Op dit moment zit ik op sbs 6 naar een programma te kijken van tommyteleshopping waar er een product wordt aangeboden om je kind te stimuleren met leren en lezen ed. Je kind krijgt dan een DVD te zien met woorden en die worden ook gelijk opgenoemd en de betekenissen ervan. Je ziet video's van mensen thuis die het bij hun kinderen gebruiken en die kinderen kunnen gewoon op 2 jarige leeftijd al lezen of met 19 maanden al 500 woorden zeggen. Weet niet of jullie het gezien hebben op tv maar wat denken jullie hiervan? en zouden jullie zoiets kopen? Your Baby Can Read » Tommy Tele Shopping
Ik zou zoiets niet kopen... Ik ben van menig dat een kind zich in zijn eigen tempo ontwikkeld en dat je als ouders hooguit kunt stimuleren. Als je kindje op een bepaalde leeftijd met taal en schrijven/tekenen bezig is, is dit misschien wel leuk maar kindjes "moeten" tegenwoordig al zoveel.. Dit soort dingen vind ik een beetje amerikaans aandoen, waar kindjes al snel op allerlei lesjes moeten want stel dat de als ze 1 zijn het verschil niet kennen tussen Mozart en Metallica... Laat ze lekker kind zijn, vind ik...
Tja, ik weet het niet, ik weet wel, dat baby einstein -wat ook goed en leerzaam zou zijn voor kinderen, een tijdje terug helemaal 'afgebrand' is door onderzoekers en daardoor zelfs niet meer gemaakt werd. Vandaar dat ik hier ook m'n twijfels over zou hebben. Wat me wel opvalt nu m'n dochter 16 maanden is, is hoeveel ze nu leert en oppikt. Anderzijds, is dat al niet genoeg om te verwerken etc?
Ja zo dacht ik ook al hoor...maar als ik dan zoiets zie krijg ik wel het idee....he dat is misschien wel wat... maar ja mijn kind hoeft nu eenmaal geen Einstein te zijn op 2 jarige leeftijd dus ik heb ook zoiets dat komt allemaal vanzelf. Maar toch heeft het mijn aandacht gewekt en ga ik serieus denken zal ik zoiets bestellen?!! hahaha
ik weet niet echt... mijn kinderen zijn drietalig opgevoed... en wat zij in die tijd alles konden opsteken... zou me niet verbazen als er wel ietsje waar aan is...
Als het van Tommy Tele Shopping komt, zou ik het sowieso niet vertrouwen. Ze weten het altijd zo mooi te vertellen, maar voor je het weet zit je weer met een nutteloze automatische potato-peeler die stof staat te vergaren in de keukenkast :x
Dat is helemaal waar! haha Het is dat ik geen miljoenen op de bank heb anders had ik al veel producten aangeschaft!
Ik zou het nooit kopen. Ieder kind leert in zijn eigen tempo woorden en praten, ik ga dat niet stimuleren door hem voor een dvd te zetten om te leren praten... Mijn zoon is nu anderhalf en kan al goed praten voor zijn leeftijd, leert elke dag nieuwe woorden in 2 talen zowel het fries als nederlands. Ik sta er versteld van hoe snel hij het fries ook oppikt op de creche... dus hier is geen dvd nodig om mijn zoon te leren praten En zo'n dvd is volgens mij weer typisch amerikaans, ik geloof er niet zo in Ik heb zoiets laat je kind in zijn eigen tempo leren praten O ja mijn zoon heeft wel een baby-einstein dvd (gekregen van iemand) Hij vind dit erg mooi om naar te kijken en wordt er erg rustig van maar hij pikt er niks van op hoor haha dus ik geloof niet dat ze van deze dvd's kleine einsteintjes worden haha. Ik zet het wel eens op omdat hij de beelden erg mooi vind
Ook ik zou het nooit kopen... ben ook van mening dat alles op z'n tijd komt. Ze hebben nu al zo veel meer prikkels dan wij hadden op die leeftijd, denk alleen al eens aan alle peuterprogramma's op tv... ook dat beperk ik tot hooguit 's morgens en 's avonds maximaal 30 minuutjes... en onze dochter kletst enorm hoor, misschien haalt ze die 500 woorden die ze bij die DVD noemen zelfs al wel... ze maakt zinnen van 6 woorden en ook grammaticaal zelfs al vervoegingen met verleden tijd etc... dus ook zonder zo'n DVD komt mijn 'einstein' er wel!
Ik zou het niet kopen. Waarom zou ik willen dat mijn kind zo vroeg kan lezen? Ik heb zelf veel liever dat hij zijn creativiteit leert te ontwikkelen. Ik heb altijd begrepen dat mensen niet intelligenter worden van vroeg kunnen lezen, rekenen en dergelijke. Het verschil zou met 25 jaar nog maar marginaal zijn. In Japan is het trouwens wel een 'must' om je kind voor dit soort dingen zeer vroeg klaar te stomen, tenminste als je je kind naar bepaalde universiteiten en dus banen wilt laten gaan. Dat heeft te maken met het onderwijs systeem naar ik begrepen heb.
Wat een rotzooi verkopen ze daar toch! Ik heb een vriendin in Amerika die het heeft gebruikt, en opzich zit er een kern van waarheid in, het heeft alleen niks met lezen te maken. Je kindje krijgt een plaatje te zien van bv een hond.. daarnaast staat het woord hond.. als je dit maar vaak genoeg laat zien, gaan ze uiteindelijk die link tussen woord en plaatje leggen.. en weten ze dus dat ze hond moeten zeggen als ze die woorden zien. Dit betekend natuurlijk niet dat ze de letters kunnen lezen of wat dan ook. Ik zie echt de toegevoegde waarde niet, laat je kindje lekker op zn eigen tempo gaan.. stimuleren daarin in goed, maar dit gaat me wat te ver!
Mee eens! Ga maar eens met je kindje een boekje bekijken met dieren en herhaal dit een paar keer dan zien ze snel wat een hond is en een poes en zullen deze beesten ook gaan benoemen... Maar woorden lezen? Nee dat geloof ik niet
Ik zou het niet kopen.... Vind het een beetje pusherig. Nou is die van ons sinds een paar weken helemaal gefascineerd door letters. Hij wijst erna in zijn omgeving en benoemt zo pak en beet een derde van het alfabet. Ik lees dan b.v. wel een alfabetboekje met hem waarin de letters staan maar meer omdat hij dat boek zelf onderhand uit de schappen in de bibliotheek getrokken heeft en het harstikke leuk vindt en daarin mee gaan, daar zie ik dit geval niets verkeerds in. Hij herkent de letters zoals hij b.v. ook een hond of een kat op een plaatje zou herkennen. Bij de P zegt hij b.v.: P van pappa! Dus als je met je kind met cijfers en letters aan de slag wilt dan kun je misschien net zo goed en leuk plaatjesboek met letters en cijfers kopen maar als je kind daar geen interesse in heeft kun je het niet dwingen denk ik. Geloof ook niet dat die van ons meer intelligent is dan andere kinderen van zijn leeftijd, hij vind toevalling letters interessante plaatjes en hij is gek op plaatjes kijken/boekjes "lezen". Maar echt lezen? En 500 woordjes? Waarom eigenlijk? Dat leert hij vast nog wel voordat hij 18 is, hoop ik!
Waar of niet maar 6 jaar is vroeg genoeg om te leren lezen en schrijven! Peuters moeten peuters kunnen zijn! Oftewel: nee, hier komt het niet in huis.
Hier ouders die het wel thuis hebben en onze dochter is er helemaal weg van.... de kinderen die je in het filmje ziet zijn hoogbegaafd deze kindjes waren tegast bij Oprah ,en dus logisch dat het sneller gaat bij hun ... Onze dochter is nu bijna 1 en herkent en spreekt al heel wat wordjes.lezen doet ze ze niet .. dit op haar eigen tempo. (wij hebben de engelse en niet de nederlandse die je bij tommy kan kopen) wij zijn van mening na veel onderzoek te hebben gedaan naar deze methode en veel vrienden van ons uit usa die het al meerderemalen gebruikt hebben voor hun kinderen, dat het goed is voor de ontwikkeling... Natuurlijk weten wij dat er ouders zijn die er sterk op tegen zijn maar dat mag natuurlijk ook .
Baby Einstein werd afgebrand, dus deze vind ik ook niets. Zou het zowiezo nooit kopen, hoor. Ik wil mijn dochter proberen van de tv weg te houden. Ik zeg proberen, hé! Trouwens, ik las de krant toen ik nog geen 5 jaar was. En dit zonder al die dvd's en tv, hoor!
Ik heb een stukje van die aanbieding gezien.. 't Enige wat ik me afvroeg, is t wel in t Nederlands.. want wat heeft je uk aan een andere taal als t zn moedertaal nog niet kan spreken?