wensmoeder via draagmoederschap

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door wensdroom, 4 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kletskoek

    Kletskoek VIP lid

    7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Ach wat een mooi meisje zeg! Daar mag je zeker trots op zijn. Hoe zit het eigenlijk met verlof geregeld als je een kindje krijgt via een draagmoeder. Heb je daar recht op?
     
  2. wensdroom

    wensdroom Fanatiek lid

    18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard

    wij zijn zeker trots en ontzettend dankbaar.
    ik zelf ben thuis en heb een Wajong wegens mijn hartkwaal die chronisch is. maar mijn man had dus verlof aangevraagd en officieel kreeg hij het niet omdat je bevallingsverlof krijgt wanneer je partner bevalt. tja ik ben zijn partner maar ik beval niet , want een andere vrouw bevalt van zijn kind.maar zijn baas op de kamer en de grote baas van zijn afdeling hebben hem toch gewoon 2 dagen verlof gegeven. en daarna heeft hij nog 2 weken vrij genomen. t ging wel om zijn kind maar officieel had hij er dus geen recht op.
     
  3. wensdroom

    wensdroom Fanatiek lid

    18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    zoveel mensen hebben mijn bericht gezien. is er echt niemand die ook via draagmoederschap een kindje heeft? of bezig is als wensmoeder/ouders om via draagmoederschap een kindje te krijgen?
     
  4. Zena

    Zena Fanatiek lid

    9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Wij zijn er mee bezig geweest. Ik heb geen baarmoeder meer. Maar uiteindelijk hebben we er vanaf gezien. Ik was erg bang dat de draagmoeder zich zou gaan bedenken. Mijn schoonzus bood ook aan een kindje voor ons te dragen, maar zij rookt. En zou niet stoppen als ze zwanger zou zijn van ons kind. Dus dat was ook geen optie voor mij. Inmiddels zijn we een paar jaar verder en ben ik blij met m'n gezin zoals het is. Maar in het begin had ik het best graag via een draagmoeder willen proberen.
     
  5. wensdroom

    wensdroom Fanatiek lid

    18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    de klik tussen jou en je draagmoeder moet uiteraard goed zijn anders kun je idd de angst hebben dat deze persoon zich bedenkt, ik kan daar inkomen, heb dat echter zelf nooit dat gevoel gehad. heb ook een goede band met de draagmoeder en vertrouw(de) haar volkomen.
    Iemand die niet wil stoppen met roken zou voor mij ook geen optie zijn. of iemand die al heel lang rook.

    ik lees dat je wel een dochter hebt? klopt dat?
    fijn dat je blij kan zijn met je gezin zoals het nu is. dat is denk ik heel veel waard.

    wij krijgen nu vragen wanneer we voor een 2de gaan en of onze draagmoeder nogmaals een kind voor ons gaat dragen in de toekomst. maar dat vind ik egoïstisch van ons als we dat zouden willen we zijn dolgelukkig dat we onze dochter hebben en ze ons dit moois geschonken heeft. zou het niet uit mijzelf aan haar vragen , ( ze heeft het ons zelf aangeboden toen om dat te willen doen ) als ze het weer aanbied weet ik het niet maar ons idee nu is dat we al heel blij moeten zijn met dit wonder.
     
  6. Peetj

    Peetj Bekend lid

    28 mei 2013
    753
    0
    0
    Mooi verhaal!!

    Ik zelf roep al lang (zelf voordat we mijn zoontje kregen) dat ik graag draagmoeder zou willen zijn voor wensouders.
    Ook heb ik de 'afspraak' met mijn zusje dat mocht zij ooit een eitje nodig hebben, dat ik ze geef, net als het kindje dragen. Hetzelfde heb ik de nicht van mijn man vertelt, maar zij waren door alle behandelingen heen,..

    Zo denk ik er NU over, wie weet verander ik van gedachten over een paar jaar, zeker over het draagmoederschap
     
  7. wensdroom

    wensdroom Fanatiek lid

    18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Mooie afspraak met je zus.. en tja veranderen van gedachte kan je altijd.. dat je er over denkt is altijd al mooi.
    ik weet niet op wat voor manier je draagmoederschap ziet maar als je jouw eicellen gebruikt hoeven je nicht en haar man daar verder geen behandelingen voor te hebben dan kan je dat via zelf inseminatie doen. ( maar gezien je nu zo te lezen zwanger bent, lijkt me dat nu niet aan de orde) maar waarom denk je dat je je gedachte over een paar jaar zouden veranderen ten opzichte van draagmoederschap?
     
  8. Woefje85

    Woefje85 Fanatiek lid

    3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV

    Wat een ontzettend mooi verhaal zeg! Ik was ook benieuwd wanneer de aflevering wordt uitgezonden.
    Hou je ons via dit topic op de hoogte ?!
     
  9. wensdroom

    wensdroom Fanatiek lid

    18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Ik hou jullie iig op de hoogte en zal dat via dit topic te doen.. weet alleen niet hoelang zo'n topic open blijft. want kan wel een paar weken duren voordat ik weet wanneer het wordt uitgezonden. want er moet eerst nog gefilmd worden.
     
  10. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.747
    736
    113
    Draagmoeder heb ik geen ervaring mee, de kans is wel groot dat ik eitjes ga geven voor een goede vriendin. Ze heeft zelf geen eicellen en willen proberen om op deze manier toch zwanger te worden. Een draagmoeder wil ze niet.
    Knap en fijn dat er vrouwen zijn die dat doen voor iemand! Veel geluk met je mooie dochter!
     
  11. Woefje85

    Woefje85 Fanatiek lid

    3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Wat een heerlijk koppie! Heerlijk dat je dit wondertje hebt mag verwelkomen! :D
     
  12. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Wat ik me wel afvraag ben je bij de bevalling geweest en hoe ging dat? Want normaal word de kleine gelijk op de buik gelegd en ben erg benieuwd hoe dit soort standaard dingen nu gedaan zijn. Sorry voor mijn nieuwschierigheid :)
     
  13. wensdroom

    wensdroom Fanatiek lid

    18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    dat was bij ons ook eerst de bedoeling dat de gene die draagmoeder is geweest eicellen zou doneren. helaas lukte het niet op het bms te laten groeien en kreeg ik weer cardiologische klachten waardoor we hebben moeten stoppen en ik niet zwanger meer mocht worden, toen bood ze aan draagmoeder te zijn.

    wat mooi dat je dit gaat doen voor je vriendin zeg! super. je vriendin zal hier heel erg blij mee zijn. succes met het traject. want het is niet niks..
     
  14. wensdroom

    wensdroom Fanatiek lid

    18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    dank je wel voor je reactie.
     
  15. wensdroom

    wensdroom Fanatiek lid

    18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    je mag nieuwsgierig zijn geen probleem. We zijn bij de bevalling geweest. Ik vond het mooi en geweldig om mee te maken maar ook erg lastig om te zien dat draagmoeder zo'n pijn had en zo'n weeën storm had en dat voor ons kindje. we hadden van te voren afspraken gemaakt hoe we het wilde hebben als alles gewoon normaal zonder complicaties zou verlopen. Het zh ging daar fijn in mee. idd normaal wordt de baby bij de moeder op de buik gelegd, bij ons was dit bij de draagmoeder, die wilde graag de baby op de buik en daarna zelf aan ons geven. ik heb de navelstreng doorgeknipt en daarna kreeg ik mijn dochter van de draagmoeder in mijn armen. daarna is onze dochter bij papa in de armen geweest en werd ze gecontroleerd en gewogen en door ons aangekleed terwijl bij de draagmoeder de nageboorte kwam. daarna kreeg onze dochter gelijk een flesje en daarna heeft de draagmoeder haar vast gehouden en de vrouw van de draagmoeder. de nacht ben ik met de draagmoeder en onze dochter in het zh gebleven en is mijn man met de vrouw van de draagmoeder mee naar hun huis gegaan. de volgende dag mochten draagmoeder en dochter naar huis. en zijn wij nog een dag bij draagmoeder in huis geweest. daar hebben de kinderen van de draagmoeder onze dochter gezien en kwam de moeder van de draagmoeder ook nog even langs. en de volgende dag rond de middag hebben wij haar meegenomen naar ons eigen huis. dit alles ging heel gemoedelijk en in goed overleg met de draagmoeder en haar vrouw.
     
  16. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Wat moeilijk maar wat een mooie en duidelijke afspraken! En wat een mooi kindje :)
     
  17. wensdroom

    wensdroom Fanatiek lid

    18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    dank je wel
     
  18. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.005
    894
    113
    Wat mooi, dat iemand zo'n vertrouwen in jullie, als toekomstige ouders, had.

    Ik wens jullie veel geluk toe!
     
  19. wensdroom

    wensdroom Fanatiek lid

    18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    dank je Marloes dit is een compliment voor de draagmoeder, we hebben hele veel respect voor haar! en zijn intens dankbaar voor de prachtige dochter die zij ons geschonken heeft.
     
  20. Draagmoeder1976

    Draagmoeder1976 Niet meer actief

    Ik ga, mocht het lukken, ook draagmoeder worden voor een homostel. De eerste poging is niet gelukt, maar ja dat zou ook te mooi zijn natuurlijk. Dus we zijn nu aan het afwachten wanneer ik weer een ei heb.

    Een draagmoeder, in Nederland, zal niet snel spijt krijgen, verdriet zullen de meeste wel hebben, maar dat hoeft niet slecht te zijn. Een draagmoeder zal in een soort van rouw komen.

    Ik als draagmoeder zal met liefde een kindje dragen en ik weet zeker dat ik veel van dit kindje zal gaan houden, maar mijn instelling is al dat dit hun kindje zal zijn. Daarom moet je zulks ook pas doen als je eigen kinderwens vervuld is. Ik denk zelfs dat het moeilijker voor mij zal zijn als ze dit kindje uiteindelijk toch niet willen.

    Ik denk ook dat de meeste mensen in Nederland pas met elkaar in zee gaan als ze zich echt goed bij elkaar voelen. In Amerika b.v. word DMS vaak om geld gedaan en denken de meeste DM's niet goed na over de concequenties, ze zien alleen het geld wat ze gaan krijgen. Daar zie je dus wel vaak dat een DM spijt krijgt. Hier word het vaak om een andere reden gedaan, omdat een DM echt iemand wil helpen en dan krijgt een DM niet zo snel spijt omdat er beter over nagedacht is.

    Ik heb hoofdpijn dus ik weet niet goed hoe de dingen uit te leggen. Als ik te onduidelijk ben, zeg het dan maar, dan probeer ik het morgen nog wel een keer.

    Trouwens Wensdroom, geweldig dat op deze manier toch jullie droom heeft uit mogen komen.
     

Deel Deze Pagina