Wens voor een eerste kindje - als het wat langer duurt

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Bloemkooltje, 3 jun 2023.

1. Mai1998

Mai1998 Fanatiek lid

21 mrt 2023
    1.018
    786
    113
    Vrouw
    Het voelt een beetje alsof elke keer dat ik weer goede moed heb, er meteen een klap achteraan komt. Vorige week donderdag had mijn vriend een proefbewerking (weet niet helemaal zeker of dat ze heette) gehad om te kijken of iui mogelijk was. Hier twijfelde de arts een beetje over ivm zijn vcm score van 2.2. Kregen we vandaag de uitslag dat voor bewerking zijn vcm 0.2 was, en na bewerking 0.0.. Nou iui kan je met dat soort scores helemaal vergeten, en ik weet eigenlijk niet eens of ivf dan uberhaupt nog een optie is? Vooral mijn vriend zit er vandaag helemaal door heen, ik probeer zelf nog positief te blijven tot het gesprek aanstaande donderdag over de plan van aanpak maar dit is natuurlijk echt geen leuk nieuws. Mijn vriend zei donderdag nog dat hij er zo'n goed gevoel over had.. :$

2. Bloemkooltje

Bloemkooltje Bekend lid

27 mei 2022
    782
    829
    93
    Vrouw
    Nee… ik zat vanochtend om half 5 te testen omdat ik echt buikpijn had en het niet meer kon ophouden. En negatief dus.
    ‘Normaal’ geeft 10DPO wel uitsluitsel maar nu denk ik van ja, wat als ik nou gewoon te lichte urine had.. dus morgen weer een poging. Ik heb trouwens nagenoeg geen symptomen behalve m’n borsten, die hebben echt nog nooit zoveel zeer gedaan. Behalve bij m’n eerste zwangerschap maar toen begon dat nog niet zo vroeg. Meestal betekenen deze dingen dat ik niet zwanger ben. Ik weet het morgen zeker in ieder geval.

3. Bloemkooltje

Bloemkooltje Bekend lid

27 mei 2022
    782
    829
    93
    Vrouw
    O nee, wat rot! Dikke knuffel. Ik hoop dat je aanstaande donderdag duidelijkheid kunt krijgen over hoe en wat…

Mai1998 vindt dit leuk.
  4. Bloemkooltje

Bloemkooltje Bekend lid

27 mei 2022
    782
    829
    93
    Vrouw
    Negatief. Laat die ellendige ongesteldheid maar snel beginnen. Klaar mee! Komende week ongesteld en daarna operatie. Ik wil nie :cry:

5. Ikwilzwangerworden

Ikwilzwangerworden Bekend lid

28 dec 2022
    680
    543
    93
    Vrouw
    Aah nee hele dikke knuffel! :(

6. Ikwilzwangerworden

28 dec 2022
    680
    543
    93
    Vrouw
    Ooh nee dat is leuk! Ik snap dat dat even hard aankomt. Ik vind het wel goed dat jij nog positief blijft. En je hebt ook gelijk, je moet het gesprek nog hebben dan heb je een plan van aanpak en weet je ook waar je aan toe bent!

Mai1998 vindt dit leuk.
  7. Mai1998

Mai1998 Fanatiek lid

21 mrt 2023
    1.018
    786
    113
    Vrouw
    Ohnee, dikke knuffel! Je had volgens mij al eens gezegd wanneer de operatie is, maar ik kan het zo snel niet meer vinden.. Wanneer in je cyclus is die, en kun je de maand daarop meteen weer door?

8. Minkx

Minkx Bekend lid

25 okt 2021
    926
    1.136
    93
    Vrouw
    Oeff! Heel goed dat je toch probeert positief te blijven! Mijn vriend had de 1e keer een VCM van 5,6 en de 2e keer 1,7 (zonder opwerking). Onze arts heeft het niet eens gehad over IVF, maar sprak direct over ICSI. Tegenwoordig noemen ze dat kennelijk IXI o_O Ik heb op zich wel meer vertrouwen in ICSI, omdat de beste zaadcellen direct naar de finish worden gebracht.

Vandaag heeft mijn vriend eindelijk bloed laten prikken... Ik begon al onrustig te worden, want de arts had aangegeven dat de uroloog de resultaten goed kan gebruiken bij het onderzoek. En die afspraak staat ingepland voor 26 juni. Maar er zijn inmiddels 7 weken verstreken, waarin mijn vriend uitstelgedrag vertoonde :o: Nog 13 nachtjes slapen en we zijn weer een stapje verder.

Noor93 vindt dit leuk.
  9. Noor93

Noor93 Lid

12 dec 2022
    80
    52
    18
    Vrouw
  10. Noor93

Noor93 Lid

12 dec 2022
    80
    52
    18
    Vrouw
    Wens voor een eerste kindje - lijst

Dit is een groepje voor meiden die graag zwanger willen worden van hun eerste kindje. In het bijzonder voor meiden waarbij het al wat langer duurt, met of zonder behulp van de medische molen.
    - Ben je nieuw en al wat langer bezig met zwanger worden? Welkom, zet jezelf erbij op de lijst!
    - Ben je nieuw en pas net begonnen met zwanger proberen te worden? Het topic Zwanger worden van eerste kindje is dan misschien meer iets voor jou.
    - Ben je nieuw en al zwanger? Gefeliciteerd, je kunt jezelf in dat geval aanmelden bij 1 van de zwangeren clubs zodat dit vooral een 'zwanger worden club' blijft.
    De meiden die zwanger worden in dit topic staat het natuurlijk vrij om gezellig mee te blijven kletsen en elkaar te blijven volgen!

NOD:

Bloemkooltje - 29 jaar - ronde 18 - ergens in juni
    Mai1998 - 25 jaar - 7 juni
    Ikwilzwangerworden - 30 jaar - ronde 11 - 19 juni
    Frasseke - 28 jaar - ronde 24 - Max 25 juni
    Lieke2022 - 30 jaar - ronde 22 - ergens eind juni
    Soof1992 - 31 jaar - ronde 1 na IVF+PGT - ergens tussen 25-30 juni
    Noor93 - 29 jaar - ronde 16 - 12 juli

NOD (nog) onbekend:
    Mai1998 - 25 jaar - verwacht rond 6 juli

Zwanger:

Afspraken:
    Mai1998 - 15 juni - bespreken keuze IUI of IVF
    Bloemkooltje - 21 juni - operatie
    Soof1992 - 23 juni - eindgesprek IVF+PGT
    Lieke2022 - 5 juli - uitslag HSG en vervolg bespreken

Als je jezelf toevoegt of iets aanpast, graag even dubbel checken of je de laatste lijst hebt gepakt en vergeet niet de [ QUOTE] [ /QUOTE] aan het einde weg te halen.[/QUOTE]

11. Noor93

Noor93 Lid

12 dec 2022
    80
    52
    18
    Vrouw
    Kon vanochtend nog vrij prima accepteren dat ik ongesteld werd, en had bedacht: ik ga eventjes lekker wat whisky drinken met m'n vader. Alles goed en gezellig, totdat het op enig moment er over ging dat ik eerder deze week iets had gezegd over goed nieuws, en dat hij niet verwachtte dat het over mijn huisdieren ging. Vind het op zo'n confrontatie met het feit dat het WEER niet gelukt is. Het begint allemaal ook steeds zwaarder te wegen op mijn man.

M'n vriendinnen zijn superlief (ook op dit vlak), maar zulke pijn als wij in dit schuitje ervaren, zal denk ik niemand echt begrijpen tenzij je het hebt meegemaakt. Hoe klote het is om zoveel keren hoop te krijgen, alles te doen wat je kan en dan het allemaal voor niks is geweest. Ik herinner me nog dat iemand uit mijn omgeving een ruim jaar bezig was en bij wie het uiteindelijk lukte met medicatie, waarbij ik toen dacht: waar maak je je druk om, draait je hele leven om moeder worden? Maar nu weet ik: ja, op zo'n moment dat je je realiseert dat je die 1-jaar-grens over bent, dan is dat wel je realiteit. De mijne in ieder geval.

Wat een k*tdag. Hopelijk morgen weer nieuwe moed.

12. Frasseke

Frasseke Bekend lid

21 apr 2023
    567
    752
    93
    Vrouw
    Ja wat klote zeg. Is altijd wel iets waardoor het weer even schijt is. Ik merk zelfs dat mensen die het weten soms de stomste opmerkingen kunnen maken (weet niet of je vader het weet), die je weer hard naar beneden trekken.
    Ik dacht ook toen we het traject in gingen, ooh alles is goed, die IUI zal dam wel gaan lukken. Nu 3 maanden wachten op IVF... ik zit echt letterlijk nu op de 2 jaar grens en kan me nog zo goed herinneren hoe klote die 1 jaar grens was. Ik heb echt lopen janken toen we daar overheen gingen. Ik hoop dat je jezelf snel weer naar de hoop kan draaien, hoe lastig dat ook is. Want inderdaad wij hier snappen dat allemaal, maar voor mensen die het niet mee maken is het gewoon niet voor te stellen. Dikke knuffel!!

Noor93 en Mai1998 vinden dit leuk.
  13. Minkx

Minkx Bekend lid

25 okt 2021
    926
    1.136
    93
    Vrouw
    Dat je samen besluit dat je klaar bent voor een kindje, is iets waar je de eerste maandjes nog wat aan moet wennen - vond ik. Als het snel raak was geweest, had ik tijdens de zwangerschap veel getwijfeld of ik er wel echt klaar voor ben. Nu weet ik zeker dat we er klaar voor zijn. Sowieso heb ik ook het gevoel dat ik als persoon ben gegroeid. Elke cyclus was vallen, opkrabbelen en er weer vol goede moed voor gaan... Om weer te vallen. Je leert geduld te hebben. Je focust je op je einddoel. En je probeert erop te blijven vertrouwen dat het goedkomt. Maar ik heb ook geleerd dat het helemaal prima is om me zo af en toe kut te voelen, en de tranen toe te laten. Want ook dat hoort er gewoon bij. We zijn ook maar mens.

Noor93, Lieke2022, Mai1998 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Ikwilzwangerworden

28 dec 2022
    680
    543
    93
    Vrouw
    Heel mooi verwoord!❤️

15. Kitten93

Kitten93 Bekend lid

4 aug 2022
    717
    708
    93
    Vrouw
    Wens voor een eerste kindje - lijst

Dit is een groepje voor meiden die graag zwanger willen worden van hun eerste kindje. In het bijzonder voor meiden waarbij het al wat langer duurt, met of zonder behulp van de medische molen.
    - Ben je nieuw en al wat langer bezig met zwanger worden? Welkom, zet jezelf erbij op de lijst!
    - Ben je nieuw en pas net begonnen met zwanger proberen te worden? Het topic Zwanger worden van eerste kindje is dan misschien meer iets voor jou.
    - Ben je nieuw en al zwanger? Gefeliciteerd, je kunt jezelf in dat geval aanmelden bij 1 van de zwangeren clubs zodat dit vooral een 'zwanger worden club' blijft.
    De meiden die zwanger worden in dit topic staat het natuurlijk vrij om gezellig mee te blijven kletsen en elkaar te blijven volgen!

NOD:

Bloemkooltje - 29 jaar - ronde 18 - ergens in juni
    Mai1998 - 25 jaar - 7 juni
    Ikwilzwangerworden - 30 jaar - ronde 11 - 19 juni
    Frasseke - 28 jaar - ronde 24 - Max 25 juni
    Kitten93 - 30 jaar - ronde 14 - 26 juni
    Lieke2022 - 30 jaar - ronde 22 - ergens eind juni
    Soof1992 - 31 jaar - ronde 1 na IVF+PGT - ergens tussen 25-30 juni
    Noor93 - 29 jaar - ronde 16 - 12 juli

NOD (nog) onbekend:
    Mai1998 - 25 jaar - verwacht rond 6 juli

Zwanger:

Afspraken:
    Mai1998 - 15 juni - bespreken keuze IUI of IVF
    Bloemkooltje - 21 juni - operatie
    Soof1992 - 23 juni - eindgesprek IVF+PGT
    Lieke2022 - 5 juli - uitslag HSG en vervolg bespreken

Als je jezelf toevoegt of iets aanpast, graag even dubbel checken of je de laatste lijst hebt gepakt en vergeet niet de [ QUOTE] [ /QUOTE] aan het einde weg te halen.

16. Ikwilzwangerworden

28 dec 2022
    680
    543
    93
    Vrouw
    Hier is het spannend. Ik zit nu op 5dpo. Geen klachten verder.
    Vorige ronde dus 6dpo opgestaan en menstruatie begonnen.
    Ben dus heel benieuwd hoeveel dagen ik nu verder kom…
    Er blijft nu ook gewoon in mijn achterhoofd zitten dat door die positieve bloedtest het waarschijnlijk toch niet lukt:confused: maargoed dat is een gedachte en ik weet natuurlijk nog helemaal niet of er schade is, maar het blijft door je hoofd spoken.

We hebben inmiddels alle vragenlijsten van het ziekenhuis. Deze gaan we morgen invullen en daarna zal er een afspraak worden gemaakt voor een intake. Hopelijk is de wachttijd niet te lang hiervoor.

Volgens week zondag gaan we op vakantie dus dat is ook fijn!:) En het zou toch echt heel gek zijn als ik er dan net komende week achter zou komen dat ik zwanger ben. Dat worden dan geen cocktails:roflmao: maar hier ga ik eigenlijk totaal niet vanuit. Ik heb echt zoiets van het kan nu toch niet…

17. Vrouwuittwente

28 jul 2022
    91
    8
    8
    Vrouw
    Halloo!

Ik ben Michelle en sinds juli 2021 is mijn spiraal eruit, tot heden nog steeds geen zwangerschap!

Mijn cyclus is 26/27/28 dagen
    Dus ik zit nu ergens in ronde 26?? weet niet meer hahah

Ben trouwens 26 jaar oud, en nod is volgens mij 20 juni? heb deze ronde geen ovutesten gebruikt.

Minkx vindt dit leuk.
  18. Frasseke

Frasseke Bekend lid

21 apr 2023
    567
    752
    93
    Vrouw
    Je zit echt hetzelfde als mij. Ik heb alleen een aantal iets langere cycli gehad dus nu ronde 24. Ben jij al bezig met iets van een traject of nog lekker zelf? En natuurlijk welkom!!

19. Mai1998

Mai1998 Fanatiek lid

21 mrt 2023
    1.018
    786
    113
    Vrouw
    De vorige keer had ze het inderdaad nog over iui (kleine kans) of ivf, maar na wat googlen en met de nieuwe uitslagen denk ik ook dat ze het morgen over de icsi gaat hebben. Als ik het goed begrijp is het proces met prikken en punctie hetzelfde, alleen doen brengen ze direct een zaadcel in bij het eitje en laten ze die bevruchting niet zelf ontstaan. Nouja dat zal dan wel moeten. Liever dat dan dat ik na een hele ronde prikken erachter kom dat er geen bevruchtingen zijn geweest ivm slecht zaad.. Mensen wat een stress haha, kan niet wachten tot het gesprek morgen!!

Oeeh nog 13 nachtjes slapen, je zou bijna een zelfgemaakte kalender ophangen en elke avond eentje aankruisen! Haha net zoals je verjaardag vroeger :roflmao:
    Is je vriend bang voor het bloedprikken? Of is hij gewoon aan het struisvogelen?

Minkx vindt dit leuk.
  20. Mai1998

Mai1998 Fanatiek lid

21 mrt 2023
    1.018
    786
    113
    Vrouw
    Misschien een domme vraag, maar de korte luteale fase, is dat ook een symptoom van de vroegere chlamydia?
    Wel fijn om lekker een vakantie in de planning te hebben, dan hebben jullie sowieso iets om naar uit te kijken!!

Deel Deze Pagina