Zwanger worden met bekkeninstabiliteit

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MijnPrinsje, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MijnPrinsje

MijnPrinsje Nieuw lid

24 aug 2011
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben ruim anderhalf jaar geleden bevallen van een gezonde zoon. Helaas liep het mij wat minder goed af. Naast de placenta die er niet uitwilde en het vele bloedverlies, is tijdens de bevalling het weefsel tussen mijn schaambeen helemaal losgescheurd. Met als gevolg dat ik weken niet kon lopen en daarna heel lang intensieve fysio heb gehad. Mijn bekken is nog steeds niet hersteld. Ik heb nog steeds bekkeninstabiliteit. Ik wil heel graag zwanger worden. Ik weet dat er meer moeders zijn die een instabiel bekken hebben. Ik wil graag van jullie weten hoe dat is verlopen bij een nieuwe zwangerschap. Kreeg je meer last of juist minder. Alle horor verhalen zijn ook welkom, ik schrik nergens van. In het ziekenhuis hebben ze mij al verteld dat ik in het ergste geval mijn zwangerschap in een rolstoel moet zitten.

Is het mogelijk om zwanger te zijn met bekkeninstabiliteit? EN met mogelijk bedoel ik... is het dragelijk.

Liefs

2. amberliek

amberliek Bekend lid

10 okt 2010
    951
    0
    0
    Ook hier iemand die nog steeds kampt met bekkeninstabiliteit en aan een tweede wondertje wil beginnen.
    Volgens mijn fysio kan het zijn dat of ik helemaal nergens last van heb of idd het weer in al hevigheid kan toeslaan....moch ik zwanger zijn dan sta ik bij de fysio vanaf dan onder een zwaardere behandeling om zo de zwangerschap goed door te komen.

suc6 in iedergeval! ;)

3. MijnPrinsje

MijnPrinsje Nieuw lid

24 aug 2011
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie.

Ik zal ook een intensieve fysio behandeling krijgen om te voorkomen dat het erger wordt. Ik was altijd een gezond en vitaal mens geweest. Ik vind het zo vervelend dat ik me soms voel als een 80 jarige. Zo gammel allemaal. Als ik een dag te lang heb gestaan dan kan ik de volgende dag bijna niet meer lopen.

Ik ga in september starten met vechtsport (Taekwondo). Die sport is gericht op lenigheid, kracht en evenwicht. Dat lijkt me een prima combi voor mijn bekken. Ook zij de fysio dat buikdansen goed is hahaha... Maar ik ben meer van de stoere sporten ;)

Train jij ook extra nu je bekken zo zwak is? Je moet toch ergens die spieren super sterk maken. Ik geef mezelf denk ik nog een half jaar tot een jaar om echt heel sterk te worden en dan ga ik er gewoon voor. Ik hoop dat het allemaal mee zou vallen en voor jou en andere vrouwen die met dit probleem kampen natuurlijk ook.

Verhalen zijn nog steeds welkom...

4. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Tsjeeeee, wat een heftig verhaal. Ik heb er bewondering voor dat je het überhaupt nog een keertje aandurft.
    Ik heb geen ervaringen met bevallingen, dus kan je niet verder helpen.
    Maar jij bent nu wel het belangrijkste vind ik. Je kinderen hebben tenslotte ook een moeder nodig. Als ik jou was zou ik het met het ziekenhuis bespreken en afwachten met proberen tot je groen licht krijgt.
    Pilates schijnt één van de weinige sporten te zijn die je bekken traint. Ik doe het iig nu al een jaartje voor als ik ooit zwanger word, dan zijn m'n bekken een beetje voorbereid.

Deel Deze Pagina