Nee zeker geen domme vraag, want zelf ging ik daar ook over nadenken en heb het ook aan de huisarts gevraagd. De huisarts dacht van niet, want in principe zit daar geen link tussen. Ik heb mezelf ook suf zitten googelen maar kon er ook geen verband in vinden. Een korte lf heeft vaak te maken met je progesteron. Dit was ook het eerste issue waar ik mee bij de huisarts kwam, maarja toen kwam die standaard bloedtest voor de doorverwijzing want ook voor mijn korte lf moest ik doorverwezen worden.
Ah nee oke, dat dacht ik ook al inderdaad!! Te kort aan progesteron heeft niet echt iets te maken met mogelijke verstopte eileiders of iets dergelijks lijkt mij
Ik ben heel benieuwd naar de uitkomst van het gesprek van morgen! Hij is niet bang voor bloedprikken. Wat is struisvogelen? Hij lijkt er niet zo mee te zitten, met zijn slechte zaadkwaliteit en alle onderzoekjes. Maar ik ken hem al langer dan vandaag. Ondertussen... Hij is gewoon het type dat er niet al teveel mee bezig wilt zijn, en er liever niet al te vaak over praat. Zijn ouders hebben nog steeds geen idee, terwijl mijn moeder en vriendinnen van alles op de hoogte zijn.
Wens voor een eerste kindje - lijst Dit is een groepje voor meiden die graag zwanger willen worden van hun eerste kindje. In het bijzonder voor meiden waarbij het al wat langer duurt, met of zonder behulp van de medische molen. - Ben je nieuw en al wat langer bezig met zwanger worden? Welkom, zet jezelf erbij op de lijst! - Ben je nieuw en pas net begonnen met zwanger proberen te worden? Het topic Zwanger worden van eerste kindje is dan misschien meer iets voor jou. - Ben je nieuw en al zwanger? Gefeliciteerd, je kunt jezelf in dat geval aanmelden bij 1 van de zwangeren clubs zodat dit vooral een 'zwanger worden club' blijft. De meiden die zwanger worden in dit topic staat het natuurlijk vrij om gezellig mee te blijven kletsen en elkaar te blijven volgen! NOD: Mai1998 - 25 jaar - 7 juni Ikwilzwangerworden - 30 jaar - ronde 11 - 19 juni Frasseke - 28 jaar - ronde 24 - Max 25 juni Kitten93 - 30 jaar - ronde 14 - 26 juni Lieke2022 - 30 jaar - ronde 22 - ergens eind juni Soof1992 - 31 jaar - ronde 1 na IVF+PGT - ergens tussen 25-30 juni Noor93 - 29 jaar - ronde 16 - 12 juli NOD (nog) onbekend: Mai1998 - 25 jaar - verwacht rond 6 juli Bloemkooltje - 29 jaar - ronde 19 - rustmaand ivm operatie Zwanger: Afspraken: Mai1998 - 15 juni - bespreken keuze IUI of IVF Bloemkooltje - 21 juni - operatie Soof1992 - 23 juni - eindgesprek IVF+PGT Lieke2022 - 5 juli - uitslag HSG en vervolg bespreken Als je jezelf toevoegt of iets aanpast, graag even dubbel checken of je de laatste lijst hebt gepakt en vergeet niet de [ QUOTE] [ /QUOTE] aan het einde weg te halen.
Hahaa ik twijfelde al heel erg of struisvogelen een normaal woord was! Ik bedoelde dat hij liever zijn kop in het zand steekt en doet alsof er niks aan de hand is. Daar is mijn vriend heel goed in Mijn vriend heeft het ook tegen niemand gezegd, terwijl ik mijn vriendinnen wel echt updates stuur bijvoorbeeld. Ik denk dat dat voor mannen toch anders is
@Mai1998 hoe was je gesprek vandaag? Nou ik ben vandaag 6dpo bijna doorheen en nog geen bloed gezien. Dus we zijn al verder dan vorige ronde
Hier hetzelfde een beetje hoor! Het is heel herkenbaar. Mannen praten er denk ik toch wat minder open over en houden het voor zichzelf. En willen er inderdaad minder mee bezig zijn. Ik moest ook net weer mijn vriend herinneren zo van vul je wel even die vragenlijsten zo in? En dan is het van ja ja ja dat doe ik zo wel
Ik heb de vragenlijsten van ons beiden zelf snel ingevuld des te sneller zou de afspraak worden ingepland. Zo lastig waren de vragen gelukkig niet.
Nou hier inmiddels 7dpo en beetje krampen en net bruinverlies. Gekke daaraan is dat ik nooit echt bruinverlies heb, vaak meteen gewoon rood/roze, maar ben bang dat het dus weer voorbij is deze ronde
Nou en daar is het ook bij gebleven vanochtend. 1x bruinverlies met afvegen en daarna niks meer. Toch nog wel steeds bang dat het niet lang gaat duren voordat het doorbreekt.
Wens voor een eerste kindje - lijst Dit is een groepje voor meiden die graag zwanger willen worden van hun eerste kindje. In het bijzonder voor meiden waarbij het al wat langer duurt, met of zonder behulp van de medische molen. - Ben je nieuw en al wat langer bezig met zwanger worden? Welkom, zet jezelf erbij op de lijst! - Ben je nieuw en pas net begonnen met zwanger proberen te worden? Het topic Zwanger worden van eerste kindje is dan misschien meer iets voor jou. - Ben je nieuw en al zwanger? Gefeliciteerd, je kunt jezelf in dat geval aanmelden bij 1 van de zwangeren clubs zodat dit vooral een 'zwanger worden club' blijft. De meiden die zwanger worden in dit topic staat het natuurlijk vrij om gezellig mee te blijven kletsen en elkaar te blijven volgen! NOD: Mai1998 - 25 jaar - 7 juni Frasseke - 28 jaar - ronde 24 - Max 25 juni Kitten93 - 30 jaar - ronde 14 - 26 juni Lieke2022 - 30 jaar - ronde 22 - ergens eind juni Soof1992 - 31 jaar - ronde 1 na IVF+PGT - ergens tussen 25-30 juni Noor93 - 29 jaar - ronde 16 - 12 juli NOD (nog) onbekend: Mai1998 - 25 jaar - verwacht rond 6 juli Bloemkooltje - 29 jaar - ronde 19 - rustmaand ivm operatie Ikwilzwangerworden - 30 jaar - ronde 12 Zwanger: Afspraken: Mai1998 - 15 juni - bespreken keuze IUI of IVF Bloemkooltje - 21 juni - operatie Soof1992 - 23 juni - eindgesprek IVF+PGT Lieke2022 - 5 juli - uitslag HSG en vervolg bespreken Als je jezelf toevoegt of iets aanpast, graag even dubbel checken of je de laatste lijst hebt gepakt en vergeet niet de [ QUOTE] [ /QUOTE] aan het einde weg te halen.
Hee meiden! Wij zijn weer terug van een heerlijke vakantie. Hier en daar wat meegelezen, maar bewust even niet gereageerd. @Bloemkooltje Dikke knuffel voor jou meis. Een hele dubbele maand... Ik zie dat de operatie al snel gepland staat. Daarna weer positief vooruit kijken!!
@Vrouwuittwente Welkom! Hebben jullie toevallig al de stap richting het ziekenhuis gemaakt! Of nog steeds op “eigen kracht”? Hopelijk snel mooi nieuws! @Mai1998 Jeetje wat pakt jullie ziekenhuis snel door. Ook wel eens goed om te lezen dat het anders kan. Hoe was je afspraak afgelopen donderdag?
Ik ben donderdag tijdens onze afspraak begonnen met huilen en ik ben er vanmiddag pas weer mee opgehouden. Geen idee waarom, ik weet ook niet zo goed wat ik met mijzelf aan moet haha Donderdag zou de afspraak zijn waarin we zouden kiezen tussen iui of ivf, na de uitslagen van mijn vriend had ik zelf al wel begrepen dat iui niet ging lukken. Toen we daar aankwamen gaf hij al aan dat de uitslag niet best was, en dat icsi de enige optie was. Dus ik dacht; prima, we hebben een plan en laten we dat doen! Maar toen zei de arts ineens: het is wel een heftige behandeling, en je moet hormonen prikken en het duurt in totaal wel 3 maand allemaal en blahblahblah. Ik had zoiets van wat moet, dat moet. Ik wil gewoon een kind! En op een of andere manier nam het gesprek opeens een wending en was de conclusie dat hij nog niks wilde doen tot september. In september wil hij dan nog een keer naar het zaad van mij vriend kijken en dan moeten we het nog zelf proberen tot het eind van het jaar (!?!). Ik schrok hier erg van omdat hij in het begin van het gesprek nog zei dat als de kwaliteit van het zaad de afgelopen twee jaar al zo slecht was we eigenlijk nooit een echte kans hebben gehad. Op dit punt begon ik echt enorm te huilen want ik ben zo klaar met die maandelijkse teleurstellingen, en dan ook nog net te horen gekregen dat het eigenlijk voor niks is geweest! Omdat ik een complete mental breakdown had stemde hij er mee in om in juli nog een keer een proefbewerking te doen van het zaad, en dan weer nieuwe afspraken te maken over hoe nu verder. Maar ik ga er echt niet mee akkoord om nog een halfjaar zelf te proberen. We zijn al bijna twee jaar bezig, we hebben net een uitslag gekregen die duidelijk aangeeft waarom het nog niet gelukt is, waarom mij dan nog maanden door die hel laten gaan? Lang verhaal kort (te laat); ik zit er even flink doorheen en begrijp er helemaal niks van. De vorige arts had een paar weken geleden nog verteld dat we konden beginnen met iui of ivf en nu mogen we niks!
Wens voor een eerste kindje - lijst Dit is een groepje voor meiden die graag zwanger willen worden van hun eerste kindje. In het bijzonder voor meiden waarbij het al wat langer duurt, met of zonder behulp van de medische molen. - Ben je nieuw en al wat langer bezig met zwanger worden? Welkom, zet jezelf erbij op de lijst! - Ben je nieuw en pas net begonnen met zwanger proberen te worden? Het topic Zwanger worden van eerste kindje is dan misschien meer iets voor jou. - Ben je nieuw en al zwanger? Gefeliciteerd, je kunt jezelf in dat geval aanmelden bij 1 van de zwangeren clubs zodat dit vooral een 'zwanger worden club' blijft. De meiden die zwanger worden in dit topic staat het natuurlijk vrij om gezellig mee te blijven kletsen en elkaar te blijven volgen! NOD: Frasseke - 28 jaar - ronde 24 - Max 25 juni Kitten93 - 30 jaar - ronde 14 - 26 juni Lieke2022 - 30 jaar - ronde 22 - ergens eind juni Soof1992 - 31 jaar - ronde 1 na IVF+PGT - ergens tussen 25-30 juni Noor93 - 29 jaar - ronde 16 - 12 juli NOD (nog) onbekend: Mai1998 - 25 jaar - verwacht rond 6 juli Bloemkooltje - 29 jaar - ronde 19 - rustmaand ivm operatie Ikwilzwangerworden - 30 jaar - ronde 12 Zwanger: Afspraken: Bloemkooltje - 21 juni - operatie Soof1992 - 23 juni - eindgesprek IVF+PGT Lieke2022 - 5 juli - uitslag HSG en vervolg bespreken Mai1998 - 20 juli - vervolg bespreken Als je jezelf toevoegt of iets aanpast, graag even dubbel checken of je de laatste lijst hebt gepakt en vergeet niet de [ QUOTE] [ /QUOTE] aan het einde weg te halen.
Thanks Lieke! Ik lees ook wel mee maar reageer ook niet altijd. Ben even druk met leuke dingen doen. Menstruatie is doorgebroken en daarmee komt eindelijk een eind aan het wachten, de enorme hormonale onbalans en PMS klachten. Ik heb eindelijk weer wat ruimte in m'n lijf voor m'n gevoel. Ik kan weer ademhalen, zo voelt het. Heb je een leuke vakantie gehad? O meid, wat heftig! Dan denk je dat er eindelijk actie komt en dan ineens.. pats boem.. 'zoek het zelf maar uit tot het eind van het jaar'. Ik kan me voorstellen dat je echt denkt: WAT IS DIT?! Zeker als ze zeggen dat je eigenlijk geen kans hebt gemaakt.. waarom moeten ze je dan nog maandenlang door de ellende laten gaan? Wij zijn rond dezelfde tijd begonnen en ik voel hem ook.. we gaan richting de 2 jaar.. ik vind het mentaal echt moeilijk! Ik hoop echt dat ze in juli toch tot de conclusie komen dat ze je eerder gaan helpen zeg.. wat een ellende! Dikke knuffel!
@Bloemkooltje Ondanks alles klinkt het dan wel als een opluchting. En je hoeft daarna ook niet meer na te denken over wat de cystes misschien voor invloed hebben. Onze vakantie was heerlijk. De timing kon niet beter. Heerlijk er even 10 dagen tussenuit. Lekker een actieve vakantie dus genoeg afleiding gehad. Nu aftellen naar onze volgende vakantie in september . Blij dat ik ook weer uit kan kijken naar deze dingen in plaats van dat alles stilstaat voor het zwanger worden! We hadden gedacht dat ik inmiddels minder zou gaan werken omdat er een kleine is. Dus de extra centen maar lekker uitgeven aan leuke dingen . @Mai1998 He wat een tegenstrijdig bericht? Ik kan bijna niet geloven dat jullie het nog zolang zelf moeten proberen. Misschien overwegen om een second opinion aan te vragen in een ander ziekenhuis? Hebben ze ook berekend wat jullie kans is op een zwangerschap nu de uitslagen binnen zijn? Kan mij voorstellen dat je er ook totaal geen vertrouwen meer in heb nu je weet wat er gaande is. Goed voor jezelf/jullie opkomen! Knuffel!