Eerlijk van je dat je er voor uit komt. Ik hoop dat je ook een beetje beseft wat het diegene (misschien) aangedaan heeft. Mij in ieder geval heel veel. NU weet ik dat ik mijn leven beter op de rit heb en daardoor beter op mijn eigen benen kan staan. Maar gut wat heb ik me ongewenst en lelijk gevoeld door types zoals jou! Hoop dat je nog eens iemand die je gepest hebt aan spreekt en het er eens over durft te hebben. Dat zou mij denk ik helpen alleen zal dat niet meer gebeuren.
Ik word er echt verdrietig van als ik dit lees... Vroeger ook gepest vanaf de basisschool t/m de 3e van t middelbaar... Over mn oren, lelijk zijn en weet ik t allemaal niet... 'vriendinnen' die je vriendinnen niet zijn en je keihard laten vallen als een baksteen... In de sloot gegooid worden met een rochel in mn haar na heb toen zooo gejankt.. Nooit ergens bij horen Onverwacht een trap in je rug Achterba gezeten worden op de fiets en ingesloten Je schooltas jattn incl fiets tas in de boom hangen en fiets verstoppen... En oooow wat vinden je 'vriendinnen' dat leuk... En heeel eerlijk... Ben er nog steeds niet overheen... Als iemand al naar me kijkt op straat bekruipt me hey onzekere gevoel.. Zullen ze me raar vinden? Stomme kleren? Etc Als mensen praten en ik vang toevallig een blik op ben ik gelijk van ivertuigd dat het over mij gaat... Njaa... T zal vast ooit een x over gaan
Hier ook flink gepest, mijn familie had het hele dorp tegen zich, waarom? Omdat mijn vader priester is geweest voordat hij met mijn moeder is getrouwd. aan de haren getrokken, niet veel vrienden, altijd uitgescholden door iedereen, leraren die mee pesten, ik was en ben niet goed in rekenen en daar werd ik mee voor schut gezet ook door de leraar, dan pikte ze elke keer mij uit de groep om uit te leggen hoe ik iets berekend had zodat ik in tranen uitbarste omdat ik het weer fout had en het niet snapte, geen extra uitleg gehad, dat moest ik zelf maar oplossen. er is vuurwerk bij onze hond buiten in het hok gegooid, vuurpijlen tegen de ramen gehad, auto's werden bekrast en ga zo maar door.... In de middelbare was het helemaal anders, ik werd gerespecteerd, ik had goeie vriendinnen, ik was eindelijk een beetje populair en heb een super tijd gehad. ik heb nog steeds een hekel aan ons dorp en negeer iedereen, mensen die opeens wel vriendelijk zijn kunnen me nu ook kapot vallen. Ik ben hier heel sterk uitgekomen en mensen die mpij of mijn fam niet respecteren kunne oprotte! Als ik er ooit achter kom dat mijn kinderen pesten krijgen ze daar flink straf voor en zal ze duidelijk uitleggen dat ik dat niet wil en hoeveel pijn ze andere daar mee kunnen doen, ma ik moet er ook niet achter komen dat mijn kids gepest worden want dan is de school en de buurt te klein!
Kennen jullie trouwens dat programma Gepest? Pff als ik dat kijk dat voel ik gewoon watdie mensen voelen... Bah! Heb trouwens ook bij ren psycholoog gelopen... Zou eigenlijk weer eens terug moeten gaan...
Ja nu besef ik dat ook inderdaad. Maar als je een kind bent denk je daar natuurlijk nog niet over na.. Ik denk of weet haast wel zeker dat ik die personen niet meer tegen zal komen maar als dat ooit wel het geval is zal ik ze gewoon groeten en vragen of ze er nog mee zitten. Zo ja, dan bied ik mijn excuus aan.
Gepest is een groot woord maar lag niet lekker bij de anderen. Te verlegen, onzeker, weinig zelfvertrouwen. Makkelijk doelwit. Daardoor ook niet verder gaan leren na havo diploma maar gaan werken, op een gegeven moment wel een opleiding geprobeerd maar het maakte me heel ongelukkig waardoor ik weer ben gaan werken. En nu? Ben mama van 2 hele mooie kindjes, heb een leuke baan en ga over 4 weken trouwen met een ontzettend lieve man. Maar ik blijf me onzeker en niet mooi voelen. Het gevoel van ergens zijn met veel mooie meiden, maakt mij een lelijk eendje, ken ik heel goed en kan ik niet uit m'n hoofd krijgen.
Jeetje, wat een trieste verhalen hier allemaal Ben zelf gelukkig nooit echt gepest. Alleen een tijdje door een paar meiden (buiten klas/school) agv een vriendje waar ik eerder verkering mee had gehad. Daar stond ik op zich ver boven Al heeft een van hun me wel een keer een blauw oog geslagen!! Geen idee trouwens waarom dat precies was. Heel vreemd, erg trieste meiden. Ze zeiden geloof ik dat mijn blik hun niet aanstond ofzo..
Ik hoop dat er op de aardbol genoeg lopen die je goede voorbeeld doen volgen. Nu denk ik was ik maar wat assertiever geweest ... en nu zou ik weten wat ik moest doen ... Er is me wel eens verteld dat 'wij' het over ons afroepen. Zelfs een tante die juf is zei het ... nou toen heb ik haar toch ff haarfijn even uitgelegd dat dat dus niet is ... geen een kind wil niet gewenst uitscholden, bespuugd of wat dan ook worden. Wie dan ook groot of klein wil gewenst zijn en een leuke tijd op deze aardbol hebben. Nu weet ik ook dat ik er sterker uitgekomen ben. Wist ik dat toen maar. Dank voor je reactie. Vind het erg lief dat je zo open bent.
Ik ben gelukkig nooit gepest, maar had een goed doelwit geweest. Ik was zo onzeker als wat, maar ik kom heel onverschillig over (wat ik dus helemaal niet ben) Ik heb ook nooit gepest, vind dat zo verschrikkelijk. Zou dat niet kunnen krijg veelste snel medelijden met mensen
Ja, onderdrukken dat is wat ik ook doe idd. Want soms in grote(re) gezelschappen voel ik dat gevoel opkomen dat ik minder leuk, mooi, grappig etc. ben dan alle anderen daar, maar dan druk ik het snel weg en denk dan echt heel bewust "NEE! Ik BEN leuk!". Klinkt een beetje suf, maar het helpt echt!
Ik ben nooit gepest of heb nooit gepest, maar ik haatte en haat nog steeds meelopers, die zijn pas zielig . En bij volwassenen is jaloezie bijna altijd de reden. Maar we moeten inderdaad de kids in de gaten houden en veel praten met ze. Laatst ging mijn dochtertje op schoolreis (4 jaar). Ze zei die en die (klasgenootjes) gingen lachen naar mij en ik werd boos en riep: ''Stop houd op''. Toen ik verder vroeg werd ze boos en deed ze vervelend. Weet niet of dat pesterij is bij kleuters, ik laat dat bij niemand toe. Mijn dochtertje zelf ik ook af en toe erg en kan schreeuwen en hebberig doen tegen andere kindjes, dan wordt ik echt boos en laat dat niet gebeuren, ik maak geen onderscheid in mijn eigen kind en andere kinderen xxx
Ik ben en word veel gepest. Van basisschool groep 2 tot Havo, van de Havo gegaan vanwege pesten, tot vmbo basis gezakt :'(. En toen ook vrolijk verder op elke mbo opleiding. Er gaat geen enkele dag voorbij dat ik niet aan de pestkoppen denk. Dat ik spijt heb dat ik niet sterker was, en ben!
Ja , 4 dagen en toen had ik er al een eind aan gemaakt! Heb de mentor ingelicht en hij heeft ze toen (3 pestkoppen) flink gestraft... toen was het gelijk voorbij. Wel bleef ik voelen dat ik niet lekker lag in de klas en de volgende 2 klassen. Maarja,, ik ben altijd al wat anders geweest en nu nog....
Niet gepest, wel genegeerd... In de 2e klas zat ik echt in een rotklas,.class from hell. Alle popi kinderen uit de 1e zaten bij toeval in die klas en dat werd.natuurlijk de strijd van het jaar. Ik was geen meeloper en hoorde dus nergens bij en werd volledig genegeerd. Geloof dat ik me nooit zo eenzaam gevoeld heb...
Het "grappige" is dat ik vroeger op school dus echt ontzettend a-populair was en dat ik nu bij verschillende werkgevers waar ik gewerkt heb ben omschreven als "populaire collega". Dat vind ik zo'n tegenstelling...terwijl ik echt nog dezelfde persoon ben, alleen een stuk mondiger. Dát is ook wat mij heel lang zo dwars heeft gezeten -> waarom gaat iemand mij pesten als ze me eigenlijk niet eens kennen? Ik heb echt wel aardig! Ik ga voor het vuur door vriendinnen en sta altijd voor iedereen klaar die ik belangrijk vind. Maar schijnbaar is op de middelbare school alleen het uiterlijk wat telt. En helaas had ik dat niet mee; mager, puisten, bril én een beugel . Gelukkig ben ik aardig opgedroogd al zeg ik het zelf (voor bewijs -> check het Show jezelf topic )
Waar ik dus nog wel echt angst voor heb is dat mijn dochter later gepest zal worden. Helemaal nu er een ontwikkelingsachterstand bij haar is geconstateerd en het natuurlijk koffiedik kijken is hoe ze zich verder zal ontwikkelen. Wat als ze altijd wat achter zal blijven? Gaan leeftijdsgenootjes haar daar dan ook om pesten? Oh god, mijn hart breekt als ik daaraan denk .
Amethist, heb je even opgezocht in het show jezelf topic.. je bent inderdaad een leuke vrouw! Mooi haar ook! Angst ivm Lizzy heb ik ook. Ze heeft ook een achterstandje. Ze heeft een lage spierspanning en zal later misschien wel niet kunnen sporten hebben we te horen gekregen. Wie weet hoe kinderen daarop reageren. Waar ik ook bang voor ben is dat zij zelf zal gaan pesten.. want als ik dat merk... krijgt ze ervan langs! Dat wil ik ook absoluut niet!
Pff veel herkenning voor mij, ook naar beneden gekelderd qua cijfers ik kon gewoon niet meer leren er door. Ik ben jarenlang in therapie geweest omdat ik ernstige persoonlijkheidsproblemen erdoor heb gekregen. (niet alleen door pesten op school, maar ook veel problemen thuis) Ik ben gaan geloven dat ik niet belangrijk was, zelfmoord geprobeerd te plegen later met verkeerde mensen omgegaan. Door veel therapieën ben ik gelukkig veranderd en in gaan zien dat de pesters degenen zijn die triest zijn etc, maar die gevoelens van binnen, gaan nooit meer weg..
Ik weet zeker dat jullie er sterk van zijn geworden. Zoals ik al zei ik heb het niet meegemaakt, maar merk wel vaak tussen de volwassenen ook dat ze iemand opmerking geven en daarbij uitlachen dan lacht een ander mee (meeloper). Maar ik lach dan nooit mee, ookal vind ik het lachwekkend dan lach ik toch niet mee. Weet nooit hoe die ander zich gaat voelen, dan is degene die lacht ook gelijk uitgeluld. Dan wagen ze het ook niet meer heb ik gemerkt.