Wens voor een eerste kindje - als het wat langer duurt

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Bloemkooltje, 3 jun 2023.

1. EMMB

EMMB Bekend lid

7 jun 2022
    503
    543
    93
    Vrouw
    Goedemorgen dames,

zojuist terug van de gynaecoloog. Mijn man geeft een formulier meegekregen voor een zaadtest. Zodra we weten wanneer hij het potje kan inleveren kunnen we vast een afspraak maken voor 2/3 dagen later voor de uitslag.

Als die uitslag goed is wil de arts een contrastvloeistof foto maken van mijn baarmoeder en eileiders. Blij dat we de volgende stappen weten.

Ben wel zenuwachtig voor de uitslag van de zaadtest. Weet niet waarom, maar als er toch iets mis zou zijn, heb ik liever dat het bij mij is.:oops: Ben zo bang dat m'n man zich dan schuldig gaat voelen. Ook omdat de kinderwens bij hem iets minder groot is dan bij mij.:rolleyes:

Maargoed, we kunnen voor nu alleen maar afwachten.

-
    Zijn hier dames die eerder een foto met contrastvloeistof hebben gehad? Wat kan ik daar van verwachten?

Mai1998 vindt dit leuk.
  2. Kitten93

Kitten93 Bekend lid

4 aug 2022
    717
    708
    93
    Vrouw
    Moet nog wat dingetjes regelen, zaad van mn man laten testen, bloedprikken en vragenlijst opsturen naar de fertiliteitskliniek en dan kan ik een afspraak inplannen, zal waarschijnlijk niet eerder dan volgende week worden, geenidee hoe lang het duurt voordat de uitslagen bij de huisarts binnen zijn en hij het doorstuurt.

3. Bloemkooltje

Bloemkooltje Bekend lid

27 mei 2022
    782
    829
    93
    Vrouw
    Spannend allemaal zeg... fijn dat je wel weet wat de volgende stappen zijn en dat er actie ondernomen wordt. Ik heb geen ervaring met een foto met contrastvloeistof... alleen onder narcose de eileiders doorgespoten maar daar heb jij niks aan! Dikke knuffel!

EMMB vindt dit leuk.
  4. Bloemkooltje

Bloemkooltje Bekend lid

27 mei 2022
    782
    829
    93
    Vrouw
    Welkom! Volledig anoniem is dit natuurlijk nooit, maar als je niet teveel details deelt dan neem ik aan dat niemand je verhaal kan herleiden hoor!
    Lastige keuzes allemaal die jullie moeten maken.. ik heb zelf geen ervaring met IVF of ICSI dus ik kan je daar niet in helpen! Enige tip is: rustig blijven nadenken over wat je zelf belangrijk vindt en wat je zelf wilt.

5. Mai1998

Mai1998 Fanatiek lid

21 mrt 2023
    1.018
    786
    113
    Vrouw
    Oeh ik snap dat je hier echt enorm van kan balen :mad:
    Beterschap voor je vriend, hopelijk een kortdurige ziekte en niet alle zaadjes gefrituurd..

Bloemkooltje vindt dit leuk.
  6. EMMB

EMMB Bekend lid

7 jun 2022
    503
    543
    93
    Vrouw
    Thanks! De arts zei dat er na die contrastvloeistof een verhoogde kans is op zwangerschap. Zal misschien een bijwerkingen zijn ofzo? Dat de boel weer is schoongespoeld. Geen idee.:roflmao:

Ik denk alleen, waarom niet sws die foto inplannen, kan toch geen kwaad.:o: Lees wel dat het niet heel prettig voelt als die vloeistof word ingespoten..:rolleyes:

Maargoed, eerst het zaadonderzoek maar afwachten.

Lieke2022 vindt dit leuk.
  7. Minkx

Minkx Bekend lid

25 okt 2021
    926
    1.136
    93
    Vrouw
    Haha. Geen ervaring mee. Ik denk doordat mijn vriend zijn zaad niet zo goed is. Dus ze gaan er bij ons vanuit dat daar ons probleem ligt, en dat het bij mij wel goed zit. Dus ik verwacht dat je arts daarom eerst de uitslag van het zaadonderzoek wilt afwachten. Je kan de boel dan wel laten schoonspoelen, maar als het zaad niet goed is, is het zonde van de moeite.

EMMB vindt dit leuk.
  8. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.184
    3.181
    113
    Vrouw
    Dat meen je niet!!! Dat is zo balen..

Foto met contrastvloeistof is toch een HSG? HSG heb ik 1 juni gehad. Je leest nogal wisselende verhalen op het internet. Van horror verhalen tot geen last. Zelf stond ik met een kwartiertje buiten en was het prima te doen. Van te voren ibuprofen slikken. Ze zeggen dat je daarna verhoogde kans heb op een zwangerschap, maar goed dat moet blijken. Dat is vooral volgens mij omdat je eileiders iets wijder worden (dacht ik) en zaadjes glijden lekker in de olie die ze inspuiten.
    Toch blijf ik het bijzonder vinden hoe ieder ziekenhuis anders te werk gaat. Bij ons is alles goed; maar wij moesten het eerst een half jaar zelf proberen en dan pas HSG. Uiteindelijk na drie maanden gebeld omdat we er wel klaar mee waren.

EMMB vindt dit leuk.
  9. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.578
    3.077
    113
    Vrouw
    Bleeeh. Het lijkt erop dat de misselijkheid langzaam toeneemt. :roflmao: Ik zie het maar als een goed teken, hoewel ik bang ben dat ik soms mezelf in m’n hoofd misselijk maak zegmaar. Maar dat zal vast niet…

Had het net ook ineens heel koud, maar soms heb ik ook momenten dat ik het ineens heel warm heb. :p

10. Ikwilzwangerworden

Ikwilzwangerworden Bekend lid

28 dec 2022
    680
    543
    93
    Vrouw
    Hi meiden!

Hier even een update!
    Hier vannacht terug gekomen van vakantie en vanmiddag hadden we meteen de intake bij de fertiliteit. Hele aardige arts gelukkig! De vragenlijsten doorgenomen en ze gaf aan dat er niet perse iets mis is als ik op 6/7 dpo ongesteld wordt. Volgens haar gaat het dan daarvoor namelijk al mis. Dus dat je ei niet bevrucht is dus daar doen ze niet direct iets mee.
    Ze heeft ook een inwendige echo gemaakt en dat zag er netjes uit allemaal! Ze zei dat het ook een goed teken was dat ze de eileiders niet kon zien. Als ze die namelijk wel kan zien is het een teken dat ze waarschijnlijk beschadigd zijn. Het was ook wel leuk dat ze kon zien dat mijn ei op springen staat en dat alles er omheen ook daar op wees. En dat kan wel kloppen want mijn ovulatietest was vandaag ook positief. Dus fijn die bevestiging haha:p

Verder heeft ze nog een kweekje afgenomen in verband met mijn positieve chlamydia bloedtest om te kijken of het actief is(dat lijkt me wel stug, maargoed ze willen alles uitsluiten)

Mijn vriend heeft een potje mee gekregen voor het zaadonderzoek. Ik merk alleen echt wel dat hij dat wel echt een ding vindt. En ik heb het idee dat hij zoiets heeft van laat ze jou maar eerst onderzoeken met jouw klachten want het zal dan wel aan jou liggen. Ik denk dat het een beetje een mannelijkheid ding is… Dus ben benieuwd wanneer hij een afspraak gaat maken..

Ik ben ook wat aan de zwaardere kant dus ze gaf ook wel het advies om ook te proberen 6/7 kilo af te vallen. Dat vergroot de kans ook al. Dus ik ga mijn best doen:p

En ohja ik moet bloedprikken op dag 2 of 3 van mijn cyclus voor alle hormoonwaarden.

7 augustus hebben we een vervolgafspraak waarbij alle resultaten dan weer worden besproken. En dan kijken hoe verder!

11. EMMB

EMMB Bekend lid

7 jun 2022
    503
    543
    93
    Vrouw
    Ja is inderdaad HSG.

Ik ben in april 2022 gestopt met de pil, maar toen ik opeens een cyclus van 92 dagen had ben ik doorgestuurd naar de gynaecoloog. Bloedonderzoek was goed. Toen ben ik begonnen met Letrozol en bleek dat dat werkte dus zijn we in december weer naar huis gestuurd om het een half jaar zelf te proberen. Dat halve jaar is nu om en helaas dus zonder resultaat. Aangezien mijn cyclus nog steeds regelmatig is is dat dus het "probleem" niet en gaan ze nu testen doen bij mijn man. Als er uit die testen blijkt dat bij hem alles werkt gaan ze verder onderzoek doen bij mij. (;

Maar inderdaad wel raar dat elk ziekenhuis een andere routine heeft. Je zou zeggen dat daar een soort van stappenplan voor ligt wat elk ziekenhuis kan volgen.

12. EMMB

EMMB Bekend lid

7 jun 2022
    503
    543
    93
    Vrouw
    Mijn man is net zo haha! Niet zozeer dat hij wil dat ze eerst alles bij mij onderzoeken, maar meer het hele ziekenhuis verhaal vind hij op dit punt nog wat "overdreven". Weet niet zo goed of dat het juiste woord is, maar weet niet goed hoe ik het anders moet uitleggen haha. We willen uiteraard graag een kindje (ik meer dan hij), maar hij staat er nog iets meer in van 'we zien wel hoe het loopt'.
    Ik ben vorig jaar toen wel naar het ziekenhuis geweest vanwege mijn cyclus, en dat snapte hij ook wel. Maar was ook erg blij dat hij niet steeds mee hoefde van mij haha. En ja, nu is het zijn beurt voor een test en misschien wordt het voor hem nu wel wat echter ofzo.

13. Aardblij25

28 mrt 2023
    87
    86
    18
    Vrouw
    Awwhh t is ook gewoon allemaal kut..

Je hebt groot gelijk! Je kunt er toch niks aan veranderen. Maar het blijft verleidelijk he.. om nog een beetje houvast te houden.

Wij mogen deze 2 weken niet van bil gaan. Want over 2 weken start ik met Provera en daarna met letrozol. Mn vriend moet volgende week een zn zaad inleveren. Chlamydia test was negatief gelukkig. Dus nu is het vooral weer wachten op de volgende afspraak. Mn lichaam houdt me voor de gek met af en toe rekbare afscheiding en schijnpositieve ovulatie testen die daarna toch weer minder positief zijn. En we mogen nu toch niks, voelt wel heel dubbel. Ik stop met testen en wacht komende 2 weken af op de volgende afspraak. Hopelijk na die afspraak heel snel gewoon normale cyclussen van 30 dagen en een mooie eisprong.

14. Aardblij25

28 mrt 2023
    87
    86
    18
    Vrouw
    Waar kwam die lange cyclus vandaan ? Ook pcos of hebben ze dat verder niet onderzocht ? Bij ons moet mijn vriend ook gelijk onderzocht worden terwijl ik al zeker weet dat ik pcos heb. Ze willen niet mij hormonen gaan geven en een half jaar laten proberen terwijl het zaad misschien ook wel niet top is. Grappig dat dat overal anders gaat.

Hoe ging bij jou de start met letrozol, werd jouw eisprong toen ook in het zkh gecontroleerd ?

15. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.184
    3.181
    113
    Vrouw
    Het duurt allemaal al lang genoeg! Hopelijk is de HSG niet nodig, maar ik vond het alles meevallen. Even op je tanden bijten, maar ik dacht bevallen is vast 10 keer erger :rolleyes:. Ik was er zelf ook heel rustig onder en bij was alles toegankelijk misschien dat dat ook wel scheelt.

EMMB vindt dit leuk.
  16. Minkx

Minkx Bekend lid

25 okt 2021
    926
    1.136
    93
    Vrouw
    Herkenbaar. Mijn vriend wilde per se wachten tot we het 1 jaar hadden geprobeerd, want 'Maak je niet zo druk. Het komt vast goed!'. Ik gaf hem en zijn optimisme het voordeel van de twijfel, ondanks dat ik al langere tijd het gevoel had dat er iets niet klopte.

Ik denk dat mannen op een of andere manier toch bang zijn voor de waarheid, als het aan hen ligt. Ze nemen het zichzelf dan kwalijk. Het is natuurlijk niet leuk als je vriendin daarom hormonen moet prikken, en keer op keer met de billen bloot moet. Gelukkig zijn wij vrouwen wat dat betreft toch vaak het sterkere geslacht :p

Lieke2022, Mai1998 en EMMB vinden dit leuk.
  17. EMMB

EMMB Bekend lid

7 jun 2022
    503
    543
    93
    Vrouw
    Geen idee waar die lange cyclus vandaan kwam. Na stoppen met de pil was het eerst 36, toen 30, en toen 92. Voordat ik met de pil begon was mijn cyclus wel regelmatig. Maar toen de cyclus daarna ook al langer dan 35 dagen was heb ik toen Provera geslikt (om de menstruatie op te wekken) en ben ik daarna met Letrozol begonnen.

Ik begon met 2,5mg. Maar toen kwam de eisprong nog wat laat opgang, en nu slik ik 5mg en dat gaat goed. De eerste 3 rondes met Letrozol werd ik gecontroleerd in het zkh. Om de 4 dagen ongeveer kreeg ik een inwendige echo om te kijken hoe de eitjes groeide. Toen dat allemaal goed bleek te gaan zijn we het een half jaar zelf gaan proberen zonder al die zkh bezoekjes. ;)

Aardblij25 vindt dit leuk.
  18. EMMB

EMMB Bekend lid

7 jun 2022
    503
    543
    93
    Vrouw
    Ja dat denk ik ook. Heb gister aan mijn man gevraagd of hij het ook spannend vond ofzo, of er tegenop ziet. Maar was er weer vrij nuchter onder haha. Geloof dat hij nog geen afspraak heeft ingepland. Even lastig plannen qua tijd want we gaan volgende week zaterdag op vakantie.:o: Hij moet in de week van inleveren wel een zaadlozing hebben gehad, maar twee dagen voor inleveren weer niet. En dan drie dagen later de uitslag. En aangezien ik nog ongesteld ben hebben we het niet gezellig gehad deze week..:rolleyes: Even puzzelen of het volgende week lukt, en moet het maar na de vakantie.

19. Minkx

Minkx Bekend lid

25 okt 2021
    926
    1.136
    93
    Vrouw
    Haha. Je hoeft natuurlijk niet per se seks te hebben voor een zaadlozing :p
    En ik wil me er verder niet mee bemoeien hoor, máár mijn advies is om alsnog een afspraak in te plannen voor aankomende week. We gaan er niet vanuit, maar wie weet is de uitslag niet goed en willen ze het nog een keertje onderzoeken, en tussen het 1e en 2e onderzoek moet zo'n 3 maanden tijd zitten. Dus, mocht het nodig zijn, scheelt dat straks weer wat wachttijd.

Tenzij jij natuurlijk nog alle geduld van de wereld hebt. Ik had dat zelf toen allang niet meer.

EMMB en Mai1998 vinden dit leuk.
  20. Mai1998

Mai1998 Fanatiek lid

21 mrt 2023
    1.018
    786
    113
    Vrouw
    Hmmm ik vind dat een beetje een gek verhaal, van als je ei niet bevrucht is dat je dan een kortere luteale fase hebt. Ik heb waarschijnlijk nog nooit een bevrucht ei gehad ivm erg slechte zaadkwaliteit en heb altijd een luteale fase van 14 dagen. Lijkt mij dus meer een progesteron probleem of te veel oestrogeen waardoor het progesteron niet echt een goede kans heeft. En als ik het goed begrepen heb heeft je lichaam niet eens door dat een eitje bevrucht is geweest totdat de innesteling plaats heeft gevonden? Maar ja een te veel oestrogeen en daardoor te weinig progesteron is natuurlijk al wel een probleem wat zich in het begin van de cyclus afspeelt, misschien bedoelde ze dat?

Deel Deze Pagina