wensmoeder via draagmoederschap

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door wensdroom, 4 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smnee

    Smnee Niet meer actief

    Wat ontzettend mooi! Ik wil zelf als wij voor ons gevoel 'genoeg' kinderen hebben, helpen dmv eiceldonatie. Draagmoederschap is voor mij niet weggelegd, ik denk dat ik me ontzettend ga hechten aan het kindje.
    Ik ga de uitzending over jullie ook bekijken, geweldig vind ik het hoe jullie geholpen zijn hiermee.
     
  2. wensdroom

    wensdroom Fanatiek lid

    18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Draagmoeder1976: jammer dat de 1e poging niet gelukt is.. maar het kan wel hoor.. onze draagmoeder was de 1e poging gelijk zwanger en daar is deze prachtige dochter uit geboren.

    een draagmoeder zal niet snel spijt krijgen omdat ze er goed over nagedacht hebben en ook omdat de raad voor de kinderbescherming een gesprek aan gaat om te kijken hoe ze in haar beslissing staat. zo'n beslissing neem je niet zomaar. en doe je idd als je een goed gevoel hebt bij de wensouders en zij bij de draagmoeder.

    hebben jullie al contact met de rvdk gehad?

    je schrijft dat je moeilijk zou vinden als wensouders het kindje niet meer zouden willen. hebben jullie daar dan geen afspraken over gemaakt? wij hadden nl afgesproken dat wat er ook gebeurde en wat het kindje evt na geboorte ook zou mankeren wij dit kindje zouden accepteren en daar goede afspraken over gemaakt.

    hebben jullie ook verzekeringen afgesloten? voor als je bv arbeidsongeschikt wordt d.m.v. de zwangerschap, en een overlijdens risico verzekering? en ook voor het geval de vaders in dit geval zouden komen te overlijden voordat het kind geboren is?
    hebben jullie bv afspraken gemaakt over als er iets mis is bij de 20 weken echo en over wanneer een zwangerschap wel of niet beƫindigen? enz..

    kortom benieuwd hoe jullie de dingen geregeld hebben?
     
  3. wensdroom

    wensdroom Fanatiek lid

    18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    eiceldonatie is ook iets geweldig moois als je dat over hebt voor een ander. bedankt voor je reactie
     
  4. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.961
    6.077
    113
    Happyland
    Ik ben zelf mama geworden dmv eiceldonatie en ik ben dolgelukkig en de donor eeuwig dankbaar.
    Wat geweldig ook dat er vrouwen zijn die draagmoeder zijn, heb er zoveel respect voor!
    Veel geluk met je kindje wensdroom, wat is het mooi he? :)
     
  5. wensdroom

    wensdroom Fanatiek lid

    18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Zara75: wat geweldig dat jullie door een eiceldonor toch zwanger hebben mogen worden. ik heb zeker respect voor eiceldonoren en draagmoeders. het is heel erg mooi dank je voor je reactie en jij ook veel geluk met jullie kindje
     
  6. Draagmoeder1976

    Draagmoeder1976 Niet meer actief

    Hoi Wensdroom, ik denk dat we het over alles al gehad hebben. De raad is ingelicht en hebben gezegd dat we nog eens moeten bellen als ik daadwerkelijk zwanger ben. We zijn ook bij een advocaat geweest. Ik geloof dat we echt alles heel goed doorgesproken en besproken hebben.

    Edit: Ik heb ook een maatschapelijk werkster gesproken die mij gaat begeleiden mocht ik dat nodig hebben.

    Tuurlijk willen de papa's het kindje. Ben ook niet bang dat ze gaan zeggen het toch niet te willen. Ik bedoelde ermee te zeggen, dat ik het moeilijker zou vinden als ze het kindje niet zouden willen dan om het kindje aan hun af te staan. En ik er dus geen spijt van ga krijgen. Kijk 100% weet je het toch niet, als je het nog nooit hebt gedaan, maar ik denk echt dat ik het kan en er geen spijt van ga krijgen.
     
  7. wensdroom

    wensdroom Fanatiek lid

    18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    ik denk ook zeker dat je het kan anders begin je hier niet aan. en idd als ik het zo lees ben je goed voorbereid.
    wij hebben echter de raad gevraagd het gezinsonderzoek te doen voor er daadwerkelijk een zwangerschap is. waarom nou ze doen zo'n onderzoek normaliter als de draagmoeder ong 3 maand zwanger is. maar stel je voor (komt bijna niet voor maar je weet het nooit) dat de wensvader geen toestemming krijgen om het kindje in hun gezin op te nemen. dan zit je toch mooi met een zwangerschap die je in dat geval misschien niet gewild zou hebben. de wensvaders mogen het kindje niet opnemen en jij zou het bv niet in je gezin willen ( omdat dat voltooid is , wat dan.. dan heb je een rare en zeer vervelende situatie , en wat doe je dan? ) om zeker te weten dat wij geschikt werden bevonden het kindje te mogen opnemen in ons gezin hebben wij dus gevraagd van te voren het gezinsonderzoek te krijgen en hadden wij toestemming een kindje ontstaan uit een zwangerschap bij draagmoeder te mogen opnemen in ons gezin. alvorens de draagmoeder zwanger was. en toen is ze dus de 1e poging zwanger geraakt.
     
  8. Draagmoeder1976

    Draagmoeder1976 Niet meer actief

    Oh zo bedoel je, nou ze zijn al aan alle kanten doorgelicht want ze zaten ook in een adoptietraject. Ze zijn helemaal goedgekeurd om te mogen adopteren, alleen toen leerden we elkaar kennen en een eigen kindje is toch wel veel leuker dan nog een tijd te wachten op een adoptiekindje dat er misschien niet eens komen gaat. Vandaar;)
     
  9. wensdroom

    wensdroom Fanatiek lid

    18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    nou dat zit dan wel goed idd. succes iig met de volgende poging
     
  10. wensdroom

    wensdroom Fanatiek lid

    18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    ik had beloofd om jullie op de hoogte te houden betreft de het programma de wandeling. we zouden eigenlijk eerst volgende week de opnames hiervan hebben. maar omdat ik helaas al weer een aantal weken last heb van hartritmestoornissen en daar aan geholpen ga worden. hebben we besloten de opnames op te schuiven tot na mijn behandeling. in het ziekenhuis wordt nog besproken wanneer ik behandeld wordt en pas daarna zullen we een nieuwe datum plannen voor de opnames voor de wandeling. het zal dus nog wel even duren , maar het komt er wel.. als we de opnames hebben gehad horen we ook pas wanneer het zal worden uitgezonden. voor wie geĆÆnteresseerd is hou dit topic dan de komende maanden in de gaten. zodra ik meer weet omtrent opnames en uitzending horen jullie van mij.
     
  11. Smnee

    Smnee Niet meer actief

    Ik hou het zeker in de gaten, ben erg benieuwd.
     
  12. wensdroom

    wensdroom Fanatiek lid

    18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    voordat we gaan opnemen moet ik helaas eerst behandeld worden aan hartritmestoornissen. zodra ik daarna weer fit ben gaan we de opnames plannen voor het programma de Wandeling. zodra ik weet wanneer dat is komt dat hier te staan. daarna hoor ik ook wanneer de uitzending op tv zal zijn.
     
  13. Tulp21

    Tulp21 Niet meer actief

    Wat mooi zeg! En wat een prachtige dochter hebben jullie.
    Ik ga het hier zeker volgen. Wil ook heel graag draagmoeder (heb dit idee a jaren) worden na een 3e kindje. Dan is het gezin compleet en wil dan graag een koppel (mannen) helpen. (vrienden van ons waar wij in korte tijd erg goed bevriend mee geworden zijn en 1 ervan zakenpartner is met mijn vriend. Als ik zie hoe zij met onze kinderen omgaan dan smelt ik gewoon en dan wil ik niets liever helpen. Zo mooi gewoon :)
    Helaas ziet vriendlief het nu niet zitten maar wie weet.
     
  14. wensdroom

    wensdroom Fanatiek lid

    18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    veroniQue86 alleen al het idee dat je erover nadenkt is erg mooi.
    je schrijft dat jullie nog voor een 3e kindje willen gaan voor jullie gezin compleet is en dat is ook een voorwaarde. daar kan ook de reactie van je vriend mee te maken hebben misschien dat zijn mening verandert wanneer jullie gezin ook echt compleet is. dat hij er dan anders over denkt. mocht je vragen hebben of vragen tegen die tijd stel ze gerust.
     
  15. wensdroom

    wensdroom Fanatiek lid

    18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    meiden ondertussen succesvol behandeld nog even herstellen en dan eens gaan plannen voor de opnames.
     
  16. Nevah

    Nevah Nieuw lid

    6 nov 2013
    4
    0
    1
    Hallo,
    Wat gaaf om je verhaal te lezen.
    Zelf willen wij ook graag een kindje via een draagmoeder.
    Wij zijn 2 jonge mannen in de bloei van ons leven.
    We wonen inmiddels al heel wat jaren samen. Gelukkig en wel. Alleen missen wij het plezier van een kindje.
    Ik lees dus met jullie mee. Om ook zo de verhalen te horen en ervaringen te lezen. Misschien zelfs wel op deze manier een draagmoeder te vinden zelfs.

    liefs
     
  17. wensdroom

    wensdroom Fanatiek lid

    18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Nevah als je vragen hebt of andere dingen wil weten mag je me die altijd vragen hier of via pb. jullie situatie is weliswaar ietsje anders maar misschien dat ik je toch een en ander kan vertellen of vragen kan beantwoorden, tips geven of wat dan ook. als je dat liever via gewone mail doet mag dat ook pb me dan even.
     
  18. ShampooL

    ShampooL Niet meer actief

    Eerst zelf aan kinderen beginnen :)
    Maar daarna zou ik graag draagmoeder willen worden, dat lijkt me zo mooi! (Geen idee of mijn partner het hier mee eens zou zijn)
     
  19. wensdroom

    wensdroom Fanatiek lid

    18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    uiteraard moet je eerst zelf kinderen hebben de raad van de kinderbescherming vind het belangrijk dat een eventuele draagmoeder zelf een voor haar en haar partners gevoel compleet gezin heeft.en geen wens meer heeft voor een eigen kindje

    mooi dat je hier over nadenkt. mocht je t.z.t. als je zelf kindjes hebt en een voltooid gezin hebt er nog over denken dan is het tijd om er met je partner over te gaan praten. nu bij jullie nog niet aan de orde zo te lezen.
     
  20. Magickwings

    Magickwings Bekend lid

    22 aug 2006
    714
    0
    0
    Wensdroom, wat mooi dat jullie wens op deze manier uit is gekomen! Een prachtig succesverhaal om te lezen. :)
    En wat een mooi kindje!

    Als het allemaal goed komt met de tegenslagen, word ik draagmoeder voor een bevriend stel waarvan de wensmoeder geen baarmoeder heeft.
    Het is een beetje een complex verhaal dat ik ivm privacy van de wensmoeder niet kwijt kan hier, maar we hebben nu geen toestemming van het VU. Maar er wordt aan gewerkt, hopelijk hebben we binnen niet al te lange tijd groen licht :)
     

Deel Deze Pagina