Wens voor een eerste kindje - als het wat langer duurt

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Bloemkooltje, 3 jun 2023.

1. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.179
    3.178
    113
    Vrouw
    Niet schuldig voelen!! Ben ook gewoon benieuwd hoe het met je gaat :p.

Oeee dat klinkt als behoorlijk wat klachten, maar wel een teken dat er wat gebeurd! Misschien ook een stukje zelfbescherming? Het is ook moeilijk voor te stellen denk ik op dit moment. Het wordt steeds echter!

Yes heb ovitrelle gespoten op 28 oktober in de avond! Maar goed deze hele ronde was een beetje wazig dus het verbaasd mij eigenlijk niet dat het zo loopt. Ik denk dat mijn lijf nog niet klaar was voor een eisprong (ondanks de ovitrelle) en dat het nu denkt: bekijk het maar ik neem even lekker de tijd :rolleyes:

GezelligZwangerWorden vindt dit leuk.
  2. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.179
    3.178
    113
    Vrouw
    Fout

3. Lelie92

Lelie92 Bekend lid

22 feb 2023
    518
    568
    93
    Vrouw
    Echt heel erg balen Lieke. En oh ja ik vond dit ook altijd enorm stressen, maar het is altijd goed gekomen. Ze kunnen in Gent vast wel nog eens schuiven mocht je cyclus nog moeilijker gaan doen. Het is alleen voor jezelf en voor je werkplanning echt irritant, je weet nooit van tevoren waar je aan toe bent. Maar goed, dit gaat helemaal voor!

4. Lelie92

Lelie92 Bekend lid

22 feb 2023
    518
    568
    93
    Vrouw
    Wat fijn en niet fijn dat je veel klachten hebt! Het is zeker een hele fijne geruststelling, maar hoop wel voor je dat het een beetje binnen de perken blijft. En oh zooo herkenbaar dat vertellen in het begin. Maar echt, bij mij bleef dat gevoel aanhouden. Zelfs als ik het aan mensen vertelde na de goede 13-weken echo en de NIPT test. Ik heb pas sinds een paar weken pas écht het gevoel dat ik het geloof als ik het aan mensen aankondig. Eigenlijk pas sinds ik de baby duidelijk voel. Ik denk inderdaad een stukje zelfbescherming samen met dat je gewoon het vertrouwen in je lichaam kwijt bent geraakt de afgelopen jaren.

Succes in deze wachtperiode! Hopelijk gaat de tijd snel voor je voorbij.

5. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.179
    3.178
    113
    Vrouw
    Oké geen stress daar is het! Poeh opgelucht om ongesteld te worden :roflmao::o:

6. Lelie92

Lelie92 Bekend lid

22 feb 2023
    518
    568
    93
    Vrouw
    Haha yeees! En dan perfect vrijdag dag 3 toch? Welke onderzoeken krijg je allemaal?

7. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.179
    3.178
    113
    Vrouw
    Yes! Bloed en uitgangsecho. Bloed is eigenlijk al het standaarde: soa’s, schildklier, AMH, oestrogeen etc.. Denk dat ze bij de uitgangsecho kijken cyctes en naar hoeveel er klaar ligt? Geen idee eigenlijk wat ze daarop willen zien haha

Krijg nog geen hysteroscopie. Ik weet eigenlijk niet waarom niet, ga ik eind december nog eens vragen :o:

8. Lelie92

Lelie92 Bekend lid

22 feb 2023
    518
    568
    93
    Vrouw
    Oke! En dan als alles goed blijkt wil je in januari ofzo beginnen met IVF dan ofzo? Ik weet in ieder geval dat ze alleen een hysteroscopie doen in het eerste deel van je cyclus dus voor je eisprong. Of in ieder geval als je een biopt erbij doet, waarin ze kijken of je endometritus (die ontsteking) hebt. Ik had daar toen zelf voor gebeld en toen gingen ze het bespreken met de gynaecoloog en hadden ze mij gewoon ingepland. Dus als je het zou willen zou je het altijd kunnen vragen denk ik!

9. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.179
    3.178
    113
    Vrouw
    Ik ga het in december nog eens vragen waarom dat niet is voorgesteld. We waren toen een beetje overrompeld door alles met die schildklier!
    Jaa ik weet niet of er nog een wachttijd is? We hebben 17 december advies gesprek en de verzekering heeft al akkoord gegeven! Ik gok dus maar op februari starten. Eerder is meegenomen :D. En dat alles als die schildklier geen roet in het eten gaat gooien. Ben heel benieuwd hoe de internist in Gent daarover denkt!

10. GezelligZwangerWorden

10 jan 2023
    948
    792
    93
    Vrouw
    Ahh beter! Is altijd wel beter als je duidelijkheid hebt. Hup door naar IVF en hoppaaa mooie positieve testen:o::D
    Ja het is ook allemaal erg abstract natuurlijk, als je het de baby echt voelt trappen is de bevestiging dat wat je op de echo’s ziet echt in jouw buikje zit:p

11. LittleStarfish

LittleStarfish Bekend lid

2 feb 2024
    686
    389
    63
    Vrouw
    Hallo dames, ik zie het somber in deze ronde. Inmiddels ben ik 2 DPO vandaag(of 3 maar ik houd 2 aan) Maar als sinds de dag van de eerste positieve ovulatie test ziek geworden… we hebben het wel genoeg gezellig gemaakt, heel romantisch was het niet vanwege het vele hoesten :roflmao: Mijn LH piek bleef ook lang aanhouden als ik de testen mag geloven… maandag de meest positieve test maar hij bleef tot en met gister vrij donker. Mijn gevoel zegt dat hij woensdag dus gesprongen is, toen had ik pas vruchtbaar slijm. Dusja ik denk dat ondanks we op andere vlakken voor mijn gevoel deze maand een goede kans maken dit nu helemaal wegvalt door de griep…

Klein lichtpuntje, ik was de keren dat ik zwanger was ook niet heel fit.. dus probeer mezelf maar te vertellen dat het toen ook gelukt was dus waarom nu niet ook gewoon? :o::o:

Nu afwachten tot volgende week vrijdag of zaterdag, 9 of 10 DPO is dat.

12. AimeeSoof

AimeeSoof Actief lid

11 dec 2023
    159
    123
    43
    Vrouw
    Hallo dames,

Ik had me geïntroduceerd in dit clubje, maar daarna door een zware griep weer uit de running! Ik ben nu een beetje aan het bijlezen en zal proberen wat consequenter te reageren hier :) Ik zal zo even een update plaatsen van hoe het hier allemaal gaat.

13. AimeeSoof

AimeeSoof Actief lid

11 dec 2023
    159
    123
    43
    Vrouw
    Wat spannend voor je! Vervelend he die griep, ik heb hem ook gehad en ga met de naweeën nog hoestend en proestend door het leven :) Hopelijk snel weer helemaal opgeknapt, en je weet het nooit!! Iedere kans is er weer een. Ik duim voor jullie :thumup:

14. AimeeSoof

AimeeSoof Actief lid

11 dec 2023
    159
    123
    43
    Vrouw
    Wat spannend dat jullie daarmee gaan starten!! Ik hoop dat jullie zo snel mogelijk kunnen beginnen!

Lieke2022 vindt dit leuk.
  15. AimeeSoof

AimeeSoof Actief lid

11 dec 2023
    159
    123
    43
    Vrouw
    Jij van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!! Ik hoop dat je klachten een beetje binnen de perken zullen blijven!

16. AimeeSoof

AimeeSoof Actief lid

11 dec 2023
    159
    123
    43
    Vrouw
    Even een update, hier zit het allemaal niet mee. We zouden vandaag onze eerste IUI hebben in mijn natuurlijke cyclus,, maar hadden een zeer slechte zaaduitslag: 0% beweeglijkheid (tijdens onderzoek was het ene keer 4, andere keer 7 %). De aantallen waren juist weer bijzonder veel; na opwerking 219 miljoen ( dit was bij de onderzoeken 19 en 15 miljoen). Ze gaf ook aan het een vreemde uitslag te vinden, mijn man wordt nu ook doorgestuurd naar de uroloog. Ze heeft de behandeling wel uitgevoerd, onder het mom van: "al is er maar 1tje die toch leven bevat, je weet het nooit".

Maar heel eerlijk wij zijn nu heel erg aangeslagen en weinig hoopvol. Ze gaf ook aan dat zelfs bij ICSI er enig leven in moet zitten, nu zouden we als dit zo blijft helemaal geen kans meer hebben?? Iemand een hoopvol bericht voor mij met ervaringen met zulk soort uitslagen? Zie het momenteel even heel somber in :cry: wij hebben nu maandag weer een belafspraak met de gynaecoloog over hoe nu verder, we waren vandaag iets te aangeslagen om een besluit te nemen. Kortom komt het er op neer dat we mogen kiezen nog een cyclus met IUI afwachten om te zien of het dan beter is, of direct door naar ICSI (waarbij dan volgens mij ook maar de vraag is of dat dan kan omdat er ook dan leven in moet zitten).

17. LittleStarfish

2 feb 2024
    686
    389
    63
    Vrouw
    Hi AimeeSoof, ik snap dat het niet is wat je wilde horen.. super balen ook.. Maar aangezien ze het toch gedaan hebben zagen ze er toch wel kans in ondanks deze wellicht iets kleiner is dan ze op hoopte. Ik weet dat sigaretten, alcohol en lozingen op voorgaande dagen ook heel veel effect kunnen hebben op de kwaliteit. Of je eens verdiepen in supplementen voor de man? Grote kans dat je dit allemaal al gedaan hebt maar ik denk benoem het toch eens.

ik weet nog vaag dat bij mijn vriend er een groot aantal waren die de verkeerde kant op zwemde of in rondjes ofzoiets maar daar tegenover maakte hij er heel veel aan waardoor er meer dan genoeg over bleven om toch tot een juiste poging te moeten komen. Hopelijk was deze uitslag eenmalig en zijn de volgende wel gewoon beter. :)

AimeeSoof vindt dit leuk.
  18. LittleStarfish

2 feb 2024
    686
    389
    63
    Vrouw
    Ik had hem ook al gehad… 2 cyclussen geleden in September. En 31 oktober de griepspuit gehad in de hoop dat hij me niet zo hard meer zou pakken maar helaas.. toch wel :o::o:

19. Leonie1208

Leonie1208 Bekend lid

31 mei 2023
    650
    508
    93
    Vrouw
    Zo, ik kom even weer onder m’n steen vandaan en ga even teruglezen!
    @Lieke2022 hoe was je afspraak in Gent?

@GezelligZwangerWorden je hoeft je niet schuldig te voelen! Wij hopen allemaal ook een keer aan ‘die kant’ te staan dus (voor mij) alleen maar hoopvol om de goede verhalen te horen. Wel echt vervelend voor je dat je al zoveel last van kwaaltjes hebt. Je leeft natuurlijk zo lang naar dit moment toe dat ik wel snap dat het niet ‘echt’ voelt en ik denk dat je dat nog wel even zo blijft voelen! Pff.. wat een spanning tot 26 november!

@LittleStarfish hoe is het nu met jou? Nog steeds ziek? Ik lees op het forum vaak verhalen van vrouwen die juist de ronde dat ze ziek waren zwanger raakten dus wie weet! Spannend allemaal weer!

@AimeeSoof jeetje wat een domper kan ik mij voorstellen! Ik heb er geen ervaring mee maar wat gaan jullie door een heftige tijd. Ergens misschien wel fijn om meteen door te gaan naar icsi zodat de stress iets minder is dan wanneer je met IUI moet en je eigenlijk meteen al geen hoop er meer in hebt… Hopelijk krijgen jullie wat meer duidelijkheid bij de uroloog!

Ik ben nog steeds aan het afwachten. Vandaag 10 DPO en meestal heb ik op deze dag het eerste roze bloedverlies dus ben erg gespannen weer.. heb meteen maar naar m’n man uitgesproken dat als ik niet te genieten ben dit de reden is, haha!

20. LittleStarfish

2 feb 2024
    686
    389
    63
    Vrouw
    Het is een stuk afgenomen, heb eindelijk weer een nacht door kunnen slapen, zelf meer dan 10 uur kunnen slapen vannacht :)
    Ik heb ook alleen maar zitten zoeken naar succes verhalen haha…

Jij alweer 10 DPO, wanneer ga je testen? Wel hoopvol dat je nog geen roodverlies hebt gehad vandaag. Heel begrijpelijk ook dat dat spannend en stressvol is dus je even wat minder gezelliger bent. Mijn duimen draaien heel hard voor je ♥️♥️

Deel Deze Pagina