Bank klimmen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Nicci1982, May 28, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Mijn vent is net een week 1 maar kan nu al zelfstandig op de bank klimmen. Ik hou mijn hart vast af en toe en ben als de dood dat hij dit doet wanneer ik het niet zie. Hij is zo razend snel. Iemand nog goeie tips?
    Ik probeer hem al een aantal maanden te leren dat hij liggend op zijn buik moet en benen eerst. Maar dat zit er totaal niet in.
    Hoop dat iemand een briljante tip heeft maar ben bang dat t duimen wordt dat het goed gaat en hem goed in de gaten houden. En dus ook niet meer even alleen laten om iets te pakken.

2. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Goh, zo hoog is die bank toch ook niet? Dochter deed dit ook al vroeg en ik vond het ook best eng. Maar wij hebben kurk, en ik zorgde ervoor dat er niets hards naast de bank stond. En dan heb ik me erbij neergelegd. Eigenlijk is er nooit iets ergs gebeurd.

3. Nicci1982

Nou hoofd eerst dan is het best een aardig smakker. Vooral vanuit staande positie haha. En de salontafel staat binnen bereik dus dat vind ik ook wel eng maar kan niet anders.
    Verder ben ik niet zo moeilijk. Hij stuitert wel vaker op zijn hoofd en word daar niet warm of koud van. Maar het lijkt me dat ze van Eem
    Bank echt zo'n harde smakker maken. Misschien moet t gewoon een keer gebeuren zodat ik kan zien dat t wel meevalt :-D

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Het valt idd doorgaans wel mee, als ze van de bank af smakken. Ja, ze huilen hard dan, maar 3 keer eraf vallen zorgde hier beide keren er wel voor dat ze het door hadden en daarna toch echt wel uitkeken :)
    Je doet het al goed door hem steeds op zijn buik met benen eerst van de bank af te laten zakken en dan is het verder toch een kwestie van wachten tot het kwartje valt bij hem :)

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Blijven uitleggen dat hij niet mag staan op de bank en hoe hij eraf moet en de salontafel ff wat verder van de bank af zetten, ooit gaat het kwartje vallen :p

6. Nicci1982

Haha hoor t alweer. Overbezorgd :-D
    Zal inderdaad vast goedkomen! Thnx ladies.

7. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    #7 piccolina, May 28, 2014
    Last edited: May 28, 2014
    Hier met 8 mnd klom ze bank op nu klimt ze ook stoelen, tafels, hekken, niets is veilig hihi. Ze loopt nu ook op de bank en laat zich vallen. Moet zeggen dat ik niets geleed heb ze had snel zelf door dat ze beentjes eerst moest. Wel paar keer gevallen eerst.
    Ze blijft door gaan met ontdekken van vermogen doet nu echt gevaarlijke stunten valt maar blijft doorgaan verbidden heeft geen zin hier ze krijgt die toch echt doorzetter hier.
    Heeft ook van trap gevallen (traphek stond open) ze ging met voeten naar onder maar gleed uit. Maar niets geleerd als trap zit gaat gelijk boven-beneden.
    Ze kan nu ook zelfstandig de bad uit 8/ en zelf op en uit stokke...
    dus... We hebben ons neergelegd en leren haar dat op veilige manier doen. Weghalen stoel bijv deden we ook maar dan blijft ze deur openen of krijst naast deur steeds hele dag en sleept stokke terug bij tafel zelf en klimt er ook in.. Zucht.
    Net ook loopt ze gewoon op de bank heen en weer en tuurlijk verkeerde stap valt ze, 1 sec huilen staat ze weer lopen
    Vastbinden? :)

Je kan op trap leren ook naar beneden en boven gaan opzicht hebben ze het erg snel door dan met bank gaat makkelijker.

8. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Zoontje is nu bijna 2.5 en blijf het eng vinden hoor, vorige week viel ie achterover van de picknicktafel in de tuin bij de buren...en van de week voorover ;)

Hier mag ie dan niet op de bank staan/springen/lopen, dat is net wat je 'm aan wil leren natuurlijk...

9. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,035
    6,138
    113
    Happyland
    Hihi, mijn dochter is nog te kort om op de bank te klimmen. <3
    Maar ze kan er wel vanaf en dan gaat ze netjes op haar buik en eerst met dr beentjes. Deed ze eigenlijk meteen vanzelf.

10. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Hier ook een kleine aap. Hij stond me vanmiddag op een speelgoedkist hahahaha

Tja ik kan er niet altijd bij staan en hij wil nog wel eens vallen maar we leren nu dat hij achterwaarts weer van dingen af gaat.

Maar met loslopen nu ook. Het gaat nu goed maar 4 weken geleden heeft hij knappe klappers gemaakt

11. Nicci1982

Ja t is echt iedere keer weer wennen als ze iets nieuws kunnen. Je weet dat ze zelf t gevaar biet zien dus hou mijn hart af en toe vast. Fysiek is hij al zo vlot maar verder is t pas een klein ventje en die combi vind ik dan soms best eng. Maar het went ook snel.
    Gelukkig mist hij voor sommige dingen ook de lengte nog want anders is hij helemaal niet meer te houden.
    Maar nu dus grootbrengen gegroeid om wel op de bankte kunnen. Salontafel en tv kast zijn even hoog maar dat heeft hij niet door. Alleen als hij ergens op kan staan wat er naast ligt. Hangen aan het dressoir vind ie ook al leuk. Kleine boef!

12. ladyw

ladyw Fanatiek lid

Nov 4, 2011
    1,233
    2
    0
    Bergen op zoom
    ik snap je angst, maar het zal niet de laatste keer zijn dat hij van de bank valt! zorg wel dat er geen scherpe hoeken van bijv. salontafel dichtbij de bank staan. ;)

13. mnonc

mnonc Fanatiek lid

Mar 9, 2012
    2,589
    0
    0
    Hier vond ik t ook eng. Als ze eraf wou draaide ik haar steeds op dr buik met beentjes naar beneden. Na een tijdje had ze t door en sindsdien doet ze t zo.

14. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Dochter lief doet t ook. Ook met zo een draaistoel daar heb k nu een poef opgelegd doodeng. Maar op de bank gaat ze er wel goed vanaf dus eerst draaien op buik en dan ervanaf. Nooit geoefend ofso zelf gedaan!

15. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

Feb 17, 2011
    2,665
    8
    38
    Blijven uitleggen en oefenen. Hier gaat ze nu op en af op de bank. Gisteren ws ze erg wild aan het doen, en al paar keer gezegd dalijk val je eraf.... En toen was het boem... Viel ze van de bank, maar daar leren ze ook wel van uiteindelijk.. Blijf het ook eng vinden hoor..

Share This Page