Wensmama’s

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door jongewensmama, 30 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milou94

    Milou94 Fanatiek lid

    2 sep 2021
    1.298
    1.106
    113
    Vrouw
    #81 Milou94, 5 okt 2022
    Laatst bewerkt: 5 okt 2022
    Mooi omschreven zeg!
    Jongewensmama, als ik dit zo lees heb je een intens verlangen naar zwanger worden. Wat ik ook begrijp! Het is iets wonderlijks. Ik lees ook het een en ander in deze topic over psychische stabiliteit. Ik weet niet wat er gebeurt is, maar het zijn wel goede tips van de andere dames. Bepaal voor jezelf wat er nodig is om een kindje op te voeden. Is dat een goed sociaal netwerk om je heen, juiste woonomgeving, lekker in je vel voelen. Of juist dit kunnen delen met een partner.
    Jouw wens komt echt wel uit! De vraag is alleen in welk tijdsbestek. Het klinkt oud bollig, maar als je jong bent is het nodig om het een en ander te ontdekken over jezelf en welk pad je wilt gaan bewandelen. Vooral al je eigen jeugd niet zo makkelijk is geweest.
     
    Suzi98 vindt dit leuk.
  2. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Is dat het enige dat je uit dit verhaal haalt van @Stphax ? Want dat staat er echt niet. En hoe vinden je ouders het idee dat jij opeens moeder wilt worden terwijl je bij hen in huis woont en bijna geen inkomen hebt? Daar kan je echt geen kind van betalen hoor. Dus dan mogen je ouders straks financieel gaan bijspringen, oppassen als jij werkt en hebben ze opeens een kleinkind. Valt dat wel binnen hun regels? Je kunt en durft nu niet eens met ze praten. Dat is geen basis voor een baby.
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  3. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    @Milou94 to heeft zich op het forum maandenlang voorgedaan als zwangere. In een topic tussen zwangere en uitgerekende dames waar men intensief met elkaar meeleefde. Inclusief verzonnen persoonlijke problemen complicaties en alles. Terwijl er daar dames waren die daadwerkelijk complicaties hadden heeft ze alles bij elkaar gelogen om aandacht te krijgen. Tot een forumlid haar heeft ontdekt..

    In plaats van daadwerkelijk aan de slag te gaan blijft ze hier plaatsen.
     
    citroenrasp, Neuzeke, Suzi98 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. jongewensmama

    jongewensmama Actief lid

    26 aug 2022
    149
    23
    18
    Vrouw
    ik moet standaard 75 euro afstaan en houd dan ruim 400 over
     
  5. jongewensmama

    jongewensmama Actief lid

    26 aug 2022
    149
    23
    18
    Vrouw
    veel medische afspraken van mij worden niet vergoed of moet ik de helft zelf bijbetalen en kan niet zeggen dan doe ik die behandelingen maar niet. Ik kan niet meer uur werken lichamelijk is dat te veel voor mij
     
  6. Suzi98

    Suzi98 Fanatiek lid

    30 mei 2022
    4.209
    3.923
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hoe zie je het voor je dan om ooit wel de financiele basis te hebben voor een kindje?
     
  7. jongewensmama

    jongewensmama Actief lid

    26 aug 2022
    149
    23
    18
    Vrouw
    Ik heb ook gezegd dat ik eerst een eigen plekje wil hebben en het sws niet nu per direct eeb kind wil maar wel binnen 2/3 jaar. Maar eerste stap is aan mezelf werken en heb zojuist bericht van psycholoog ontvangen. Dan als ik meer gespaard heb een huisje en dan mijn allergrootste droom verwezelijken. Hoop dit behaalt te hebben en dat mijn oma nog leeft zij zou het geweldig vinden om een achterkleinkind te hebben. Maar eerst mezelf.
     
  8. jongewensmama

    jongewensmama Actief lid

    26 aug 2022
    149
    23
    18
    Vrouw
    Ik ben nu veel aan het sparen en je hebt dan recht op kindgebonden budget en dat soort dingen en als ik op mezelf woon kan ik misschien toch huurtoeslag krijgen wegens persoonlijke omstandigheden. Dus dan heb ik meer inkomsten.
     
  9. Stphax

    Stphax Lid

    28 nov 2021
    63
    75
    18
    Vrouw
    In mijn bericht staat er nergens concreet dat je je ouders moet laten vallen of dat je meteen alleen moet gaan wonen. Dat is een grote stap waar vele kleine stapjes aan vooraf gaan. Alleen gaan wonen is inderdaad makkelijk gezegd. Ik denk ook niet per se dat het zo moeilijk is dan jij het jezelf voorstelt, maar ik begrijp zeker dat het in jouw hoofd een hele grote stap is en over de mogelijkheden kan ik me ook niet uitspreken, andere dames uit Nederland hier denken hier wel met je mee hierover. Ik ga me hier ook niet verder over uitspreken want het is niet aan mij om te oordelen hoe makkelijk of moeilijk iets gaat, en dat was ook helemaal niet het doel van mijn bericht

    Loskomen van je omgeving en van je verleden is niet iets wat op 1-2-3 gebeurt. Dat is een langzaam proces waar je echt wel wat doorzettingsvermogen voor gaat nodig hebben, maar er zijn in elke situatie (ook als je thuis woont met ouders die je liever wat klein willen houden) al kleine stapjes die je kan zetten. Wat kan je bv deze week al doen om volgende week een stukje sterker in je schoenen te staan? Dat is een denkoefening voor jou. Het antwoord hierop gaat niet zijn: ik moet volgende week alleen wonen. Want dat kan niet, dat weten wij ook.
    Wat bv. Wel kan is dat je deze week eens wat hobby's gaat uittesten (wat zou je bv altijd al eens hebben willen doen als kind?), eens kijken wat je zelf leuk vind zonder dat iemand anders zich er mee moeit. Je kan wat motiverende spreuken ophangen in je kamer die je wat moed bieden op moeilijke momenten. Je kan eens proberen om je mooi aan te kleden en op te maken en op je eentje iets lekkers gaan eten in de stad, gewoon omdat het kan. Je kan eens nadenken over je carrière: vind je je job leuk of heb je meer in je mars? Zoja, wat zou je zoal leuk vinden om te doen?

    Zo zijn er talloze voorbeelden van hele kleine dingetjes die je stap voor stap kan doen om jezelf beter te leren kennen, om meer tot jezelf te komen en om heel langzaamaan jouw leven aan te kleden zoals jij het graag zou zien.

    Welke kleine verandering zou jij deze week kunnen doen om je volgende week fijner in je vel te voelen?
     
    Suzi98, Knut10, Kundera en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Je hebt een inkomen van maar 400 euro. Geeft aan tal van medische kosten te hebben die niet worden vergoed. Maar ondanks dat kan je wel veel sparen. Dat is erg vreemd natuurlijk.

    Daarnaast wil je over 2 jaar een woning hebben (groot genoeg voor een kind). Terwijl je dat nu niet kunt betalen. Dan opeens wel terwijl je niet veel kunt werken door al die medische redenen (nog even los van de psychische hulp waaraan wellicht ook kosten zitten). Hoe denk je alleenstaand voor een kind te kunnen zorgen als 20 uur werken nu al teveel is? En daarnaast reken je op tal van toeslagen om het te bekostigen. En op bijzondere huurtoeslag (die bedoeld is voor oa gehandicapten en aangepaste woningen etc).

    Verder (klein detail natuurlijk) mis ik in dit verhaal de vader van je toekomstige kind.
     
    Suzi98, bozoe, Sado en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Milou94

    Milou94 Fanatiek lid

    2 sep 2021
    1.298
    1.106
    113
    Vrouw
    oh :roflmao: dat is naar :confused:
     
    Suzi98 en lille vinden dit leuk.
  12. Kundera

    Kundera Actief lid

    14 aug 2013
    453
    305
    63
    Als je huur en je inkomsten binnen huurtoeslaggrens passen, dan kan je het als je zelfstandig woont, gewoon aanvragen. Daar hoeft je geen bijzondere persoonlijke omstandigheden toch voor hebben? Dat je daar nu geen recht op hebt, lijkt me toch logisch aangezien je bij je ouders woont.
     
  13. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Focus je op jezelf en je situatie nu.. Ik denk dat 2-3 jaar nogal voorbarig is als je 20 uur kan werken. Een kind is ontzettend zwaar! Daarnaast: wie zegt dat je tegen die tijd een stabiele relatie hebt? Je moet nog iemand tegen komen en daarmee een toekomst opbouwen. Hier gaat vaak ook tijd overheen. Je bent nog jong, ik snap je wens! Maar focus je nu op jezelf en naar andere dingen waar je geluk uit haalt (werk, opleidning, relatie, hobbies etc). Een kindje volgt dan, als het mag lukken, uiteindelijk ook.
     
    Ploop, Suzi98 en Kundera vinden dit leuk.
  14. Vivonne

    Vivonne Actief lid

    19 okt 2020
    191
    177
    43
    Vrouw
    Je bent nog zó jong. Ik denk inderdaad ook dat 2 - 3 jaar vrij voorbarig is. Je kunt over 8 - 10 jaar óók nog een kind krijgen. Dat geeft je veel meer tijd om eerst een stabiel leven op te bouwen.
     
    Soof1992, Ploop en Suzi98 vinden dit leuk.
  15. jongewensmama

    jongewensmama Actief lid

    26 aug 2022
    149
    23
    18
    Vrouw
    Ik heb daar geen 8-10 jaar voor medische gezien. Ik ben nu nog lichamelijk redelijk fit maar dat ga niet zo blijven en 8-10 jaar is daardoor te laat. Als ik binnen 2 jaar geen relatie heb ga ik bewust alleenstaande moeder worden. Iedereen kan een mening daarover hebben maar je kan ook best opgroeien zonder vader hoor. Of zonder mama, tuurlijk zal je dingen missen maar je wordt echt geen minder persoon als je bij een alleenstaande ouder bent opgegroeid hoor, maar dat is dan mijn eigen mening.
     
  16. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Maar hoe ga je dan voor een 6-8 jarige zorgen tegen die tijd? Ik heb nu een baby en twee kleuters.. nou geef mij maar een baby hoor qua lichamelijke inspanning. Met een kind van 5/6 ben je constant onderweg. Dan brengen naar school, ophalen van school, speelafspraken, zwemles, verjaardagen, knutselmiddagjes.

    Het komt op mij een beetje over alsof je ergens je zinnen op hebt gezet en het daardoor ook maar het liefst zo snel mogelijk moet. En daardoor niet de negatieve kant/impact op je leven en omgeving ziet. Ik herken dat, ben zelf ook zo. Maar vaak zijn het bij mij niet echt goed doordachte kleine dingen en die hebben lang niet zo'n impact als een kind natuurlijk.
     
    Muisjepluisje, Ploop, citroenrasp en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Vivonne

    Vivonne Actief lid

    19 okt 2020
    191
    177
    43
    Vrouw
    Wat heb je dan waardoor je nu een kind kan krijgen en later niet meer?
     
    citroenrasp, Suzi98, mimi1988 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. jongewensmama

    jongewensmama Actief lid

    26 aug 2022
    149
    23
    18
    Vrouw
    Door mij lever en darm ziekte ben ik snel vermoeid met werk en dingen die ik niet uit vrije wil doe zijn voor mij heel erg inspannend, de medicatie die ik slik zorgt ervoor dat ik hele onregelmatige cyclus heb. Bijvoorbeeld om de 3 maanden elke keer op bv de 9e menstruatie en dan opeens 2,5 week daarna weer ongesteld, dan weer 2 maanden helemaal niet dan om de 6 weken en dan opeens heel heftig en 2 eitjes die dan afgebroken worden zoals normaal dus dan een dubbele zegmaar. Het is beetje lastig uit te leggen maar in het kort, ik ben nu fysiek op mijn beste en een bevalling is heel inspannend en vanwegen de achteruitgang wil ik niet te lang ermee wachten. Hoop dat hier meer begrip dan is. Ik heb zo mijn redenen en als ik echt zo dacht dat ik nu een kind moest was ik wel allang zwanger geweest hoor. Maar weet ook wel dat ik op dit moment mijn kindje niet kan geven wat het moet verdienen. Dus schuif ik het voor me uit en ga ik zo snel mogelijk aan de slag met mezelf en ben ik dus ook al woning zoekende, hierbij heb ik zojuist ook mijn wensen qua woonruimte aangepast naar iets dat wel haalbaar kan zijn. Daarin heb ik een aantal berichten van jullie terug gelezen en besef ik me ook dat ik niet altijd even volwassen heb gereageerd, mijn excuses hiervoor. Weet nu ook wel dat jullie het allemaal goed bedoelen en ook mijn toekomstige kindje een metaal sterke mama gunnen. Daarvoor moet ik eerst aan mezelf werken en daar ben ik mee begonnen ook vandaar mijn oprechte excuses.
     
    Babylovebaby en Stphax vinden dit leuk.
  19. Suzi98

    Suzi98 Fanatiek lid

    30 mei 2022
    4.209
    3.923
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hmm.. maar eerlijk, als je met 20u werken al vermoeid bent, hoe ga je dat dan doen als alleenstaande moeder met een baby? Dat is pas vermoeiend. Ik was dat ook, alleenstaande met ‘n baby op m’n 20e(Nu zijn we alweer 2,5 jaar terug samen gelukkig, lang verhaal) en het is eeeenooorm zwaar. Ondanks het giga vangnet dat ik had/heb. Ik onderschatte het ook.
    Hoe weet je dat er een dubbel eitje wordt afgebroken? Het gaat namelijk om je baarmoederslijmvlies dat wordt afgebroken.
     
  20. Nino12

    Nino12 Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.805
    2.971
    113
    Vrouw
    Ik denk dat het beter is dat we allemaal stoppen met dit onderwerp te voeden. Ik denk dat het een heel goed idee is dat je eerst hulp zoekt en zorgt dat je stabiel wordt voor je, je gaat uitstorten op een forum. Alles wat ik nu ook weer lees, het klopt allemaal van geen kant. Je zegt dingen en vervolgens spreek je, je daarna weer compleet tegen. Ook worden we punten benoemd waarvan ik zeker weet dat het niet klopt (je medische verhaal en de vergoedingen waar je over praat).
    Dit ging precies zo toen je je voor deed als zwangere. Ik denk dat het goed is voor jouzelf om eerst te zorgen dat je, je oké voelt voor je van alles op z’n forum dropt ook uit eigen bescherming. Je gaat namelijk weer precies op je oude tour verder…… ik vind dit niet oké @Beheer
     
    Krv, Michje, Suzi98 en 12 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina