sher, wil je ook werpen? doen dieren dat niet? hahaha jammer dat je weet wanneer maar wel leuk dat je dit weekend je feestje hebt. Hopen op een beetje lekker weer, das altijd fijn. wij willen heel graag een keer trouwen maar vanwege de hoge kosten duurt dat nog een paar jaar. We hebben nu een samenlevingscontract. Dadelijk als de kleine er is wilden we de vader laten erkennen ed. mijn vriend wil nl niet ff snel voor het papiertje naar het gemeentehuis. Hij wil nl maar 1x trouwen en het dan goed doen. Dus wilde ik even uitzoeken wat de voordelen zijn ipv erkennen. wat voor mij iig een voordeel is dat we dezelfde naam hebben. Maar wilde dus op zoek naar redenen die te maken hebben met de rechten en plichten ed en als er iets met een ouder gebeurd.
Als je getrouwd bent hoef je niet meer naar de rechtbank etc om de vader meer rechten te geven. Dat is geregeld als je getrouwd bent. Dat is voor ons ook 1 van de redenen geweest om te gaan trouwen. Daarnaast komen er natuurlijk wel andere dingen kijken bij trouwen. Je kan kiezen uit gemeenschap van goederen of huwelijkse voorwaarden. Maar als je puur alleen naar kinderen kijkt kan je of erkennen en gezamelijke voogdij aanvragen bij rechtbank, of trouwen en dan is alles geregeld. zeg het nu een beetje zwart/wit, maar die manieren zijn er. Weet eigenlijk niet of er ook nog andere manieren zijn. Het is wel zo dat als je getrouwd bent en je krijgt meer kinderen hierna, dan is alles automatisch geregeld voor de kids erna. En wij vonden het ook meer een 'gezins' gevoel als we getrouwd zouden zijn. En praktischer was het ook wel, kwa papierwerk en dingen regelen was het voor ons gevoel beter om te trouwen
Moet er wel bij zeggen dat wij niet ff snel voor het papiertje getrouwd zijn, wij zijn wel echt getrouwd met alles erop en eraan. Zodat we alle vliegen toch in 1 klap sloegen. Ik heb altijd gezegd ik wil dan wel trouwen dat ik me ook echt een bruidje etc voel die dag, met alles wat erbij hoort. Maar als dat indd nu financieel niet mogelijk is bij jullie, zou ik even afwegen wat en hoe je precies wil. Wil je wel graag een bruiloft met alles erop en eraan, kan je er ook eerst voor kiezen om te erkennen en gezamelijke voogdij aan te vragen. En dan later te trouwen
ja heb het op internet hier nog een beetje nagekeken. We hebben een samenlevingscontract en hebben het kindje al laten erkennen. Enige dat nog moet is dan na de geboorte wat papieren naar de rechter opsturen zodat we allebei voogdij hebben. het enige verschil met trouwen wat ik zo begrijp is met het testament. Dit hebben we helaas toen met samenwonen niet meteen op laten stellen. Dit kan nu nog maar dat kost dus aardig wat geld. trouwen zou dan voordeliger zijn. Vandaar dat veel mensen dit doen. Zo begrijp ik het. Dus denk dat ik dan idd nog even wacht totdat we hebben gespaard voor een een big wedding. Ook het testament laten we denk ik nog even zo. idd het enige nadeel is dat ik een andere achternaam heb. Ws een aantal jaar nog en dat vind ik wel jammer
Mariahh gefeliciteerd. Vriendin van me is ook bevallen vannacht om 02.52 uur. Ze heeft een zoontje, Kyan. Zij was 38+4 trouwens. Kell, snap je man wel inderdaad dat hij niet ff naar gemeentehuis wil voor papiertje. Maar qua dingen regelen is het een stuk minder werk heb ik het idee. Wij zijn al getrouwd, dus gelukkig geen gedoe meer van die dingen regelen als het zover is. Nou hier wel iets opgeknapt. Wel last van buik. Dikke darm heb ik het idee. Nouja even in de gaten houden. En rug zit goed vast, woensdag heb ik afspraak bij fysio, dus die gaat me even lekker mishandelen. Xx
@ sher: Ja, heeerlijk zo opgeruimd...... ook ik heb geschoven met de meubels, haha!! Even wat anders! @ Char: jij ook gefeliciteerd met je vriendin! Fijn dat je een beetje opgeknapt bent, straks even laten verwennen (masseren) door de fysio @ kell: geen idee hoe dat met trouwen allemaal zit.... maar Sher gelukkig wel Het enige dat ik weet is dat wij onder huwelijkse voorwaarden zijn getrouwd (ivm familiebedrijf van vriend, die dat ooit over gaat nemen).
Even een vraagje.. Ik had vandaag een gesprek met een vriendin, wat me toch wel een beetje aan het denken heeft gezet. Wij hebben een hond (amerikaanse staff), is een heel lief beest en is gewend aan onze eerste zoon. De hond is later in huis gekomen bij ons in het gezin. Maar nu komt er natuurlijk een kleine bij en hoor ik her en der om me heen dat honden daar anders op kunnen reageren. Ik heb dus totaal geen idee hoe ik dat moet aanpakken en op wat voor manier ik de hond eraan kan laten wennen dat er straks een 'nieuw' kleintje bij is. Dit is natuurlijk voor alle partijen een nieuwe situatie. Daarnaast beginnen de zenuwen ook wel te komen of ik mijn aandacht wel kan verdelen aan 2 kids en hoe ik dat moet doen hihi. Misschien stel ik me aan hoor en loopt alles straks op rolletjes, maar krijg het er wel een beetje benauwd van als ik eraan denk. Mijn kleine jongen word in juni alweer 7 en word best een beetje angstig af en toe van het idee dat ik straks ineens 2 kids heb en hoe we de hond moeten laten wennen. Jullie misschien wat tips?? Wat betreft hond en baby?? En 2e kindje zou ook welkom zijn haha, maar voor de zwangere onder ons is het allemaal de eerste toch??
Ik heb geen hond, maar heb wel wat tips. M'n schoonouders hadden een hond toen mijn vriend werd geboren. Je kan de hond alvast laten wennen aan het babykamertje en de spulletjes, door hem eraan te laten snuffelen. Als je naar het ziekenhuis gaat de maxicosi leeg nog even laten ruiken. En als de kleine meid thuis komt, kun je haar aan de hond voorstellen en hem voorzichtig aan de kleine meid laten snuffelen. Ook de box nu al in de huiskamer zetten.... dan kan hij daar alvast aan wennen.... hoeft hij straks alleen nog maar te wennen dat er een lief klein meisje in ligt! Maargoed..... heb er zelf geen ervaring mee, maar m'n schoonouders zeiden dat het geholpen had. De hond (Snuf heette die) bewaakte de wieg met zijn leven!!
Thanks voor de tip Viv! Ja de box heb ik wel al in de woonkamer staan, hij gaat er vaak voor liggen, geen idee waarom. En dat van die maxi cosi ga ik ook wel even doen, alle tips zijn te proberen toch !!
Ja, dus als je lieve kleine meisje thuis komt hem terwijl ze nog in de maxicosi ligt laten snuffelen.... die maxicosi kent hij dan in ieder geval alvast!! Maar misschien hebben de hondenbezitters nog wel veel betere tips hoor!! XXXXX
@ Kell, fijn dat het nu met je mannetje uitgepraat is over die rottige situatie. Werkse voor nu. @ Minii, ooh jij hebt die fotoshoot? Leuk, ben benieuwd naar de fotos. Hoor. Enne hier gaat het goed hoor. Wacht rustig af tot het donderdag, mijn NOD, is. Ben benieuwd. Voel niks. Gelukkig veel gewerkt afgelopen week dus lekker wat afleiding gehad. @ Maraihh, gefeliciteerd met het kindje van je nichtje. @ Trouwen, wij zijn niet getrouwd en gaan ook niet voor een kind trouwen. Zoek tegen de tijd dat ik zwanger ben wel uit hoe of wat haha. Wil misschien wel ooit trouwen maar hecht er nu nog geen waarde aan. @ Charise, hopen dat de fysio je rug wat losser kan maken. En last je van je dikke darm? Inderdaad even in de gaten houden. Hoop dat dat je snel weer helemaal lekker voelt. En ook gefeliciteerd met het kindje van je vriendin. Bij ons was het toch niet zo druk met bevallingen vanacht en vandaag. @ Vivian, succes met de 1e ronde haha. @ Sher, wat vivian zegt zijn al goede tips mbt de hond. Maar wat ook heel goed is om een luier die de kleine heeft gedragen en het liefst ook een volle, hem daar aan te laten ruiken. Dan herkent hij de geur ofzo. Veel mensen in het ziekenhuis bij ons nemen dus een luier mee naar huis om te laten ruiken. Ik moet ook nog gaan kijken hoe ik dat tegen die tijd precies ga aanpakken want onze hond krijgt echt veel aandacht, en dat zal dan minder worden. @ Hier, kijk me tempkaartje, temp omhoog gegaan vandaag. Zou het een goed teken zijn? Ik heb gelukkig echt lekker gewerkt en het een beetje van me af kunnen zetten. Ben er niet heel de dag mee bezig geweest of ik zwanger zou zijn. Maar begint nu wel spannender te worden. Maar ik voel niks deze maand. Geen kwaaltjes of wat dan ook, alleen brandend maagzuur heb ik, nu zei charise dat haar schoonzusje dat ook had als eerste symptoom. Maar verder dus niks. Nog paar daagjes afwachten. Lekker 2 dagen vrij wel. Maar morgen wel vergadering en daarna premiere van een informatie film over zwangerschap, die gemaakt is door collegas over onze afdeling. Dus ben toch van 16 tot 21 op het werk haha. Kom ik de dagen goed door
wij hier hebben ook een hond. Deze heeft eigenlijk niet eens met kinderen te maken gehad dus ben erg benieuwd hoe dat zowiezo gaat. vooral met een pasgeboren. Heb idd gehoord dat je gewoon aan de spulltjes moet laten wennen en idd als het geboren is een poepluier of heb ook gehoord stukje placenta laten op eten.
Me: volgens mij is dat wel een goed teken toch, die tempstijging?? Kheb er geen verstand van verder, maar dacht juist dat het een goed teken was, mits hij weer zakt ofzo de komende dagen. Misschien kunnen de ' ervaren ' tempers hier meer over kwijt hihi !! Veel succes iig en duimen draaien dat het raak is meis, word nu ook wel tijd he . Wanneer ga je precies testen??
Ja dacht zelf ook dat het een goed teken is maar kan volgens mij ook nog alle kanten op, hij kan ook weer gewoon gaan dalen. Is ook eerste ronde tempen voor mij haha. Als ik donderdag niet ongesteld wordt test ik vrijdag want me vriend gaat heel t weekend weg, dus kunnen niet samen testen dan. Maar weet ie t al wel van tevoren.