Wens voor een eerste kindje - als het wat langer duurt

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Bloemkooltje, 3 jun 2023.

1. AimeeSoof

AimeeSoof Actief lid

11 dec 2023
    159
    123
    43
    Vrouw
    Ja dat is ook zo. Ik had het er ook met mijn man over, de meeste van mijn angsten qua dat traject zijn ook denk ik wel aardig te weerleggen en of iets aan te doen (zoals idd even vrij nemen) dus wil gewoon alle vragen op tafel leggen bij de arts in zo'n intake en dan kijken of ik mij gerustgesteld voel.

Wij gaan nu ook een gesprek aanvragen met de geestelijk verzorger in het ziekenhuis. We zijn beide gelovig en ik heb ook gewoon veel ethische vragen op dat vlak over embryo's etc. Dat zou me misschien ook alweer wat geruster maken als we daar met iemand op dat vlak over kunnen praten.

LittleStarfish vindt dit leuk.
  2. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.179
    3.178
    113
    Vrouw
    Oef ik zou wat anders willen zeggen, maar dat is niet goed… kan Recovery na bewerken betekenen?
    De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Er is hier eens iemand zwanger geraakt dmv IUI met een lage VCM, maar goed ik snap dat het zo niet voelt…

3. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.179
    3.178
    113
    Vrouw
    Mijn ervaring is dat het toestemming vragen best snel gaat! Ik zit bij CZ en, als het goed is, wordt alles vergoed bij CZ!

Wildflower vindt dit leuk.
  4. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.179
    3.178
    113
    Vrouw
    Gezellig en herkenbaar. Wij hebben altijd ruzie op de parkeerplek om het parkeren :roflmao::roflmao:. Laatst grapte ik tegen mijn man en zei: “Aah morgen weer lekker ruzie het parkeren, nu al zin in”. Het houdt het ook een beetje luchtig zo..

LittleStarfish en AimeeSoof vinden dit leuk.
  5. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.179
    3.178
    113
    Vrouw
    Hop op dat wachtbankje! Nu de laatste keer hoor!!

6. Leonie1208

Leonie1208 Bekend lid

31 mei 2023
    650
    508
    93
    Vrouw
    Ik heb even geprobeerd bij te lezen maar alvast m’n excuses als ik iemand vergeet!

@Lieke2022 hoe is het nu met je? Heb je in het zh wel aangegeven dat je kort een positieve test hebt gehad?

@LittleStarfish Ik denk dat het goed is dat je gezien wordt op een endometriose poli want je onderbuikgevoel kan zoveel zeggen soms.. nou weer op t wachtbankje lees ik.. spannende weken weer.. en ja.. de timing is altijd spannend of dat goed gegaan is. Ik hoop zó dat het lukt voordat jullie weer aan de bel mogen trekken bij je arts!

@Wildflower oh wat balen dat het zo wachten is op de verzekering en al die administratieve rompslomp.. niet leuk..

@AimeeSoof jeetje wat vervelend dat jullie weer zo’n uitslag hadden van het zaad.. snap dat je het somber in ziet zo.. en ja.. ICSI zal een heftige stap worden en ik denk dat het al veel spanning weg kan nemen als jullie een gesprek hierover gehad hebben. Tenminste dat hoop ik voor je!
    Spannend dat je deze week weer tante gaat worden! Ik vond het bij m’n broer en zusje ook minder lastig omdat ik weet wat voor band ik met m’n neefjes heb idd!

AimeeSoof vindt dit leuk.
  7. Leonie1208

Leonie1208 Bekend lid

31 mei 2023
    650
    508
    93
    Vrouw
    Zo, was even een beetje in m’n eigen bubbel gegaan na het gesprek met de arts vorige week. Vrijdag heeft de arts mij nog gebeld dat ze aan het kijken zijn om extra IVF plekken te creëren en als dit lukt sta ik op de lijst. Ook is het gelukt om extra rietjes donorzaad voor ons te reserveren dus zou ik al overbrugging nog een paar iui’s kunnen doen in tussentijd.. Maar nu eerst deze poging nog maar eens afwachten. Vandaag 10 dpo en nog niet ongesteld. So far so good..

8. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.179
    3.178
    113
    Vrouw
    Het gaat redelijk goed hoor! Probeer er niet teveel over na te denken. Heb het wel tegen de assistente gezegd, maar volgens mij snapte die het niet zo.. ga het maandag met de meting weer bespreken.

Aaah wat mooi zou dat zijn op de valreep van 2024! Hoe lang is je LF normaal?

9. Leonie1208

Leonie1208 Bekend lid

31 mei 2023
    650
    508
    93
    Vrouw
    Ah ja dat snap ik wel! Is toch ook een soort modus waar je in komt. Niet verder over nadenken en door.. Ja voor de artsen ook nuttige info lijkt mij toch..

de afgelopen maanden 10 dagen maar ik had even terug gekeken en de maanden daarvoor was het ook wel een keer 13 en 12 dagen.. Niet dat m’n menstruatie dan meteen doorzet maar het eerste bloedverlies is dan.

10. AimeeSoof

AimeeSoof Actief lid

11 dec 2023
    159
    123
    43
    Vrouw
    En vandaag alweer 11 DPO, hoe gaat het nu? Wel heel mooi dat je eventueel sneller terecht zou kunnen voor de IVF! Ik kan mij goed voorstellen dat je graag wil starten als je eenmaal zo ver bent. Het zou echt mooi zijn als het voor die tijd al raak bij je is:)

11. AimeeSoof

AimeeSoof Actief lid

11 dec 2023
    159
    123
    43
    Vrouw
    Hier een redelijke dag. Vanochtend nog wel veel gehuild na de deceptie van gisteren. Ik had een thuiswerkdag maar kon me slecht focussen, gelukkig had ik afgelopen weekend wat extra uren gemaakt voor een project , dan hoef ik me wat minder schuldig te voelen.

Met mn moeder gebeld en vanavond komt mn beste vriendin even langs, kan ik ook even van me af kletsen. Wij nu samen de knoop doorgehakt het ivf/ icsi traject wel in gang te willen zetten, en dan ter overbrugging in de tussentijd (onze eigen gynaecoloog is toch een paar weken vrij) nog wel verder met IUI.

Hebben de dames die met IVF /ICSI bezig zijn ook wel bepaalde angsten gehad over bijwerkingen van veel hormonen? Ik had ooit eens ergens gelezen dat je dan meer kans zou hebben op bvb borstkanker. Dat blijft dan door mn hoofd spoken. Vandaag echter veel gelezen waarin dat wel lijkt te worden ontkracht. Dit ga ik uiteraard ook met de arts bespreken hoor, maar ben voor nu even gerustgesteld.

12. LittleStarfish

LittleStarfish Bekend lid

2 feb 2024
    686
    389
    63
    Vrouw
    Jaa ik merk dat ik het nu minder spannend vind nog.. de vorige keer zat ik nu al op springen om te testen. Maar heb nu zoiets van oh zal wel.. Als het de vorige keren niet gelukt is zal het nu ook wel niet zo zijn ofzo? Ben er minder mee bezig in ieder geval.. wellicht toch die uit knop gevonden :roflmao::roflmao:

Fijn dat je toch nog in de tussentijd niet helemaal stil hoeft te zitten af te wachten tot je IVF mag gaan doen. Hoe is het bij jou vandaag op 11 DPO?

13. LittleStarfish

2 feb 2024
    686
    389
    63
    Vrouw
    De emoties mogen er ook zijn hé, het is niet niks wat je meemaakt. Fijn dat jullie de knoop doorgehakt hebben. Het is altijd goed om je zorgen en vragen te stellen bij de arts zodat je er echt met volle 100% in kan stappen. En ook zeker die vraag over borstkanker. Ik heb het nog nooit gehoord maar heb er dan ook niet meer kennis mee dan dat een vroegere vriendinnetje het met ICSI gelukt is :)

14. Leonie1208

Leonie1208 Bekend lid

31 mei 2023
    650
    508
    93
    Vrouw
    @AimeeSoof ik doe de iui’s ook al met hormoonstimulatie dus heb sowieso al extra hormonen. Zelf heb ik een lage dosering nu dus ik weet niet of ik meer last van bijwerkingen ga krijgen als ik een hogere dosering ga gebruiken maar ja.. ik merk vooral in m’n mentale staat wel een verandering als ik hormonen spuit maar dat is prima te doen als je weet waardoor het komt.
    Grotere kans op borstkanker heb ik eigenlijk niks over gehoord maar dat betekend niet dat het niet zo is. Tegen de ivf puctie zie ik wel enorm op maar das meer door alles wat ik er over gelezen heb. Maar ja.. als ik een kindje wil zal ik het toch moeten doen denk ik..

pi’s het niet een mogelijkheid dat je eerst nog iui’s met hormoonstimulatie zou doen zodat er 2/3 eitjes rijpen en je meer kans per poging hebt dan dat je het in je natuurlijke cyclus doet? Dan kan je al even kennismaken met hormoonstimulatie maar lagere dosering.

15. Leonie1208

Leonie1208 Bekend lid

31 mei 2023
    650
    508
    93
    Vrouw
    Helaas is m’n menstruatie weer begonnen. Nu een maandje pauze omdat we volgende week een weekje weg gaan en dan mogen we in januari nog een IUI doen als we willen. Ik ga er nog even over nadenken iig.

16. AimeeSoof

AimeeSoof Actief lid

11 dec 2023
    159
    123
    43
    Vrouw
    Ah meid wat ontzettend jammer! Sterkte vandaag :(
    Lekker dat jullie een weekje weg gaan, even samen ontspannen en wat anders aan je hoofd.

17. AimeeSoof

AimeeSoof Actief lid

11 dec 2023
    159
    123
    43
    Vrouw
    Wat ik nu begrijp is het zaad zo slecht dat IUI op geen enkele manier zin heeft. Dus dan heb ik ook inmiddels wel zoiets van dan maar verder naar het volgende station anders voelt het toch als uitstel van executie zeg maar.

Inmiddels veel gelezen over die risico s en dat lijkt toch inmiddels bewezen niet zo te zijn. Het enige risico dat wel significant hoger is is op een borderline eierstok tumor (dat is niet kwaadaardig ), maar als je dan specifieker kijkt zie je dat het gaat om een risico van 0.3 ipv 0.2 procent. Dat stelt me wel gerust, in de media lees je dan bvb een titel "10 keer zo veel kans op dit of dat". Maar dan is kritisch lezen wel weer goed haha! Er staat dan trouwens ook dat het niet eens zeker is of die iets verhoogde kans dan komt door de IVF/icsi of door de reden waarvoor sommige vrouwen het ondergaan.

Ben je bang voor pijn bij de punctie? Gek genoeg ben ik daar niet zo bang voor, meer voor de morfine /medicatie en gevoel van controleverlies omdat je dan zelf minder alert enzo bent. Maar dat ga ik dan allemaal maar bespreken met die arts en dan zien we wel weer:o:

18. LittleStarfish

2 feb 2024
    686
    389
    63
    Vrouw
    Okee… ik begin toch hoop te krijgen maar ook heel bang ineens, 5DPO vandaag. Dus gaat lekker snel naar mijn mening.
    Ik ben kots misselijk tot spugend aan toe waarvan de hele nacht ervan wakker gelegen. Het was vanochtend alweer wat beter tot ik ging ontbijten. Maar ook van de stekende pijn in mijn linker schouderblad waarvan het dus kan wijzen op een bbz… maar dat kan volgens mij niet zo vroeg al probeer ik mezelf maar steeds te vertellen :o::o:

dusss, moest ik ff kwijt.

19. LittleStarfish

2 feb 2024
    686
    389
    63
    Vrouw
    Wat jammer! Lekker er even tussenuit is ook niet verkeerd zonder dat je met het zwanger worden bezig bent. Waar ga je naartoe? :)

20. AimeeSoof

AimeeSoof Actief lid

11 dec 2023
    159
    123
    43
    Vrouw
    Ooo meid spannend! 5DPO is volgens mij wel heeel vroeg! Pijn schouder kan bij misselijkheid volgens mij ook wel daarnaar uitstralen, zou zeker niet gelijk in de BB hoek denken! Weet je zeker dat je 5DPO ben of zou het ook nog iets verder kunnen zijn?

Deel Deze Pagina