Echt joh? En dat is bijna een half jaar geleden toch? Hoe lang zijn je cyclussen nu? Klopt de volgende menstruatie mag ik weer beginnen. Het gaat nu ineens weer heel hard haha. Dat zou betekenen over 2,5 week alweer . Oef dat snap ik… die datum is toch weer een soort deadline ofzo. Een extra harde klap met een nog steeds lege buik.. Ik hoop toch op een wondertje voor je!
Wens voor een eerste kindje - lijst Dit is een groepje voor meiden die graag zwanger willen worden van hun eerste kindje. In het bijzonder voor meiden waarbij het al wat langer duurt, met of zonder behulp van de medische molen. - Ben je nieuw en al wat langer bezig met zwanger worden? Welkom, zet jezelf erbij op de lijst! - Ben je nieuw en pas net begonnen met zwanger proberen te worden? Het topic Zwanger worden van eerste kindje is dan misschien meer iets voor jou. NOD: Lieke2022 - 31 jaar - 1 augustus GezelligZwangerWorden - 29 jaar - 9 augustus NOD (nog) onbekend: Lelie92 - 30 jaar - ICSI 5 Noor93 - 30 jaar - even pauze Kmoon - 29 jaar Kitten93 - 30 jaar Linn93 - 30 jaar - 1e ronde met letrozol AltijdBlijvenDromen -32 jaar - BAM-traject Lynn2023 - 31 jaar - ICSI 2.2 Mai1998 - 26 jaar Pingpongpcos - 30 jaar LittleStarfish - 30 jaar Gryanne - 32 jaar - IUI ronde 2 Leonie1208 - 32 jaar Zwanger: Kaas123 - 37 jaar Frasseke - 29 jaar Lot23 - 31 jaar Ikwilzwangerworden - 31 jaar EMMB - 30 jaar Afspraken: Mai1998 - 16 juli - eindevaluatie ICSI 2 EMMB - 22 juli - eerste echo LittleStarfish - 15 augustus - Onderzoek LAC Mai1998 - 22 augustus - uitslagen onderzoeken Gent en afspraak voor PGT Lieke2022 - 27 augustus - intake Gent GezelligZwangerWorden - 27 augustus - Gesprek start IUI LittleStarfish - 30 augustus - uitslagen LAC Bevallen: Soof1992 - februari 2024 Bloemkooltje - 22 mei 2024 Minkx - 3 juni 2024
Helaas moet ik iets meer geduld hebben. Dacht dat ik gewoon kon starten met IUI (dat is wat de gyn vorige keer zei), maar moet persé eerst langs de gyn omdat hij uitleg moet geven en die is pas 27 augustus beschikbaar Dus eer we starten met IUI zijn we alweer 2 rondes verder…
Dankjewel!! En waarom ben je precies bang voor IVF? Wat ontzettend shit dat het nog niet is gelukt is. Snap het gevoel van die miskraam datum voorbij gaan helemaal. Bij mijne was mijn vriendin en collega uitgerekend en bij mijn bbz mijn schoonzus. Dat was ook confronterend. Maar dat was bij mij… hoewel dit heel gek gaat klinken, nadat die datums waren gepasseerd (nu dus sinds mei weer) kreeg/heb ik wel meer rust. Alsof het niet meer voor een bepaald moment MOET gebeuren. Ervoor was er meer drang om voor datum alweer zwanger te moeten zijn. Het is misschien verwarrend hoe ik het schrijf maar hoop dat je het begrijpt.
Wens voor een eerste kindje - lijst Dit is een groepje voor meiden die graag zwanger willen worden van hun eerste kindje. In het bijzonder voor meiden waarbij het al wat langer duurt, met of zonder behulp van de medische molen. - Ben je nieuw en al wat langer bezig met zwanger worden? Welkom, zet jezelf erbij op de lijst! - Ben je nieuw en pas net begonnen met zwanger proberen te worden? Het topic Zwanger worden van eerste kindje is dan misschien meer iets voor jou. NOD: Gryanne - 32 jaar - IUI 2 - 31 juli Lieke2022 - 31 jaar - 1 augustus GezelligZwangerWorden - 29 jaar - 9 augustus NOD (nog) onbekend: Lelie92 - 30 jaar - ICSI 5 Noor93 - 30 jaar - even pauze Kmoon - 29 jaar Kitten93 - 30 jaar Linn93 - 30 jaar - 1e ronde met letrozol AltijdBlijvenDromen -32 jaar - BAM-traject Lynn2023 - 31 jaar - ICSI 2.2 Mai1998 - 26 jaar Pingpongpcos - 30 jaar LittleStarfish - 30 jaar Leonie1208 - 32 jaar Zwanger: Kaas123 - 37 jaar Frasseke - 29 jaar Lot23 - 31 jaar Ikwilzwangerworden - 31 jaar EMMB - 30 jaar Afspraken: Mai1998 - 16 juli - eindevaluatie ICSI 2 EMMB - 22 juli - eerste echo LittleStarfish - 15 augustus - Onderzoek LAC Mai1998 - 22 augustus - uitslagen onderzoeken Gent en afspraak voor PGT Lieke2022 - 27 augustus - intake Gent GezelligZwangerWorden - 27 augustus - Gesprek start IUI LittleStarfish - 30 augustus - uitslagen LAC Bevallen: Soof1992 - februari 2024 Bloemkooltje - 22 mei 2024 Minkx - 3 juni 2024[/QUOTE]
Bah dat meeen je niet zeg! Kan mij voorstellen dat je daar heel erg van baalt.. Of misschien moest het wel zo zijn!
Pfoe dit is ook wel shit zeg.. Soms vraag ik me echt af wat er nou aan uitleg gegeven moet worden wat niet ook in een flyer kan staan, al helemaal als je er nog anderhalve maand op moet wachten! Sowieso een bizar lange tijd, jeetje..
Haha laten we t hopen! Ja schrok ook echt toen ze het zei, maarja waarschijnlijk gaat die beste meneer met vakantie. En verwacht inderdaad 0 nieuwe informatie bij het afspraak… Ben nu al 4 dagen op een rij aan het huilen in de auto van en naar werk vanwege meerdere dingen, en nu ook dit erbij Ik laat nu maar gewoon alles komen, hoogstens kijken mensen mij raar aan als ik in de file naast ze zit te janken of mee zit te bleren met mijn sad playlist
@GezelligZwangerWorden oh nee! Wat klote!! Je had je er zo op ingesteld dat het nu zou beginnen. Vind het echt rot voor je! @Annegry91 waarom ik er bang voor ben? Denk de punctie en de pijn die dat gaat doen, de onzekerheid of er eitjes zijn gevonden en of ze bevrucht worden.. lijkt mij verschrikkelijk dat wachten.. Bedankt voor je eigen ervaring. Ik hoop ook dat ik het na komende maand ook wat meer van mij af kan zetten. @Lieke2022 ja is nu 7 maanden geleden idd. Mijn cyclus is van 32/36 naar 27/28 dagen gegaan. Ik weet nu niet helemaal of het nog steeds zo is omdat ik door de hormonen nu geen eigen cyclus heb gehad natuurlijk.
Ah meid! Helemaal begrijpelijk hoor, maar emotieregulatie is dan juist even heel lekker, toch? Ik zit op 'slechte' dagen ook huilend in de auto soms hoor, is soms ook juist ontnuchterend. Achteraf voel je je dan toch weer een beetje beter, zeg maar. Hopelijk kun je trouwens na de afspraak wél direct starten
Ah zo ja, ik snap wel wat je bedoelt. Maar heb je dat gevoel betreft het wachten nu niet met IUI dan? Of bedoel je daarmee niet die wachtweken? Ik hoop ook echt dat je het wat meer van je af kan zetten. Gewoon zodat het allemaal wat minder frustrerend is dan dit uberhaupt al is.
@Mai1998 Wat fijn dat jullie er ergens wel uit zijn. Ik denk een goeie keuze hoor, anders blijf je je altijd afvragen "wat als ik naar Belgie was gegaan". Hoe ging het gesprek vandaag (of gister?)? Ik hoop dat ze misschien willen meehelpen met tussentijdse echo's, dat zou super fijn zijn! @Lieke2022 Wat goed dat je weer een positieve ovulatietest had. Wat je zelf al zegt, ik hoop écht dat je lichaam nu weet hoe het moet! @GezelligZwangerWorden Oh nee wat super naar dat het nu weer langer duurt. Heel vervelend dat je nu langer moet wachten pff!
Het was een heel fijn gesprek, ze zijn ook gewoon zo lief hier.. Maar aan de andere kant kwam er ook niet echt per se iets nieuws uit. Ik mag niet hoger gaan in de hormonen want ik zit al op de max (in België mag ik nog wel veel hoger) en ze verwachten dat ik daar wel "gewoon" zwanger van word want het is immers al eerder gelukt op deze manier. Ik heb ook met mijzelf afgesproken dat als het in ronde 3 niet lukt in België, en ik voel mij er niet goed meer bij, ik altijd weer terug kan gaan naar Nederland. De 3e en laatste vergoede poging telt in mijn hoofd al lang niet meer als eindstreep. Als de 3e ronde niet lukt is dat niet het eind van de wereld, want dat heb ik inmiddels al een paar keer overleefd, en op dat moment hoeven we ook pas verder te kijken naar de volgende stap. (zeg ik nu heel stoer, ik weet dat ik mij op dat moment vast anders zal voelen haha ) Wij gaan morgen last minute toch nog lekker op vakantie, en daar zijn wij beide enorm aan toe denk ik. Een beetje zon, zee, strand en dan zien we in augustus wel weer wat er op ons pad komt! En hoe gaat het met jou? Heb je kwaaltjes, en al een echo ingepland?
Wens voor een eerste kindje - lijst Dit is een groepje voor meiden die graag zwanger willen worden van hun eerste kindje. In het bijzonder voor meiden waarbij het al wat langer duurt, met of zonder behulp van de medische molen. - Ben je nieuw en al wat langer bezig met zwanger worden? Welkom, zet jezelf erbij op de lijst! - Ben je nieuw en pas net begonnen met zwanger proberen te worden? Het topic Zwanger worden van eerste kindje is dan misschien meer iets voor jou. NOD: Gryanne - 32 jaar - IUI 2 - 31 juli Mai1998 - 26 jaar - 31 juli Lieke2022 - 31 jaar - 1 augustus GezelligZwangerWorden - 29 jaar - 9 augustus NOD (nog) onbekend: Lelie92 - 30 jaar - ICSI 5 Noor93 - 30 jaar - even pauze Kmoon - 29 jaar Kitten93 - 30 jaar Linn93 - 30 jaar - 1e ronde met letrozol AltijdBlijvenDromen -32 jaar - BAM-traject Lynn2023 - 31 jaar - ICSI 2.2 Pingpongpcos - 30 jaar LittleStarfish - 30 jaar Leonie1208 - 32 jaar Zwanger: Kaas123 - 37 jaar Frasseke - 29 jaar Lot23 - 31 jaar Ikwilzwangerworden - 31 jaar EMMB - 30 jaar Afspraken: EMMB - 22 juli - eerste echo LittleStarfish - 15 augustus - Onderzoek LAC Mai1998 - 22 augustus - uitslagen onderzoeken Gent en afspraak voor PGT Lieke2022 - 27 augustus - intake Gent GezelligZwangerWorden - 27 augustus - Gesprek start IUI LittleStarfish - 30 augustus - uitslagen LAC Bevallen: Soof1992 - februari 2024 Bloemkooltje - 22 mei 2024 Minkx - 3 juni 2024
Ik zat even wat minder op het forum met het staartje van de miskraam. Vandaag echo gehad in het ziekenhuis, alles is netjes en een nieuw eitje was al goed aan het ontwikkelen. Dus wij mogen nu weer door. Onderzoeken voor fertiliteit zijn nu voorlopig stopgezet (tot in elk geval januari) omdat het blijkbaar wel kan. Hopelijk hoeven we niet weer zo veel geduld te hebben. Ik denk wel dat ik particulier hormoon (amh, fsh etc) + schildklier bloedtest ga laten doen over een maand of 2. Ziekenhuis wil dat niet doen vanwege protocol. Maar ik word 37 in augustus en het lijkt me mooi als check, in plaats van achteraf spijt van niet eerder uitzoeken. Heeft iemand hier dat eerder gedaan?
Ja je kunt altijd terug inderdaad! En goed zo. Wij hebben dat toen ook los gelaten, dus de laatste vergoede poging voelde toen een heel stuk minder spannend. We hadden al besloten dat we door wilden gaan, ondanks de kosten. We hadden geld gespaard, daar hadden we wel geluk mee. Heel veel plezier op vakantie! Hopelijk kunnen jullie even genieten, dat hebben jullie ontzettend verdiend! Ik nog geen echo ingepland. Ik wacht al een paar dagen tot ik word terug gebeld door een ziekenhuis in Nederland waar ik de eerste echo mag doen. Ik zou ze zelf kunnen bellen om het te vragen, maar vind het ergens nog heel lekker dat het nog niet gepland staat zodat de wachttijd minder lang duurt ofzo. Ik had wel een bloedtest gedaan. Op 15 dpo was mijn HCG waarde 230, en op 18 dpo was deze gestegen naar 1290. Hele mooie stijging dus. Verder nog niet echt ergens last van, behalve dat ik moe ben. Maakt me wel een beetje onzeker. Ik vind het mega spannend en wil zo graag weten of het goed zit.
Heel begrijpelijk. Je hebt pas echt bevestiging tot je het met eigen ogen ziet. Ik denk ook dat er nog nooit iemand is geweest die niet onzeker was in de aanloop naar de eerste echo. En moe zijn hoort er 100% bij hoor + je HCG laat ook een mooie oploop zien. ♥️♥️ Op hoeveel weken zit je nu? Hebben ze ooit gezegd vanaf wanneer ze een echo doen of wordt er gewoon een normaal termijn aangehouden?
Schildklier wel, maar meerdere hier hebben daar nu medicijnen voor. De hormonen niet. Wel andere testen zoals progesteron, anti stolling, en Gen onderzoek. Er komt vaak niet echt iets uit werd me verteld. Bij mij wel, ergens vond ik dat wel fijn want konden we er iets aan doen. Schildklier en progesteron was niet oké. En de LAC(anti stolling) was zwak positief, die vind ik nog spannend want die moet in augustus opnieuw en hoop ik dat het dan verdwenen is.