Ik denk dat ik dan overdreven veel geluk heb gehad.. Heb namelijk heel veel spiegeleitjes en zacht gekookte eitjes gehad! Maargoed, heb ook zalm gehad... En lekkere chocomousse, wist trouwens niet dat daar ook wat mee was.. En bij wentelteefjes komt het woordje rauw toch niet aan bod?
dat sommige gyn's aanraden om geen spiegel en zachtgekookte eieren te nemen heeft gewoon te maken met het feit dat je er ziek van kan worden. er kan salmonella in zitten. maar de kans daarop is heel klein en dan nog wordt alleen jij er ziek van en gebeurd niets met het kindje. dus gewoon lekker een spiegel/gekookt eitje nemen. wentelteefjes, bavarois, chocomouse ook geen probleem. je kan best voorzichtig zijn maar heb het idee dat alles tegenwoordig een beetje lichterlijk overdreven wordt.
ik zet mijn fam zowieso geen dingen met rauw ei erin voor. of ik nu zwanger ben of niet. als het verhit is geweest vind ik het prima. wentelteefjes zou ik dus gewoon eten.
mij is ook duidelijk gezegt dat ik GEEN rauw ei mag eten! en in chocomouse zit dus rauw ei Wentelteefjes worden verhit dus die kun je prima eten