@ Huis, hier 3 kamer appartement dus kan 1 kleine bij, die heeft dan eigen kamer en dan is het ook vol haha. Maar voor de eerste jaren kan dat wel. @ Maraihh, snap dat je daarvan schrikt. Jammer dat het tabletje niet veel heeft geholpen. Enne over die bloeddruk, heb je ook klachten van die hoge bloeddruk? Of niet? @ Minii, ja dat lijkt me heel vervelend als je niet kan slapen. En zeker dat je weet dat de wekker gaat en er nog een hele dag aankomt. Begint al af te tellen he richting je verlof. @ Hier, dagje gewerkt. Lekker rustig. Maar ik vind mijn student beetje irritant en dat vind ik heel erg maarja. Ik heb er nog maar tot Juli Verder heeft me mannetje gister motor gekocht, was pas laat thuis dus baalde ik wel van. Ik was uiteindelijk niet meer mee geweest want een vriend wilde mee. Vandaag belde hij op dat hij zn motor ging showen aan de andere vrienden en dus weer niet thuis eet of thuis is vanavond. Jammer maarja niks aan te doen. Is ook zijn leven. Wil hem niet hier thuis gaan claimen. Dus zit nu lekker aan me maaltijd en ga zo maar wat tv kijken ofzo. Morgen weer vroege dienst werken.
@ mariah, we schelen 5 dagen misschien bevallen we wel tegelijk hahaha! Ik hoop dat hij wat eerder komt! @ Minii, je zal werkelijk gaan genieten van je verlof...En je weet trouwens dat je officieel verplicht bent om 6 weken van te voren vrij te nemen als je zo moe bent ...Is echt beter voor jou ook..Straks beval je meteen na eerste dag erlof...Dan ga je niet uitgerust je babytijd in...Denk aan jezelf he meid! @ Slapen, ja is erg vervelend...Ik wordt snachts vaak wakker door het bewegen van die kleine en ook ik heb mega last van kortademigheid...Had vandaag ook in de praxis...Erg irritant! Weetje wat helpt..Je armen omhoog als je bijna geen admen krijgt! Ik blijf lekker in bedje liggen als ik korte nacht heb gehad...En kom eruit als ik honger heb En vaak doe ik smiddags nog een dutje! Heerlijk!! Nog een paar dagen en dan heb ik mijn babyshower!!! OEEEHOEEE SPANNEND!!! Vandaag heb ik de ringen opgehaald, dus nu zijn we ook zichtbaar getrouwd! @ obstipatie..Heb jullie ook last van obstipatie pijn...ik wel afentoe doet het zo'n pijn dat ik niet eens wil poepen....vreselijk! Daarnaast lijkt het ook of mijn blaas een knikje heeft door die kleine, want plassen voelt ook raar... Ik ben het zat zwanger zijn...nog paar weekje!! Morgen ga ik alle kleertje opvouwen en strijken... Moet alleen nog beddengoed wassen...Heel fijn!!
zo ff een stuk terug lezen. pijnbestrijding; heb altijd gezegd of gedacht dat ik het met pijnbestrijding zou doen. waarom weet ik niet. Ik weet dat ze bij ons in het zkh alleen ruggenprik en morfinspuitje (?) hebben dus erg veel hoef ik niet te onderzoeken. Ik wil zeker wel de mogelijkheid tot pijnstilling hebben. Ben nog aan het denken over het gebruik van een baarkruk. Ws vind ik het fijn zo lang mogelijk onder een douche te zitten. charise, gefeliciteerd met je diploma!!! Idd wat meer lezen hier Ik heb nu zelf al 3 app. groepjes onder vrienden en dat kan ik niet eens bij houden. viv,balen dat je ongi bent geworden. Maar aan je pendels te zien duurt het geen eeuwigheid Sher, nog nagedacht over de naam en wat je er mee doet? ik zou m gewoon houden. Vooral als ie anders geschreven is. Maar idd misschien niet handig om te delen met een bekende. Wel fijn dat er nu duidelijkheid is dat je wordt ingeleid. Ben benieuwd wanneer. fijn dat ze je nu wat meer in de gaten houden. Nona, wat leuk dat bij alles zo geheimzinnig gaat. Gister was vriendin van me hier en heb eigenlijk mn eigen cadeaus uitgezocht. Aan de ene kant jammer maarja aan de andere kant. tja je wil wel iets bruikbaars en niet dat je het zelf al haalt. wat knap dat je thuis gaat bevallen. was ook eigenlijk altijd mijn idee maar mijn vriend vind dat echt helemaal niks. Vind het nu ook wel een geruststelling hoor, in het zkh. en je kunt zolang mogelijk thuis blijven en in het zkh je wensen aangeven. wel balen dat een echo nu pijn doet, dat moet meestal een leuk iets zijn. Ik zou wel een beetje een geboorteplan maken hoor. Er kan niet altijd aan gehouden worden maar de grote lijnen is wel fijn dat de vk ed dat weten. Bv wel of geen pijnstilling er zijn hele simpele voorbeelden op internet te downloaden. Ik heb nl wel wat kleine wensen. Mariahh,ja nu wordt het spannend. het zou idd zo over een week al kunnen gebeuren. Ik zou idd shampoo, bodycreme, douchegel, sudocreme halen. alleen zwitsal is natuurlijk lekker maar doe maybe in het begin van dat spul zonder parfum ed. wat vervelend dat je zo slecht slaapt. Ik ken het wel. Slaap altijd wel beetje slecht en vooral tijdens zwangerschap, terwijl we nu die slaap zo nodig hebben. Hier een tussenwoning met 3 slaapkamers. Alleen geen vaste zolder en dat mis ik toch wel heel erg. heb nu in de grotere kamer een slaapbank staan en een kledingkast en de wasmanden en van alles en nog wat. erg vol gepropt dus. beneden in het schuurtje staan de wasmachine en droger ed. Ook niet erg hygiënisch. Ik zou hier 2 kinderen in kunnen krijgen maar wil toch wel een huisje met oprit en vaste zolder. en ook beneden meer speelruimte voor de kindjes. Vind het knap hoe jullie nu nog zo hele dagen aan werk zijn. Ik zit morgen pas in week 25 en heb er nu al de pest in. Moet zaterdag ook weer beginnen en zie er erg tegen op. Rug gaat op en af. Bekken gaat beter maarja vakantie he,merk dus echt dat het door werk komt. Heb mezelf voorgenomen het weekend te werken. Als dat al niet echt gaat ga ik dat maandag nogmaals meteen aangeven. Wil er niet meer zo doorheen zitten als voor de vakantie. Dus petje af voor jullie dames. Gisteren controle gehad bij vk. Heb wat informatie gevraagd over bevalling ed. heb wat foldertjes gekregen met wat datas over voorlichtingen. Mijn buikje was bescheiden zei ze. Vind hem soms ook erg klein. Ze zeggen dat de groeispurt met 26 weken is toch? Verder waren er geen bz. Moest wel zelf alles vragen. kwam weinig uit de vk zelf. Vind dit steeds het geval. Was dit bij jullie ook zo? Dit is eerste zwangerschap dus ja dan weet je niks dus verwacht dan dat zij van alles vertellen. Of ik ben te ongeduldig en vraag dingen te vroeg. gisteren nog ff snel naar ikea ed geweest voor matrasje en rolgordijnen ed. nice nice Nu gaat vl voetbal en ik lekker met een boek ofzow op de bank. Neem serie op ga ik die morgenmiddag lekker kijken. Morgen niks gepland alleen ff wat boodschapjes.
@ Kell, als je thuis gaat bevallen is pijnbestrijding geen optie..Want daarvoor moet je naar ziekenhuis. Dus ik ga puur natuur. En ik heb de vk al aangegeven dat ik geen plan ga maken. Als ze me moeten inknippen of weet ik veel..gewoon doen, wil het niet weten! Ik laat me volledig leiden door de vk. Ik vind het iig heerlijk om thuis te zijn...daar ben je de baas en in ziekenhuis ben je te gast en kan soms hele tijd duren voor de dokter er is..En ook de vk is daar te gast..Bij mij thuis is gewoon veel fijner! Dus we gaan ervoor! Mijn man gaat ook voetbal kijken, ga lekker breien xxfijne avond!
nona, ja ok als je thuis moet bevallen ben je natuurlijk een beetje eigen baas en valt pijnstilling al af. Ik wil in het ziekenhuis bv lekker onder de douche kunnen met opvangen van weeen. Ook na de bevalling wil ik onder begeleiding even lekker schoon douchen. Ook wil ik gebruik kunnen maken van pijnstilling als ik dit wil. en een baarkruk lijkt me ook wel wat. Als er iemand tijd heeft om te filmen ed. mag dit. en een spiegel erbij zodat ik het zelf kan zien vind ik maybe ook wel wat. Ik wil geen familie die op de gang wacht. Ook na de bevalling het liefst eerst een uurtje ed met zn 3tjes en geen poespas ed. dat soort dingentjes. Het kan idd altijd anders lopen en wat nodig is tja das nodig maar vind het wel fijn aan te kunnen geven. hoor soms dat bevallingen heel anders verlopen dan dat je zelf graag had gewild omdat je op dat moment zo in jezelf bent dat je het vergeet aan te geven ed.
@ kell, als je thuis bevalt kun je ook gewoon douchen hoor om de weeen op te vangen of als je na bevalling wil douchen. Je gaat juist douchen na de bevalling, zodat kraamhulp het bed kan verschonen. Wij doen het sowieso met z'n tweeen en ik wil pas de volgende dag bezoek...Niet meteen een paar uur na de bevalling..Ik wil eerst samen genieten en kunnen rusten! Ik vond dat er te veel nadelen aan pijnstilling zit, waardoor ik daar expres niet aan wil beginnen en in zkh is verleiding toch groter.. Ik wil zelf niks zien, en wil ook niet dat het gefilmd wordt...Wil wel foto's maar niet van mijn vagina ...
@ nona: Haha.... nee, dat lijkt me ook niks! Maar foto's van als die kleine net geboren is is heel gaaf Heel goed plan om eerst samen te genieten..... zo'n bevalling is niet niks, dus een beetje rust kan je wel gebruiken. Je krijgt wel adrenaline van een bevalling, dus misschien alleen je ouders ofzo is wel leuk.... want je bent ook trots en wil hem vast ook graag showen! @ kell: Ik ben benieuwd of je met de weeën uiteindelijk onder de douche beland..... bij mij werkte een bed toch het beste. Wij hadden ook geen familie op de gang zitten. Toen ik zo ongeveer met persen mocht beginnen is de familie ingelicht. Ik hoop inderdaad dat de pendels een beetje kloppen, haha! @ me: Zo, dus jouw vriend heeft er een nieuwe vriendin bij?! Haha.... de mijne noemt zijn motor ook 'schatje'! @ minniii: Ja meid, je hebt je rust nu hard nodig...... ik snap dat zo'n ontspannen weekend heerlijk is voor je. @ mariahh: Nou, dat pilletje heeft zo te lezen niet heel veel voor je gedaan..... balen man! @ hier: Weer een dagje werken..... vanavond waarschijnlijk mijn bestelde tupperware ophalen Fijne dag allemaal! XXXXX
@ vivian, Ja maar als de ene ouder mag, dan moeten alle ouders...en aangezien alle ouders zijn gescheiden en een partner hebben..Is het meteen volle boel.. Dus laten we daar maar niet aan beginnen als ik net bevallen ben hahaha! @ tupperware, oh dat duurt best een tijdje zeg!! @ hier, geboortekaartjes net besteld Enveloppen krijg ik binnenkort binnen! Kan ik die iig alvast voor bereiden! Ik heb 60 kaartjes besteld met optie bijna mama (extra kosten, krijg je enveloppen alvast thuis) en verzendkosten 83 EUR. Valt best wel mee! Moet alleen nog wel geboortezegels kopen haha Die kun je per 50 stuks kopen en kosten 25 EUR. Dus voor 100EUR en beetje zijn we toch goed geslaagd!! Jeetje vanaf volgende week moet ik gewoon met plastic gaan slapen...blehhhh Ik ben ook standaard om 6 uur wakker ...dan moet ik plassen...Ik ben dan ook echt aan dromen, dat ik ineens moet plassen haha en naar WC ga...Super irritant! En die kleine man houdt niet meer op met bewegen!! Wordt er afentoe beetje gek van Wil niet klagen hoor, want het is en blijft een wonder..maar toch
Oh, nee.... dat is geen doen dan idd! @ tupperware: misschien had m'n vriendinnetje het al eerder in huis hoor! Vorige week had ik geen tijd en toen had ze het volgens mij ook al liggen. @ geboortekaartjes: Dat heb je goed geregeld en ik vind ook best wel voordelig Een baby'tje is al duur zat he?!! Ja meid...... die kleine is onderweg.... en een beetje klagen mag hoor, haha!! En een wonder is het zeker! XXXX
@ vivian, ja mijn vriendinnetje is nu in Parijs en die heeft het nog niet binnen..Maar ik zal wel even geld overmaken haha! Goed dat je me helpt herinneren Ja ik vond het ook best goed gedaan..Ik had eerst andere site en daar waren alleen de kaartje 40 stuks al 130 EUR... Dus heb goed gekeken en heb nu gekozen voor Baby cards en als je de code BBC6 gebruikt krijg je ook nog eens 20% korting! Toch een beetje denken aan de kleintjes he
Ohhh minii, je staat op nummer 1 bij de buik van de maand.. @ mariah, meid 36 weken vandaag! Spannnend allemaal he! @ post evrsturen, kennen jullie dat...wil je iets op de bus doen, blijft het iedere keer liggen of vergeet je het in je tas hahaha! k heb hier 3 enveloppen liggen die ik al 3 dagen probeer op de bus te doen hahahaha! et is lekker rustig... Ik ga even lekker douchen en dan komt mannetje thuis van trainen...lekker ontbijtje maken! xxxx
Where is everybody? Hier alweer lekker druk geweest.. Boodschappen gedaan, afgewassen, wasje gedraaid, bedje opgemaakt, gestofzuigd... Ben nu cadeautjes aan inpakken, mijn (beide) ouders zijn jarig en zijn 6 jaar getrouwd (moeder is hertrouwd) en de stiefvader van mijn man is jarig...Jeetje drukke maand!! En dan komt die kleine ook nog ...november en december zijn iig zeer dure maanden haha! Mijn mannetje is de badkamer aan het afmaken! Hierna ga ik lekker chillen denk ik...nadat ik de was heb opgevouwen en gestreken.. xxx
Nou heb cadeautjes ingepakt...en kaartjes geschreven! Ben alleen postzegels vergeten en een kaart voor de broer van mijn man...!! en ook nog 3 brieven die ik hier al 3 dagen heb liggen op de bus te doen! Morgen weer een poging!! Wordt echt gek van mezelf af en toe haha! De enveloppen voor de babykaartjes zijn onderweg!! Kan ik volgende week lekker schrijven en postzegels plakken!! Bijna helemaal klaar voor de kleine!! Ik zou nog de was opvouwen, maar ben best moe hahahaha.. Ga porberen een beginnetje te maken! xx
Ik had m'n echo vandaag was dood op van de zenuwen! Vond de echoscopiste niet erg fijn, heb nauwelijks tot geen info gehad alleen: het is goed hoor, je hoeft je niet druk te maken en kan bij de vk blijven ze zit nu op 2600 gram. Heb er niet veel verstand van, geloof dat het wat licht is maar die vriendelijke vrouw vind het dus prima. Laten we daar maar aan vast houden dan. Iig was het dus niet schrikbarend laag Hier vandaag idd 36 weken t word spannend!! Nona jeetje dacht dat ik het redelijk gedaan had qua wensen en prijs voor de kaartjes maar was 135 kwijt gelukkig wat extra's van m'n moeder gehad.
Lieve Mariah, Ik heb even de groeicurves voor je opgezocht. Het gemiddelde ligt op P50..Dat houdt in de meeste baby hebben dat gewicht bij die duur van de zwangerschap. Jij zat gister op 36 weken, een meisje en ze was gewogen op 2600kg. Volgens de groeicurves zit P50 op bij 36 weken: 2576 gram. Dit betekent dat je kleine meid perfect groeit en het is zeker niet te laag, ze is zelfs iets groter! Wel naar dat je zo weinig informatie hebt gekregen, gelukkig heb ik dit wel gehad en kan ik dit met je delen! Maak je geen zorgen! @ kaartjes, ja heb ik goedd gedaan he!! Als goed is krijg ik 1 dezerdagen de enveloppen..
Nona dank je Meis! Super weten we dat ook weer hihi denk dat ik verdere uitleg wel bij de vk krijg maar heb daar pas een afspraak voor volgende week omdat we as week niet konden dus mag nog even wachten of t hoeft niet meer dat Kan natuurlijk ook haha ik ga vandaag ook de betaling doen zodat ik as week de en enveloppen krijg, zo even luiers etc inslaan zodat alles voor die kleine in huis is. T weekend m'n tas inpakken dan staat die ook
@ Kell, ik denk dat als je goed weet wat je wilt je het altijd wel zelf kan aangeven. Je kan het natuurlijk in een geboorteplan zetten maar het wil niet zeggen dat ze daar altijd rekening mee kunnen houden, doordat het een situatie is die niet van tevoren te plannen valt. Maarja ieder zijn eigen keus. Ik heb nog nooit gehoord dat mensen bij ons op de afdeling dingen niet aangaven die wel wouden omdat ze dit zijn vergeten. @ Nona, ik ben het helemaal met jou eens. Ik zou ook thuis willen bevallen. Ik woon tegenover het ziekenhuis waar ik werk dus als er iets niet goed gaat ben ik er zo. En ik zou niet graag met me benen wijd bij me collegas liggen haha. Lekker thuis alles op je af laten komen. Ook zou ik het zonder pijnstilling willen. Haha dat met plastic slapen lijkt me ook niet zo geweldig. @ Vivian, haha ja helaas een nieuwe vriendin voor me vriend. @ Maraihh, jammer dat het bij de echo niet zo leuk is. Snap niet dat er zulke pruimen op de wereld bestaan haha, alles negatief zien. Als een patiënt tegen mij klaagt blijf ik nog lachen en aardig. 2600 is mooi hoor, als je weet dat ze de komende weken alleen nog maar groeit en bij 40 weken gemiddeld 3300 is. Liever dan een kind van 4500. @ Hier, de meisjes op de app weten het al maar ik kwam dus gister thuis van me werk en rook iets in huis. Dacht zou t gas nog aantsaan? Denk nee dat kan niet. Maar toch zei mijn gevoel iets raars, ik naar de keuken, stond de pit nog aan. Vriendlief haf voor zijn werk, lees om 9 uur, een eitje gebakken, en ik kwam om 17 uur thuis. Pffff heb de grootste schrik van me leven gehad. Wij hebben zoveel geluk gehad, naast het pitje met pannetje erop stond een fles met frietvet. Als er toch brand was geweest had dit natuurlijk goed meegeholpen. Heb meteen de deur van het balkon open gezet en met de hond naar buiten gegaan. Was zo bang dat me hond iets opgelopen zou hebben. Dus met dierenziekenhuis gebeld. Ik mocht meteen langskomen maar ze verwachtte er niks geks van omdat het vuur was blijven branden komt er weinig gas vrij. Vriend was hartstikke luchtig erover, dus was ik natuurlijk boos om. Maarja ik was gewoon zoooo geschrokken. Maar weet nu ook dat als het vlammetje uit was gegaan het gas ook na 15 sec uit gaat. Dus daar zit een goede beveiliging op. Heb nu 2 vroege diensten gewerkt. Vandaag late dienst en morgen weer vroege. Mijn temp doet beetje raar dus ben benieuwd wat dat te betekenen heeft.
@ Me, ja lijkt me ook niks, je collega's die naar je vagina zitten te staren haha! @ Mariah, maak je geen zorgen meid!! Luiers heb ik al ingeslapen..Heb voor zeker twee weken liggen Die vluchtkoffer moet ik ook nog maken..Helemaal geen zin in haha! Hij mag van mij wel komen...Heb best wat pijn in mijn onderbuik ...bleh
mariahh, idd niet fijn als je iemand hebt die weinig verteld. Vind dat hier zowiezo een beetje bij mn vk. moet overal naar vragen. Net of ik alles wel weet. Iets meer info mag wel. Maarja bz hoor ik dan ook wel ga ik van uit. Me; weet ook dat je vaak op dat moment wel dingen kunt vragen en als het mogelijk is je dat ook krijgt. En natuurlijk kan alles afwijken want het ligt maar net aan hoe je bevalling loopt. Maar ik ken mezelf ook een beetje. Ik laat me vaak gauw onderlopen en overhalen door mensen en dan doe ik iets waarvan anderen dat bv beter vinden en dan krijg ik daar later spijt van. Ook durf ik niet altijd overal aan te geven wat ik zou willen. vandaar dat het voor mij verstandig zou zijn wel zon plan te maken. Heb ik voor mezelf een beetje houvast tijdens de bevalling. en fijn dat anderen gewoon al van mijn wensen af weten. Ik heb al 2 keer gehad dat ik zelf het vuur aan had laten staan. bv. na het koken. 1 keer kwam mn vriend er smorgens achter. Gelukkig branden juist het vlammetje nog de hele tijd waardoor er geen gasvorming kon optreden. Hij was erg boos op me.en kreeg ook de wind van voren. Nu probeer ik het na het koken altijd ff te checken maar vergeet het soms echt. hier mn laatste vrije dagje. Net 2 vriendinnen/kennissen op bezoek gehad . Vanmorgen al naar bos geweest met de hond en boven snelle poets gedaan. Mn pap komt zo ff plankje commode en rolgordijn ophangen. steeds meer beetje af. Daarna de beentje hoog. nog ff genieten. Morgen zou schoonvader de tekening op de muur tekenen. maar al een tijdje stinkt het hier in huis. een rotte lucht. vooral als je de verwarming hoog zet. Nu gaan ze morgen op zoek waar het vandaan komt. ws moet halve vloer uit de keuken omdat daar het kruipgat zit.....ben nu juist blij dat ik werken moet.
Hoi Meiden, Ik reageer even snel hoor, want het is hier thuis nog niet helemaal rustig ivm onze kleine man. Me: Jeetje schrikken meis! Gelukkig is alles goed afgelopen!! Mariahh: Fijn dat je meisje op gewicht is, nu kan je proberen even lekker niet te stressen en genieten van je laatste weekjes als 'zwangere' en hopen dat je beter mag slapen! De rest van de meiden: hoop dat met jullie ook alles goed is!!! Hier: sommige zullen het al wel gelezen hebben op fb, onze kleine man ging het weer even slecht mee, maar hij kruipt langzaam weer omhoog kwa gezondheid. Heeft nu last van hypo's ipv hypers. Blij als het weer voorbij is. Morgen mag hij zwemmen voor zijn kikker 4, als hij die haalt mag hij naar het nieuwe zwembad om kikker 5 (A diploma) te halen ! Daarna gaan we even bij de Sint kijken. Zondag word hier lekker behangen en heb ik de babyshower van mijn beste vriendinnetje. Fijn weekend meiden!!