Wensmama’s

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door jongewensmama, 30 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jongewensmama

    jongewensmama Actief lid

    26 aug 2022
    149
    23
    18
    Vrouw
    Het is zo makkelijk om te zeggen van dan laat je ze toch vallen maar ik heb mijn ouders nodig ik heb verder geen woonruimte of iets en kan moeilijk op straat gaan slapen. Tuurlijk wil ik het wel maar de gevolgen ervan zijn gewoon te groot en niet te overzien. Geen geld voor een andere slaapplek en een hotel kan ik geen eens betalen. Anders had ik het echt allang gedaan hoor. Ik wil niks liever dan mijn eigen leven kunnen indelen en mijn eigen mening hebben maar mijn ouders zeggen: zolang je in ons huis woont moet de doen en luisteren naar wat wij zeggen. En kan of wil je dat niet dan ga je lekker het huis uit kan je je eigen regels bepalen.
     
  2. Mamavanvier95

    Mamavanvier95 Fanatiek lid

    12 okt 2014
    3.361
    2.544
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hoeveel werk je eigenlijk? Dat ben ik even vergeten, volgens mij heb je het wel eerder benoemd. Heb je wel inschrijftijd bij een woningvereniging?
     
  3. jongewensmama

    jongewensmama Actief lid

    26 aug 2022
    149
    23
    18
    Vrouw
    Ik sta 1 jaar ingeschrijven maar voor alle woningen bij mij in de buurt moet je minstens 7 jaar op de lijst staan. Ik werk 20u in de week, 5 dagen 4 uur wegens medische redenen.
     
    Mamavanvier95 vindt dit leuk.
  4. Mamavanvier95

    Mamavanvier95 Fanatiek lid

    12 okt 2014
    3.361
    2.544
    113
    Vrouw
    Friesland
    In welke omgeving woon je? Exacte woonplaats hoef je natuurlijk niet te benoemen als je dat niet wilt. Misschien dat mensen daarin tips kunnen geven?
     
  5. Suzi98

    Suzi98 Fanatiek lid

    30 mei 2022
    4.209
    3.923
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    En lootwoningen dan?
     
  6. jongewensmama

    jongewensmama Actief lid

    26 aug 2022
    149
    23
    18
    Vrouw
    Is ook allemaal veel te duur momenteel.
     
  7. jongewensmama

    jongewensmama Actief lid

    26 aug 2022
    149
    23
    18
    Vrouw
    Omgeving rotterdam Noord maar zou liefste of daar in de buurt of in centrum willen. Heb wel wat appartementen gezien en ook voor een goeie prijs maar daarvoor moet je minstens 7 jaar op een wachtlijst staan.
     
  8. Mamajolein

    Mamajolein Niet meer actief

    Verkeerde topic! :oops:
     
    Suzi98 vindt dit leuk.
  9. Suzi98

    Suzi98 Fanatiek lid

    30 mei 2022
    4.209
    3.923
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hoe kan dat dan? Loting gaat via de woningbouw. Zijn net zoals normale sociale huurwoningen maar dan ipv inschrijfduur worden ze verloot.
     
  10. jongewensmama

    jongewensmama Actief lid

    26 aug 2022
    149
    23
    18
    Vrouw
    Je moet daarvoor ingeschreven staan en dat kost per jaar €10,- en daar zitten ook allerlei regels aan verbonden en heb op basis daarvan geen recht op ofzo. Ook gaat alles momenteel naar vluchtelingen dus kom je automatische helemaal onderaan omdat je nu nog een 'woning' hebt dus niet dakloos bent. Heb verder ook geen recht op huurtoeslag ofzo en kan dan nik betalen want kan niet rondkomen dan van €50,- per maand.
     
  11. Suzi98

    Suzi98 Fanatiek lid

    30 mei 2022
    4.209
    3.923
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Zo werkt het niet hoor.
    10 per jaar is niks, je staat ingeschreven toch zei je? Dan betaal je dat toch al??
    En dat van die vluchtelingen is ook niet waar. Ik kan het weten, wij hebben sinds mei ons eigen huis, dan wel particulier maar wij hebben ons er dus enorm in verdiept
     
    Mamajolein vindt dit leuk.
  12. Kundera

    Kundera Actief lid

    14 aug 2013
    453
    305
    63
    Lootwoningen zijn ook in Rotterdam gewoon sociale huurwoningen dus niet duurder dan die waar je 7 jaar voor ingeschreven moet staan. Daar kan je gewoon ongeacht je inschrijfduur op reageren.
    Waarom zou je geen recht op huurtoeslag hebben? Verdien je zo veel dan?
    Daarnaast kan je ook zorgtoeslag ontvangen als je salaris niet te hoog is.
    En daklozen en vluchtelingen komen in Rotterdam veel minder makkelijk aan een woning dan wat jij nu denkt.
     
    Suzi98 vindt dit leuk.
  13. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.399
    6.937
    113
    Vrouw
    Misschien is ze te jong voor huurtoeslag
     
  14. Kundera

    Kundera Actief lid

    14 aug 2013
    453
    305
    63
    Ik dacht dat ze19 is ... vanaf 18 jaar mag je huurtoeslag aanvragen als je zelfstandig binnen huurtoeslaggrens huurt.
     
  15. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Ik weet niet wat de grens precies is en of het sowieso nog hetzelfde is als toen ik me er een aantal jaar geleden in verdiepte. Toen was het grofweg in ieder geval zo dat t/m 23 jaar de huurtoeslaggrens qua huurprijs lager lag dan als je 23+ bent.

    De bedragen lagen toen geloof ik rond de 400 euro voor <23 jaar en rond de 650 euro voor 23+ Die zullen wellicht iets hoger zijn nu, maar het principe zal hetzelfde zijn, ben ik bang.

    https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/huurtoeslag/content/kan-ik-huurtoeslag-krijgen

    Hier staat het wel.
     
  16. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.399
    6.937
    113
    Vrouw
    Ik was zelf te jong om huurtoeslag te krijgen en toen ik eindelijk 23 was verdiende ik teveel
     
  17. Kundera

    Kundera Actief lid

    14 aug 2013
    453
    305
    63
    Je kan vanaf je 18de huurtoeslag ontvangen alleen moet je huur paar honderd euro lager zijn dan de huursubsidiegrens is. Er zijn jongeren- en cluserwoningen, die vaak goedkoper zijn en dus onder die grens vallen. Ja, je moet of wachttijd hebben of op een lootwoning reageren maar ze zijn er wel en ik zie niet waarom je als je toch ingeschreven bent bij bijvoorbeeld Woonnet Rijnmond, niet op die lootwoningen zou reageren als ze langskomen.
     
    Suzi98 vindt dit leuk.
  18. jongewensmama

    jongewensmama Actief lid

    26 aug 2022
    149
    23
    18
    Vrouw
    Ik sta nu inderdaad bij Woonnet Rijnmond ingeschreven maar ik ben 19 bijna 20 en verdien €400,- per maand en moet daar nog van alles af zoals eigen risico zorgkosten en medicatie ik ziet al ruim over mijn eigen risico heen en moet dus alles betalen houd per maand nog maar ruim €40,- over. En ik wil graag wel in een buurt van loopafstand van openbaar vervoer want heb zelf geen rijbewijs ofzo. Dus is best lastig en huurtoeslag kan ik nu nog niet aanvragen omdat ik nog thuiswonend ben vgm. Heb me niet super in verdiept maar mijn broer is 23 en staat al 7 jaar op een wachtlijst en nog steeds niks beschikbaar voor hem. Dus ja en je moet ook nog gas, water en licht betalen en dan nog boodschappen en alles zit je ruim aan de €1000,- per maand en dat hem ik dus niet. Ik wil zo graag maar weet ook niet hoe en wat. Dus als iemand mij kan helpen hierin wat betreft ook Woonnet Rijnmond, graag.
     
  19. Mamajolein

    Mamajolein Niet meer actief

    Ik zie het zo: wil je koste wat kost het huis uit, dan moet je je wensen bijstellen. Centrum van een grote stad is dan gewoon niet realistisch. Wil je per se in het centrum of er dichtbij, dan moet je accepteren dat je lang moet wachten. Je kan het niet beide hebben, zo is het leven nou eenmaal.
     
    Kundera en Suzi98 vinden dit leuk.
  20. Suzi98

    Suzi98 Fanatiek lid

    30 mei 2022
    4.209
    3.923
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Wacht even. 400 euro met 20u per week. Verdien je 5 euro per uur?
    Daarnaast; je zal meer moeten werken anders gaat het inderdaad niet lukken. Vanaf je 21e krijg je het volwassenen loon en dan zal je zien dat het al een stuk harder gaat met je salaris.
    Als je eigen risico op is betaalt je verzekering de rest toch?
     
    xRMC en Kundera vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina