? Of begrijp ik dat verkeerd

Annegry91 vindt dit leuk.
  7. Ikwilzwangerworden

Ikwilzwangerworden Bekend lid

28 dec 2022
    680
    543
    93
    Vrouw
    Hier mijn laatste clear blue met 4+6!:)
    Nu afzien tot aan de echo…

Bijgevoegde bestanden:

EMMB, Mai1998, Bloemkooltje en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. LittleStarfish

LittleStarfish Bekend lid

2 feb 2024
    695
    391
    63
    Vrouw
    Het streepje wordt met de dag duidelijker. Weet niet of dit ook op de foto voor jullie te zien is door het venster? Maar ook ik wordt met de dag steeds angstiger merk ik. Zojuist in de winkel wilde ik een digitale CB test halen. Maar ik heb het toch niet gedaan… De vorige keer toen ik deze ging gebruiken ging het mis. Heel stom ik weet dat die test er niks aan kan doen.

Ik was gister in het ziekenhuis voor iets anders en ook mijn angst uitgelegd. Zij adviseerde om de echo gewoon te laten staan van volgende week. Ik zou dan 5 weken zijn. Dit zojuist ook even aan de huisarts gevraagd hoe hij erin staat aangezien de echo via hem ingepland is.
    Aan de ene kant zou ik dit heel fijn vinden als deze door gaat maar aan de andere kant lees ik dat een echo bij 5 weken ook nog meer stress kan geven… En ik zou eigenlijk alleen gaan dus mijn vriend is er dan mogelijk niet eens bij ook.

Bijgevoegde bestanden:

9. Ikwilzwangerworden

28 dec 2022
    680
    543
    93
    Vrouw
    Ik zie het streepje zeker!

Misschien een stomme vraag:o:, maar heb je negatieve testen gehad na je vorige miskraam? Ik zie het streepje zeker maar ik vind hem ook nog wel een beetje licht. Het gaat natuurlijk uiteindelijk om de oploop!

Persoonlijk denk ik dat een echo met 5 weken best vroeg is! Je ziet dan natuurlijk nog niet zo veel. Enige wat je dan kan zien is of er een beginnende zwangerschap zit. En alleen gaan zou ik zeker niet doen.

Ik hoop dat je testen verder mooi gaan oplopen!

LittleStarfish vindt dit leuk.
  10. LittleStarfish

2 feb 2024
    695
    391
    63
    Vrouw
    Nee hoor is geen stomme vraag, ik heb inderdaad weer een negatieve test gehad na de vorige. En ik vind hem ook nog best licht, maak ik me ook zorgen over. Maar voor alsnog loopt hij wel op in dagen en was het ook geen ochtendurine deze. Ik had in de ochtend ook nog een andere gedaan die donkerder was maar die had ik perongeluk weggegooid :o:

Mijn vriend gaat ook proberen om wat afspraken te verzetten zodat hij er wel bij kan zijn mocht het toch door gaan. De huisarts is aan het overleggen met degene die de echo uit gaat voeren. Hij zelf gaf aan dat hij het opzich wel wilde door laten gaan om te kunnen lokaliseren of het op de juiste plek zit.

Ikwilzwangerworden vindt dit leuk.
  11. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.578
    3.077
    113
    Vrouw
    @Bloemkooltje @LittleStarfish @Ikwilzwangerworden @Anoniempje082022 @Lieke2022 @Frasseke @Mai1998

Dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes! Het waren pittige dagen, maar het gaat goed met ons! Mama herstelt met de dag, vandaag kwam ik voor het eerst weer beneden sinds ik weer thuis en ik was verbaasd hoe makkelijk ik de trap af kwam. Moest namelijk voor controle terug naar het ziekenhuis voor een echo van de nieren en blaas (wordt standaard gedaan na een keizersnede, omdat dit mogelijk geraakt kán worden tijdens een ks, gebeurt vrijwel niet, maar controles zijn hierin dus wel belangrijk). Dus dat was vandaag ook meteen ons eerste uitje met z'n drietjes.

Kleine uk zit nu nog 60 gram onder haar geboortegewicht en dat klinkt allemaal super. Ze mag er namelijk twee á drie weken over doen om terug op gewicht te komen en dat gaat dus heel goed. Borstvoeding begint nu op gang te komen met nakolven. Dus ze gaat eerst aan de borst en eindigt met een flesje kunstvoeding omdat ze nog wel meer nodig heeft. Maar er komt steeds meer melk uit lijkt het, dus we hopen dat kunstvoeding nog maar eventjes nodig is.

Bloemkooltje, EMMB, Mai1998 en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.578
    3.077
    113
    Vrouw
    @Mai1998 Hé wat stom dat je voor niks in zak en as hebt gezeten. Maar gelukkig valt het dus mee en mag je bijna weer beginnen!

@LittleStarfish Ik zie wel een streepje! Hoe ver was je nu? De echo met 5 weken is inderdaad echt een lastige, want dan weet je eigenlijk nog niet heel erg veel gezien het hartje dan nog niet klopt... Blijf bij je gevoel!

@Lieke2022 Wat shit dat je weer een negatieve test hebt. :( Dikke knuffel! Hopelijk doet een rustmaand je goed, ook al wil je daar natuurlijk niet aan...

@Gryanne Ook voor jou een dikke knuffel!

@Ikwilzwangerworden Whoop! Mooie test! Weet je al wanneer je voor de echo mag?

Annegry91 vindt dit leuk.
  13. Ikwilzwangerworden

28 dec 2022
    680
    543
    93
    Vrouw
    11 maart in het ziekenhuis! Ik ben dan 6+3!

Bloemkooltje en Soof1992 vinden dit leuk.
  14. LittleStarfish

2 feb 2024
    695
    391
    63
    Vrouw
    4 weken.. Aanstaande zaterdag zou mijn NOD moeten zijn. Voor mij gevoel wil ik over de 33 dagen zitten wil ik het zelf echt toegeven.. Toen begon de bruine afscheiding/het bloeden de eerste keer en paar dagen daarvoor al de heftige krampen. Als ik die tijd over ben hoop ik er meer vertrouwen in te gaan krijgen. Dus om die reden ook heel erg in dubio over die echo van volgende week donderdag… o_O

Bloemkooltje en Soof1992 vinden dit leuk.
  15. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.578
    3.077
    113
    Vrouw
    Begrijp ik heel goed! Ik duim voor je op een hele hele mooie plakker!

LittleStarfish vindt dit leuk.
  16. Lelie92

Lelie92 Bekend lid

22 feb 2023
    518
    568
    93
    Vrouw
    Hoi lieve meiden, super super sorry voor de radiostilte van mijn kant! Ik wilde even zo weinig mogelijk aan zwanger worden denken dus heb deze pagina geprobeerd af te houden. Natuurlijk heb ik af en toe toch nog gespiekt omdat ik veel te benieuwd ben hoe het met jullie gaat.

Allereerst @Soof1992 gefeliciteerd met jullie dochter! Hele heftige lange bevalling gehad dus, goed om te lezen dat je herstelt en dat L het goed doet. Heel veel liefs!!

Ook @Ikwilzwangerworden gefeliciteerd!! Spannende tijd tegemoet met het wachten, hopelijk schiet de tijd een beetje op!

Lieve @Mai1998 ik had tranen in mijn ogen toen ik je slechte nieuws las na kerst. Het is allemaal vreselijk oneerlijk. Ik hoop dat je niet meer lang hoeft te wachten op nieuwe kansen! En natuurlijk ook gefeliciteerd met je bruiloft, wat een enorm leuke manier om het op deze manier te doen!

En ook lieve @Lieke2022 ook jij blijft keer op keer maar teleurstellingen moeten verwerken. Wat een geduld en doorzettingsvermogen, veel respect hoe je jezelf steeds weer bijeen raapt en met goeie moed door gaat. Ik las iets over een maand pauze? Ik hoop dat je het allemaal volhoudt!

En daarnaast aan alle andere meiden, en ook aan de nieuwe meeschrijvers: ooit zijn wij ook aan de beurt!

Soof1992, EMMB en Ikwilzwangerworden vinden dit leuk.
  17. Lelie92

Lelie92 Bekend lid

22 feb 2023
    518
    568
    93
    Vrouw
    In mijn laatste bericht in december gaf ik aan dat er endometriose en adenomyose bij me was gevonden. Mijn nieuwe update is dat ik inmiddels IVF/ICSI punctie 5 achter de rug heb, waar 2 mooie embryos uit zijn gekomen. Beide zitten nog helemaal veilig in de vriezer. Eerst ga ik 3 maanden Lucrin nemen om mijn cyclus stil te leggen zodat hopelijk de adenomyose rustig wordt. Een eerste TP zal dus pas in juni waarschijnlijk zijn. Geduld geduld geduld dus vooral!

18. Anoniempje082022

13 aug 2022
    96
    47
    18
    Fijn om weer wat van je te horen.
    Hoe voelt deze nieuwe aanpak voor jou?

19. Mai1998

Mai1998 Fanatiek lid

21 mrt 2023
    1.018
    786
    113
    Vrouw
    Wat ontzettend fijn om weer wat van je te horen, lieve lelie!! Ik kan mij heel goed voorstellen dat je even helemaal geen zin had in dit forum. En nu een nieuw begin met een hele nieuwe aanpak zie ik, hoe voelt dat voor jou?

20. GezelligZwangerWorden

10 jan 2023
    949
    796
    93
    Vrouw
    Van harte gefeliciteerd:D:D Wel een heftige bevalling zo te horen, laat andere de komende tijd goed voor jou en de kleine zorgen!

Soof1992 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina