Wens voor een eerste kindje - als het wat langer duurt

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Bloemkooltje, 3 jun 2023.

1. LittleStarfish

LittleStarfish Bekend lid

2 feb 2024
    604
    342
    63
    Vrouw
    Wens voor een eerste kindje - lijst

Dit is een groepje voor meiden die graag zwanger willen worden van hun eerste kindje. In het bijzonder voor meiden waarbij het al wat langer duurt, met of zonder behulp van de medische molen.
    - Ben je nieuw en al wat langer bezig met zwanger worden? Welkom, zet jezelf erbij op de lijst!

- Ben je nieuw en pas net begonnen met zwanger proberen te worden? Het topic Zwanger worden van eerste kindje is dan misschien meer iets voor jou.

NOD:

NOD (nog) onbekend:
    Lynn2023 - 31 jaar - ICSI 2.2
    Annegry91 - 32 jaar
    Leonie1208 - 33 jaar
    Ada31 - 30 jaar
    LittleStarfish - 30 jaar

Zwanger:
    Kaas123 - 37 jaar
    Lot23 - 31 jaar
    Ikwilzwangerworden - 31 jaar
    EMMB - 30 jaar
    Pingpongpcos - 30 jaar
    GezelligZwangerWorden - 29 jaar
    Lieke2022 - 31 jaar

Afspraken:
    7 april - LittleStarfish - Follikelmeting 2

Bevallen:
    Soof1992 - februari 2024
    Bloemkooltje - 22 mei 2024
    Minkx - 3 juni 2024
    Frasseke - 4 aug 2024

2. Leonie1208

Leonie1208 Bekend lid

31 mei 2023
    607
    450
    63
    Vrouw
    @LittleStarfish oohh ik lees dat je al begonnen bent met prikken én de eerste meting al gehad hebt. Fijn dat je het mee vind vallen allemaal. Hoe vind je het prikken zelf? Nou 1 eitje van 11mm is al een begin toch! De eerste ronde is sowieso vaak zoeken naar de juiste dosering!

@Ada31 Ik moest even wat teruglezen maar jullie zijn ook al een tijdje bezig zeg! Wat balen dat jullie het nog een jaar zelf moeten proberen en aan de andere kant wil je natuurlijk het liefst niet in een fertiliteitstraject.. Oh, ook al het vermoeden endometriose.. Bij mij ook idd.

@Annegry91 wat ontzettend rot om te lezen dat de eerste ivf poging mislukt is en je verklevingen waarschijnlijk terug zijn. Hoe is je hysteroscopie gegaan? En ik snap zo goed dat je er verdrietig om bent want steeds een pauze tussendoor maakt dat je voor je gevoel ook niet door kan en is er geen licht aan het einde van de tunnel. Ik hoop zo erg dat het allemaal snel weer verder kan gaan!

3. Leonie1208

Leonie1208 Bekend lid

31 mei 2023
    607
    450
    63
    Vrouw
    Ik mag as vrijdag dan eindelijk beginnen met prikken voor ivf. Vind het ineens wel spannend nu het dichterbij komt. Maar uiteindelijk zal het wel goed komen. Maar na een pauze van 4 maanden voelt het ook gek om weer de mmm in te stappen.
    De verbouwing van ons huis, waar we al 3 maanden in zitten, is ook bijna klaar! De muren zijn gestuct en nu hoeft er alleen nog maar geschilderd te worden en een nieuwe vloer er in. Het leken eindeloze maanden met de verbouwing en het wachten op ivf maar aan beide komt nu bijna een eind!

GezelligZwangerWorden en Lieke2022 vinden dit leuk.
  4. LittleStarfish

2 feb 2024
    604
    342
    63
    Vrouw
    Toch een soort van afleiding die verbouwen. En ook fijn dat nu dat bijna klaar is en je weer volledig op de ivf kan focussen of had je liever de afleiding van de verbouwing tegelijk gehad?:p

Is het prikken voor IVF heel anders dan IUI?

Het prikken zelf keek ik heel erg tegen op omdat de spuit die ik voor de reuma zet echt pijn doet maar die gaat wel automatisch. En deze moet je zelf doen en dagelijks. Maar na de eerste keer dacht ik echt oh serieus is dit het… totaal geen pijn en de volgende spuiten gingen er hup zo in :rolleyes: alleen ik merk wel dat ik nog makkelijker als normaal vocht vasthoud en dat is wel minder maarja als dat het enige is.. :)

Die echoscopist die deed net of dat ik alsnog een week te vroeg was ofzo.. Maar als ik op internet lees hoe snel het groeit zou maandag/dag 10 zomaar het eitje al op springen kunnen staan. M’n ovulatie testen zijn ook best aan het oplopen al, maarja we gaan het zien maandag :roflmao:

5. Leonie1208

Leonie1208 Bekend lid

31 mei 2023
    607
    450
    63
    Vrouw
    Nou ik ben wel blij dat het grootste deel van de verbouwing er op zit. Het hele inrichten kunnen we nog wel gaan doen en dat is een welkome afleiding.
    Ja, voor mij is het prikken wel anders. Ik begin op 11 april met triptofem, dit houdt m’n eisprong volgens mij tegen. Dan heb ik 20 april een echo om te zien hoeveel eitjes er klaar liggen en vanuit daar beslist de arts wanneer ik begin met meriofert, dat is de stimulatie. Dan staat de punctie gepland rond 4 mei dus het prikken is ook een stuk langer en 2 injecties op een dag.

fijn dat het prikken zo ‘makkelijk’ gaat ten opzichte van de reuma injecties dan! Ja sommige bijwerkingen zoals vocht vasthouden zijn vervelend idd.

Ik zit te denken maar de meeste iui’s heb ik tussen dag 12 en 14 gehad. Dag 10 heb ik, volgens mij, maar 1 x gehad. Maar ja.. soms weten zij het ook niet goed hoor.. haha!

6. LittleStarfish

2 feb 2024
    604
    342
    63
    Vrouw
    Inrichten is ook het leukste! :p Ik heb voor de operatie veel op dag 11/12 mijn ovulatie al gehad. Daarom wilde de gyn dat ik op dag 8 al zou komen ipv 10. Dat werd dag 7 omdat 8 op zaterdag viel. Maar de echoscopiste snapte het niet zo :roflmao: Of ik heb haar gewoon verkeerd begrepen aangezien alles nog nieuw is nu :o:

7. LittleStarfish

2 feb 2024
    604
    342
    63
    Vrouw
    Mijn eitje op rechts was nog maar 15 mm. Dus niet zo hard gegroeid. Maar mijn linker eierstok had een verassing van maar liefs 4 eitjes… van 10, 11, 12 en 13 mm!! Dus 5 in totaal waarvan er 3 officieel nog meegeteld worden. Verbod opgelegd gekregen om zelf te gaan klussen vanaf nu. En morgen terug aangezien in het verleden mijn linker eierstok altijd al eerder een eisprong laat zien dan rechts(rechts is de doorgang bij mij ook niet heel toegankelijk) de hoop is dat die van 10 en 11 gaan afvallen en zo niet dan moeten we deze ronde afbreken.

8. Mcjo

Mcjo Lid

30 mei 2022
    97
    137
    33
    Vrouw
    Wens voor een eerste kindje - lijst

Dit is een groepje voor meiden die graag zwanger willen worden van hun eerste kindje. In het bijzonder voor meiden waarbij het al wat langer duurt, met of zonder behulp van de medische molen.
    - Ben je nieuw en al wat langer bezig met zwanger worden? Welkom, zet jezelf erbij op de lijst!

- Ben je nieuw en pas net begonnen met zwanger proberen te worden? Het topic Zwanger worden van eerste kindje is dan misschien meer iets voor jou.

NOD:

NOD (nog) onbekend:
    Lynn2023 - 31 jaar - ICSI 2.2
    Annegry91 - 32 jaar
    Leonie1208 - 33 jaar
    Ada31 - 30 jaar
    LittleStarfish - 30 jaar
    MCJO - 35 jaar

Zwanger:
    Kaas123 - 37 jaar
    Lot23 - 31 jaar
    Ikwilzwangerworden - 31 jaar
    EMMB - 30 jaar
    Pingpongpcos - 30 jaar
    GezelligZwangerWorden - 29 jaar
    Lieke2022 - 31 jaar

Afspraken:
    7 april - LittleStarfish - Follikelmeting 2
    14 april- MCJO - Follikelmeting 1

Bevallen:
    Soof1992 - februari 2024
    Bloemkooltje - 22 mei 2024
    Minkx - 3 juni 2024
    Frasseke - 4 aug 2024

9. Mcjo

Mcjo Lid

30 mei 2022
    97
    137
    33
    Vrouw
    Hoi!
    Ongeveer een jaartje geleden heb ik al eens gepost in dit topic. Maar de klad kwam er een beetje in.
    Inmiddels schrijf ik een beetje mee in de NOD topics.
    Misschien is het fijn om kleine introductie te geven?:rolleyes:
    Op mijn 33e, mei 2022 hebben mijn man en ik besloten te gaan voor ons eerste kindje.
    Na een jaar zelf proberen zonder resultaat hebben we aangeklopt bij onze huisarts, die direct besloot om ons door te verwijzen naar het ziekenhuis gezien het feit dat ik 30+ was en manlief ook richting de 40 aan het gaan was.
    Uit de onderzoeken kwam dat ik een zeer onregelmatige cyclus heb, zonder aanwijsbare reden. Geen PCOS, geen endometriose of iets anders dat het zou kunnen verklaren.
    Mijn cyclus zat ergens tussen de 30 en 65 dagen.
    Er is toen gelijk gestart met Letrozol 2,5mg en dat werkte de eerste 3 cycli prima, maar daarna werd mijn cyclus steeds weer langer, waardoor het is opgehoogd naar 5mg. daar gebeurde hetzelfde.
    Ergens tussendoor heb ik een HSG gehad.

Toen kwam ter sprake dat de volgende stap hormooninjecties zou zijn. Wat voor mij eigenlijk een grens was. Ik had een extreme naaldenfobie (erover praten deed al veel)
    Inmiddels is dat gedegradeerd naar: 'Ik vind naalden heel spannend'. Waar ik zelf heel blij mee ben. Mijn man zet de injecties. Wel fijn om dat stukje ook samen te kunnen doen :)

De afgelopen cyclus is met Ovaleap en Gonasi geweest. En helaas is er niet raak geschoten.
    Vandaag beginnen we weer met prikken. Dezelfde dosis, want de groei ging 'volgens het boekje'.
    Ik heb nu Ovitrelle gekregen omdat ik bij de Gonasi nogal in paniek ben geraakt.
    Ben heel benieuwd wat deze cyclus gaat brengen.

Spannende periode dus! Ik ga voor je duimen dat 10 en 11 afvallen en dat jullie poging mag doorgaan :)

10. LittleStarfish

2 feb 2024
    604
    342
    63
    Vrouw
    Haaaay, wat goed dat je je over de naaldenfobie heen durft te zetten en je man je hierin steunt. Zo doe je het ook echt samen, toch. Was er iets uit de HSG gekomen? Krijg jij dan ook meerdere eitjes die rijpen of is dat niet perse de bedoeling bij jouw traject?

We gaan het zien zo... ik ga zo rijden naar het ziekenhuis. Hoop het heel erg dat ze afgevallen zijn... Mijn ovulatie test was al positief vandaag.

11. Mcjo

Mcjo Lid

30 mei 2022
    97
    137
    33
    Vrouw
    Nee, wij moet nog zelf klussen dus ze willen niet teveel eitjes. Uit de HSG kwam eigenlijk niets, wat opzich positief is.

Hoe was het? Zijn ze afgevallen?

LittleStarfish vindt dit leuk.
  12. Leonie1208

Leonie1208 Bekend lid

31 mei 2023
    607
    450
    63
    Vrouw
    @LittleStarfish ik lees in je onderschrift dat je toch overstimulatie hebt? Wat ontzettend klote zeg! Zo van 1 eitje naar ‘ineens’ teveel.. Hoeveel waren het er nu uiteindelijk? Heb je wel je trigger mogen zetten?

@Mcjo jeetje wat een verhaal ook maar super dapper dat je toch over je naaldenangst heen stapt en dit aan gaat. Zo zie je hoeveel je hiervoor over hebt! Fijn dat je man en jij het zo goed samen kunnen doen! Ik hoop heel hard met je mee dat deze ronde raak gaat zijn!

LittleStarfish vindt dit leuk.
  13. Leonie1208

Leonie1208 Bekend lid

31 mei 2023
    607
    450
    63
    Vrouw
    Ik heb vandaag de eerste injectie voor ivf gezet. Vond het echt heel spannend maar het viel reuze mee, gelukkig!

Hoe is het met jullie?

14. LittleStarfish

2 feb 2024
    604
    342
    63
    Vrouw
    Hé ik heb deze berichten helemaal niet zien binnenkomen. Maar inderdaad op maandag kwam ik en was naast het eitje op rechts in mijn linker eierstok een verrassing gaande van nog 4 extra eitjes die dicht bij elkaar zaten in grootte en dus heel snel groeide ook… dus mocht ik de volgende dag terug en was er helaas maar 1 afgevallen die nog steeds op 10mm zat. Maar er waren er dan op links nog 2 op 13 en 1 op 14 over. En die ene op rechts zat op 17. In de ochtend had ik een positieve Ovulatietest. Ze had nog wel even gebeld of het niet toch mocht aangezien er 2 echt op het randje zaten. Maar helaas, omdat het de eerste ronde was hebben ze het afgebroken en vonden ze de kans op een meerling te groot:o: Niks meer moeten spuiten omdat ik dus een positieve test had dus ze ervanuit gaan dat ik zelf een eisprong krijg. Die was pijnlijk kan ik je zeggen…. En daarbij een verbod om zelf nog te gaan klussen. En rond dag 3 van de nieuwe cyclus krijg ik een echo om te controleren of het geen cystes zijn geworden. Geen idee wat er gebeurt als dat wel zo is maar hopelijk hoef ik daar niet ook nog achter te komen o_O en de Gonal F verlagen van 75 naar 50 de volgende ronde…

15. LittleStarfish

2 feb 2024
    604
    342
    63
    Vrouw
    Spannend! Die eerste bij mij vond ik echt spannend. Gelukkig dat het ook bij jouw reuze mee valt, de volgende zet je waarschijnlijk ook 10x sneller :p

De enige bijwerking die ik trouwens nu gemerkt heb en nog last van heb is dat mijn tepels pijn doen en constant stijf zijn. Is niet bepaald een pretje moet ik toegeven :o: iemand meer hier dit dit ook zo ervaren heeft van de Gonal F of soort gelijk hormoon?

16. L0ts

L0ts Actief lid

22 nov 2023
    465
    352
    63
    @Leonie1208 Veel succes!!

@LittleStarfish Wat jammer van de overstimulatie. Is de verleiding niet heeel groot geweest om toch te gaan klussen? :)

Hier morgen prikken voor schildklier + stolling. Hormonen wilden ze nog steeds niet checken ("want pas relevant bij IVF en je bent bijna 38"). Toch gek ook van die stolling, want ik lees dat dat pas kan nadat de HCG 3 maanden uit je lijf is o_O Niet meer na kunnen vragen bij de arts.
    In september wordt het iig start IUI. Ik vind het wel even prima, voel me nu verre van gezond (steeds opnieuw ziek sinds februari) en dan heb ik deze zomer om weer helemaal op te knappen.
    Voor degenen die ook een vroege miskraam hebben gehad, verloren jullie ook zo veel haar daarna? Lijkt wel alsof ik vrolijk met de hond meedoe in de lente-rui :roflmao:

17. Mcjo

Mcjo Lid

30 mei 2022
    97
    137
    33
    Vrouw
    @LittleStarfish wat balen! Hopen dat je volgende ronde wél door kan gaan!
    Ik gebruik Ovaleap en vorige ronde Ginasi voor de eisprong (deze ronde ovitrelle, maar die is nog niet gezet. Bij Ovaleap heb ik dat niet, maar direct na de Gonasi injectie had ik precies wat jij benoemde, stijve, pijnlijke tegels en later last van mijn volledige borsten..

@Leonie1208 wat goed! Ik zet ze niet zelf, manlief doet het. Knap hoor! Hopen dat je het doet met het gewenste resultaat ❤️

18. LittleStarfish

2 feb 2024
    604
    342
    63
    Vrouw
    Nee opzich niet. Als je dat tegen mijn partner ook zegt die info dan is het ook gewoon een no go maar ik ga me niet aan de twee weken houden hoor denk ik. Lijkt me stug dat ik nu nog vruchtbaar ben. En we hadden de zondag avond wel nog geklust en 2-3 dagen later de eisprong dus er is wel een mini kansje, haha. Waar ik ook niet vanuit ga overigens! Bij mij hebben ze de stolling inderdaad ook pas na 3 maanden gedaan omdat het HCG eruit moest zijn. Mijn haar is juist dikker geworden sinds de miskramen :o:

19. LittleStarfish

2 feb 2024
    604
    342
    63
    Vrouw
    Dan zal gezien de naam Gonal/Gonassi er wel bijna dezelfde stofjes inzitten… man man… en inderdaad inmiddels zijn het mijn hele borsten. Terwijl ik maandag de laatste spuit heb gehad :roflmao::roflmao:

20. Mcjo

Mcjo Lid

30 mei 2022
    97
    137
    33
    Vrouw
    Volgens mij is Gonal F en Ovaleap allebei follikelstimulerend.
    Moest jij niet nog een andere zetten voor het opwekken van de eisprong? Gonasi en ovitrelle is HCG, dus ik kreeg meerdere zwangerschapskwaaltjes.

Iedereen reageert anders op hormonen. Maar volgens mij kan het goed dat je pijnlijke borsten/tepels krijgt!

Deel Deze Pagina