Douchen terwijl je vloeit

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Emmaleigh, 23 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmaleigh

Emmaleigh Actief lid

20 dec 2012
    105
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik heb een ontzettend stomme vraag, maar ik vraag met het al een tijdje af dus zet me over m'n gene heen en vraag het toch maar.

Douchen de eerste dagen na de bevalling terwijl je nog hevig vloeit, hoe doe je dat?

Al van het moment dat ik als jong meisje ongesteld was heb ik altijd tampons gebruikt tijdens het douchen. Ik kan me er dan ook niks bij voor stellen hoe het is om straks bloed te verliezen tijdens het douchen.
    Over drie weken ben ik uit gerekend en steeds als ik 's nachts wakker lig vraag ik me toch af, hoe doe je dat dan toch, als je net bevallen bent?
    Wat moet ik me daar bij voorstellen? Stroomt t bloed dan langs je been terwijl je je net af droogt of gaat het niet zo hard? Lijkt me namelijk verschrikkelijk onhandig. Is daar een truukje voor om dat te voorkomen?

Ik had het aan een vriendin en aan mijn zus verteld, die zeiden dat ze gewoon op het toilet gingen zitten direct na het douchen. Maar helaas is dat voor mij geen optie aangezien de toilet niet eens in de buurt van de douche zit.

Wie kan mij uitleggen hoe dit zit want het is iets geworden wat ik me met regelmaat af zit te vragen...;) Ik ben inmiddels op dat punt dat ik bijna niks meer kan doen overdag en 's nachts wakker lig dus misschien ook dat ik daarom me dit soort rare dingen ga afvragen haha!

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Toen ik net bevallen was ben ik juist vaak gaan douchen om de stolsels kwijt te raken enzo. Hoe fris voelde dat dat je ze meteen kwijt was. Ok... met een zwakke maag niet verder lezen maar je wil het zelf weten..

Tijdens het douchen komt er een en ander los. Bij mij waren dat enorme stolsels en veel oud bloed. Dit spoelde met het water weg. Op een gegeven moment stopte dat en dat was het moment dat ik me ging afdrogen. En dan deed ik weer twee (!) kraamverbanden in.

Is dat wat je wilde weten? Komt vanzelf goed. Echt.

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Er zijn overigens ook vrouwen die nauwelijks vloeien. Maar je moet dat niet als een probleem zien. het is een heel natuurlijk proces en het hoort er nou eenmaal bij. Wat je kwijt bent ben je kwijt. Of dat nou onder de douche is of in een kraamverband.

4. juf85

juf85 Niet meer actief

Je mag niet eens tampons gebruiken dan.
    Bij mij liep het tijdens het afdrogen alweer eruit, dus steeds snel een kraamverband gepakt.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je spoelt het meteen met het water weg, ik vond dat het een heerlijk fris gevoel gaf. Tijdens het afdrogen klemde ik gewoon een handdoek (die dan meteen de was in kon) of kraamverband tussen mijn benen.

Ik heb nog nooit gedouched met een tampon in, ik heb het idee dat je dan niet goed schoon wordt.

6. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Wat ik deed: onderbroek met kraamverband klaarleggen, en die direct na het douchen aantrekken. Wel een beetje een gepiel vanwege mijn natte huid, maar dan kon ik wel afdrogen zonder dat mijn handdoek rood werd :)

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik vloeide idd ook tijdens het douchen, maar ik moest ook onder de douche plassen, dus dat kon er ook nog wel bij :p Na het douchen ging ik op een handdoek staan, snel benen afdrogen en ondergoed met verband aan.

Kraamzorg poetste de douche hier echt zeer grondig iedere dag, dus was allemaal echt niet onhygienisch.

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik klemde ook een handdoek of kraamverband tussen mn benen. De eerste keer heb ik echt staan te klungelen. Sta me af te drogen en het liep alweer langs mn benen naar beneden. Druppelde zo op de grond. Toen snel geprobeerd een onderbroek met verband aan te trekken, Voordat ik hem ook maar naar boven had getrokken, was hij al smerig.

Tampons mag je de eerste 6 weken sowieso al niet gebruiken. Sterker nog, dat WIL je niet eens:D
    Is de eerste tijd zeer gevoelig en inbrengen gaat de 1e keren vaak zeeeeer stroef. ALS ze al blijven hangen. Bij mij viel 6 weken na de bevalling de super variant er nog zo uit;)

Maar waarom doe/deed je tijdens douchen een tampon in:(
    Zou me helemaal geen fris gevoel geven. Ding eruit en sproeier erop. Schoonspoelen die hap...

9. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    En als je je handdoeken zo schoon mogelijk wil houden: Rol wcpapier nabij zetten, daarmee met een flinke prop een beetje droogdeppen, dan snel kraamverband er tegen aan duwen, en over je verder nog natte benen onderbroek omhoog trekken tot die het kraamverband omhoog houdt ;). Dan verder afdrogen.

10. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik klemde wc papier tussen mijn benen :d tijdens afdrogen. Ging goed. En daarna maakte ik de boel droog met mijn fohn op koele stand haha gek he maar ik wilde dat het exht droog is voordat ik mijn onderbroek aanhad met de maandverband ivm risico op ontsteking. En vaak na het douchen lag ik op het matje om de boel te luchten.

11. Emmaleigh

Emmaleigh Actief lid

20 dec 2012
    105
    0
    0
    Hallo dames,

Bedankt voor al jullie reacties! :)
    Ik had er helemaal nog nooit bij stil gestaan dat het misschien wel juist een heel fijn schoon gevoel zou geven. Is iets wat ik moet gaan ervaren als de kleine er straks is over een paar weken!

Bedankt ook voor de tips, ik zal wcpapier, kraamverband en extra schone handoeken en onderbroeken klaar leggen mocht het een geklungel worden. Het scheeld dat ik een stapel donker rode handoeken heb liggen dus als ze iets vies worden geeft het niet zo erg.

Een tampon zal ik ook niet gebruiken na de bevalling hoor! Tis eigenlijk iets wat ik altijd deed tijdens de menstruatie. Heb als meisje van 12 er een keer helemaal onder gezeten na het douche omdat ik toen al heel hevig vloeide bij mijn eerste menstruatie en was daar erg van geschrokken. Op aanraden van mijn oudere zus en moeder ben ik toen tampons gaan gebruiken tijdens het douchen en dat is eigenlijk altijd zo gebleven... wie weet na de bevalling dat ik er heel anders over denk haha! :p

Nog maals bedankt voor al jullie tips, ik ga het ervaren over een paar weken!

12. jennsch

jennsch Actief lid

28 mei 2013
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    eigenlijk is het douchen het heerlijkste wat er is, want daarna moet je weer de kraamverbanden en/of maandverbanden er tussen gaan stoppen, en die gaan (als je altijd tampons gewend ben) pas irriteren!

douchen is indd een vermakelijk ding zeker de eerste dagen, stolsels die je kwijt kan raken kunnen beste formaten hebben, maar bij wij is dit maar een enkele keer echt brokken geweest, de rest van de tijd liep er hier en daar gewoon wat bloed langs je been.

het echte ninja werk komt in de 1e dagen pas bij het zonder druppen je onderbroek schoon en wel aan weten te krijgen.

de tip: leg je onderbroek met schoon verband alvast open neer (hoef je er alleen nog in te stappen) en spoel als laatste de onderkant af, dep het droog (houdt rekening met het vlekken in de handdoek, en dan de handdoek ivm infectie schoon is en stap vervolgens vliegensvlug je schone onderbroek in!

13. jennsch

jennsch Actief lid

28 mei 2013
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    en inderdaad, mocht je moeite hebben met plassen, of een knip of scheur hebben is plassen met de douchekop erop heerlijk... ik kreeg na een halve week te horen dat het niet persee mee nodig was, maar het voelde zoveel frisser en fijner op die manier dat ik dat zeker voor mijn eigen frisse gevoel gedaan heb tot 2,5 week.

14. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Er staan al heel veel tips hierboven. Douchen is echt prettig,er komt soms vanalles mee. Gebruikte vaak twee handdoeken, na douchen eerst onderkantje deppen en handdoek er tegen aan houden. Met de andere handdoek mezelf lekker afdrogen en dan als eerst een schone slip aan. Met de onderbroek bijna over mn billen haalde ik de handdoek er tussuit. Die handdoek was echt niet overdreven bloederig, omdat het soort de boel aandrukte.
    Ik gebruikte in eerste instantie die grote lappen zonder de plakkers, twee achter elkaar....
    Een zuster in het ziekenhuis adviseerde me veeeel te drinken, waardoor ik veel moest plassen,waardoor ook mn baarmoeder sneller samentrok en t bloeden al snel minder hevig werd. ( ook borstvoeding doet wonderen..,)

15. Ellebel13

Ellebel13 Actief lid

17 mei 2013
    120
    0
    0
    Ik legde een onderbroek en kraamverband klaar.
    Lekker douchen, even de douchekop er op zodat het goed schoon werd.
    Dan afdrogen onderbroek aan, kraamverband er in, klaar!
    Je handdoek wordt dan misschien een beetje vies, maar daar heb je een wasmachine voor toch?
    En inderdaad, de kraamverzorgster poetste elke dag de douche en de wc, dus het was er altijd schoon.
    Ik vraag me ook af waarom je een tampon gebruikt tijdens het douchen.
    Juist als je ongesteld bent is het lekker om het daar goed schoon te maken/houden toch?

16. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Ik heb ook altijd tampons gebruikt tijdens mijn menstruatie. En ik hield mijn tampon ook in tijdens het douchen.
    Ik ben altijd erg hevig ongesteld dus had geen zin in een bloedbad.
    Ik voelde me zo juist frisser dan dat het bloed langs mijn benen stroomde e.d.

Ik zie enorm op tegen het kraamband die ik na de bevalling moet gaan gebruiken :(

Mag ik misschien een *stomme* vraag stellen in jou topic?

Als je na de bevalling gehecht moet worden... Stroomt het bloed dan niet continue? En zit de vk/gyn dan niet onder het bloed? :)

17. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Yep. Bloed, vruchtwater, slijm, soms poep en plas. Echt een grote stinkbende kan het zijn. Maar geloof me, dat interesseert je echt geen donder hoor, je hebt dan lekker je kindje op de borst als het goed is. Al hadden ze me de kantine in gereden, had ik waarschijnlijk niet eens gemerkt. ;)

18. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Haha :p
    Klinkt vreselijk!
    Hoop dat het mij ook niks kan interesseren als mijn meisje op mijn borst ligt!

19. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Vlinderbloem briljant omschreven haha en o zo waar! Ik had mijn zoon bij me het zou me een worst wezen verder

20. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Na het douchen propte ik meteen een kraamverband tussen mijn benen want na de eerste keer douchen waren mijn benen dus ook gelijk weer rood :p. De tweede keer had ik geleerd hahaha!

Deel Deze Pagina