We're (gonna) Bake a Baby- klets topic

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Charise, 9 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Me, ja temp ziet er mooi uit ja! Maar is even afwachten, het zegt in principe niets, alleen als ie na je NOD hoog blijft.
    Enne inderdaad mijn schoonzusje had last van maagzuur toen ze zwanger was.

Sher, hier ook een hondje. De hond moet zijn plaats weten, en jullie moeten leren dat de baby van hogere rang is dan jullie.
    Ik zou proberen het liggen in de box nu al af te leren. Anders kan hij jaloers worden als hij dat straks ineens niet meer mag omdat de kleine meid er in ligt. En je wil ook niet dat hij er ineens inspringt wanneer je meisje er ligt. Dus daar zou ik wel even op letten.
    Verder ook geen idee, zou even op internet zoeken naar tips ook.

Enne VIV!! Jeeeehhhh, superleuk dat je weer mee doet. :D
    Lopen tegelijk nu... alleen afwachten wanneer jij en ik ons ei krijgen en dan of we nog gelijk lopen of niet.

Xx

2. Sher1986

Sher1986 Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.050
    0
    36
    Accountmanager Binnendienst
    Almere
    Hij ligt niet in de box Char hihihi, dan zou de stafford erdoorheen zakken.
    Hij ligt ervoor haha :D

3. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Oh hahahaha, niet goed gelezen dan, dacht dat je zei dat ie er in lag hihi. :p Ik dacht al hahahaha.
    Gelukkig maar :p
    Goed oppassen dat hij niet TE waaks word, want dat hadden mijn ouders met de hond toen ik geboren werd, ze hebben hem weg moeten doen omdat ze niet eens normaal met ons om konden gaan en als er bezoek kwam werd ie helemaal wild en niemand mocht bij mij komen. Dus dat gaat ook weer te ver. Het was een bouvier.

Maar vind ook lastig want weet ook niet hoe je het precies moet aanpakken.

Xx

4. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Hihi ik moest zo lachen met char d'r opmerking hond in de box geweldig:)

Gister druk dagje gehad, laatste grote shop toer voor m'n beeb gedaan denk nu wel alles te hebben, nog de kleine standaard dingetjes maar die komen nog wel.

Savonds een voorlichting bv gehad, komt toch best veel bij kijken hoor opzich ben ik nog voor maar dat kolven als je weer gaat werken of gewoon een dagje weg gaat zie ik wel tegen op. Ach we zien wel hoe het loopt al lukt het alleen maar voor de 1e maanden :)
    Ook weer in dilemma want wij hebben geen wieg, baby slaapt beneden en wij boven volgens lactatiekundige is het van groot belang je kleintje gedurende de dag goed bij je te hebben zodat je de voedingssignalen in de gaten kan houden mja ik zit ook nog eens met m'n bi en zal waarschijnlijk vooral de eerste dagen niet veel van m'n bed komen. . En ik heb gehoord dat de kraamzorg er juist voor is dat de baby op eigen kamer leert slapen. . Wat zeggen jullie? Want dan kan ik of t ledikantje boven zetten voorlopig of een standaard voor de reiswieg van kinderwagen kopen zodat ze de 1e periode daar in slaapt. . Lastig hoor al die meningen en adviezen je wilt t zo graag goed doen! Moet de kraamzorg zoiezo nog ff bellen dus zal het wel gelijk even vragen maar tips zijn dus welkom want ik word er maar onzeker van.

Minii: hoe was je shoot :) ben benieuwd!!

Viv: yeah wish you good luck girl! Ben benieuwd! Ziekenhuis nog wat gezegd? Mocht het dalijk weer zo zijn dat je bij de gyn zit of extra onderzoeken krijgt of niet?

Me: NOD in zicht spannend ben erg benieuwd!

Kell: zijn jullie er al uit met de namen?

Sher: t begint idd te kriebelen maar word ook een beetje onrustig nu haha gek hè ben gewoon bang dat ik t niet trek en pijnbestrijding is niet mijn ding ( zeg ik nu) ach komt vast goed :) ben nog niet op kraambezoek geweest zal eind van de week wel gaan.

Fijne dag iedereen! Ik ga nog maar eens een wasje draaien en de afwas van gister weg werken

Xxxxx

5. Nonaches

Nonaches Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.524
    1.025
    113
    Amsterdam
    Sorry meiden,

ben even afwezig op ZP...komt ook door werk
    xxx

6. Sher1986

Sher1986 Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.050
    0
    36
    Almere
    Goeie morgen meiden,

Hoe is het hier??
    Ik ben net terug van mijn afspraak met de gyn en hij heeft besloten (nog niet helemaal voor 100%, omdat hij nog moet overleggen met andere gyn) om me waarschijnlijk eerder in te leiden ivm flauwvallen etc. We krijgen 13 nov nog een groeiecho om te kijken hoe en wat daar uitkomt en dan zal hij waarschijnlijk zijn defenitieve besluit nemen. Ben er aan de ene kant ook wel blij mee dat ik dan hoogstwaarschijnlijk na de bevalling van die klachten af ben, maar vind inleiden toch ook wel weer heel eng. Weet totaal niet wat ik ervan moet verwachten... Best spannend dus allemaal

7. minniii

minniii Fanatiek lid

16 mei 2011
    1.011
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Zuid-Holland
    Hoi Lieverds,

Sorry dat ik zoveel afwezig ben op ZP...

Kom vanmorgen op werk aan en het is zo druk voor me omdat ik er gisteren niet was.... 35 mailtjes om mee te beginnen! heb nog niks terug kunnen lezen maar ik dacht laat even smel wat van me horen...

De shoot gisteren was super gaaf!! kicke fotos geworden en we hebben onwijs veel lol gehad... De fotograaf was zo aardig en had echt leuke ideeen.
    We hebben 97 fotos meegekregen op usb stik... mocht de mooiste eruit kiezen en de nummers aan hem door mailen die zal hij gaan bewerken met licht enzo... Dat heb ik vanmorgen vroeg nog gedaan want kan natuurlijk niet allemaal snel genoeg gaaan hahahahaha.

Kreeg net al een mailtje dat ze klaar zijn! dus ben super benieuwd,... Ga het zo hier op werk proberen te dowloaden maar denk niet dat dat lukt... Zoniet dan vanavond thuis....

Ik plaats er een paar op facebook dus via daar kunnen jullie ze vanavond en anders morgen zien... ( want krijg vanavond eters...)

Nogmaalt sorry dat ik zo weinig er ben en niet op iedereen kan reageren maar me werk laat het echt even niet toe en als ik thuis ben kan ik mezelf er echt niet toe zetten om weer achter de pc te kruipen... Want zit er voor me werk al de hele dag achter.

Ik hoop dat jullie het begrepen schatjes.... Vanaf volgende week zal jet weer wat rustiger worden ook met me gewone werk uren, geen over uren meer dus dan ben ik weer meer hier te vinden hoop ik!!!!!!

Wil de fotos graag aan jullie laten zien dus hoop dat het dowloaden gelijk lukt vanmiddag hier hihihihi.

xxxxxxxxxx!!!

8. Nonaches

Nonaches Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.524
    1.025
    113
    Amsterdam
    Spannend Sher!!

9. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    @ Sher, ok, nou heb je wel wat meer duidelijkheid en fijn dat je dan eerder gaat bevallen. Inleiden is spannend ja maar bij ons wordt het super veel gedaan. Je hebt verschillende manieren van inleiden dus ze zullen dan wel kijken wat het beste bij jou past.

@ Minii, fijn dat de shoot leuk was. En er mooie fotos uit zijn gekomen. Ben benieuwd, ik houd fb in de gaten. Werkse nog vandaag.

Hier rustig dagje, geen zin om iets te doen omdat ik toch zo weer naar vergadering moet. Morgen ga ik het huis goed aanpakken, dan zit ik op de laatste dag van me cyclus haha dus zou wel zenuwslopend zijn. Genoeg om handen dan. Mogelijk ga ik ook weer cake pops maken, heb zo’n zin om iets te bakken. Maarja als ik dat doe moet ik het zefl opeten en dat kan natuurlijk niet. Dan wordt ik een tonnetje haha. Donderdag moet me vriend op voor zijn motorexamen en zei als ie slaagde dat ie dan wel wou trakteren op t werk en dan mocht ik die cake pops wel voor maken.

Hij hoopt ook heel erg dat donderdag een mooie dag gaat worden, en slagen voor zn motor en mijn NOD. Hij zegt dat moet onze dag gaan worden. Ik heb wel vertrouwen dat hij slaagt, maar niet dat er bij mij iets positiefs is.

Oh echt ook iets vies trouwens, kane en hond een natte droom hebben? Die van mij lag op me schoot op zn rug te slapen, en opeens zag ik in em ooghoeken iets sprietsen, keek ik, kwam t uit zn dingetje......ieuhhwww.

10. Sher1986

Sher1986 Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.050
    0
    36
    Almere
    hahahaha me, geen idee of een hond dat kan hebben hahahahaha:D.

Maar ik lees dat je zegt dat er meerdere vormen zijn van inleiden, kan je me vertellen wat voor vormen?? Of miss een site waar ik me een beetje kan inlezen, of kan ik dat beter niet doen haha.

En donderdag zou indd een TOP dag zijn als hij zijn rijbewijs haalt en jij uiteraard je positieve zwangerschapstest :D!!
    Ben erg benieuwd!!

11. kell84

kell84 Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.617
    0
    0
    in een verzorging/verpleegtehuis
    achterhoek
    sher, wat spannend. maar wel fijn dat je nu iets meer zekerheid ed hebt.
    Voordeel is dan je mooi een dag uit kan kiezen :p
    altijd wel leuk lijkt me dat, de data en maybe wat makkelijk is wbt verlof van je man.

minnii,
    mag ik vragen waar je de fotos heb laten maken en wat het ongeveer allemaal koste ed. Je mag me ook pbtje doen.
    Ben nog op zoek naar waar ik de fotoshoot wil doen.
    Vind het allemaal best duur.
    Zoek eigenlijk iets waar je bv alle fotos idd op usb krijgt en ze dan zelf nog op comp. kan zetten en er dan later zelf nog mee kan doen wat je wil. en dat is hier bijna nergens of zo ontzettend duur.
    Ze willen nl allemaal dat je de nabestellingen ed bij hun doet.

Ik ga nu ff strijken. er komt zo een man voor de verwarming.
    vanavond weer werken.
    Morgen een drukke poets dag.

12. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Bij ons in het ziekenhuis hebben we 3 vormen van inleiden. Bij ons komen de patienten rond 7 uur op de afdeling. De arts of verloskundige zou dan toucheren en op dat moment beslissen hoe ze gaan inleiden. Ik weet natuurlijk niet hoe de regels in andere ziekenhuizen zijn.

1 mbv een gel, deze gel brengen ze vaginaal in. De gel zorgt ervoor dat de baarmoeder geprikkeld wordt om de bevalling in te gaan zetten. Deze gel kunnen ze 2 keer op een dag geven. In de middag wordt er nog eens getoucheerd of er verandering is, en kan er dus eventueel nog een keer gel ingebracht worden.

2 mbv tabletten, dit is nieuw bij ons op de afdeling maar je zal dus tabletten krijgen die ervoor zorgen dat de bevalling ingezet wordt door de baarmoeder. Je mag deze tabletten 3 keer op een dag innemen tot je dus goed weeen en ontsluiting begint te krijgen.

3 dmv een ballonkatheter. Ze brengen een katheter in de baarmoederhals, die wordt licht vol gemaakt. Deze ballon stimuleerd ook de baarmoeder om te gaan ontlsuiten.

De arts of verloskundige bepaaltd dus welke vorm ze gaan doen, en het kan best zijn dat het inleiden nog een paar dagen duurt. Ze doen altijd 2 dagen inleiden, 1 dag rust, en dan weer inleiden. maar het kan ook goed zijn dat je goed reageerd en de eerste dag dus al gaat bevallen, maar dat kan je nooit zeggen.
    Als ej ontsluiting en weeen hebt maar nog niet voldoende kunnen ze via het infuus nog een extra stimulatie bijgeven.

Ik weet niet echt een site waar het goed op staat beschreven en dit is ook maar wat ik ervan weet. Ik weet ook niet het precieze ervan. Maar wij hebben wel folders over inleiden, misschien jou ziekenhuis ook? Want het zou wel in elk ziekenhuis weer anders zijn.

13. kell84

kell84 Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.617
    0
    0
    achterhoek
    me, duim voor jullie as donderdag.
    Hopen dat het jullie dag wordt

14. Sher1986

Sher1986 Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.050
    0
    36
    Almere
    WAUW deze info is al meer dan genoeg Me thanks :D!! Het laatste lijkt me dan wel weer eng haha, heb beetje fobie voor katheters ;). Maar denk dat ik het maar gewoon op me laat afkomen, dat is het beste. Voor ik me weer druk ga maken om al die enge dingen haha. 1 ding is zeker, ze zal er hoe dan ook uit moeten :)

Bedankt voor de info.

Is het dan zo dat je een datum mag kiezen? Of beslissen hun welke datum je gaat bevallen?

15. kell84

kell84 Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.617
    0
    0
    achterhoek
    heb van nr 2 en 3 wel gehoord.
    vriendin van mij heeft via ballonnetje maar hoor ook heel veel dat dames de tabletten krijgen

16. kell84

kell84 Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.617
    0
    0
    achterhoek
    Had 2 kennissen die mochten kiezen
    maarja 1tje had keizersnee dus die kon bv uit 3 data kiezen wanneer ze het wilde.
    Een vriendin met balloncatheter die ook de dag van inleiding mocht kiezen maar dit gebeurde wel kort van te voren. Alleen dag van inleiding kan dan natuurlijk anders zijn dan dag van echt bevallen

17. Sher1986

Sher1986 Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.050
    0
    36
    Almere
    Ja bedoelde indd de inleiddag, zag al dat ik neerzetten bevaldag haha.
    Hoelang kan je erover doen dan als ze je inleiden? Ik heb alleen 1 vriendin gehad die in de ochtend werd ingeleid en eind van de middag was ze bevallen. Kan het ook zo zijn dat je dan dagen erover doet? Of is het over het algemeen binnen bijv 24 uur dat je bevalt.

(sorry hoor ben een leek in dit soort bevallingen)

18. kell84

kell84 Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.617
    0
    0
    achterhoek
    geen idee, dat weet me vast allemaal te vertellen

19. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Bij ons wordt de gel het meeste gebruikt. De meeste bevallen wel binnen de 1-2 dagen, maar het komt ook voor dat het 5 dagen duurt, al heb ik dat nog niet vaak gehoord. De kleine moet het natuurlijk wel goed blijven doen met al die weeen.

Ik weet niet of je bij ons mag kiezen voor de datum. Het ligt er ook aan wanneer er plek is en op welk termijn ze jou willen inleiden. Wij hebben meestal 2 of 3 inleidingen geplant staan per dag, maar soms ook meer. Ook al wil je dan perse die dag, als er al 3 op staan zullen ze je toch op de dag erna bijvoorbeeld zetten. Bij ons is het ook altijd zo dat de mensen die ingeleid worden sochtends nog bellen of het wel kan. Want als de verloskamers vol liggen gaan ze niet nog een 3 mensen inleiden. Maar meestal gaan ze wel door.

20. minniii

minniii Fanatiek lid

16 mei 2011
    1.011
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Zuid-Holland
    @ Sher... Spannend he dat ze je eerder gaan inleiden!! hihi heb je die kleine meid lekker al eerder!! Super.

@ Kell... Ik ben in Zoetermeer geweest bij Mentel fotografie... echt een aanrader!! z`n leuke fotograaf! en we voelde ons echt op ons gemak..... en hebben echt lol gehad! Kreeg veel tijd om om te kleden en als je haar niet goed zit doet hij het nog goed hoe die het wil hebben ook!!!

Hier alvast 1 klein spiek momentje dan!! heb net een mail gekregen dat alles klaar is dus vanavond thuis kan ik alles bekijken en wat ik online wil zetten online zetten.

@ Kell... Ik was voor 1.5 uur 190 euro kwijt en dan krijg ik alle 100 fotos en daar zit het bewerken bij... Dus voor 190 euro ben je klaar

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina