Wensmama’s

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door jongewensmama, 30 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mila2017

    Mila2017 Actief lid

    18 jan 2022
    285
    452
    63
    Vrouw
    Eens met jou, als lid van het groepje waar ze in zat toen ze “zwanger” was herken ik ook dat het weer steeds heftiger wordt. Ook worden er veel adviezen gegeven en wordt er veel energie in reacties gestoken. Goed bedoeld, maar totaal zinloos want deze persoon zal eerst de basis moeten herstellen voor ze überhaupt met dit onderwerp bezig moet zijn. @Beheer dringend verzoek om in te grijpen voor haar eigen bestwil want dit escaleert binnen no time opnieuw.
     
    Krv, Suzi98, Elmii en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. jongewensmama

    jongewensmama Actief lid

    26 aug 2022
    149
    23
    18
    Vrouw
    Ik heb toestemming van beheer om hier opnieuw te beginnen. Ik kan bewijzen dat ik een darm en lever ziekte heb hoor ik kan fotos van mijn medicatie sturen als jullie willen. Ik zeg net ook dat ik mijn wens voor me uit schuif en eerst aan mezelf ga werken. Ik neem al jullie adviezen ten harte.
     
  3. Nino12

    Nino12 Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.805
    2.971
    113
    Vrouw
    dat is het probleem je begint niet op nieuw je gaat precies op de oude tour door, maar nu met andere onderwerpen. Het is gewoon niet oké en ik lees alleen maar weerstand als je adviezen krijgt precies wat je toen ook deed. Dit is gewoon niet oké en je verhalen rammelen aan alle kanten.
     
    Suzi98, Elmii, Neuzeke en 8 anderen vinden dit leuk.
  4. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Ik denk dat @Beheer ook moet kijken.

    Je gaat volledig op in een wens waarin het belang van het kind totaal niet voorop staat. Alleen maar ik wil dit en dat. En verhalen die steeds dramatischer worden of niet kloppen. Om nog maar te zwijgen over de manier waarop of van wie je dit kind gaat krijgen.

    Daarbij vind ik dit niet oké naar andere onwetende leden van dit forum die niet het hele verhaal kennen.
     
    Soof1992, Krv, WinMom90 en 7 anderen vinden dit leuk.
  5. jongewensmama

    jongewensmama Actief lid

    26 aug 2022
    149
    23
    18
    Vrouw
    Hebben jullie mijn laatste berichten niet terug gelezen? Want voor de 100e keer ik schuif me kinderwens voorlopig nog zeker voor mij uit en is het nu zeker GEEN moment om een kindje te krijgen. EERST mezelf, waarvoor ik BINNENKORT een afspraak heb bij een psycholoog. Dus NEE ik ga nu nog NIET mijn wens vervezelijken. Dus hoop dat het nu duidelijk is voor iedereen. Ik ga zeker NIET verder bij wat er gebeurd is. Hoop ook dat die dames mij ook de kans willen geven om dit te verbeter en zo op deze manier krijg ik geen kans als iedereen steeds blijft herhalen wat voor fouten ik heb gemaakt. Dus BEDANKT DAT JULLIE MIJ OOK DE TIJD HIERVOOR GEVEN HE! Ik heb TOESTEMMING van het beheer om opnieuw te beginnen maar als dames oude koeien uit de sloot gaan halen krijg ik op deze manier daar niet de kans voor. Dat vind ik erg jammer, mensen zeggen dat ik onvolwassen ben maar sommige dames hier lijken wel ruziende basisschoolkinderen ughhh ben er zo klaar mee. GUN MIJ ALSJEBLIEFT GEWOON DIE KANS.
     
  6. Mama to B

    Mama to B Fanatiek lid

    22 sep 2015
    1.408
    1.175
    113
    Wel bijzonder dat je zo snel een afspraak hebt kunnen maken bij de psycholoog in deze tijd. Zeker gezien de wachttijden normaliter tussen de 8maanden en 1,5 jaar liggen…

    Verder hoop ik van harte dat je hier de hulp krijgt die je nodig heb, want ik ben ik het wel met de meeste eens, dat het heel belangrijk is om eerst aan jezelf te werken, en te zorgen voor een stabiele basis, zowel mentaal als financieel. Een kindje hoor een aanvulling te zijn en niet een opvulling.
     
    cvdv87, Suzi98 en Sado vinden dit leuk.
  7. Kundera

    Kundera Actief lid

    14 aug 2013
    453
    305
    63
    Oh, maar dat van snel terecht kunnen kan wel. Huisarts heeft mij een GZ psych aangeraden en binnen 3 weken had ik een afspraak. Was een kleine praktijk gewoon in een woonwijk met nog wat winkeltjes en zo. Dus dat kan zeker.
    Voor de rest helemaal met je eens. Aan TO - zorg dat je in het nu leeft en niet alleen in je toekomst. Je toekomst kan een mooi motivator zijn om nu stappen te zetten maar ga van het nu genieten, zorg dat je leven je voldoening geeft. Kind moet niet verantwoordelijkheid hebben voor jouw geluk.
     
    Ploop vindt dit leuk.
  8. Mama to B

    Mama to B Fanatiek lid

    22 sep 2015
    1.408
    1.175
    113
    Dat kan, maar vaak wel de uitzondering ipv de regel. En denk eerder dat me punt is, dat TO eerst tegen psycholoog was ivm ouders, toen diezelfde dag , lees maandag, zich nog via mail aangemeld heeft bij een psycholoog, om vervolgens op woensdag al contact te hebben gehad. Tja vind ik bijzonder. Maargoed de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

    Al vrees ik dat @Nino12 gelijk heeft, en ze verder gaat op een nieuwe tour, nieuwe verhalen..
     
    Suzi98, lille en Sado vinden dit leuk.
  9. jongewensmama

    jongewensmama Actief lid

    26 aug 2022
    149
    23
    18
    Vrouw
    Als jullie bewijzen willen kan ik ze sturen hoor. Zeg het maar? Waar willen jullie bewijs van? Dat ik echt die ziektes heb? Dat ik echt contact heb gehad vandaag met een psycholoog? Zeg het en ik zal het bewijzen. Maar dan wil ik ook een excuses als jullie fout zitten, dat is denk ik wel te begrijpen toch? Nou ik hoor het graag, laat het maar weten.
     
  10. lille

    lille Actief lid

    15 mrt 2021
    474
    562
    93
    Vrouw
    Maastricht
    Ik denk dat als je niet bezig bent met je kinderwens en eerst aan jezelf wilt werken het beste een ander forum kan zoeken ipv zwangerschapspagina. Eentje die beter bij je past waarbij je nu in het leven staat
     
    Suzi98 vindt dit leuk.
  11. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.510
    4.310
    113
    Vrouw
    Nederland
    Wat ik vooral bijzonder vind...:
    - 30 augustus; "Hoewel het nog lang niet zover is doe ik wel al de nodige voorbereidingen en lees ik me vooral goed in. Ik hoop hier andere dames te vinden die ook de wens hebben maar waarbij het nog niet zover is. Mijn doel is vooral te kletsen met andere over de wens."

    - 18 september; "Ik heb aanstaande donderdag een allereerste afspraak bij een verloskundige voor de kinderwens consult. "

    Dit is nog geen 3 weken later. Ik snap je wens, maar meid, zoek alsjeblieft psychische hulp en ga voor EMDR.
    Dit om je verleden te verwerken.

    Tevens sprak je eerder over dat je al aan het sparen was voor een woning met tuin en nu ga je sparen.

    Wat vind je moeder tevens van als je zwanger wordt? Want als jij psychische hulp zou zoeken zetten ze je op straat, maar een zwangerschap kan wel?

    Wat betreft hulp, huisarts, psycholoog of wat dan ook hebben geheimhoudingsplicht met als assistentes.
    Zij zullen nooit persoonlijke informatie over jou (mogen) vertellen.
    Ook niet aan je moeder.

    Je blijft constant enorm schreeuwerig overkomen en kan totaal niet mee gaan in de veelal goed bedoelde adviezen hier..
     
    Elmii, xxKimm, Suzi98 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Marinda1988

    Marinda1988 Fanatiek lid

    13 dec 2020
    1.319
    1.359
    113
    Vrouw
    Doe maar, ik ben wel benieuwd waar je mee komt
     
    Muisjepluisje, Sado, mimi1988 en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. jongewensmama

    jongewensmama Actief lid

    26 aug 2022
    149
    23
    18
    Vrouw
    Dat is natuurlijk te belachelijk voor woorden he dat ik mijn medische gegevens moet gaan delen omdat er mensen zijn die door 1 stomme fout van je het mij niet gunnen om mama te worden. Iedereen maakt fouten en ik doe me best om ervan te leren. Geef mij aub die tijd ook. Dat is wel zo eerlijk toch?
     
  14. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Je haalt er iedere keer 1 ding uit en gaat dan tekeer. Maar mensen kijken hier naar het gehele plaatje dat niet klopt. En als je op geen enkel vlak in je leven zaken op orde hebt dan zou een kind wel het laatste moeten zijn waar je aan denkt. Dat is namelijk niet in het belang van het kind.

    Wat betreft bewijs zegt dat natuurlijk niets. Wie zegt dat het van jou is, dat de arts dit daadwerkelijk zo heeft gezegd en dat jij het ook nog eens zo hebt opgevat. Want daar lijkt nog wel eens verschil in te zitten..

    Verder is het vertrouwen hier op het forum gewoon weg. Dat jij het ziet als "een foutje" zegt al genoeg. Dat laten de dames die in het topic zaten destijds ook zien. Vrouwen die daadwerkelijk wensouder zijn zouden zich wel bedenken voor ze zich kwetsbaar zouden opstellen.
     
    Elmii, Suzi98, Sado en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. NiVa0230

    NiVa0230 Fanatiek lid

    14 dec 2018
    1.558
    3.596
    113

    Ja, echt totaal onbegrijpelijk hé dat men jou niet meer op je woord kan geloven! :confused::rolleyes:
     
    Vivonne, Habibati, Suzi98 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Nino12

    Nino12 Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.805
    2.971
    113
    Vrouw
    @Beheer ik mag nu toch wel hopen dat er ingegrepen wordt? Het is overduidelijk dat het niet oké is wat hier gebeurt. Iedereen mag z’n verhaal doen op een forum maar dit gaat nergens meer over. Ook voor @jongewensmama zelf lijkt het mij een zeer goed advies om afstand te nemen en ik hoop van harte dat je de juiste hulp gaat krijgen dat je nodig hebt.
     
    Michje, Neuzeke, Amberxx en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    Eerlijk, ik denk dat we het doel en de hulpvraag voorbij gaan en te diep in gaan op iets wat ze zegt. Ik vind het knap dat je meer openheid van zaken geeft @jongewensmama. En ik lees ook oprecht goede dingen/doelen die je aan geeft. Neem het ons niet kwalijk dat we sommige dingen met een korreltje zout nemen gezien wat je hebt gedaan. Rot is ook dat we je nu met een andere bril zien, dan wanneer je dit topic als eerste was gestart.

    Korte samenvatting van wat je inmiddels hebt verteld. Vraag teken bij twijfelachtig of halve informatie.

    • 19 jaar, thuiswonend
    • darm en lever ziekte
    • werkt 20 uur per week
    • inkomen onduidelijk want eerst zeg je dit en dan dat (maar dat doet er niet toe)?
    • je voelt een verstoorde band met je ouders
    • je hebt een jeugd van gepest worden achter de rug ?
    • staat ingeschreven voor een huurwoning
    • hebt een autistische broer maar die is nu 23 en staat al 7 jaar ingeschreven voor een huis (hij was toen 16)?
    • geen relatie of uberhaupt sexuele ervaring ?
    • Hebt een afspraak bij de kinderwens poli gemaakt ?
    • Hebt een psycholoog benaderd?
    Hetgeen wat mij wel een beetje tegen de borst stuit is dat je zegt 1 domme fout.
    Lieve meid, een domme fout is 1 keer een onwaarheid vertellen en niet bijna 9 maanden een zwangeschap faken + complicaties en wat niet, dus vergeef in jouw geval ook even de dames die hier kritisch zijn want dat is niet niks.

    Maar, wat we niet moeten vergeten is dat je 19 bent. Dat maakt je niet onvolwassen, buiten de kinderwens om geeft je hele goede beweegredenen op, waar of niet, en binnen de gedachtegang en kader van je leeftijd.

    Maar ik denk alleen niet dat je hier moet zijn om te horen of te krijgen wat jij wilt. Je hebt hier met verschillende dames te maken die reageren uit verschillende achtergronden, belevingen en ouder zijn, kinderen hebben en die bekijken wat je schrijft echt met een andere pet.

    Want eerlijk, ik lees uiteraard je wens, maar ik heb het idee dat die onstaat uit angst.
    Angst dat je ziekte te progressief word, dat je binnen een bepaalde tijd geen vriendje krijgt, dat door je ziekte de kans bestaat dat je moeilijk zwanger kan raken en/of dat dat niet gebeurd en je droom los moet laten, daarom leg je jezelf een belachelijk termijn op om alle andere dingen "snel" in orde te maken zodat je wens snel uit komt. Wij kunnen je hier niet bij helpen ♥.

    Wat ik voor jouw hoop, is dat je ziekte onder controle komt, dat je spaarrekening bulkt van het geld, je je goed genoeg voelt voor het werk wat je doet en daar je afleiding in vind. De psycholoog je kan helpen met het oplossen van oudzeer en je kan begeleiden naar jouw wens. Dat je je ouders tolereerd want volgens mij hebben ze het beste met je voor.
    Dat je een knul tegen het lijf loopt die je doet zwijmelen en hij je 100% accepteerd voor wie je bent en je bij hem helemaal jezelf kunt zijn. Op jezelf gaat wonen en uiteindelijk in verwachting raakt van een wolk van een baby.

    Maar voor nu, stap voor stap ♥
     
    Soof1992, Michje, Suzi98 en 8 anderen vinden dit leuk.
  18. Marinda1988

    Marinda1988 Fanatiek lid

    13 dec 2020
    1.319
    1.359
    113
    Vrouw
    Daarom kon ik me ook niet inhouden om het te zeggen. Je bleef maar zeggen “ik wil wel bewijzen sturen hoor, ik stuur zo foto’s hoor, etc etc”, maar we wisten natuurlijk allemaal dat dit te gek voor woorden zou zijn en het weinig zin had om dat soort dingen te gaan roepen. Maar goed ik stop met reageren want @Nino12 heeft gelijk, we blijven het anders voeden
     
    Neuzeke en Suzi98 vinden dit leuk.
  19. jongewensmama

    jongewensmama Actief lid

    26 aug 2022
    149
    23
    18
    Vrouw
    Kijk ik kan wel bewijzen sturen maar jullie willen me toch niet geloven, dus dan heeft het weinig zin
     
  20. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    Lieverd, zie niet alles als een aanval. Lees mijn bericht nog maar een paar keer.
    Buitendat, je hoeft je aan niemand van ons te bewijzen. Belangrijkste is alles stap voor stap. Het leven is geen sneltrein, een stoomlocomotief is ook goed. ♥
     

Deel Deze Pagina