Wens voor een eerste kindje - als het wat langer duurt

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Bloemkooltje, 3 jun 2023.

1. Leonie1208

Leonie1208 Bekend lid

31 mei 2023
    652
    511
    93
    Vrouw
    Hee,
    Ik wil hier graag komen mee kletsen. Voor mijn gevoel zijn wij nu neig niet zolang bezig omdat ik pas mijn 2e iui gehad heb (welke helaas niet gelukt is) maar in theorie zijn we al sinds 2016 bezig met een lange tussenstop. Ik zal hieronder even mijn verhaal delen zodat jullie begrijpen wat ik bedoel, haha!

In oktober 2016 heb ik mijn spiraal laten verwijderen omdat we wilden proberen om zwanger te worden. Dit lukte niet en daarom zijn we in maart 2018 voor het eerst naar de huisarts gegaan om het er over te heben. Daarna ging het ineens heel snel want in september 2018 hoorden we al dat mijn man nooit zelf kinderen zal kunnen krijgen omdat hij een gen defect heeft waardoor hij geen zaadcellen aanmaakt. Mijn wereld stortte in en we hadden echt de tijd nodig om dit te verwerken. Maar ik wilde wel meteen verder. We zijn een adoptieprocedure gestart maar hier uiteindelijk mee gestopt omdat dit voor ons beide toch niet als de juiste keuze voelde. Daarna zijn we op de wachtlijst gezet voor een ziekenhuis traject voor een donor. Mijn man wilde dit al langer maar ik wilde het niet eerder. Toen we aan de beurt waren in februari 2021 kon het door omstandigheden niet doorgaan. In februari 2023 hebben we dan toch de eerste afspraken gehad en zijn we begonnen met dit traject. In mei heb ik de eerste iui gehad maar die is niet gelukt en dat vind ik ook niet zo erg want zo kan ik nog even aan het idee wennen en afgelopen woensdag de 2e iui gehad.
    Voor mijn gevoel leef ik nu een beetje tussen hoop en vrees. Hoop omdat ik ergens diep vanbinnen weet dat er (waarschijnlijk) bij mij alles goed is en vrees omdat ik weet hoe de teleurstelling is elke maand en ik bang ben dat het nooit gaat lukken, dat ik nooit moeder zal zijn.

Mai1998, Lieke2022, Minkx en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Leonie1208

Leonie1208 Bekend lid

31 mei 2023
    652
    511
    93
    Vrouw
    Wens voor een eerste kindje - lijst

Dit is een groepje voor meiden die graag zwanger willen worden van hun eerste kindje. In het bijzonder voor meiden waarbij het al wat langer duurt, met of zonder behulp van de medische molen.
    - Ben je nieuw en al wat langer bezig met zwanger worden? Welkom, zet jezelf erbij op de lijst!
    - Ben je nieuw en pas net begonnen met zwanger proberen te worden? Het topic Zwanger worden van eerste kindje is dan misschien meer iets voor jou.
    - Ben je nieuw en al zwanger? Gefeliciteerd, je kunt jezelf in dat geval aanmelden bij 1 van de zwangeren clubs zodat dit vooral een 'zwanger worden club' blijft.
    De meiden die zwanger worden in dit topic staat het natuurlijk vrij om gezellig mee te blijven kletsen en elkaar te blijven volgen!

NOD:

Noor93 - 29 jaar - ronde 16 - 12 juli
    Minkx - 32 jaar - 22 juli
    Kitten93 - 30 jaar - ronde 15 - 25 juli
    Lieke2022 - 30 jaar - 26 juli
    Frasseke - 28 jaar - 26 juli
    EMMB - 29 jaar - 3 augustus (?)
    Mai1998 - 25 jaar - 5 augustus

NOD (nog) onbekend:
    Bloemkooltje - 29 jaar - rust na herstel van de operatie
    Ikwilzwangerworden - 30 jaar
    Aardblij25 - 27 jaar
    Linn93 - 30 jaar - 30/6 gestart met Dostinex (1x per week 0,25 milligram) ivm verhoogd prolactine
    Lelie92 - 30 jaar
    Leonie - 32 jaar

Zwanger:
    Soof1992 - 31 jaar

Afspraken juli:
    Aardblij25 - juli fertiliteit
    Kitten93 - 5 juli - bezoek huisarts met partner
    Ikwilzwangerworden - 6 juli intake fertiliteit
    Minkx - 10 juli - proefneming
    EMMB - 13 juli - uitslag zaadonderzoek
    Minkx - 17 juli - vervolggesprek
    Soof1992 - 17 juli - eerste echo
    Lelie92 - 19 juli - vervolg bespreken
    Mai1998 - 20 juli - vervolg bespreken
    Soof1992 - 25 juli - eerste afspraak poli Centrum voor Zwangeren

Afspraken augustus:
    Frasseke - augustus ergens - Start eerste IVF
    Linn93 - 9 augustus - MRI hypofyse (prolactinoom?)
    Lieke2022 - 28 augustus - intake ziekenhuis 2, eventueel vervolg traject bespreken

Als je jezelf toevoegt of iets aanpast, graag even dubbel checken of je de laatste lijst hebt gepakt en vergeet niet de [ QUOTE] [ /QUOTE] aan het einde weg te halen.

3. Leonie1208

Leonie1208 Bekend lid

31 mei 2023
    652
    511
    93
    Vrouw
    Ik heb dit even gekopieerd en geplakt van waar ik het eerder had geschreven. Maar inmiddels heb ik dus mijn 2e iui gehad en ben ik vandaag ongesteld geworden.

4. Lelie92

Lelie92 Bekend lid

22 feb 2023
    518
    568
    93
    Vrouw
    @Lieke2022 Wel jammer dat het toch weer 2 maanden moet duren zo'n afspraak, maar gelukkig gaat de tijd gevoelsmatig wel altijd iets sneller in de zomer! En inderdaad, liever een paar weken langer wachten als je dan een gynaecoloog krijgt die wel fijn is. Als je pech hebt ga je diegene namelijk redelijk vaak zien.
    En ja even er niet mee bezig zijn was wel lekker, al heb ik het sinds de mislukte terugplaatsing wel behoorlijk moeilijk. En ehhh nou mijn gouden tip zou dan toch zijn om alles los te laten was dus om 4 weken op vakantie te gaan naar Indonesie en bij thuiskomst de vakantiesferen erin houden door super vaak uit eten te blijven gaan en alleen maar afleiding te zoeken:roflmao:. Maar dat is dus vooral money wise niet perse een hele gezonde gouden tip denk ik zo haha, en hou ik zelf ook niet nog maaanden vol..

@Bloemkooltje Dankjewel! Ik hoopte het natuurlijk ook voor jullie allemaal. Jeetje wat naar dat je zo'n lange pijnlijke nasleep van de operatie hebt gehad, en wat dubbel zuur dat er nu weer een cyste zit... Kan dat de oorzaak van de pijn zijn? Pff ik hoop met je mee dat hij krimpt!

Lieke2022 vindt dit leuk.
  5. Lelie92

Lelie92 Bekend lid

22 feb 2023
    518
    568
    93
    Vrouw
    Welkom en wat heb je veel te verwerken gehad zeg! Hebben ze bij jou ook bloedonderzoeken of iets gedaan of is je cyclus wel gewoon normaal? In dat laatste geval zou ik lekker nog even vertrouwen proberen te houden dat alles goed zit hoor, hopelijk gaat het snel lukken bij jullie! Succes in deze wachtweken:)

6. Bloemkooltje

Bloemkooltje Bekend lid

27 mei 2022
    782
    829
    93
    Vrouw
    #286 Bloemkooltje, 11 jul 2023
    Laatst bewerkt: 11 jul 2023
    Afgezien van die pijn gaat met herstel gelukkig goed, maar het is wel echt een flinke domper! De pijn komt inderdaad van de cyste, de arts zei dat ze zich goed kon voorstellen dat het pijn deed. Nu gaat het goed, de pijn komt en gaat. Was eerder ook zo! Nu is het alweer een paar dagen rustig.
    Hoop wel dat het weggaat… want anders is het straks weer de vraag of de cyste qua fertiliteit ermee te maken heeft. En daar wilde ik nou gewoon zo graag vanaf. Gewoon met een schone lei beginnen was fijn geweest! Wie weet verdwijnt ‘ie nog..

7. Kitten93

Kitten93 Bekend lid

4 aug 2022
    717
    708
    93
    Vrouw
    Bah wat vervelend voor je zeg, hoop voor je dat het allemaal goed komt :oops:

Bloemkooltje vindt dit leuk.
  8. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.578
    3.077
    113
    Vrouw
    He! Gelukkig gaat het herstellen goed, maar kan me inderdaad voorstellen dat dit nou precies was wat je niet wilde. Is er ook aangegeven hoe lang het kan duren voordat het verdwijnt? Of wat jij zelf al je afvraagt, met betrekking tot de fertiliteit?

Ik duim dat het gewoon goedkomt en dat je met een nieuwe lei kan starten.

9. Kitten93

Kitten93 Bekend lid

4 aug 2022
    717
    708
    93
    Vrouw
    Alle spullen zijn binnen bij de fertiliteitskliniek dus 10-08 de eerste afspraak, vind het best spannend :oops:

10. Frasseke

Frasseke Bekend lid

21 apr 2023
    567
    752
    93
    Vrouw
    Is het ook! Maar komt helemaal goed!! En hopelijk pluk je dan ook snel de vruchten van de hulp!

Kitten93 vindt dit leuk.
  11. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.184
    3.180
    113
    Vrouw
    Welkom! Jullie hebben ook al een hele weg achter de rug. Hopelijk snel een mooie test!

Hè wat een ontzettende domper. Hoe kan dat? Of gaan ze dat nog verder onderzoeken? En zo snel weer naar de operatie. Ik zou je wat willen opbeuren, maar ik snap dat je hier verschrikkelijk van baalt. Je gaat er toch vanuit dat je er weer even tegenaan kan en alle lichten op groen staan. Hopelijk verdwijnt hij gewoon, ik duim!

12. Bloemkooltje

Bloemkooltje Bekend lid

27 mei 2022
    782
    829
    93
    Vrouw
    Ze was niet zo lang van stof en ik had een arts assistent ipv de arts die me geopereerd heeft.. dus die vragen heb ik allemaal niet gesteld. Ze zei dat ze de verdere beslissingen hierover overlaat aan de arts die me geopereerd heeft.. die controle staat voor over 4 weken volgens mij. Dus dan hoor ik denk ik meer..

Welkom! Jullie hebben er al een lange weg opzitten zeg.. Wat spannend allemaal, kan me voorstellen dat je dit even moet verwerken en aan het idee moet wennen. Wel stoer dat jullie toch dat traject zijn ingegaan! Ik hoop dat je snel succes zult hebben!

13. Bloemkooltje

Bloemkooltje Bekend lid

27 mei 2022
    782
    829
    93
    Vrouw
    Ik ben blij dat we deze nieuwe groep gestart zijn, dat er veel nieuwe gezichten bij zijn gekomen en oude bekenden. We hebben een fijne groep zo! Blij als in: ik voel me echt een stuk minder alleen nu!
    Ik hoop dat #teamduurtlang snel kan worden opgeheven, maar vooralsnog vind ik het fijn dat jullie er zijn en dat we elkaar hier kunnen steunen.
    Ik vind het ook enorm prettig dat hier geen mensen binnen komen vallen die zich zorgen maken over of het wel gaat lukken na 1 maand proberen :D:rolleyes:. Ik heb hier het gevoel dat we allemaal (ondanks onze eigen trajecten en de wegen die we afleggen) toch enigszins in hetzelfde schuitje zitten.

Ikwilzwangerworden, Lelie92, Noor93 en 6 anderen vinden dit leuk.
  14. Mai1998

Mai1998 Fanatiek lid

21 mrt 2023
    1.018
    786
    113
    Vrouw
    Wat ontzettend balen moet dit zijn, ga je door die hele operatie en de nasleep en krijg je nu dit weer op je bordje! Ik hoop dat hij snel krimpt en er op je afspraak over 4 weken helemaal niets meer van te zien is..

15. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.184
    3.180
    113
    Vrouw
    Eens, straks gaan we elkaar nog missen als we ooit op roze mogen :p:p

Lelie92, Minkx, Bloemkooltje en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Mai1998

Mai1998 Fanatiek lid

21 mrt 2023
    1.018
    786
    113
    Vrouw
    Welkom! Wat hebben jullie al een lange weg afgelegd, hopelijk is iui voor jullie de oplossing en zullen jullie snel ouders worden!!

17. Mai1998

Mai1998 Fanatiek lid

21 mrt 2023
    1.018
    786
    113
    Vrouw
    Gewoon met z'n allen tegelijk op roze, gezellig samen door in de bevallingsgroep! :p

Lelie92, Lieke2022, Minkx en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.145
    2.499
    113
    Vrouw
    Ik volg jullie nog steeds dames! Ik hoop dat jullie snel allemaal op roze mogen, duurt al veel te lang!:(

Ooit ook lid van #teamduurtlang

Mai1998, Lieke2022, Lelie92 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.578
    3.077
    113
    Vrouw
    Daar bedenken we gewoon wat op! :roflmao:

Lieke2022 vindt dit leuk.
  20. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.184
    3.180
    113
    Vrouw
    Lief! Hoe gaat het met jou en de kleine?

Deel Deze Pagina