Wentelteefjes....zo moeilijk kan het toch niet zijn?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amethist, 17 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amethist

Amethist Niet meer actief

Wentelteefjes dus...die zou ik vandaag maken voor de lunch. Kippenkak!, dacht ik nog, maar dat viel nog vies tegen.

Op de internetplaatjes die ik tegen kwam als ik Googlde op "wentelteefjes" zag ik perfect mooi bruingebakken teefjes. Wat een desillusie toen ik ze ging bakken. Ze bleven slap (dat gebeurt anders nooit :$;)).

Dus...wat doe ik fout? En, hoe bakken jullie de ultieme wentelteefjes?

Oh ja, de kinderen vonden ze gelukkig wel erg lekker

2. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    hahahahahaha .... ik kan best goed koken ( al zeg ik het zelf.. )

Maar wentelteefjes kan ik ook niet.. dus ik lees even mee voor tips.

3. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Je moet ze echt maar super kort in het eimengsel leggen he.. anders zijn ze helemaal verzadigd en dan blijven ze slap.

Is bij mij nog nooit misgegaan moet ik zeggen ;)

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier eitjes met melk, brood er in doppen en even een minuut alles laten intrekken aan beide kanten.
    Dan het ondergedompelde brood in de pan en eens omdraaien.
    Terwijl ene in de pan ligt ligt een andere in de melk met ei.
    Ik doe wel voor elk sneetje wat boter erbij in de pan

Hier is alleen de eerste slap en niet bruin maar die vind ik juist het lekkerste:p

5. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Niet te heette pan zodat ze langzaam
    Van binnen ook goed garen en door de tijdsduur worden ze mooi bruin.

Ik doe t met suikerbrood hmmmm.

Ei, kanneel, melk en suiker.

6. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Hier ook ei/melk, ik doe de boterhammen juist heel kort in het mengsel, en ze zijn lekker hoor. Niet slap ofzo.

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Oooo suikerbrood? Wat een goede geweldige tip! Dat ga ik zo de volgende keer doen! Maar dan geen bruine suiker meer erop?

8. Amethist

Amethist Niet meer actief

:$ ben ik mooi verkeerd voorgelicht door allerlei beunhazen op het internet... Ik lees overal dat ik ze lekker nog een paar minuten moet laten weken in het eimengsel...

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik laat ze zeker een minuut in het mengel weken? Alleen de eerste is slap.
    Misschien wat meer ei in het mengel doen? Ei word bruin en melk niet denk ik

10. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Ik had ze laatst voor het eerst gemaakt en de eerste ingedoopt.
    Dat werd echt een "broodje ei" in de pan.

De 2e heb ik met een kwastje ingesmeerd en die werd goed stevig en lekker bruin zonder dat er een te dikke eilaag op lag.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Ik laat ze juist lekker lang weken. Heerlijk. Ze blijven dan idd slap, maar dat vind ik juist zo lekker.

12. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik doe het ook vaak met suikerbrood of anders goed oud brood. En geduld is het belangrijkste! Niet te lang in het ei mengsel en wat helemaal lekker is. Nadat je ze hebt gebakken (dit trouwens alleen met gewoon brood anders word het een beetje overdaad) een beetje suiker in een schone pan. Er karamel van maken en dan het brood er door heen halen. Dan zijn ze super krokant! En wat uitgebakken spek er bij. De combinatie zoet en zout is erg lekker!

Is niet aan te raden voor de lijn ;)

13. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Niet te veel melk gebruiken. En ik dip het brood zo kort mogelijk in de mengsel. Erin en gelijk eruit. Eerst op hoog vuur beiden kanten bruin en dan dan nog een paar minuten op heel laag vuur zodat de binnenkant ook gaar wordt.

14. SDonya

SDonya Niet meer actief

Precies dit..

15. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ja ik ook idd! Ik doe ze er vrij lang in en dan nog even doppen in een suiker kaneel mengsel en dat dan bakken... suiker gaat dan lekker karameliseren. Heerlijk!

16. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Horen ze dan niet slap te zijn????

Ik heb mn hele leven niks anders gegeten en gebakken dan slappe wentelteefjes :D ken ze niet eens krokant...

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier is de gebakken kant krokant maar over het algemeen zijn ze slap. Ik leg ze ook maar heel even in het ei, zeker geen minuut.

Sydneys: Voor ze bruiner te hebben, je vuur hoger zetten. Ben ik nu achter gekomen met pannenkoeken bakken ;) Stond standaard op 7 als ik bakte, nu start ik op 9 tot het eerste deeg erin ligt en ga ik terug naar 7.

18. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ik dacht ook dat wentelteefjes wat slapjes hoorde te zijn. Toen ik ze voor het eerst maakte werden ze ook krokant, dat wil ik niet!
    Ik wil ze zoals oma en mijn moeder te maakten!
    Iets langer laten weken dus?

Ik ga zo maar wentelteefjes maken :)

19. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik eet ook alleen slappe wentelteefjes...? Voor een krokante boterham rooster ik ze ;) jammie....

20. miss84

miss84 Bekend lid

2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik maak ze wel eens voor de clienten op mn werk, dan bak ik er zo 50 stuks. Maar ze zijn altijd slap, en hoop rook:) soms brandalarm:) haha.
    Maar ik vind ze zo altijd heerlijk:D

Deel Deze Pagina