@Lieke2022 ahh nee.. wat ontzettend rot voor je en ik snap zooo goed dat de moed je in de schoenen zakt! Na hoeveel IUI pogingen heb je een evaluatie? Ik hoor namelijk dat men met spuiten vaker resultaat heeft dan met pillen. Tenminste.. ik denk dat dat de volgende stap is toch? @Ikwilzwangerworden wat heftig van je schoonvader zeg! Dat moet schrikken geweest zijn! Wat fijn dat je alweer een positieve ovulatietest hebt! @Minkx wat een goed nieuws zeg! Hoop dat je nu weer lekker op je blauwe wolk kan gaan zitten!
Ik heb vrijdag weer een echo gehad en de bevestiging gekregen dat er geen kloppend hartje is. We hadden besloten het weekend nog af te wachten en vandaag te beginnen met medicijnen als de miskraam niet vanzelf losgekomen is. Helaas is dat niet gebeurd en zal ik het met medicijnen moeten opwekken. Ik had echt hoop dat het dit weekend uit zichzelf zou gebeuren omdat de arts vrijdag al wel bloed in m’n baarmoeder rondom het vruchtzakje zag, maar helaas. Nu gezeik met het ziekenhuis en de apotheek. Ziekenhuis heeft het recept gestuurd maar de apotheek heeft het recept niet binnen gekregen. Nu moet ik weer wachten tot vanmiddag en dan weer bellen naar de apotheek. Als ze het dan nog niet binnen hebben moet ik het ziekenhuis weer bellen maar dit soort gezeik kan ik er nu echt niet bij hebben. Ik ben doodsbang voor de miskraam. Ik durf het echt niet maar het zal er toch uit moeten..
Dat gezeik kan je er dan inderdaad niet bij hebben, het is al erg genoeg! Ik kreeg het toen meteen bij de apotheek in het ziekenhuis mee. Krijg je medicijnen in 2 delen? Ik moest de ene dag 1 pil en dan de dag erna 4 vaginaal. Na die 4 begon alles vrij snel te rommelen, wel binnen een uur. Het voelde voor mij als een heftige menstruatie. Neem op dat moment lekker de tijd voor jezelf en ga lekker op bed liggen. En zorg voor goed dik maandverband en pijnstillers. Ik kan het helaas niet mooier maken dan dat het is Heel veel sterkte de komende dagen!
Ik denk toch echt vandaag mijn piek. Ben helemaal verbaasd! Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt zo vroeg in al die tijd. Blijf nog wel even doortesten voor de zekerheid maar vorige ronde zat mijn piek ook op 0,8. Alleen dan wel pas op cd21. En heb het ook nooit anders gehad. Ben dan wel heel benieuwd wat mijn lf gaat doen… en anders wordt het een hele korte cyclus Ik voel ook weer de druk linksonder dus er is wel echt wat gaande.
Hé pfff zeg! Ik snap dat je bang bent, het lijkt me ook heel intens om dat mee te moeten maken. Hopelijk heeft de apotheek het vanmiddag wel binnen!
We hebben na 3 IUI's een evaluatie. De volgende stap zou voor ons zijn IVF. Volgens ons ziekenhuis is er geen verschil met pillen of spuiten, maar bij IVF zal ik inderdaad moeten gaan spuiten. Vind het zo ingewikkeld dat dit ons weeeeeeer niet helpt.. De eerste twee IUI's waren spannend en nieuw: ''dit zou ons gaan helpen'' en ik had er zin in... maar weer niet.. Ook extra hoop gekregen omdat ik gestart ben met schildklier medicatie en dit wel eens de oorzaak zou kunnen zijn en dus nog meer hoop op een goede kans van slaging.. heb gisteravond zoveel gejankt.. kon alleen maar janken.. het voelt verder weg als ooit... Voor jou dikke knuffel. Lijkt mij zo ingewikkeld om af te gaan zitten wachten. Ik hoop voor je dat het snel door breekt en je er niet teveel last van hebt. Lekker met een kruikje onder een deken.
Wat bijzonder dat er in elk ziekenhuis toch een ander beleid is daarin. Bij mijn ziekenhuis doen ze eerst 3x met pillen (heb ik niet gehad omdat het niet leverbaar was) en daarna 3x met injecties. Ik snap dat het zwanger worden nu heel ver weg lijkt.. het is ook niet niks. Het is klote, zwaar, frustrerend en verdrietig. Je mag ook echt keihard janken hierom want dit is hetgeen je zo graag wil en als het dan verder weg dan ooit lijkt… Maar geef de moed niet op!! Ik geloof echt dat het kan! En ik hoop dat je zelf ook nog hoopvol kan zijn hierin uiteindelijk. Ja, het afwachten is ingewikkeld en dit weekend was ook helemaal niet prettig. Ik hoop dat de apotheek het recept zo binnen heeft en dan weet ik dat ik er snel mee kan starten en we dit hoofdstuk eindelijk kunnen afsluiten!
Ja ik heb die eerste pil meegekregen vanaf de poli omdat deze slecht leverbaar is maar de andere (die 4 vaginale) heb ik niet meegenomen omdat ik nog even wilde afwachten of het vanzelf los zou komen en het anders zonde is van de medicijnen. Thanks voor het delen van je ervaring. Daar heb ik zeker wat aan!
Wat vreemd inderdaad.. Had afgelopen ronde wel gewoon twee eitjes met tabletten. Wat zou het verschil zijn met injecties? Is de kwaliteit van eitjes dan beter? De eerste meting staat alweer gepland... nog even paar daagjes om te schakelen en dan mogen we weer.. bizar eigenlijk hoe snel dat gaat..
Wens voor een eerste kindje - lijst Dit is een groepje voor meiden die graag zwanger willen worden van hun eerste kindje. In het bijzonder voor meiden waarbij het al wat langer duurt, met of zonder behulp van de medische molen. - Ben je nieuw en al wat langer bezig met zwanger worden? Welkom, zet jezelf erbij op de lijst! - Ben je nieuw en pas net begonnen met zwanger proberen te worden? Het topic Zwanger worden van eerste kindje is dan misschien meer iets voor jou. - Ben je nieuw en al zwanger? Gefeliciteerd, je kunt jezelf in dat geval aanmelden bij 1 van de zwangeren clubs zodat dit vooral een 'zwanger worden club' blijft. De meiden die zwanger worden in dit topic staat het natuurlijk vrij om gezellig mee te blijven kletsen en elkaar te blijven volgen! NOD: Mai1998 - 25 jaar - 20 januari - wachtmaand ICSI EMMB - 30 jaar - 2 februari NOD (nog) onbekend: Lelie92 - 30 jaar - ICSI 4 Noor93 - 30 jaar - even pauze Kmoon - 29 jaar Kitten93 - 30 jaar Linn93 - 30 jaar - 1e ronde met letrozol Ikwilzwangerworden - 30 jaar Lieke2022 - 30 jaar - IUI 3 Zwanger: Soof1992 - 31 jaar Kaas123 - 37 jaar Minkx - 33 jaar Bloemkooltje - 30 jaar Frasseke - 29 jaar Lot23 - 31 jaar Afspraken januari Frasseke - 10 jan - echo+NIPT Lot23 - 12 jan - eerste echo (6.5 week) Lieke2022 - 16 jan - follikel meting IUI 3 Soof1992 - 16 jan - groeiecho (34) Lieke2022 - 22 jan - afspraak internist Frasseke - 24 jan - termijn echo (13+5) Als je jezelf toevoegt of iets aanpast, graag even dubbel checken of je de laatste lijst hebt gepakt en vergeet niet de [ QUOTE] [ /QUOTE] aan het einde weg te halen.
Wens voor een eerste kindje - lijst Dit is een groepje voor meiden die graag zwanger willen worden van hun eerste kindje. In het bijzonder voor meiden waarbij het al wat langer duurt, met of zonder behulp van de medische molen. - Ben je nieuw en al wat langer bezig met zwanger worden? Welkom, zet jezelf erbij op de lijst! - Ben je nieuw en pas net begonnen met zwanger proberen te worden? Het topic Zwanger worden van eerste kindje is dan misschien meer iets voor jou. - Ben je nieuw en al zwanger? Gefeliciteerd, je kunt jezelf in dat geval aanmelden bij 1 van de zwangeren clubs zodat dit vooral een 'zwanger worden club' blijft. De meiden die zwanger worden in dit topic staat het natuurlijk vrij om gezellig mee te blijven kletsen en elkaar te blijven volgen! NOD: Mai1998 - 25 jaar - 20 januari - wachtmaand ICSI EMMB - 30 jaar - 2 februari Gryanne - 32 jaar - 15 januari NOD (nog) onbekend: Lelie92 - 30 jaar - ICSI 4 Noor93 - 30 jaar - even pauze Kmoon - 29 jaar Kitten93 - 30 jaar Linn93 - 30 jaar - 1e ronde met letrozol Ikwilzwangerworden - 30 jaar Lieke2022 - 30 jaar - IUI 3 Zwanger: Soof1992 - 31 jaar Kaas123 - 37 jaar Minkx - 33 jaar Bloemkooltje - 30 jaar Frasseke - 29 jaar Lot23 - 31 jaar Afspraken januari Frasseke - 10 jan - echo+NIPT Lot23 - 12 jan - eerste echo (6.5 week) Lieke2022 - 16 jan - follikel meting IUI 3 Soof1992 - 16 jan - groeiecho (34) Lieke2022 - 22 jan - afspraak internist Frasseke - 24 jan - termijn echo (13+5) Gryanne - 10 jan - telefonische afspraak Als je jezelf toevoegt of iets aanpast, graag even dubbel checken of je de laatste lijst hebt gepakt en vergeet niet de [ QUOTE] [ /QUOTE] aan het einde weg te halen.
Hoi allemaal, Na een week alle berichten te hebben gelezen, wil ik mij ook graag melden in deze groep. Sinds februari 2022 hebben wij een kinderwens en ons geluk kon niet op toen we in juni zwanger bleken te zijn. Na een goede echo in juli, bleek op 9 augustus dat het hartje gestopt was. Dit met medicijnen opgewekt en na 2 weken bleek er helaas nog restweefsel. Na veel gezeur met het ziekenhuis die niet goed hielp, ben ik door een andere arts toch doorgestuurd voor een hysteroscopie wat eindigde in een spoed curretage (13 oktober). Na een aantal Maanden met vreemde en donkere menstruaties heb ik in mei ‘23 weer een hysteroscopie gehad waar nogmaals restweefsel is weg gehaald. Vervolgens direct via de huisarts een verwijzing naar een ander ziekenhuis gevraagd, omdat ik verwachtte dat ik toch pas in augustus terecht kon. Dat bleek ook zo en na de eerste cyclusmeting bleek ik toch zwanger. Dit voelde niet goed en na zo’n 5 keer bloedprikken en 2 echo’s, bleek het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Deze is incl. Eileider rechts op 13 oktober 2023 weggehaald. Nu met de 2e volledige cyclus bezig na die bbz en afgelopen 22 dec een hsg gehad. De eileider was goed toegankelijk, maar in mijn baarmoeder leek een plek of iets te zitten wat met die eerste echo bij de bbz ook zo leek. Woensdag word ik gebeld of ze dus mogelijk een gis echo willen doen of opnieuw een hysteroscopie… Al met al, veel gezeur, afwachten, verdriet, onbegrip en megaveel aankondigingen van anderen verder… Door alles te lezen kijk ik jullie al te kennen, vandaar dit enorme en open bericht. Ik hoop voor ons allemaal dat we snel goed nieuws mogen krijgen ❤️
Wat ontzettend naar voor jullie, ik kan mij voorstellen dat je toch een beetje hoop hebt dat je lichaam het zelf nog 'oplost'. Zitten en wachten op een miskraam is natuurlijk ontzettend zwaar. Hele dikke knuffel ♥️
Ik wil jou ook graag een dikke knuffel geven! Keer op keer weer een teleurstelling is gewoon niets anders dan kut. Veel sterkte met deze ronde verwerken ♥️ Vind je het fijn of een beetje naar dat je zo snel weer door mag/kan?
Wat een heftig verhaal zeg! En nu dus misschien uitzicht op wéér een hysteroscopie, lijkt mij niet bepaald prettig. Hopelijk mogen jullie snel een goede zwangerschap krijgen!
Dankjewel en dat hoop ik ook! Ik hoop het ook voor jou! Ik las het dat de kerstdagen verschrikkelijk waren. Elk moment dat zoiets je overkomt is zwaar, maar die dagen zijn dan nog ‘leger’. Morgen hoor ik inderdaad of er een nieuwe echo of hysteroscopie zal plaats vinden, maar ik wacht het geduldig af.
Veel sterkte Leonie. Dikke knuffel! Wat een gedoe ook over die medicatie met het ziekenhuis en de apotheek ook. Het is al zo heftig en dan moet je daar ook nog eens achteraan. Heel ellendig.
Welkom en wat een moeilijke en ingewikkelde weg hebben jullie al af moeten leggen. Kan mij voorstellen dat je het vertrouwen in je lichaam ook een beetje bent kwijt geraakt in de tussentijd.. Hopelijk krijg je vandaag een beetje duidelijkheid! Ik duim voor mooi nieuws!
Lief! Persoonlijk vind ik het wel fijn. Het is even schakelen, maar het liefst ram ik de 6 keer IUI er gewoon doorheen.. Als het ook geen oplossing is ga ik liever zo snel mogelijk naar het volgende station..