Wens voor een eerste kindje - als het wat langer duurt

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Bloemkooltje, 3 jun 2023.

1. Ada31

Ada31 Lid

19 mrt 2025
    6
    2
    3
    Vrouw
    #4701 Ada31, 25 mrt 2025
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2025

Ik heb een inwendige echo gehad en er is bloed geprikt. En mijn man heeft zijn zaad ingeleverd. Ik heb mijn medisch dossier ook al afgespit haha:D, maar kon alleen zien dat ik negatief testte op chlamydia en dat mijn TSH rond de 0.45 zit. Wat wel laag is, maar volgens mij nog wel binnen de grens.

Wat verdrietig van je 3 miskramen:(. Was zaterdag dan ook een extra moeilijke dag voor je? 10 dpo is nog wel vroeg toch, kan nog positief worden?:)

2. Annegry91

Annegry91 Actief lid

6 jun 2023
    168
    84
    28
    Vrouw
    Hoi allemaal! Lang geleden dat ik hier nog iets heb geschreven, dus ik weet ook eerlijk gezegd niet waar ik moet beginnen met lezen.
    Nog gefeliciteerd voor iedereen die in de tussentijd zwanger is geraakt! Wat fijn dat het eindelijk zover is voor jullie!
    Daarnaast ook leef ik mee met iedereen waarbij het nog niet gelukt is!

Voor mij is er een geregelde tijd even pauze geweest. De eerste IVF poging is volledig is 'mislukt'. Daarnaast had ik behoefte aan een second opinion voor mijn Asherman en daarvoor ben ik bij life center Leuven geweest in Belgie. Na de MRI lijken de verklevingen terug en heb ik mogelijk ook nog adenomyose. Maandag de 31e zal ik hier nog een hysteroscopie voor krijgen om dit te checken. Als het allemaal zo is, zal ik 8 mei geholpen worden en krijg ik tussendoor ook medicatie.
    Gisteren gaf ik bij mijn man aan dat ik echt wel verdrietig ben om dit alles. Ook al willen we dit zien als weer een pauze, gaat dit dan wel een keer de laatste pauze zijn? Mogen we erna ook eens het geluk mee hebben? Gaan we uberhaupt ooit dat geluk krijgen?

Het maakt me blij om te zien dat er echt succesverhalen zijn! En dit geeft natuurlijk ook hoop. Maar och wat ben ik bang nu na 3 jaar bezig te zijn en waarvan 2 jaar in de MMM te zitten.

3. LittleStarfish

LittleStarfish Bekend lid

2 feb 2024
    604
    342
    63
    Vrouw
    Wat ik weet is dat ze voor vrouwen met een kinderwens en die problemen ervaren met vruchtbaarheid ze onder de 2 willen zitten. Het beste zelfs rond de 1. Dus inprincipe zit je daar wel mooi dichtbij hoor! Nog even afwachten dan op de rest van de uitslagen.

Inmiddels 13 DPO maar geen positieve test. Wel al krampen. Gister al wel oud bloed verloren dus had gehoopt vandaag toch echt dat het zou doorzetten. Maar meestal wordt ik ook pas 14/15 DPO ongesteld. De app had hem alleen naar voren geschoven(verwachting op zondag) omdat mijn cyclus nu al 37 dagen duurt door de operatie/HSG. Maar helaas had ie toch geen gelijk :roflmao::roflmao::roflmao: ergens ook wel goed als het pas morgen/overmorgen is want dat betekend mijn LF niet ineens verkort is.

Ik dacht wel dat zaterdag moeilijk ging zijn. Ik zat wel in de ochtend in mijn hoofd met wat mooi zou het zijn dat ik een jaar na het slechte nieuws een positieve test nu zou hebben? Heb toch weer nieuwe hoop weten te vinden in het IUI traject waardoor ik weer wat minder verdrietig ben de laatste tijd.

4. LittleStarfish

2 feb 2024
    604
    342
    63
    Vrouw
    Pfff het klinkt ook allemaal heel klote. En dat je dan ook nog een maand moet wachten. Als ik het goed begrijp heb je nu tussentijds ook geen IVF dan? Hopelijk vliegt de tijd voorbij voor je en zit je heel snel in een IVF ronde die direct zal slagen ♥️

Het is begrijpelijk dat je bang bent, konden we er maar wat meer grip op hebben op het hele proces wat er in je lichaam af speelt.

Annegry91 vindt dit leuk.
  5. Ada31

Ada31 Lid

19 mrt 2025
    6
    2
    3
    Vrouw

Ah gelukkig:) Ik heb vandaag uitslag gehad en ze denken aan endometriose bij mij omdat de inwendige echo stug voelde. Ik krijg een HSG en daarna moeten we het een jaar toch eerst zelf proberen. Het is een beetje dubbel, fijn dat ze kans hoog genoeg schatten om een jaar te proberen, aan de andere kant dus wel vermoeden endometriose.

Balen dat het niet gelukt is deze maand, kan me voorstellen dat je na zo’n HSG toch meer hoop hebt? Maar fijn dat je wat meer hoop ook hebt met het IUI en wat minder verdrietig bent. Ik ben niet zo thuis in IUI, wanneer ga je daarmee beginnen? Moet je nu eerst weer wachten op je eisprong?

6. LittleStarfish

2 feb 2024
    604
    342
    63
    Vrouw
    #4706 LittleStarfish, 28 mrt 2025
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2025
    Weet je al wanneer je HSG plaats vindt? De HSG kan wel goed zijn voor de innesteling. Je baarmoeder wordt dan soort van gebalsemd. Is er ook al gesproken over wat er gebeurt als het bevestigd wordt dat er endometriose zit?

Ik ben overigens nog steeds op mijn menstruatie aan het wachten… Deze maand was sowieso rommelig omdat ik vanuit de operatie/hsg niet meer gestopt was met bloeden dus we niet konden zeggen wat dag 1 van de menstruatie was. Toen ik dacht al op 9 DPO te zitten bleek ik toen pas mijn eisprong te hebben. Die kwam van rechts dus dat is sowieso al niet mijn beste kant, heeft de HSG ook bevestigd. Het is niet onmogelijk maar ben al niet eerder zwanger geweest van die kant.

Met IUI ga je hormonen spuiten vanaf dag 3 van je cyclus zodat er meerdere eitjes groeien tot je eisprong. Dan nog een hormoon voor de eisprong zelf en de volgende dag lever je zaad in wat nog extra bewerkt wordt en wat een uur later dan ingebracht wordt.

7. Lelie92

Lelie92 Bekend lid

22 feb 2023
    518
    568
    93
    Vrouw
    Lieve meiden, ik wilde laten weten dat deze week onze dochter is geboren. We zijn zo ongelofelijk dankbaar dat ze eindelijk bij ons is. Oh wat vond ik de hele zwangerschap mega spannend of alles goed bleef gaan, maar ze is helemaal gezond bij ons!

Ik leef nog steeds ontzettend met jullie mee en duim zo hard voor jullie. Vooral diegenen met vermoeden van endometriose/adenomyose: laat het echt goed uitzoeken en laat je niet afschepen met nog even proberen. Als je echt endometriose hebt, wil je het liefst zo weinig mogelijk ongesteld meer worden, omdat het dan alleen maar erger kan worden.

❤️❤️❤️❤️

Mcjo, LittleStarfish, L0ts en 6 anderen vinden dit leuk.
  8. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.146
    3.150
    113
    Vrouw
    Jaaajaja gefeliciteerd ❤️❤️❤️. Wat een opluchting dat ze er echt is! Hoe ging de bevalling? Hoe gaat het met jou?

Ik wens jullie heel veel geluk met elkaar! Zit hier gewoon te stralen voor je!

9. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.009
    4.985
    113
    Vrouw
    Even inbreken.. heel erg van harte gefeliciteerd! Wat een reis is het geweest, maar daar is ze dan! Ontzettend veel geluk samen gewenst. ❤️

Bloemkooltje vindt dit leuk.
  10. Catlover2020

Catlover2020 Bekend lid

5 nov 2022
    681
    684
    93
    Vrouw
    Oooh eindelijk is ze er dan!❤️ Gefeliciteerd met jullie prachtige wonder! Hopelijk gaat alles goed met je en kunnen jullie genieten samen ❤️

11. Bloemkooltje

Bloemkooltje Bekend lid

27 mei 2022
    782
    829
    93
    Vrouw
    Gefeliciteerd lieve Lely! Wat een weg heb je afgelegd en nu ligt jouw kleine meid eindelijk in je armen. Geniet ervan!

12. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.102
    2.439
    113
    Vrouw
    Ik breek even in…
    Eindelijk is ze daar, wat een weg hebben jullie afgelegd! Laat het genieten van een gezond kindje maar beginnen, proficiat!!

13. LittleStarfish

2 feb 2024
    604
    342
    63
    Vrouw
    Aaaaah gefeliciteerd!!! Fijn dat alles goed gegaan is, het is je zo gegund! Geniet van jullie kersvers gezinnetje!♥️♥️♥️

14. Lelie92

Lelie92 Bekend lid

22 feb 2023
    518
    568
    93
    Vrouw
    Dank jullie wel allemaal! De bevalling ging op goed. Wel ingeknipt dus moest/moet daar flink van herstellen, maar dat hoort er bij. Het is soms nog heel onwerkelijk dat het gelukt is!

Annegry91 en Lieke2022 vinden dit leuk.
  15. Leonie1208

Leonie1208 Bekend lid

31 mei 2023
    607
    450
    63
    Vrouw
    Ah gefeliciteerd @Lelie92. Je hebt er zoooo lang op moeten wachten en daar is ze nu eindelijk!

16. Annegry91

Annegry91 Actief lid

6 jun 2023
    168
    84
    28
    Vrouw
    Maandag is het toch bevestigd...
    Nee tussendoor geen IVF, maar daar ben ik ergens wel blij om, want dan zou ik alles alleen maar weggooien. Ik merk wel dat ik achter het besluit sta en hoop dat dit het eindelijk mag zijn.

17. Annegry91

Annegry91 Actief lid

6 jun 2023
    168
    84
    28
    Vrouw
    Gefeliciteerd!!!

18. LittleStarfish

2 feb 2024
    604
    342
    63
    Vrouw
    Laat het dan maar snel 8 mei zijn zodat je daarna weer het traject in kunt. Ik neem aan dat dat nog vast staat dat ze er dan iets aan gaan doen toch die 8e? Wel weer vervelend maar ergens bevestigd het je gevoel ook.

Ik ben afgelopen maandag met Gonal F begonnen voor de IUI. Aanstaande vrijdag op dag 7 al de eerste echo om de groei te monitoren. Ik merk wel dat ik het allemaal weer net zo spannend vind als toen we net begonnen waren. Het is toch weer iets nieuws waar je mee start waar nieuwe hoop bij komt kijken.

Lieke2022 vindt dit leuk.
  19. Ada31

Ada31 Lid

19 mrt 2025
    6
    2
    3
    Vrouw
    Ik zie je berichtje nu pas, ik krijg er geen melding meer van blijkbaar.

Het moet tussen dag 5 en 15, ik zit nu op dag 21. Ik moet bellen zodra mijn menstruatie is begonnen. Stiekem hoop ik extra dat ik toch zwanger ben, kijk niet zo uit naar de HSG. Ze hebben niks gezegd over wat ze gaan doen als het bevestigd wordt, want dat kan dus met een HSG? Ik ga denk ik nog even een extra gesprek aanvragen. Want vind een jaar wachten terwijl we nu 1,5 jaar bezig zijn ook best lang.

Lastig dat je cyclus deze ronde zo anders is door de HSG/operatie. Kan me voorstellen dat je het liefst zo snel mogelijk nu met IUI wilt beginnen. Of hopen dat je toch zwanger bent.

Ah oké, hoe vind je het om dan ook hormonen te moeten spuiten? Kan je daar een beetje tegen?

LittleStarfish vindt dit leuk.
  20. LittleStarfish

2 feb 2024
    604
    342
    63
    Vrouw
    Ik hoop het ook voor je dat je gewoon zwanger bent!♥️ Ik had er die maand rekening meegehouden dus ik mocht wel na de eisprong de HSG doen omdat we wisten dat dit ingepland ging worden en ik dan ook zo snel mogelijk aan de beurt was. Wat dus ook aandeel heeft gehad in dat de cyclus rommelig was daarna.
    Als je een HSG in combinatie met een kijkoperatie hebt dan kunnen ze vaak wel al direct iets doen. Dat was bij mij namelijk zo. Maar als je alleen een HSG hebt dan niet, want die heb je gewoon in de behandelkamer meestal.

Ik ben nu sinds maandag hormonen aan het spuiten, naast dat ik vocht vasthoudt en meer groeipijntjes ervaar vindt ik het nog wel meevallen allemaal. Vandaag de eerste follikelmeting gehad en voor nu heb ik 1 eitje op 11,6 mm zitten en voor de rest wel wat kleine blaasjes dus hopelijk gaan er nog meer mee doen. Maandag moet ik weer terug :)

Deel Deze Pagina