Mijn kindje is ook ziek (koorts) geweest, drie dagen lang van waarschijnlijk de enting. Mijn huisarts zei juist dat het een teken is dat mijn zoontjes immuunsysteem dus gelijk korte metten maakt met het virus. Ik heb mijn zoontje twee maanden terug met een influenzavirus (seizoensgriep denk ik, kon niet meer teruggezien worden, wel werd na de sneltest bekend dát het een influenzavirus was) in het ziekenhuis gehad en geloof me: Dat wil je echt niet. Kinderarts gaf ook aan dat zulke kleintjes (toen 17 maanden) eigenlijk niet echt bestand zijn tegen een echt influenzavirus. Voor mij ook een teken dat als hij al zo hard vecht tegen dat beetje inactieve virus in de enting, dat ik blij ben dat ik hem geent heb. Moet er niet aan denken dat ik hem weer met hele hoge koorts in het ziekenhuis heb liggen. Blij dat ie de mexicaanse griep niet echt hoeft te krijgen en alleen maar drie dagen koorts met als hoogtepunt 39.9 in plaats van de 41,2 die niet onder de 41 te krijgen was in het ziekenhuis toen hij daadwerkelijk een influenzavirus had. Hier dus zeker de tweede prik!
Heb niet alles gelezen hier maar toch even een reactie. Nathan is gisteren geprikt en had vanmiddag 38,2. Hij is verder nogal huilerig.. Of het door de inenting komt, denk het zelf wel.. Mijn moeder was ook de dag na de enting ziek en een dag later was het weer over. Hoop maar dat Nathan op zijn oma lijkt en dus na een nachtje slapen weer beter is..
@ msroxy je hebt gelijk ik wil liever ook niet dat hij de mg krijgt.. we slaan de 2e vaccinatie over en hopen dat hij nou genoeg heeft gehad aan 1 vaccinatie en dat hij de mg niet meer krijgt..
Mijn zoontje is trouwens vandaag wel naar het KDV geweest (zijn koorts was gezakt vanochtend) en van de 10 waren er dus 2 kindjes. De rest allemaal met koorts thuis en allemaal de prik gehad.
Mijn zoontje blijkt last van zijn voetjes te hebben. Ik had het niet door, maar hij begon steeds te "zeuren" zodra ik zijn schoentjes aan deed. En vanmiddag op de creche begon hij zelfs te huilen, toen zei een leidster dat hij waarsch. last heeft van zijn voetje (spierpijn, hij is in zijn bovenbeentje geprikt) n.a.v. de prik er waren meer kindjes op de groep die er last van hadden... dus heb hem de schoentjes maar snel uitgedaan. Ik denk de schoentjes zijn te klein ofzo maar dat is niet het geval Ik denk dat ik mijn zoon de 2e prik niet ga geven... vind 1 prik wel voldoende.
Zoontje is op de medische post geprikt en geobserveerd. Ging heel goed. Daarna niets aan beide kinderen gemerkt. Vrolijk, zoontje ging vanmiddag wel heeel lang slapen maar misschien wel toeval, vanochtend was ie laaaaang wakker . Heb niet het idee dat ze er last van hebben. Morgen weer een dag. Tot nu valt het me allemaal heel erg mee.
Mijn dochtertje heeft erg gelukkig geen last van gehad. Maar ook op de "gewone" entingen heeft ze nooit gereageerd. N kindje van n vriendin van mij is even oud, en reageerd altijd op prikken ook de gewone, nu dus ook op die van de MG. Maar ja niet schrikbarend gelikkg. Hopelijk zijn alle kindjes weer snel de oude. Ik heb niet alles gelezen, maar wilde wel ff aangeven dat normaal er ook wel aardig wat kinderen reageren op de gewone entingen, waarom moet er dan zoon heissa gemaakt worden over de mogelijke bijwerkingen? Ook aan de gewone entingen overlijden elk jaar kindjes, of worden kindjes heel erg ziek, die entingen zijn toch ook niet slecht?! Hoop niet dat ik iemand boos maak, want dat is niet mijn bedoeling maar dit was wat ik graag even wilde delen.
In het geval van mijn zoontje hadden we met de kinderarts afgesproken de gewone vaccinaties uit te stellen omdat hij er zo heftig op reageert. Maar toen kwam de mexicaan tussendoor... dus tja.,het is nieuw dus heisa
@ lintje, dan is het voor jou wel logisch , k heb niet alles gelezen, maar heb je je kindje nu oo niet laten enten voor de MG? of wel onder toezicht van de kinderarts? Wat zielig dat je kindje zo heftig reageerd op de gewone entingen, kan dat verder kwaad, of heeft het een oorzaak dat hij zo heftig reageerd? Ben even benieuw hoe er met zulke kindjes wordt omgegaan in het RVP.
Het RVP is geheel vrijwillig natuurlijk. Dus je kunt de vaccinaties uit elkaar laten halen, tegen bepaalde ziektes niet vaccineren of uitstellen. Het is niet duidelijk waarom zoontje heftig reageerde tot drie keer toe (nog meer krijsen dan ie al deed, heel veel krampen/pijn 3 dagen lang). Maar hij reageert precies hetzelfde op rijstebloem . Het is gewoon een erg vreemd kind.. Het gaat echt pas sinds een week beter.. en ik was het zo zat met de kinderdietiste en voedsel uitproberen dat ik hem nu gewoon van alles te eten geef en blijkbaar is dat het juiste medicijn want hij slaapt een stuk beter. Ik heb hem wel laten vaccineren vandaag. Het was een afweging.. maar ik mocht kiezen OF opname in het ziekenhuis en daar vaccineren en observeren, of gewoon via de GGD en dan thuis observeren en direct bellen zodra er iets niet aan de haak is. Heb voor het laatste gekozen, met name ook omdat er veel mgpatientjes liggen in het zh en ik daar misschien op ieder verdacht kuchje zou stressen. Het lijkt vooralsnog heel goed te gaan. Gelukkig.
@lintje bedankt voor je uitleg was even benieuwd wat nu het "verhaal" was. Wel dapper van je dat je hem toch hebt laten enten! Zelfs ik vond het eng (terwijl mijn dochter niet reageerd op prikken tot nu toe). Hopelijk blijft alles goed gaan, en slaat hij zich er goed doorheen! Wel ontzettend zielig dat hij zo heftig reageerd, ook op de rijstebloem?! Vreemd, maar wel fijn dat er een kinderdieetiste (moelijk woord ) mee bezig is, en hopelijk komt daar wat uit! Sterkte voor je kleine man
Gisteren hebben wij de prik gehaald voor Keano, en afgelopen nacht 2x overgegeven!!!Hij reageerd normaal goed op de prikken..Vanmiddag koorts en hangerig en nog 1x overgegeven..Wil niet eten en drinken!!even naar de huisartsenpost gebeld en als hij morgenmiddag nog niet wil drinken moeten we naar het ziekenhuis, maar hoop dat hij morgen weer wil drinken en eten Veel succes allemaal
Justin heeft m vanmiddag gekregen. Hij gaf geen kik! Wij al op het ergste scenario voorbereid LOL. Maar goed,, ik wil zo toch even bij hem kijken en voelen of ben ik nu gek?
Demi heeft gisterenmiddag de prik op gehad. Op de gewone vaccinaties heeft zij nog nooit een reactie gehad en op deze ook niet. Er is niets te merken aan haar.