EN @Mai1998 Over anderhalve week weer beginnen met de nieuwe ICSI! Hoe sta jij daar nu in? Heb je zin om te beginnen of zie je er ook tegen op? Ik ben het even kwijt, maar gaan jullie nu andere medicatie nemen dan de vorige keer?
Wat super fijn om te horen zeg! Ik kan natuurlijk niet voor de anderen spreken, maar ik vind het altijd super fijn om alle gelukkige baby verhalen te horen van de mensen uit deze groep Dus voel je absoluut niet bezwaard! Tot die tijd kunnen wij ook nog even hopen dat zoiets besmettelijk is
Wat fijn dat het steeds beter met jullie gaat! Jullie zijn gewoon helemaal een echt gezinnetje Ik kan mij goed voorstellen dat dat door het weer thuiskomen van de hond nog meer zo voelt haha! Hopelijk kan je de komende tijd weer wat aansterken en krijg je weer honger, ik kan mij voorstellen dat je vriend zich zorgen maakt over het gewichtsverlies..
Ik sta echt te springen om weer te beginnen met prikken, maar dat komt vooral omdat ik er door het wachten steeds meer tegenop zie.. De vorige keer ging ik er erg naïef/vastberaden in en dacht ik gewoon dat het mij een baby zou brengen, had nooit verwacht aan ICSI 2 te beginnen. Achteraf natuurlijk heel erg dom, maar ik was erg hoopvol haha! Inmiddels begin ik steeds meer te beseffen dat ivf/icsi ook geen garantie geeft tot een kind, dat vind ik erg moeilijk. Ik spuit dit keer weer gonal-f, maar wel in een hogere dosis (200 vs 150 de vorige keer). Ik ben erg benieuwd wat dit gaat opbrengen en hoe ik mij er onder ga voelen
Hier vandaag de eerste echo gehad in het ziekenhuis! Termijn klopte en het hartje ook duidelijk! We mogen nu gewoon door naar de VK. Dus die zo maar eens bellen en aanmelden!
Wat een goed nieuws, gefeliciteerd. Kan je al blij zijn of blijft er toch altijd wat spanning door wat er eerder is gebeurd?
Dankjewel! De spanning blijft wel, maar we hebben nu al veel meer gezien dan de vorige keer dus dat scheelt wel. En ik voel me ook wel echt zwanger, dat had ik de vorige keer ook niet. 28e hebben we intake bij de verloskundige
Ah wel iets realistischer dus deze keer. Ja stom he, ik dacht eerst ook vooral "laat me maar snel met IVF beginnen want dan moet ik vast wel zwanger worden". Vooral als ze zo'n terugplaatsing doen en laten zien waar het embryo geplaatst is, dan denk je ook wat kan hier nog fout gaan? Het brengt geen garantie helaas, maar in veel gevallen lukt het gelukkig uiteindelijk wel. Ik duim dat jij daar bij zit! Spannend de hogere dosis. Had je de vorige keer veel klachten er van of viel het mee?
Kleine update: De huisarts is begin vanmiddag op huisbezoek geweest. Hij vindt L. er goed uit zien, maar maakt zich wel zorgen om mij na het horen dat ik inmiddels 12kg ben afgevallen (inclusief gewicht baby, vruchtwater etc.) in ietsje meer dan 2 weken tijd en dat ik geen eetlust heb op een of andere manier (sinds gisteren). Alleen van gisteren op vandaag al ben ik 900 gram afgevallen… Mijn verdwenen eetlust kan combinatie zijn van de stress van geen verdere melkproductie en onbewust de wens houden borstvoeding te geven. Toen ik hoorde dat ook de huisarts zich zorgen maakt om mij (niet dat ik nu echt iets moet doen om weer aan te komen, zo’n gewicht heb ik niet, maar het is wel heel snel gegaan allemaal), heb ik in zijn aanwezigheid uitgesproken dat het voor mij dan toch het slimste is om echt te gaan stoppen met het kolven (en dus met moedermelk-avontuur). Compleet in tranen, maar wel aangegeven dat ik eigenlijk natuurlijk al wist dat dit eraan zat te komen en ik had gelukkig wel al geaccepteerd dat dit ging gebeuren. Doordat dit nu definitief is uitgesproken, voel ik opluchting. Er is duidelijkheid (geen twijfel meer na elke kolfsessie of elke dag wat wijsheid zou zijn) én we verwachten allemaal dat we deze energie straks veel beter kunnen inzetten in bv. het laatste stukje herstel van keizersnede én wat ik allemaal kan doen op een dag. Ik heb een afbouw-kolfschema gekregen en moet sowieso een weekje door met het kolven, maar vanaf morgen maar vier kolfsessies. Dus alles wat er nog uit gaat komen is mooi meegenomen en daarna is het dus overstappen op volledige kunstvoeding. De huisarts eindigde nog heel mooi met de woorden: Het allerbelangrijkste van moedermelk heeft ze binnen! Want dat is het eerste deel van de moedermelk wat geproduceerd wordt. Hoe langer je borstvoeding geeft, hoe anders de samenstelling wordt. Deze samenstelling is al 'minder belangrijk' vergeleken met de eerste melk. Ik ga ook een moedermelk-sieraad (waarschijnlijk een ring) laten maken om mezelf eraan te herinneren dat ik echt trots mag zijn dat ik het zó onwijs heb geprobeerd mijn meisje te geven wat ze nodig heeft én het is gewoon een feit dat er wel melk uit mij is gekomen!
@Lelie92 Dat van een tweede kindje is heel herkenbaar toen ik zelf ook niet zwanger was en daar steeds op hoopte elke ronde tijdens IVF-PGT. Ik kon dan ook wel echt van binnen (of thuis uitgesproken tegen mijn man) boos worden op het feit dat ze dan zitten te zeuren dat een tweede niet lukt... @Mai1998 Ja, het was echt zo van: Nu klopt het! Toen onze hond thuis kwam, hihi. Hopelijk gaat deze prikronde jou heel veel babydust opbrengen straks! Ik duim voor je! @Ikwilzwangerworden YESSSS! Wat fijn!!! Op naar september? November?
Hallo lieve meiden. Hier even een berichtje van mij. Ik heb wel wat meegelezen, maar had niet echt de puf om te reageren. De afgelopen twee weken ben ik even ingestort. De rust maand heeft er voor gezorgd dat ik even de tijd had om te “voelen” waar we de afgelopen maanden/ jaren mee bezig zijn geweest. Het praktische van de afspraken valt even weg en er is ruimte om te voelen. De afgelopen twee weken voelde ik op mijn werk dat het niet ging. Na twee weken ploeteren vandaag toch besloten om mij even ziek te melden en over te geven aan de grens die ik duidelijk voel. Vanmiddag was daar eindelijk een licht puntje! Mijn schildklierwaardes zijn opnieuw geprikt en vallen perfect binnen de waardes! Eindelijk goed nieuws en een stapje. Er valt direct een blok van mijn schouders af. Deze week even rust en dan zien we wel weer verder. Sorry dat ik niet op jullie allemaal persoonlijk reageer. Maar weet dat ik met jullie meeleef ❤️
@Lieke2022 Eigenlijk vind ik het heel mooi om te lezen dat je bent ingestort. Niet fijn natuurlijk, maar wel heel goed dat je lichaam dit even aangeeft. Want sowieso het hele traject is gewoon heel pittig en dan is het goed om even in alle rust in te storten, de tijd te geven alles te verwerken. Wat super om te lezen dat je schildklierwaardes nu perfect zijn. Yes! Enne... geen sorry zeggen. Je komt vanzelf wel weer reageren als je daar weer aan toe bent. Knuffel!
Het is niet gek dat je instort na alles. Het heeft allemaal zoveel impact en je gaat inderdaad maar door en door met de afspraken etc. Luister goed naar jezelf en je lichaam. Heel goed dat je even de tijd voor jezelf neemt❤️ en je schildklierwaardes zijn dan inderdaad een lichtpuntje!
Ik heb morgen weer een afspraak bij de verloskundige en volgende week een extra echo. Ik maak mij geen zorgen. Mijn buik groeit goed. Ik voel de kleine dagelijks. En de kwaaltjes vallen me mee. De meubels voor zijn slaapkamertje zijn besteld, maar worden over ruim 4 weken pas afgeleverd. Ik zal blij zijn als die staan, zodat ik daar alles kwijt kan. Want aan kleertjes geen gebrek De kinderwagen en het autostoeltje hebben we al wel in huis en het wiegje voor het naast heb bed komt morgen. Kortom, stapje voor stapje komen we dichterbij. Maar ik kan mijn nog amper voorstellen dat ik straks zo lang verlof heb. Hopelijk wordt het een prima zomer, zodat we lekker veel als gezinnetje naar buiten kunnen.
Lieve Lieke, ik zou je zo graag een knuffel willen geven! ❤ Het is niet meer dan te verwachten dat je in dit moment van 'rust' het allemaal even kwijt raakt, daardoor is het extra knap dat je er voor gekozen hebt om even pauze te nemen van werk. Ik hoop dat deze rust je brengt wat je nodig hebt! Voor nu vieren we gewoon de kleine overwinningen, en het is echt super dat je schildklier eindelijk goed ingesteld is!!
Hoe is het met iedereen? @Ikwilzwangerworden gefeliciteerd! Hoop zo voor je dat het eindelijk allemaal goed gaat lopen. @Lieke2022 wat heb ik met je te doen. Wel fijn dat het er eindelijk even uit is gekomen, maar het lijkt me een zware periode. Hopelijk voel je je nu er beter door. Wel fijn dat je waardes verbeterd zijn, dat geeft weer een beetje hoop! @Mai1998 Bijna weer tijd! Ik weet niet zoveel van ICSI, is dat weer erg intensief qua ziekenhuis bezoeken? Ik ben er zelf weer zo klaar mee. Nog steeds geen ovulatie en begin nu het gevoel te krijgen dat mijn hele cyclus is omgegooid door de operatie en dat ik elk moment juist ongesteld moet worden. De hele tijd buikpijn en weer erg verdrietig de afgelopen dagen, oh hormonen… ondertussen wachten we alweer bijna 4 maanden. En uiteraard weer meerdere zwangerschapsaankondigingen in vrienden- en sportgroepen en social media kanalen. En inderdaad @Lelie92 ook echt iemand die alweer een 2e keer zwanger is, het leven voelt soms zo oneerlijk. Mijn zus zei laatst doodleuk "misschien ga ik wel voor een derde, maar ach toch maar niet twee kinderen is al zoveel gedoe." Toen kon ik haar wel echt een middelvinger geven...
Vandaag follikel meting in het ziekenhuis gehad. Geen goed nieuws gekregen. Deze IUI poging wordt afgebroken omdat ik teveel eitjes had. Er waren 6(!) grote eitjes tussen de 15 en 19 mm en daarnaast nog een paar kleinere. Ik zag pas op cd 10 en heb 7 dagen geprikt. Mijn lichaam reageerde ietwat enthousiast op de hormonen. Daarnet de gonasi gezet en nu maar hopen dat alle 6 de eitjes springen. Komende cyclus krijg ik wel een uitgangsecho omdat ze er zeker van willen zijn dat er geen cystes overblijven… Ik ben wel teleurgesteld maar ik moest ook lachen want ik kan echt de hele bingokaart afstrepen..