Wens voor een eerste kindje - als het wat langer duurt

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Bloemkooltje, 3 jun 2023.

1. GezelligZwangerWorden

10 jan 2023
    949
    796
    93
    Vrouw
    Ik denk dat mijn menstruatie geweest is, dus ga komende week maar beginnen met ovulatietesten. Een echte menstruatie kan je t niet noemen, geen buikpijn en alleen wat oud bloed gehad maar kan me voorstellen dat na al t bloedverlies van de operatie dat mijn baarmoeder een beetje in de war is:o: Ik twijfel of ik ook gelijk weer ga temperaturen, wil er niet teveel mee bezig zijn…

2. LittleStarfish

LittleStarfish Bekend lid

2 feb 2024
    695
    391
    63
    Vrouw
    Fijn dat je kan gaan beginnen met ovulatietesten. Ik snap dat je baarmoeder even in de war is nu, maar er is toch iets geweest wat op een menstruatie lijkt. Ik snap ook dat je er niet meteen er vol in wil gaan, doe vooral wat goed voelt! Ik persoonlijk temperatuur niet, dit maakt mij alleen maar in de war in combinatie met ovulatie testen:o: En dit kan je altijd later er nog bij gaan doen.

3. GezelligZwangerWorden

10 jan 2023
    949
    796
    93
    Vrouw
    Ja dat is zo, eerst maar eens opzoek naar een ovulatie…

En hoe gaat het bij jou? Nog getest vandaag?

4. LittleStarfish

2 feb 2024
    695
    391
    63
    Vrouw
    Vol in spanning :o: En wel getest, het streepje blijft licht maar als ik alle testen van de dagen onder elkaar zie liggen dan is er wel een stijgende lijn te zien. Dus daar probeer ik me aan vast te houden :rolleyes:

Soof1992 en Mai1998 vinden dit leuk.
  5. Mai1998

Mai1998 Fanatiek lid

21 mrt 2023
    1.018
    786
    113
    Vrouw
    Wens voor een eerste kindje - lijst

Dit is een groepje voor meiden die graag zwanger willen worden van hun eerste kindje. In het bijzonder voor meiden waarbij het al wat langer duurt, met of zonder behulp van de medische molen.
    - Ben je nieuw en al wat langer bezig met zwanger worden? Welkom, zet jezelf erbij op de lijst!
    - Ben je nieuw en pas net begonnen met zwanger proberen te worden? Het topic Zwanger worden van eerste kindje is dan misschien meer iets voor jou.

NOD:

Lieke2022- 30 jaar - 27 februari IUI4
    LittleStarfish - 29 jaar - 2 maart
    EMMB - 30 jaar - 4 maart
    Pioenroos91 -32 jaar - 6 maart

NOD (nog) onbekend:
    Lelie92 - 30 jaar - ICSI 4
    Noor93 - 30 jaar - even pauze
    Kmoon - 29 jaar
    Kitten93 - 30 jaar
    Linn93 - 30 jaar - 1e ronde met letrozol
    Gryanne - 32 jaar
    Leonie1208 - wachtmaand IUI ivm miskraam
    GezelligZwangerWorden - 29 jaar - break ivm operatie
    Mai1998 - 25 jaar - 21 maart beginnen met prikken voor ICSI 2.0

Zwanger:
    Soof1992 - 31 jaar
    Kaas123 - 37 jaar
    Minkx - 33 jaar
    Bloemkooltje - 30 jaar
    Frasseke - 29 jaar
    Lot23 - 31 jaar
    Ikwilzwangerworden - 31 jaar

Afspraken
    Leonie1208 - 13 feb - afspraak fertiliteitsarts
    Pioenroos91 - 15 feb - HSG onderzoek
    Soof1992 - 20 feb - controle vk (39)
    Gryanne - 26 feb - intake Spaarne gasthuis
    Mai1998 - 26 feb - intake ICSI 2.0
    LittleStarfish - 7 mrt - Gynaecologische Echo
    Ikwilzwangerworden - 11 mrt - eerste echo ziekenhuis
    GezelligZwangerWorden - 5 april - Afspraak uitgangsecho en consult IVF
    Lauren- 4 april controle hysteroscopie, na verwijderen verklevingen (syndroom van Asherman)
    Mai1998 - 9 april - eerste follikelmeting ICSI 2.0

6. Bloemkooltje

Bloemkooltje Bekend lid

27 mei 2022
    782
    829
    93
    Vrouw
    Shit…. Ik baal zo voor je! Ontzettend rot. Ik kan me goed voorstellen dat je je verslagen voelt.. in het begin is de iui nog iets nieuws, nieuwe hoop… maar nu alweer zoveel teleurstelling. Die had ik je zo niet gegund!
    Sterkte en een dikke knuffel. Ik denk regelmatig aan je!

Wat een goede beslissing van je. Knap! Mooi even ruimte voor jezelf genomen en voor jezelf gekozen.
    Miskramen hakken er gewoon in. Ik heb wat minder gereageerd toen, maar had hele verhalen getypt als reactie, maar weer verwijderd. Ergens kon ik het niet. Het is gewoon zo emotioneel en nu meer dan een jaar later, zelfs nu ik zwanger ben, raakt het me nog steeds tot in het diepst van mn hart.
    Het laat gewoon echt z’n sporen na, en zeker voor jou zo kort erna. Kan me goed voorstellen dat dat in combinatie met een heel traject ernaast voor jou gewoon heel zwaar is. Een dikke knuffel en heel veel kracht en hopelijk ook wat rust de komende tijd gewenst!!

Yes! Super! Dat kan jij! Ga uit van het beste.. ik ging er de 3e keer heen vol zenuwen en paniek, want ik kon me niet voorstellen dat het ooit wél goed kon zijn. Maar het kon écht en dat kan bij jou deze keer ook! Ik duim voor je!

Mai1998 en Ikwilzwangerworden vinden dit leuk.
  7. Bloemkooltje

Bloemkooltje Bekend lid

27 mei 2022
    782
    829
    93
    Vrouw
    Wat spannend. Nog even volhouden tot de echo… wel een erg vroege echo, maar ga maar af op het advies van je gyn. Die zullen het wel weten! Ik duim voor je!

Ah lieve Lely, wat goed om van je te horen. Kan me goed voorstellen dat je even afstand wilde nemen. Wouw, 2 mooie embryo’s in de vriezer.. wat een mooi vooruitzicht. Wat moet je veel geduld hebben de komende maanden. Ik zal ze vanaf een afstandje aanmoedigen je mooie embryo’s. Dat ze mogen blijven plakken straks! Heel veel kracht de komende maanden gewenst en trots op je hoe je de afgelopen maanden zo hebt doorgezet met dit als resultaat! Dikke knuffel!

8. Mai1998

Mai1998 Fanatiek lid

21 mrt 2023
    1.018
    786
    113
    Vrouw
    @Bloemkooltje Lief! ♥️
    Hoe gaat het nou met jou? Hoe voel je je?

Bloemkooltje vindt dit leuk.
  9. Bloemkooltje

Bloemkooltje Bekend lid

27 mei 2022
    782
    829
    93
    Vrouw
    Lichamelijk houdt het niet echt over. Ik heb erge last van m’n bekken en rug. Loop hiervoor al een poos bij de fysio. M’n nieuwe kwaal is daarnaast dat ik soms moet spugen ‘s nachts omdat ik dan zo’n last van maagzuur heb. Dus slaap ik momenteel weer een paar nachten rechtop zodat het weer wat rustiger kan worden. Ik vind het best pittig momenteel!
    Met de baby gaat alles voorspoedig gelukkig! Hij is enorm druk in m’n buik en dat is echt heel erg leuk. We zijn lekker bezig met de babykamer klaarmaken, en ook al kan ik lichamelijk zelf niet meer klussen kan ik me gelukkig wel vermaken met spulletjes kopen voor de baby haha.
    Aan de ene kant dus enorm genieten, vooral van al het getrappel in mn buik, aan de andere kant vind ik het lichamelijk allemaal wel weer prima geweest inmiddels. Maar zo werkt het niet. Hij mag nog even lekker blijven zitten. :roflmao::thumup:

Soof1992 vindt dit leuk.
  10. LittleStarfish

2 feb 2024
    695
    391
    63
    Vrouw
    @Bloemkooltje, Fijn dat het met je baby goed gaat, minder fijn dat je er lichamelijk erg last van hebt. Doe het vooral erg rustig aan en luister naar je lichaam. Uiteindelijk is het voor een goed doel:D En die echo donderdag van mij…. Ja hij is erg vroeg dat klopt, maar hij was bedoeld om te kijken of er cysten/verklevingen zitten. Dus die stond al gepland voor ik een positieve test in handen had :rolleyes:

De huisarts heeft ook nog steeds geen duidelijke terugkoppeling gegeven wat nou te doen. Alleen een huisarts in opleiding had gereageerd maar die had duidelijk geen kennis van waarom de echo eigenlijk gepland stond :rolleyes:

Zelf ben ik nu zover dat ik maandag de verloskundige in ieder geval ga bellen voor een afspraak en aan haar ga vragen om hem dan wel vroeg in te plannen ergens na de 6 weken ofzo? En of ze de bevoegdheid heeft om dan ook even naar de eierstokken te kijken als dat nog toegevoegde waarde heeft aangezien er nu toch iets blijkt te zitten

Vanochtend weer een testje gedaan. Ook eens een ovulatietest in de urine gedipt. Ik las wel eens dat die dan ook positief moest worden als je zwanger zou zijn. Nou dat is gelukt :D

Bijgevoegde bestanden:

11. Bloemkooltje

Bloemkooltje Bekend lid

27 mei 2022
    782
    829
    93
    Vrouw
    Mooi testje weer vanochtend! Spannend je afspraak dan! Nog een paar dagen geduld..
    Cysten kun je wel zien op een echo, maar verklevingen niet. Die kun je alleen zien als ze een kijkoperatie doen. Ik vraag me af of een verloskundige dat wil bekijken.. ik werd bij m’n eerste zwangerschap ook direct weer terug naar de gyn gestuurd ivm cysten. Zij kunnen daar volgens mij niet zoveel over zeggen. Maar aangezien je toch al naar de gyn gaat kunnen die dat vast wel. Als er nu een cyste zit kan dat ook het gele lichaam zijn ivm je zwangerschap trouwens. ;) Ergens in de 6e week gaat het hartje kloppen. Wij hadden hem toen geplant rond de 7 weken zodat er zeker een kloppend hartje te zien zou zijn. Anders kan het zijn dat je in onzekerheid naar huis gaat terwijl er uiteindelijk niks aan de hand lijkt te zijn. Dat vond ik zelf wel een fijn idee. :thumup:
    Al met al spannend allemaal zeg! Ik duim voor je!!!! Komt vast goed :D

LittleStarfish vindt dit leuk.
  12. Mai1998

Mai1998 Fanatiek lid

21 mrt 2023
    1.018
    786
    113
    Vrouw
    Bah dat klinkt echt als een hele vervelende kwaal.. :$ Hopelijk verminderd dat nog ergens de komende weken. Je bent gewoon alweer bijna op de helft, hoe fijn!! Heerlijk om lekker met alle babyspulletjes bezig te zijn :D Hebben jullie al een naam bedacht? Of had je die al ver voor de zwangerschap? :roflmao:

13. EMMB

EMMB Bekend lid

7 jun 2022
    503
    543
    93
    Vrouw

Dit is een groepje voor meiden die graag zwanger willen worden van hun eerste kindje. In het bijzonder voor meiden waarbij het al wat langer duurt, met of zonder behulp van de medische molen.
    - Ben je nieuw en al wat langer bezig met zwanger worden? Welkom, zet jezelf erbij op de lijst!
    - Ben je nieuw en pas net begonnen met zwanger proberen te worden? Het topic Zwanger worden van eerste kindje is dan misschien meer iets voor jou.

NOD:

EMMB - 30 jaar - 1 april

NOD (nog) onbekend:
    Kmoon - 29 jaar
    Kitten93 - 30 jaar
    Gryanne - 32 jaar

Zwanger:
    Soof1992 - 31 jaar
    Kaas123 - 37 jaar
    Minkx - 33 jaar
    Bloemkooltje - 30 jaar
    Frasseke - 29 jaar
    Lot23 - 31 jaar

Afspraken
    Gryanne - 26 feb - intake Spaarne gasthuis
    Lauren- 4 april controle hysteroscopie, na verwijderen verklevingen (syndroom van Asherman)
    Mai1998 - 9 april - eerste follikelmeting ICSI 2.0

14. Leonie1208

Leonie1208 Bekend lid

31 mei 2023
    657
    512
    93
    Vrouw
    @Lieke2022 Wat ontzettend balen en verdrietig dat de IUI niet gelukt is. Ik denk dat het echt fijn kan zijn om een rustmaand te hebben. Hebben wij ook gehad omdat het lab van het ziekenhuis dicht was maar dat heeft ons toen wel goed gedaan.

@Mai1998 wat klote dat de laatste tp geen plakker was en je icsi 2 gaat moeten starten.
    Wel super tof om te lezen dat je getrouwd bent! Gefeliciteerd!

@Soof1992 gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!

@Bloemkooltje wat goed te lezen dat het goed gaat met de baby en je daar lekker van kunt genieten. Vervelend dat het lichamelijke stuk niet zo mee werkt..

@LittleStarfish Ohhh mooi testje!

@Lelie92 wat goed om iets van je te lezen! Spannende periode weer met de lucrin en daarna de terugplaatsing!

Bloemkooltje vindt dit leuk.
  15. Leonie1208

Leonie1208 Bekend lid

31 mei 2023
    657
    512
    93
    Vrouw
    Ik ben vandaag ongesteld geworden dus nu mag ik EINDELIJK 2 maanden na de miskraam weer beginnen met de IUI! Ik haal straks de spuiten weer op in de ziekenhuisapotheek en vanaf woensdag mag ik weer gaan prikken. Ik heb er zin in maar ik ben ook echt angstig!

16. Bloemkooltje

Bloemkooltje Bekend lid

27 mei 2022
    782
    829
    93
    Vrouw
    Ik heb vannacht weer gewoon liggend kunnen slapen.. #lifegoals.. haha!
    Ja joh, over de helft alweer! Ja met die spullen bezig zijn is erg leuk, ik voel me echt een verzamelaar....... We hebben een naam bedacht, voor de zwangerschap hadden we al wel een idee, maar het is iets totaal anders geworden. Hij ligt zo goed als vast. :D

@EMMB Hoe is het bij jou?

Eindelijk weer door, wat kan wachten dan lang duren.. Is ook heel dubbel om weer door te gaan. Aan de ene kant blij dat je door kan, aan de andere kant bang om weer zoiets mee te moeten maken of dat het de komende tijd misschien niet lukt. Allemaal hele logische gevoelens. Zet 'm op de komende tijd. Alles gewoon stap voor stap bekijken..:thumup:

Mai1998 vindt dit leuk.
  17. Annegry91

Annegry91 Actief lid

6 jun 2023
    168
    84
    28
    Vrouw
    Helaas is dat slecht nieuws, want dan kan hij niet weggehaald worden en blijft het invloed hebben op de opbouw van mijn slijmvlies. Normaal bij een zwangerschap krijgt hsg invloed op je lichaam, maar een verkleving doet dit blijkbaar ook, alleen niet op de juiste manier

18. Annegry91

Annegry91 Actief lid

6 jun 2023
    168
    84
    28
    Vrouw

NOD:

EMMB - 30 jaar - 1 april

NOD (nog) onbekend:
    Kmoon - 29 jaar
    Kitten93 - 30 jaar
    Gryanne - 32 jaar

Zwanger:
    Soof1992 - 31 jaar
    Kaas123 - 37 jaar
    Minkx - 33 jaar
    Bloemkooltje - 30 jaar
    Frasseke - 29 jaar
    Lot23 - 31 jaar

Afspraken
    Gryanne - 25 mrt - behandeling asherman
    Mai1998 - 9 april - eerste follikelmeting ICSI 2.0[/QUOTE]

19. EMMB

EMMB Bekend lid

7 jun 2022
    503
    543
    93
    Vrouw
    Lief dat je het vraagt.♥

Gaat goed. Wel weer teleurgesteld toen de menstruatie kwam, maar had al een week symptomen dat die eraan zat te komen, dus verwachte het wel.

Ik zag deze week weer roze vlaggetjes bij iemand voor het huis, en begin me nu wel echt te beseffen dat we gewoon alweer bijna 2 jaar bezig zijn. Bizar hoe lang dat eigenlijk is, en hoe snel het ook wel weer voorbij is gevlogen. Leef wel toe naar mei/juni. Hoop gewoon heel erg dat het met IUI wel gaat lukken.. Maar geen spijt dat we de keus hebben gemaakt hier eerst nog even mee te wachten.

We hebben ook besloten ons traject het niet langer geheim te houden. Ik wil het mijn zusje volgende week vertellen, en mijn ouders weten het inmiddels ook een paar maanden. Dus als mensen er nu naar vragen dan vertellen we het gewoon.

Ooit gaat het ons lukken.♥

p.s. leuk feitje waar ik achter kwam; mijn gynaecoloog van nu, was ook de arts van mijn moeder toen ik 30 jaar geleden werd geboren. Mijn moeder vertelde dat hij net in het ziekenhuis was begonnen, en ik het eerste kindje was die hij met een keizersnede heeft gehaald (ik lag in stuit). Hoe toevallig! En hoe rond zou die cirkel zijn als hij ons dan kan helpen met onze kinderwens.♥

20. Mai1998

Mai1998 Fanatiek lid

21 mrt 2023
    1.018
    786
    113
    Vrouw
    Wauw hoe geweldig zou dat zijn!!

EMMB vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina