Viv: Ja ik ben ook erg benieuwd Me87: 21-12-12 is wel een mooie NOD datum !! jij hebt natuurlijk verstand van al dit soort dingen omtrent bevalling etc. Kan jij mij vertellen wat ze precies doen als ze vlak voor het inleiden mijn baarmoeder controleren. Krijg een inwendig onderzoek ofzo, maar is me niet helemaal duidelijk wat ze daar precies doen. Door een vervelend verleden ben ik dus een beetje 'angstig' voor dat onderzoek, omdat het ook kan zijn dat een man het doet en daar heb ik best wat moeite mee. Wilde proberen om me eer een beetje op voor te bereiden. En ze had het over een paar apparte dingen die ik niet meer heb onthouden. Ze zei zoiets van als ie dicht is nog kunnen ze primen/open maken ofzo en als ie wel al wat openstaat inleiden.
Nona: Ik heb geen idee meis, hoop dat jullie eerder mogen ! Jullie zitten al zover op het end.. Zou wel eerlijker zijn als jullie je kindjes eerder mogen vasthouden
Nou eerlijker?? Ik heb liever dat die kleine blijft zitten tot 40 weken en lekker vetjes opbouwt, dan eerder en ingeleid worden hoor! En zit pas tegen de 38 weken aan haha..Dus valt mee
Ik moet zeggen dat ik op de paar kwaaltjes na ook echt wel genoten heb van deze zwangerschap, het is vooral erg snel gegaan. Misschien ook omdat het de laatste is. En ik zie het maar zo, de eerste heb ik netjes voldragen tot 40+3 en deze wat eerder. En die 2 weken eerder zal dan ook geen kwaad kunnen.
Trouwens Viv.. Ik zit even naar je onderschrift te kijken & jij bent ook alweer bijna bij je NOD he , was Char nou niet ook bijna?? En Joy is ook weer bijna bij NOD als ik goed heb opgelet . Hoop dat voor jou, char, joy en Me het een mooie decembermaand word !!
nona, niks doen om op te wekken hoor, draagtijd is niet voor niets 40 weken je lichaam bevalt pas zodra het daar klaar voor is lekker puur natuur zeg sher, wrm word je eigenlijk ingeleid? zit me net af te vragen wat het nut eigenlijk is aangezien die kleine geen gevaar loopt dus er eigenlijk geen aanleiding voor is toch? of heb ik wat gemist? @nod, 9 dec
ah oke ik snap het sher maar als je toch online zit op zp wrm dan via fb antwoord geven? zit niet voor niks op zp, zit hier speciaal voor jou mariahh kell en roosjeomdat jullie niet in de app zitten, niet om lelijk te doen maar zp is zp en geen fb wat je op fb getypt hebt had je ook hier kunnen typen toch? of mis ik iets waarom dat niet kan
@ Sher, Bij inleiden doen ze inderdaad eerst vaginaal toucher om te voelen hoeveel cm ontsluiting en of je baarmoedermond week is. Dan kunnen ze pas besluiten op welke manier ze kunnen inlieden. En vervolegsn zullen ze dat ook nog meerdere keren moet voelen. Daar kom je niet onderuit bij een bevalling helaas.
Voor de kleine op het moment geen gevaar nee, maar voor mij wel. Doordat ik al een aantal keer ongelukkig terrecht ben gekomen maar er tot nu toe gelukkig niets aan heb overgehouden. Om een lang verhaal kort te maken, bloeddruk elke keer te laag, bm die groeit en vaten vernauwd. Volledige bedrust geen optie ivm andere kleine en nog een aantal redenen en de artsen zelf besloten hebben dat het met 38 weken genoeg is en geen kwaad verder kan om dan te bevallen
Hey hey, Hier gaat het redelijk goed. Heb laatste tijd meer last van maagzuur. Laatste 2 dagen vEel harde buiken. Ik ben nu verkouden. Voel me echt pff sorry k*t. Verder alles ok. Vandaag had ik placentra controle. Ze zouden kijken of het naar boven is getrokken vanzelf. Hij was 2 cm van de baarmoedermond dus het is OK gelukkig goed. Nou meiden jullie zijn bijna aan de beurt om te bevallen, succes hoor. En meiden met bijna NOD ook succes.
Hey Roosje! Lang geleden, fijn dat alles ok gaat..... maar beter daar gaan we voor toch?! Wat was dat voor controle voor je placenta dan? Wanneer zou het niet goed zijn dan? Bedankt voor je succes wensen! XXXXXX
Nod is 15 december als het goed is. Ben nu bij schoonfam. Morgen naar twilight, voor 2e x. Ik zou zelf ook liever natuurlijk bevallen ipv inleiden. Hoor vaak dat dat geen pretje is en weeenstorm kan krijgen ed. Inleiden na 40 weken kan ik me wel voorstellen. Xx
Ja ben ik het mee eens Charise, en toch zie je vaak bij inlieden dat het uiteindelijk een keizersnede gaat worden. Dus voor mij ook liever gewone bevalling. Maarja, moet eerst maar eens zwanger worden haha. @ Roosje, verveldn die harde buiken. Rust nemen! Fijn dat de placenta beter ligt, kan je toch vaginaal bevallen. @ Vivian, Charise en Joy, we blijven duimen he haha.
@roosje fijn dat goed was meid!!! Neem lekker rust ook!! @ hier, afentoe mwntruatieachtige krampen en die kleine beweegt zo nu en dan.. Ik zit nu in auto richting schoonmams...lelkkr shoarma eten...dan maar morgen andijvie hihi Die kleine beweegt weer lekker haha.
Mmmmmm...... shoarma!!! Lekker ook! Ik ga zo uit het werk eerst sporten en dan pas eten..... groenten met kip Mijn lijntje komt weer terug hoor meiden...... vanmiddag bij de lunch zei mannelijke collega: ben je soms afgevallen?!! Joehoe! Altijd leuk om te horen Fijne avond meiden!!! XXXXX
jeeyy dat is altijd fijn om te horen viv!! good job @char, veel plezier!! @nona, lekkuurr shoarma, hier patatjes