Ik heb ook gister weer bloed geprikt en de uitgangsecho gehad (tijdens dag 2 menstruatie, vond dat toch wel naar ieh). Alles zag er goed uit en ze zagen zelfs 6 (!!!) mini follikels links, zo veel heb ik nog nooit bij elkaar gezien! Geen idee of ze allemaal gaan groeien natuurlijk, maar dit is wel een hoogtepuntje. Gisteravond ook de eerste spuit weer gezet!
Gisteren was CD10. Ik heb eigenlijk weinig vergelijkingsmateriaal dus geen idee haha. Vroeg aan de gyn wat nou precies de letrozol doet en of ze daar iets van ziet, maar ik zat hiervoor in een ander ziekenhuis dus dat kan ze niet precies zeggen.. Bij jou gaat het ook alweer opschieten! Toch gek idee dat je zondag de ovitrelle zet en dan weer moet wachten.
Wat spannend! Eindelijk in de richting van een terugplaatsing. Wouw! Wat een goed nieuws zeg! Kan me voorstellen dat dat even een hoogtepuntje is en voor vernieuwde hoop kan zorgen? Ik duim voor je! Super spannend en ik duim voor je dat een van je mini follikels straks een mooie grote baby zal worden! Spannend Lieke! Wanneer mag je er weer heen?
Een echo tijdens de menstruatie lijkt mij ook niet heel fijn inderdaad. Maar wat heeft het goed nieuws gebracht!! Hopelijk blijven ze alle 6 lekker door groeien de komende dagen
@Bloemkooltje Ja een beetje een soort zelfvertrouwen boost ofzo, in de zin van kijk ik heb heus nog wel wat eicellen klaar liggen, ze moeten gewoon even genoeg medicatie krijgen. Hoe gaat het met jou? Heb je het al aan je hele omgeving verteld? @Mai1998 De ovitrelle gezet gister? @Lieke2022 succes vandaag met de tweede meting!
@Mai1998 @Lelie92 Er is één dominante follikel van bijna 17 mm. Vanaf vrijdag dus nog geen 2 mm gegroeid. Een beetje een lui ei . Ze verwachten dat hij nu een groeispurt gaat maken.. Nog een paar kleintjes geloof ik en ik dacht eentje van 13/14mm, maar denk niet dat deze mee gaan doen. Moeilijk om allemaal te onthouden haha. Morgenavond om 22.00 uur de Ovitrelle zetten. Jullie nog tips? Ik las een half uurtje van te voren uit de koelkast? En dan donderdagochtend de eerste IUI. Woehoeee. Weer gezonde kriebels zoals tijdens de eerste paar rondes 2 jaar geleden. Mocht deze ronde niet lukken moet ik volgende ronde 5 mg Letrozol gaan slikken i.p.v. 2.5 mg. Ze willen toch het liefst eerdere eitjes. Ik denk ook dat de letrozol nu weinig gedaan heeft aangezien ik altijd een eisprong heb.. Daarnaast een doorverwijzing gekregen naar de internist voor mijn schildklier. Waarschijnlijk krijg ik medicatie.. Even afwachten wanneer we daarvan wat horen!
Ooh wat spannend. In ieder geval 1 groot ei klaar. Je weet nooit misschien is die ene wel enthousiast ineend en zijn het er toch 2. Ovitrille inderdaad even een half uurtje uit de koelkast boor je hem spuit. En 5 seconde na spuiten even laten zitten en dan pas eruit halen was mij verteld. Verder os het echt een mini naaldje, voelde altijd alleen een heel klein prikje. Je kan met het naaldje even lichtjes je huid tikken om te kijken waar het minder gevoelig is. Maar zou me niet zo druk maken, het is echt heel simpel Snap je kriebels heel goed!! Hopelijk is dit het zetje wat jullie nodig hebben!!
Waah spannend, dan is het echt bijna zo ver! Is je partner al zenuwachtig dat hij straks moet presteren? 17 en 14mm scheelt helemaal niet heel veel he. Door Ovitrelle kunnen follikels nog een laatste boost krijgen, dus misschien doet die tweede ook nog wel mee! Het wordt je eerste keer prikken dan toch? Ik haal het inderdaad een half uurtje vantevoren uit de koelkast, steek hem er recht en redelijk langzaam in, het inspuiten doe ik ook langzaam, als de spuit helemaal leeg is tel ik nog een keer tot 5, en dan trek ik hem er rustig uit. Er kan niet snel iets fout gaan gelukkig subcutaan, dat neem ik mezelf altijd voor. You can do it!! Edit: oh ja de ovitrelle naald is inderdaad zoals @Frasseke zei heel dun, dus je voelt het echt amper! Het is mijn lievelingsnaald samen met Gonal-F haha!
@Lieke2022 Spannend! Ovitrele heb ik nooit een half uur eerder uit de koelkast gehaald, want van die spuit had ik niet echt last. Ook die naald was voor mij echt de fijnste naald bij wijze van spreken. Maar het kan inderdaad wel, dan is het wat minder koud. En wat Frasseke zegt: Echt de spuit erin laten zitten (ingedrukt houden). En ook de spuit ingedrukt uithalen want anders kan er nog wat terugvloeien, al is dat minimaal.
@Frasseke @Lelie92 @Soof1992 Aaah super fijne tips dankjewel! Het wordt wel gelijk een stuk echter zo. Ik visualiseer gelijk die naald in mijn buik. Ik ga nog even duimen dat die ander ook mee gaat doen haha. Manlief hoor ik nog niet zoveel eigenlijk haha. We dachten eerst dat hij misschien thuis in actie kon komen, maar we wonen net iets te ver weg en dan mag er echt niks tegenzitten... anders zijn we niet binnen 30 minuten bij het lab. Het wordt dus het kamertje in het ziekenhuis. Denk dat hij daar wel even aan moet wennen.. Woensdag 15.00 naar de internist. Het is dus een rondje ziekenhuis deze week....
Wens voor een eerste kindje - lijst Dit is een groepje voor meiden die graag zwanger willen worden van hun eerste kindje. In het bijzonder voor meiden waarbij het al wat langer duurt, met of zonder behulp van de medische molen. - Ben je nieuw en al wat langer bezig met zwanger worden? Welkom, zet jezelf erbij op de lijst! - Ben je nieuw en pas net begonnen met zwanger proberen te worden? Het topic Zwanger worden van eerste kindje is dan misschien meer iets voor jou. - Ben je nieuw en al zwanger? Gefeliciteerd, je kunt jezelf in dat geval aanmelden bij 1 van de zwangeren clubs zodat dit vooral een 'zwanger worden club' blijft. De meiden die zwanger worden in dit topic staat het natuurlijk vrij om gezellig mee te blijven kletsen en elkaar te blijven volgen! NOD: EMMB - 30 jaar - 4 december Lieke2022 - 30 jaar - 14 december NOD (nog) onbekend: Leonie - 32 jaar - rustmaand iui Lelie92 - 30 jaar - ICSI 4 Noor93 - 30 jaar - even pauze Ikwilzwangerworden - 30 jaar Mai1998 - ICSI 1.3 ergens eind november Lelie92 - 30 jaar Kmoon - 29 jaar Kitten93 - 30 jaar Linn93 - 30 jaar - 1e ronde met letrozol Zwanger: Soof1992 - 31 jaar Kaas123 - 37 jaar Minkx - 33 jaar Bloemkooltje - 30 jaar Frasseke - 29 jaar Afspraken november Minkx - 27 nov termijnecho & intake prenatale diagnostiek Lieke2022 - 29 november - afspraak internist Lieke2022 - 30 november - IUI 1 Soof1992 - 30 nov controle VK Afspraken december Frasseke - 1 dec check-up ivm deelname onderzoek Mai1998 - 1 december TP cryo 1.3 Ikwilzwangerworden - 5 december hysteroscopie baarmoeder Frasseke - 14 dec eerste echo Als je jezelf toevoegt of iets aanpast, graag even dubbel checken of je de laatste lijst hebt gepakt en vergeet niet de [ QUOTE] [ /QUOTE] aan het einde weg te halen.
@Minkx lees in het andere topic wat zorgen! Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid krijgen ❤️. Hoe zijn jullie eronder?
Nou de ovitrelle zit erin! Was gewoon prima te doen, maar moest daarna wel een potje janken van ontlading
@Minkx oh joh ik lees het nu ook, wat een rotweek gaan jullie tegemoet met het wachten op de uitslag, helemaal niet leuk die spanning! Hopen op snel goed bericht!
Wat goed!! Je hebt het gedaan! Vond je het spannend? Het is ook niet niks. Je ziet en hoort er zo veel over, spuiten in buiken zetten, maar dan ineens ben je zelf die persoon die dat moet doen. Hopelijk gewoon voor een heel goed mooi doel!
Ja vond het best spannend.. was heel de dag ook een beetje nerveus. Toen het eenmaal zover was dacht ik kom op, niet nadenken en doen. Dat ging eigenlijk heel goed dus ben best trots op mezelf . Ging nog bijna mis omdat ik de pen niet ver genoeg indrukte. Gelukkig keek ik nog even en zag ik nog 250 staan dus dacht dat is niet goed. Toen ontdekte ik dat je hem wel erg ver in moest drukken haha. Ach dat weten we voor misschien een volgende keer!
Heb wel bedacht dat ik na de IUI een zwangerschapstest ga doen. Gewoon om eens een keer twee strepen te zien door het gebruik van de ovitrelle