Wens voor een tweede kindje

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Lill, 9 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.741
    6.921
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik snap je wens voor een tweede kindje heel goed, dus ik zou ervoor gaan! Wil de vader geen A. geen donor zijn?
     
  2. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw
    Sorry.. ik moest even heel hard lachen :roflmao: ligt niet aan jou hoor. Maar aan het idee.
    A zijn vader en ik gaan op zn zachtst gezegd niet heel denderend met elkaar door 1 deur. Zeker niet iemand die ik bewust zou hebben uitgekozen als vader voor een kindje. Dus ondanks dat het voor A. Heel fijn zou zijn om een volledig biologisch broertje of zusje te hebben, krijg ik liever geen kinderen meer dan nog een kindje van hem :|:oops:
     
    Linda89 en Huismuisie vinden dit leuk.
  3. dilaaaaar

    dilaaaaar Lid

    1 nov 2017
    76
    34
    18
    Vrouw
    lieverd ! ik weet niet of je me nog kent van bijna 3 jaar terug van de babys van juni groep hierop ..
    ik snap je wens voor een tweede heel erg goed ! had ik ergens ook.. verder alles goed met de kleine en jou ?
     
    Lill vindt dit leuk.
  4. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw
    Hey :) ja zekee weet ik dat nog.
    Hier is alles verder goed. Kleine bijna 2.
    En hoe is het met jullie?

    Pb mag anders ook :)
     
  5. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    742
    418
    63
    Vrouw
    Oja om je vraag nog te beantwoorden. Ik ben door de huisarts naar het ziekenhuis gestuurd. Maar daar doen ze geen behandeling met alleenstaanden, dus toen naar medisch centrum kinderwens. Daar zijn ze echt super en heb er goede ervaringen met snelle hulp en antwoord op vragen. Alleen was er toen wel een wachttijd van een half jaar om te beginnen (en wilde eerst ook met bekende donor, maar die onderzoeken duren dan ook nog lang). Heb uiteindelijk zelf een jaar gewacht omdat ik naar een land met zika indicatie ging. Maar kreeg wel korting op het leveren van deense rietjes. Uiteindelijk dus voor esb donor gegaan en niet voor een bekende.

    Er wordt geadviseerd minimaal 3 rietjes te bestellen. Dit kan wel >1000 euro kosten. En dan moet je ook nog opslagkosten betalen. Volgens mij hebben ze wel een prijslijst bij verschillende klinieken. Overigens hebben ze soms een postcodegebied waar je vandaan moet komen. Ik heb wel een dossier van 30 pagina's over de donor.

    Mijn kinderen zijn beiden van de zelfde donor en zelfde moeder, dus genetisch volle broers
     
  6. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw
    Thanks :)
    Heb de laatste tijd veel onderzoek gedaan naar de mogelijkheden. Wil komende week eens bij de huisarts informeren, maar voor t zelfde geld zijn ze nog bezig met voornamelijk corona zaken.

    Vind het nog steeds wel lastig. Mijn kids zouden dan sowieso geen volledige broers zijn, maar goed dat vind ik bijzaak. Rommel vooral met wat als A. Wel naar zn vader gaat (contact is nu echt heel minimaal maar ja je weet niet hoe het in de toekomst gaat) en de baby dat niet kan.
    Ik wou gewoon dat iemand me kon vertellen waar ik goed aan zou doen. Heb zo veel angst.
     
  7. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    742
    418
    63
    Vrouw
    Ja ik ken het. Maar ik heb die angst of ik er goed aan gedaan heb nu ook nog hoor

    (Vooral omdat ik bij de 1e zwangerschap dus die andere keuze heb gemaakt om niet door te gaan mede omdat ik wilde dat n kind met 2 ouders opgroeide)
    Doe ik ze niet te kort dat ze geen vader hebben?
    Zullen ze me dit later kwalijk nemen?

    Ook bij de keuze voor een 2e
    Is het niet vervelend voor nr 1 om alleen te blijven?
    Zou hij bij een 2e niet te weinig aandacht krijgen?
    Kan ik een 2e wel aan als die niet zo makkelijk is?
    Wat zou een juiste leeftijd zijn om er een 2e bij te krijgen?

    En de vraag bijft altijd...heb ik er goed aan gedaan?

    In jouw situatie zou ik indd moeilijk vinden te beslissen uit oogpunt van 1 wel en ander geen vader (of andere vader wel in beeld) Dat vond ik ook lastig met co-ouderen waar ik eerst aan gedacht heb. (Met homo stel/alleenstaande wens vader)
     
  8. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw
    Maar ik denk dat je daar ook nooit echt antwoord op krijgt totdat het zo ver is of wel?
    Ik kan a. Niet vragen wat hij wil helaas :( haha. En al zou ik hem dat vragen dan nog heeft hij geen besef van wat het precies inhoud.

    Ik zou het ergens gewoon ook heel rot vinden als er een punt komt waarop hij vraagt waarom hij geen broertje of zusje heeft. Zoals ik vroeger veel deed.
    Maar misschien zou hij enig kind zijn wel perfect vinden. Ik weet het gewoon niet.
    Word er gek van
     
  9. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Iedere situatie is weer anders.

    Ik ben ook alleen, kids toevallig wel van dezelfde vader. Een verrassings broertje op komst, super leuk voor de eerste, volle familie. Maar ik hoef de papa er echt niet meer bij, dan zou ik voor mijn gevoel 3 kinderen hebben ... grote kleuter :roflmao:
     
  10. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw
    Hahaha ja dat snap ik wel. Zelfde als dat iemand hier vroeg of t geen optie was om de vader van A. Te vragen.
    Nou nee, die ellende hoef ik er niet bij :roflmao:

    Maar denk dat ik er inmiddels gevoelsmatig wel uit ben :) de mensen in mijn omgeving met wie ik het tot nu toe heb durven bespreken reageren ook allemaal best wel positief (tuurlijk ook met vraagtekens). Dus dat is ook wel heel erg prettig :)
     
  11. River87

    River87 Fanatiek lid

    28 nov 2016
    1.315
    1.063
    113
    @Lill k ken je nog uit vorige topics en zag het toevallig voorbij komen.

    Lastig dilemma zeg! Kan me de wens voorstellen. Maar rete pittig!
    Ben even je leeftijd kwijt maar zou je niet nog willen wachten, wie weet kom je over een tijdje een super leuke vent tegen en klopt alles zou je het ook niet leuk vinden om.het allemaal eens samen mee te maken?
     
  12. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw
    Hey :) ja dat herinner ik me.
    Ik word 32 dit jaar. Dus niet super oud. En wat je zegt is zeker waar. Maar even een simpel rekensommetje.
    Stel. Ik zou nu iemand leren kennen. Dan zou ik minstens een jaar of 1,5 een relatie willen hebben. Dan samenwonen, denk ook wel een jaar voor ik daadwerkelijk aan kids zou willen beginnen. Dan ben je dus al zo 2,5 jaar verder. Stel dat het een half jaar duurt voor het lukt. En dan nog 9 maanden. Tegen die tijd ben ik dus 36, en zit er een verschil van 6 jaar tussen mijn kids.

    Een tijdje geleden heb ik gedate. Voor het corona gebeuren. En tot de conclusie gekomen dat dat niet is wat ik nu wil. Het was een leuke vent, en het enige wat ik dacht was: mag ik alweer naar huis?

    Ik denk dat ik nu gewoon geen relatie wil. En misschien de komende jaren wel niet. Ik vind het eigenlijk wel prima in mn eentje. Tuurlijk mis ik een arm om me heen, een knuffel, een kus. Maar ik geniet ook enorm van het om 9u naar bed kunnen zonder gezeur als dat is wat ik wil. Mn eigen tijd in kunnen delen. Ik moet al rekening houden met A. En dat doe ik met alle liefde. Maar daar hoef ik nu gewoon even geen man bij.
    Daarnaast denk ik dat het misschien makkelijker is om te weten dat je er alleen aan begint, dan het risico te lopen dat ik straks 2x met 'gebroken' ouders moet dealen. Buiten dan nog mijn eigen gebroken hart dan. (Das wel wat pessimistisch, maar je weet t gewoon niet)
     
  13. River87

    River87 Fanatiek lid

    28 nov 2016
    1.315
    1.063
    113
    Ja ik snap je wel..
    Vriendin van me had een relatie na een half jaar gingen ze voor een kindje inmiddels hebben ze er 3 en oudste wordt 5 over 1.5 maand dus t kan snel gaan ;)

    Maar ik zou er ook niet aan moeten denken hoor dat je nu met een kleintje moet gaan daten idd en zeker lekker als je alles zelf kan bepalen hihi
    Als je vandaag of morgen tegen iemand aanloopt en het loopt van zelf is het leuk maar ernaar moeten zoeken en gebroken harten is nooit fijn nee
    Kan me voorstellen dat je ook bang bent dat t mis gaat en je dan 2 kinderen uit verschillende relaties hebt wat ook niet wenselijk is..

    Voor hetzelfde geld heb je er 2 straks.. ontmoet je een leuke man en ga je samen nog voor een 3e je weet t niet ;)
    Het zijn een hoop dilemma s maar je moet vooral je hart volgen
     
    Lill vindt dit leuk.
  14. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw
    Ja soms zou een glazen bol wel een uitkomst zijn :roflmao::roflmao:
     
    River87 vindt dit leuk.
  15. Rozeline

    Rozeline Fanatiek lid

    11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    @Lill Hoe is het met jou? Ik snap je wens wel hoor. Ik heb ook altijd een wens voor een tweede gehad, vooral ook voor mijn dochter. Uiteindelijk rond de 8 maanden van mijn dochter besloten dat het goed is zo. Ik heb soms wel moeite als mensen om me heen een tweede krijgen. Ik ben te oud en het geef te veel risico.
     
  16. Rozeline

    Rozeline Fanatiek lid

    11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Ik denk zeker voor jou nog wel mogelijk is. Wil je het liever in een relatie of alleen door middel van een doner? Sorry ik heb niet alles gelezen :p
     
  17. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw
    Ik heb het eerder ook al benoemd maar dat geeft niet :) tuurlijk zou ik het graag binnen een relatie hebben. Maar ik heb een tijdje geleden gedate en kwam er toen achter dat ik op dit moment geen relatie wil. Vind het wel fijn in mn eentje zo, of nou ja met mn kleine dan.
    Dus die optie valt voor mijn gevoel af. Ook omdat ik dan allerlei eisen stel aan zo'n relatie. Ik ben niet iemand die binnen 6 maanden gaat samenwonen bijvoorbeeld.
     
  18. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.746
    15.178
    113
    Wat leuk dat je voor een tweede wil gaan! Spannend!
     
    Lill vindt dit leuk.
  19. RoosAnne

    RoosAnne Actief lid

    23 feb 2018
    151
    156
    43
    Vrouw
    Hoi,

    Ik heb een dochter van 11 en ben alweer acht jaar alleen. Ook ik word dit jaar 32. Ook ik wou nog een kindje. Ik wil dat nog eens meemaken, ik heb me toen helemaal niet gerealiseerd dat mijn dochter misschien wel de enige zou zijn en dat ik er dus maximaal van moest genieten. Wou in die relatie nog een tweede, maar ik ben heel blij dat dat niet gebeurd is. Genoeg ellende met mannen gehad, heb nog geprobeerd te daten via Tinder, maar vond het vooral heel vermoeiend al die interesse moeten tonen. Ik heb besloten dat het voor mij niet hoeft op dit moment. En eerlijk gezegd zou ik het heel eng vinden om weer een kind te krijgen in een relatie, dat heeft mij heel veel ellende opgeleverd.
    Daarna heb ik officieel besloten om voor een donor te gaan. In februari had ik een doorverwijzing bij het UMCU, in maart een intake, in mei een gesprek met een maatschappelijk werkster (omdat ik al een kind in een relatie heb) en volgende week hoor ik of ik mag. En echt, ook nu vraag ik me af of ik dit echt wel moet doen, kan ik het aan etc. Gelukkig heb ik een 11-jarige dochter die al heel zelfstandig is. Dochter zelf vind het nog lastig. Aan de ene kan lijkt het haar leuk, aan de andere kant is ze bang om vergeten te worden.
    Wat ik je wil aanraden is het boek Geen partner, wel een kinderwens te lezen. En misschien kun je lid worden van een aantal Facebook-groepen over het zijn van een bam-moeder, evt lid worden van de vereniging bam-mam.
     
    Lill vindt dit leuk.
  20. Ashleyrachel

    Ashleyrachel Fanatiek lid

    10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Informeer eens bij je huisarts. Die weet vast wel het een en ander over donor ect.
    Daarnaast volgens mij hoef je geen angst te hebben, want volgens mij doe je het prima met a. ;)
    Je weet daarnaast denk ik zelf wel heel goed wat je vroeger gemist hebt. Dus ik zou zeggen ga er voor want ook een 2e kindje daar red je je wel mee. :thumup:
     
    Lill vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina