Wens voor een eerste kindje - als het wat langer duurt

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Bloemkooltje, 3 jun 2023.

1. Ikwilzwangerworden

Ikwilzwangerworden Bekend lid

28 dec 2022
    680
    543
    93
    Vrouw
    Ooh nee:( wat ontzettend verdrietig!
    En vergeet niet, je kan er gewoon echt niks aan doen!
    Denk goed aan je zelf en neem de tijd om alles te verwerken. Heel veel sterkte❤️

2. Ikwilzwangerworden

28 dec 2022
    680
    543
    93
    Vrouw
    Ik weet eerlijk gezegd niet meer wanneer het een innesteling is of niet. Toen ik wel zwanger was had ik ook gewoon 5 dagen bloed. En ook echt gelijk aan mijn menstruatie. Zat geen verschil in. Kwam er toen dus pas achter met de ovulatietesten
    voor de volgende ronde.

Nu is het dag 5 en is nu bijna zo goed als over.
    Dus gooi er denk ik toch maar ergens nog een testje tegenaan voor de zekerheid. Wel echt stom eigenlijk want nu heb ik dat elke keer natuurlijk…
    Ben nu in Londen. Heb 1 dipstickje meegenomen dus zal morgenochtend eens kijken voor de zekerheid.

3. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.578
    3.077
    113
    Vrouw
    Oh dat maakt het wel heel ingewikkeld inderdaad, want dat levert geen duidelijkheid op of het nou eventueel innesteling had kunnen zijn of dat je wel gewoon menstrueerde.

4. Leonie1208

Leonie1208 Bekend lid

31 mei 2023
    652
    511
    93
    Vrouw
    Ik heb vandaag een echo gehad en zagen hetzelfde beeld als vorige week. Géén kloppend hartje. Ik ben gebroken. We moeten nu een week afwachten omdat het ziekenhuis zelf nog een bevestiging wil met een echo na een week. Wij gaan ons deze week inlezen/verdiepen in de mogelijkheden om de miskraam op gang te krijgen. Medicijnen of een curettage. Wat een lastige keuze om te maken.

5. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.184
    3.189
    113
    Vrouw

Wat ontzettend verdrietig lieve Leonie! Moeilijke dingen om over na te denken. Dikke knuffel!

6. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.578
    3.077
    113
    Vrouw
    Oh neee... :( :( :( Hele dikke knuffel!

7. Ikwilzwangerworden

28 dec 2022
    680
    543
    93
    Vrouw
    :(:( Dikke knuffel!
    Het is verschrikkelijk.

Mocht je er iets aan hebben. Hier opzich goede ervaringen met medicatie. Nu bleek bij mij daarna dan nog niet alles weg te zijn, maar in veel gevallen is dat wel gewoon zo.
    Het kwam ook vrij snel op gang na de medicatie. En het was een beetje te vergelijken met een heftige menstruatie.
    Volgens mij zit aan curreteren ook weer wat nadelen, maar kijk inderdaad op je gemak hoe of wat en waar jij je goed bij voelt.
    Bij mij in het ziekenhuis deden ze niet zomaar curretage. Moest eerst met medicatie proberen.

Sterkte❤️

8. Ikwilzwangerworden

28 dec 2022
    680
    543
    93
    Vrouw
    Zelf denk ik nog steeds dat het wel een soort van menstruatie was destijds en ook een innesteling, waardoor de innesteling dus niet helemaal goed is gegaan.
    Ik kan er echt niet bij dat een lf van 7 dagen normaal is… maar ze blijven zeggen van wel. Volgende week weer een telefonische afspraak dus ga het echt weer aankaarten en anders maar kijken of ik via de huisarts bij een ander ziekenhuis terecht kan. Maar weet niet of dat zo makkelijk gaat.

Zwangerschapstest was vanochtend trouwens helemaal wit. Dus dit keer gewoon echt mijn menstruatie:rolleyes:

9. Bloemkooltje

Bloemkooltje Bekend lid

27 mei 2022
    782
    829
    93
    Vrouw
    Wat ontzettend verdrietig.. heel erg veel sterkte! Dikke knuffel.

10. Bloemkooltje

Bloemkooltje Bekend lid

27 mei 2022
    782
    829
    93
    Vrouw
    Enorm lastige keuze… alle sterkte gewenst de komende tijd. Ontzettend verdrietig allemaal. Dikke knuffel!

11. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.578
    3.077
    113
    Vrouw
    Fijn dat er in ieder geval duidelijkheid is. Maar snap ook wel dat je graag er naar gekeken wordt! Want je lf is inderdaad wel erg kort, een week korter zelfs. Dat helpt ook niet met het zwanger-worden omdat er zo weinig kans is op innesteling (als ik het goed heb).

Je kan in principe bij de huisarts wel aangeven naar welk ziekenhuis je graag wordt doorverwezen als het goed is. Tenminste, hier wordt het automatisch de woonplaats waar ik woon, maar soms moet ik juist naar mijn geboorteplaats-ziekenhuis omdat daar mijn dossier beter bekend is etc. of omdat ik juist daar gezien wil worden. Dan geef ik dat ook aan en regelen ze dat. Is met IVF-PGT doorverwijzing vier jaar geleden ook gebeurd.

12. EMMB

EMMB Bekend lid

7 jun 2022
    503
    543
    93
    Vrouw
    Lieve dames,

Ik wil jullie bij deze een heel erg gelukkig, gezond en vruchtbaar jaar wensen! ★
    Op dat 2024 maar gevuld mag zijn met positieve zwangerschapstesten en baby’s! ♥

x

Mai1998, Lot2023, Bloemkooltje en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.184
    3.189
    113
    Vrouw
    Lieve ladies,

2023. Weer een jaar voorbij.
    In deze groep een jaar van mooie berichten, blijdschap en hoop. Maar ook een jaar van teleurstelling, boosheid en verdriet.

Ik wil even zeggen dat ik uit deze groep het afgelopen jaar veel steun heb gehaald. Bedankt voor alles❤️

Op na een jaar met heel veel baby dust! Dat al jullie dromen en wensen uit mogen komen.

Mai1998, Soof1992, EMMB en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. Anoniempje082022

13 aug 2022
    96
    47
    18
    #1814 Anoniempje082022, 2 jan 2024
    Laatst bewerkt: 2 jan 2024
    @Lieke2022 hoe is het bij jou? Idee dat je medicijnen werken of voel je geen verandering? Mag je al bijna testen? Ben even kwijt wanneer je IUI had.

En voor de andere die hormonen kregen, voelde jullie daar iets van? Had je meer hoofdpijn bijvoorbeeld en had je het idee dat je qua persoon wat anders werd door de hormonen? Ik heb echt totaal geen idee wat het straks gaat doen en of ik ergens last van ga krijgen en of je dat zelf merkt. Nu met de pil wel de hele dag lichte buik en rugkrampen wat ik niet herken van toen ik een andere pil slikte. Merk wel dat die 2 jaar zonder pil wel relaxed waren want nu moet ik er elke dag aan denken helemaal omdat ik bang ben nu iets verkeerd te doen.

En alle geluk voor iedereen in 2024. Zou zo mooi zijn als er allemaal positieve berichten mogen komen.

15. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.184
    3.189
    113
    Vrouw
    Hier gaat het wel goed. Heb het idee dat ik iets rustiger ben door de medicatie voor mijn schildklier. Een minder gejaagd gevoel ofzo.. Ik ben nu 10DPO dus zou mogen testen, maar weet nog niet of ik dat ga doen :D. Vind het wel heeeel lang duren deze ronde terwijl ik op CD10 al een eisprong had haha.

Ik krijg letrozol en merk daar eigenlijk niks van! Wanneer mag je beginnen?

Ikwilzwangerworden vindt dit leuk.
  16. Anoniempje082022

13 aug 2022
    96
    47
    18
    Hopelijk heeft het dan ook effect op je waardes als je jezelf al wat anders voelt.
    10 dagen schiet al aardig op.
    Ik denk dat ik zelf ook niet te vroeg wil testen want als ik soms die onduidelijke testen zie op dit forum verwacht ik daar zelf mij niet beter door te voelen. Het moet gewoon positief of niet zijn haha.

Ik begin de 23ste. Benieuwd hoe dat prikken gaat en wat ik er van merk.

17. EMMB

EMMB Bekend lid

7 jun 2022
    503
    543
    93
    Vrouw
    Wens voor een eerste kindje - lijst

Dit is een groepje voor meiden die graag zwanger willen worden van hun eerste kindje. In het bijzonder voor meiden waarbij het al wat langer duurt, met of zonder behulp van de medische molen.
    - Ben je nieuw en al wat langer bezig met zwanger worden? Welkom, zet jezelf erbij op de lijst!
    - Ben je nieuw en pas net begonnen met zwanger proberen te worden? Het topic Zwanger worden van eerste kindje is dan misschien meer iets voor jou.
    - Ben je nieuw en al zwanger? Gefeliciteerd, je kunt jezelf in dat geval aanmelden bij 1 van de zwangeren clubs zodat dit vooral een 'zwanger worden club' blijft.
    De meiden die zwanger worden in dit topic staat het natuurlijk vrij om gezellig mee te blijven kletsen en elkaar te blijven volgen!

NOD:

Ikwilzwangerworden - 30 jaar - 26 december?
    Lieke2022 - 30 jaar - 6 januari (IUI 2)
    EMMB - 30 jaar - 2 februari

NOD (nog) onbekend:
    Lelie92 - 30 jaar - ICSI 4
    Noor93 - 30 jaar - even pauze
    Kmoon - 29 jaar
    Kitten93 - 30 jaar
    Linn93 - 30 jaar - 1e ronde met letrozol

Zwanger:
    Soof1992 - 31 jaar
    Kaas123 - 37 jaar
    Minkx - 33 jaar
    Bloemkooltje - 30 jaar
    Frasseke - 29 jaar
    Lot23 - 31 jaar

Afspraken december
    Soof1992 - 27 dec - hartcontrole (31+1)

Afspraken januari
    Soof1992 - 2 jan - controle + rondleiding op de afdeling (32 + 0)
    Mai1998 - 4 jan - eerste echo
    Frasseke - 10 jan - echo+NIPT
    Lot23 - 12 jan - eerste echo (6.5 week)
    Lieke2022 - 22 jan - afspraak internist
    Frasseke - 24 jan - termijn echo (13+5)

Als je jezelf toevoegt of iets aanpast, graag even dubbel checken of je de laatste lijst hebt gepakt en vergeet niet de [ QUOTE] [ /QUOTE] aan het einde weg te halen.

18. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.578
    3.077
    113
    Vrouw
    De allerbeste wensen voor 2024! Dat het dan nu écht een jaar mag worden waarin de lijst Zwangeren uitgebreid wordt. Ik duim voor jullie!

Wij hebben gisteren weer een goede controle gehad. De rondleiding kregen we de vorige keer al omdat we lang moesten wachten tussen twee afspraken door. Dus gevraagd of het toevallig even kon en dat lukte. Fijn om te zien hoe de kamer eruit ziet. Basic, wel medisch, maar ze hebben het zoveel mogelijk weggewerkt achter een kast in plaats van zo in de kamer te laten staan zodat er wat een knus gevoel ontstaat. Dus dat is top. Mag wel zelf gewoon nog lichtjes etc. meenemen wat we ook willen doen. Over twee weken groeiecho! Ben benieuwd naar de kleine meid!

19. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.578
    3.077
    113
    Vrouw

Dit is een groepje voor meiden die graag zwanger willen worden van hun eerste kindje. In het bijzonder voor meiden waarbij het al wat langer duurt, met of zonder behulp van de medische molen.
    - Ben je nieuw en al wat langer bezig met zwanger worden? Welkom, zet jezelf erbij op de lijst!
    - Ben je nieuw en pas net begonnen met zwanger proberen te worden? Het topic Zwanger worden van eerste kindje is dan misschien meer iets voor jou.
    - Ben je nieuw en al zwanger? Gefeliciteerd, je kunt jezelf in dat geval aanmelden bij 1 van de zwangeren clubs zodat dit vooral een 'zwanger worden club' blijft.
    De meiden die zwanger worden in dit topic staat het natuurlijk vrij om gezellig mee te blijven kletsen en elkaar te blijven volgen!

NOD:

Ikwilzwangerworden - 30 jaar - 26 december?

NOD (nog) onbekend:
    Kmoon - 29 jaar
    Kitten93 - 30 jaar

Zwanger:
    Soof1992 - 31 jaar
    Kaas123 - 37 jaar
    Minkx - 33 jaar
    Bloemkooltje - 30 jaar
    Frasseke - 29 jaar
    Lot23 - 31 jaar

Afspraken januari
    Soof1992 - 16 jan - groeiecho (34)

Als je jezelf toevoegt of iets aanpast, graag even dubbel checken of je de laatste lijst hebt gepakt en vergeet niet de [ QUOTE] [ /QUOTE] aan het einde weg te halen.

20. Ikwilzwangerworden

28 dec 2022
    680
    543
    93
    Vrouw

NOD:

NOD (nog) onbekend:
    Kmoon - 29 jaar
    Kitten93 - 30 jaar
    Ikwilzwangerworden - 30 jaar

Zwanger:
    Soof1992 - 31 jaar
    Kaas123 - 37 jaar
    Minkx - 33 jaar
    Bloemkooltje - 30 jaar
    Frasseke - 29 jaar
    Lot23 - 31 jaar

Afspraken januari
    Ikwilzwangerworden - 4 jan - telefonische afspraak, bespreken vervolg
    Soof1992 - 16 jan - groeiecho (34)

Deel Deze Pagina