Wens voor een eerste kindje - als het wat langer duurt

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Bloemkooltje, 3 jun 2023.

1. Lelie92

Lelie92 Bekend lid

22 feb 2023
    518
    568
    93
    Vrouw
    Yes wat fijn zeg! Gefeliciteerd!

Soof1992 vindt dit leuk.
  2. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.180
    3.179
    113
    Vrouw
    Ik zit weer in mijn ''vier dagen voor menstruatie vreetkick''. Wil het loslaten, maar ken inmiddels mijn lichaam goed genoeg. :o:

Ikwilzwangerworden en Minkx vinden dit leuk.
  3. Frasseke

Frasseke Bekend lid

21 apr 2023
    567
    752
    93
    Vrouw
    Fijn dat er meteen wat gaat gebeuren! Wel spannend lijkt me, en natuurlijk niet wat je gehoopt had. Maar hopelijk dan snel er weer vanaf en een leuke zwangerschap.

4. Minkx

Minkx Bekend lid

25 okt 2021
    926
    1.136
    93
    Vrouw
    #384 Minkx, 18 jul 2023
    Laatst bewerkt: 18 jul 2023
    Nope. Dat vond de fertiliteitsarts niet nodig, vanwege regelmatig cyclus en AFC. Ze heeft middels de inwendige echo de AFC bepaald voor beide eierstokken (CD18). Links was 6 en rechts 4. Geen idee wat dat precies betekent.

5. Lelie92

Lelie92 Bekend lid

22 feb 2023
    518
    568
    93
    Vrouw
    Dat lijkt me inderdaad niet een heel verkeerd aantal gelukkig! Al is FSH prikken wel handig om te zien hoeveel medicatie je moet krijgen, hoe hoger FSH hoe moeilijker je te stimuleren bent en hoe hogere dosering je eigenlijk wil. Maar dit aantal zijn alle follikels die je aan hebt gemaakt die cyclus, waarvan er normaal gesproken maar 1 groeit maar met de medicatie hoop je dat ze allemaal mee gaan doen. Ter vergelijking, ik heb vaak 4-6 in totaal en eindig eigenlijk altijd met 4 follikels die mee doen.

Minkx vindt dit leuk.
  6. Mai1998

Mai1998 Fanatiek lid

21 mrt 2023
    1.018
    786
    113
    Vrouw
    Wat een goed nieuws!! Nu eindelijke beginnen met genieten ❤

Soof1992 vindt dit leuk.
  7. Mai1998

Mai1998 Fanatiek lid

21 mrt 2023
    1.018
    786
    113
    Vrouw
    Hé, dan komt er toch ook weer stress bij kijken, terwijl je ook een tijd aan het wachten bent op een beslissing. Zo vervelend die onzekerheden en altijd die twijfels die je hebt in zo'n traject.. Hoezo heb je geen hele grote voorraad eitjes meer? Wat was je amh?

Ik begrijp dat het moeilijk is om er nog in te vertrouwen, na zo veel pech. Maar de pech moet toch ook een keer op zijn? Ik heb er wel vertrouwen in voor jullie! ❤

Edit: ik lees dat je amh niet geprikt is. Fsh gaan ze denk ik nog wel doen, dat hebben ze bij mij afgelopen maand al gedaan in voorbereiding van een eventueel traject.

8. Mai1998

Mai1998 Fanatiek lid

21 mrt 2023
    1.018
    786
    113
    Vrouw
    Ik ben een paar dagen wat afwezig geweest, mijn vriend had vorige week maandag nog een proefopwerking om te kijken hoe het er nu voor staat. Gisteren hebben we de uitslag gekregen, en het was helaas een vcm van 0.15. Dat is ongeveer vergelijkbaar met de vorige twee uitslagen. Aanstaande donderdag hebben we een afspraak over wat nu echt de vervolgstappen zijn. (hoop ik tenminste, vorige maand ook zo'n afspraak gehad en toen moesten we ineens nog langer wachten). Maar na meerdere zulke slechte uitslagen kunnen ze ons moeilijk gewoon nog een keer weg sturen toch?

Ik ben ontzettend zenuwacht voor de afspraak, als ik dit type voel ik mijn hartslag al in mijn keel :oops:

9. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.578
    3.077
    113
    Vrouw
    @Mai1998 Iets waar je natuurlijk niet op had gehoopt! Ik duim voor jullie dat jullie donderdag meer weten. Lijkt mij dat als dit de derde keer is en de score steeds vergelijkbaar is, dat ze er toch iets mee gaan doen? Dat hoop ik voor je!

Mai1998 vindt dit leuk.
  10. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.180
    3.179
    113
    Vrouw
    Ook voor jullie breekt er een nieuwe en spannende tijd aan! Ik hoop dat er snel wat duidelijkheid komt en jullie vragen beantwoord mogen worden. Knuffel!

Mai1998 vindt dit leuk.
  11. Minkx

Minkx Bekend lid

25 okt 2021
    926
    1.136
    93
    Vrouw
    Oh. Werkt dat zo :roflmao: Ik had het al als vraag opgeschreven voor volgende week. Of ik op basis daarvan mag concluderen dat een poging mij geen 20 eitjes gaat opleveren. Ik wil namelijk niet gaan hopen op iets wat niet mogelijk is.

Jij weet trouwens vast wel of je altijd begint op CD1? En begin je dan eerst met het stilleggen van je cyclus? Veel websites beginnen hun uitleg direct met de stimulatie... :confused:

12. Minkx

Minkx Bekend lid

25 okt 2021
    926
    1.136
    93
    Vrouw
    Snap ik. Je bent er in gedachten al heel lang mee bezig. Maar nu komt het toch wel heel erg dichtbij.

13. Anoniempje082022

13 aug 2022
    96
    47
    18
    @Minkx
    Fijn dat je een optie hebt gekregen en dat er actie komt. Die onzekerheid over wanneer gaan we wat doen en wat gebeurt en dan is wel herkenbaar. Liefst had je gelijk de dag erna een gesprek gehad om al je vragen en het plan te kunnen bespreken.
    Maar zoals al werd gezegd schrijf al je vragen of en ga niet eerder weg dan dat je alles weet.

Las trouwens bij mijn ziekenhuis dat je 2 afspraken hebt voor je begint dus weer niet hoe dat bij jou ziekenhuis is. 1 intake/ voorlichting en 1 medicijn bespreking iets.

Hopelijk gaan je twijfels over zaad en ei samen werken en of je lichaam het wel kan, weg. Wie weet is je lichaam er hartstikke goed in maar kreeg het de kans nooit omdat er niet genoeg zwemmers bij kwamen.
    Hopelijk krijg je niet al te veel bijwerkingen en goede resultaten. *fingerscrossed*

Mai1998 en Minkx vinden dit leuk.
  14. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.578
    3.077
    113
    Vrouw
    Het ligt eraan of je een kort schema krijgt of een lang schema.

Ik had altijd een lang schema: Ik moest eerst beginnen met een maand aan de pil en daarna op een bepaalde derde dag beginnen met prikken (en dan op bepaalde vijfde dag ofzo stoppen met de pil omdat de spuit het overneemt). Nadat duidelijk is dat alles goed plat is, krijg je een tweede spuit erbij. Je blijft dan net zo lang prikken tot aan de laatste echo waarin duidelijk wordt dat je Ovitrelle mag prikken. 36 uur daarna heb je de punctie.

(De exacte dag waarop je moet beginnen staat dan trouwens in de brief. Dan staat er bijvoorbeeld: Ben je ongesteld tussen datum en datum, begin dan met de pil.
    En dan: Begin op datum met prikken en stop op datum met de pil.)

15. Frasseke

Frasseke Bekend lid

21 apr 2023
    567
    752
    93
    Vrouw
    Hier moet je altijd aanmelden op dag 1/2 van menstruatie. In kort protocol, wat uk ga doen, begin je met een uitgangsecho op dag 2 of 3 en dan met hormonen spuiten, tot je klaar bent voor de punctie. Bij lang protocol moet je op dag 21 komen voor een uitgangsecho en dan beginnen met hormonen om cyclus plat te leggen. Dan na 2 a 3 weken begin je met hormooninjecties tot je klaar bent voor de punctie. Maar weet niet of dit het verschil in land is.. maar met zoiets lijkt me dat je ook een week na eerst dag menstruatie nog wel op dag 21 zou kunnen starten (maar dit zal vast qua planning op dag 1 zijn).

16. Lelie92

Lelie92 Bekend lid

22 feb 2023
    518
    568
    93
    Vrouw
    Ja zou het alsnog aan ze vragen hoor haha! Goed dat je ze opschrijft, dat deed ik ook, en alsnog vergat ik dan soms sommige dingen te vragen.
    Hierboven is het lange protocol al uitgelegd hiervoor waarin ze inderdaad je cyclus stilleggen. Ik kreeg het korte protocol, want dat zou beter zijn bij weinig eicellen. Dus ik denk misschien dat jij dat ook krijgt (omdat je iets minder eicellen hebt). In NL kreeg ik van tevoren een uitleg over medicatie en een precies schema wanneer ik moest beginnen met welke medicatie. Ook kreeg ik een prikinstructie, waar ik zenuwachtig voor was omdat ik dacht dat ik daar al mezelf moest prikken maar het was gewoon in een soort stressballetje:o:. Overal staan ook filmpjes van op youtube trouwens die veel duidelijker zijn dan de instructie van de artsen, zij hadden bij mij heel weinig tijd om het uit te leggen dus vlogen door de uitleg heen..
    Wanneer je menstruatie doorkomt moest ik dit doorgeven en moest ik op dag 1 beginnen met een antagonist (Synarel) neusspray. Dit houdt een eisprong tegen en moest ik 2 keer per dag sprayen. Op dag 2 moest ik beginnen met de stimulatie prikken, in mijn geval Gonal-F. Normaliter wordt hier tussen dag 2-6 mee begonnen dacht ik. Dan werd de eerste echo gepland rond dag 7 waar naar de grootte van en het aantal follikels werd gekeken. Elke 3 dagen had ik dan zo'n echo, tot de follikels groot genoeg waren. Al die tijd ging ik door met de neusspray en de prikken. En tijdens een zo'n echo bepaalt het ziekenhuis wanneer je mag stoppen met alle medicatie en wanneer je de Ovitrelle mag zetten. Precies 36 uur later was dan de punctie.

Minkx vindt dit leuk.
  17. Lelie92

Lelie92 Bekend lid

22 feb 2023
    518
    568
    93
    Vrouw
    Na 3 keer zo'n uitslag lijkt het me niet meer dat ze jullie weg kunnen sturen toch? Is zo'n uitslag normaal gesproken een indicatie voor ICSI? Zou jij graag aan ICSI willen beginnen? Ik hoop dat ze luisteren naar je wensen dit keer!

18. Mai1998

Mai1998 Fanatiek lid

21 mrt 2023
    1.018
    786
    113
    Vrouw
    Ik hoop het echt niet, ik zou niet weten wat ik ga doen als ze meer weg sturen met: kijk het nog maar even aan.
    In juni hadden we na een proefopwerking een gesprek over de beslissing iui of ivf. In dat gesprek kwam naar voren dat beide met zijn zaadkwaliteit niet konden. Het gaat dus hoe dan ook icsi worden. Maar in dat gesprek had de arts het ook over 'nog even afwachten tot eind dit jaar'. Ik ben dus ontzettend bang om dat weer te horen. Vooral omdat ik niet begrijp wat daar de toegevoegde waarde van is. Met deze kwaliteit ga ik gewoon niet zwanger worden..

Ik ben er eigenlijk ook wel van overtuigd dat het een soort "leeftijdsdiscriminatie" is. Toen ik na een jaar proberen naar mijn huisarts ging zei ze: probeer nog wat langer, je bent nog jong, denk goed na over waar je aan begint. Nieuwe huisarts heeft mij na lang aandringen wel doorgestuurd om vervolgens in het ziekenhuis weer hetzelfde te horen: je bent nog jong, geef het meer tijd. Daar ben ik wel klaar mee, met afwachten, dus als icsi de manier voor ons is doen we dat. Daar ga ik niet eens meer over twijfelen. Ik ben gewoon een volwassen vrouw die haar zaken goed voor elkaar heeft, jaren gestudeerd en hard gewerkt en ik ben volledig instaat die beslissing te nemen. Ik voel me hierin dus niet altijd even gehoord/serieus genomen helaas :oops:

Lieke2022, Minkx en Ikwilzwangerworden vinden dit leuk.
  19. Ikwilzwangerworden

Ikwilzwangerworden Bekend lid

28 dec 2022
    680
    543
    93
    Vrouw
    Hopelijk krijg je donderdag dan in ieder geval wat meer duidelijkheid! Dan weet je waar je aan toe bent!

Mai1998 vindt dit leuk.
  20. Frasseke

Frasseke Bekend lid

21 apr 2023
    567
    752
    93
    Vrouw
    Wat een gezeik zeg. Maar toch niet uit hoe oud je bent.. Je bent toch al bijna 2 jaar bezig en je begint niet zomaar aan kinderen. Natuurlijk heb je over deze grote stap nagedacht. Ik wordt hier gewoon plaatsvervangend pissig van. Ik hoop echt dat ze nu gewoon gaan zeggen, ja dit werkt niet, we gaan je nu helpen (icsi dus). Krijg sowieso hey idee dat het in Nederland allemaal langzaam gaat, omdat een klein deel toch nog vantevoren spontaan zwanger wordt. Maar dat is met deze uitslagen toch gewoon niet goed te praten. Even ter vergelijking, hier dus alles goed en ik heb al 3 IUI achter de rug en ik had als alles mee had gezeten al zeker 1 IVF kunnen hebben en meerdere cryos. En nu net over de 2 jaar heen (en drie maanden dus pech gehad en zomerstop waardoor ik nu pas in aig aan IVF begin). Zoals ik al zei, pissig voor jou hier:mad: ik ga hard voor je duimen dat ze dus nu eindelijk eens fatsoenlijke stappen gaan ondernemen en niet zo blijven zeiken.

Mai1998 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina