@kell, haha leuk joh de hik op de echo zien. En fijn dat het goed was. Hier schat de vk onze meid 7 pond. Ik heb verschillende vk's op locaties. Meestal heb ik elke keer iemand anders. Ik begreep dat ze pas na 40 weken gingen strippen,dat zei de andere vk namelijk. En inleiden ook pas ongeveer met/na 41 weken. Maar bij wie ik vandaag geweest ben is een hele lieve vrouw. Ze leeft gewoon mee dus omdat ik het graag wilde heeft ze het ook gedaan. Ik denk dat de andere vk's niet gelijk zouden doen. Ik zie gewoon verschil tussen ze. Normaal zou ik ook gewoon afwachten maar ben het wel zat eigenlijk en ben al bijna 40 weken dus. Nu afwachten of het doorzet.
Meiden ben bevallen. Veraal volgt later. Naam: Eslina Meyra Tijd: 00:07 Datum: 25 januari 2013 Gewicht: 3395 Lengte: 50
Nou dan heeft dat strippen zeker wat gedaan.....dat wil ik ook ;p. Iig van hartr met de geboorte van jullie dochter. Hoop dat alles goed is gegaan. Apparte naam, even wennen.maar erg mooi.
Wauw roosje! Dat is dan nog snel gegaan zeg super! Thuis bevallen? Ben benieuwd naar je verhaal! Geniet er van Meis! Kell t ligt bij Noor niet aan t boeren, denk dat ze te snel drinkt of mijn toeschieten te snel is waardoor ze teveel "voormelk" zou binnen krijgen. Haal haar expres tijdens een voeding een paar keer van de borst zodat ze even rust dat gaat wel iets beter maar moet je wel veel geduld mee hebben omdat ze dan hysterisch word haha ach ben blij dat ik haar bv kan geven
@Nona: eerste x was inloopspreekuur en afgelopen week 1e afspraak bij CB @Prikjes: 20 feb krijgt Jade haar eerste prikjes @Roosje: GEFELICITEERD meis!! Dat is hard gegaan na het strippen. Geniet lekker van je kersverse gezin @Mariahh: succes met kleine Nora, hoopt dat het spugen minder word. hier: Jade dronk 120 ml en liet af en toe wat staan, de laatste dagen sukkelt ze echt met voedingen waarbij ze soms wel de helft laat staan. ze ging ook weer meer spugen en geven nu overdag 90ml en als ze meer wil maak ik 30 ml extra. en laatste voeding krijgt ze 100-120 ml en slaapt ze 4/4.5 uur door.
Roosje van harte Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje Eslina Meyra! Wat een mooie namen! Hebben ze ook een betekenis? Hopelijk is alles goed gegaan. Ben heel benieuwd naar d'r. Maar nu eerst lekker genieten van je kersverse gezinnetje! Xx
Roosje van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Ik hoop dat alles goed met jullie gaat en dat je van elkaar kan genieten! Dikke XXX Viv
Hoi meiden. Dankjullie wel allemaal. Pff wat heb ik het gehad zeg. Ik wil nog vertellen hoe het gegaan is maar ben nog niet echt bijgekomen. Verhaal komt zeker wel.wanneer ik de energie heb.
Hoi meiden. Eindelijk heb ik tijd zeg. Probleem was dat ik na de bevalling nog niet helemaal beter was. Ik kon namelijk moeilijk zitten,lopen,staan,liggen etc. Had pijn bij het plassen. Het was geen prikkend gevoel maar kon niet helemaal plassen,had een drukkend gevoel. Moeilijk uit te leggen eigenlijk. Kon gewoon bijna niks. Heb ook pijn aan me billen haha.denk dat het me bilspieren zijn. Kraamzorg heeft verloskundige gebeld en ze kwam kijken. Had een opgeblazen en harde buik nog. Ze vermoedde dat ik een blaasontsteking had. Urine weggebracht en bleek geen blaasontsteking. Zondag weer gebeld en ze wilden een catheter proberen. Verloskundige was weer gekomen en heeft een catheter geplaatst. Nou 3 liter urine kwam eruit. Ze was verbaaasd. Hoe vol kan een blaas zijn.En hoe ik met die pijn volgehouden had. Catheter moet 3 dagen blijven.woensdag mag die eruit en mag zelf weer proberen plassen. Nu gaat het beter met mij. Nog beetje pijn bij het zitten.lopen. Heb vandaag gemerkt dat het eigenlijk door aambeien komt. Had/heb niet eens kunnen genieten van me dochter. Gelukkig is me moeder bij me en heeeft heel veel geholpen en nog steeds. Nou nu mijn bevallingsverhaal: Zoals jullie weten was ik donderdag geweest naar mijn wekelijkse controle. Verloskundige had me gestript en had al toen bijna 3 cm ontsluiting. Ze zei dat ik die week misschien zou kunnen bevallen anders moest ik afgelopen maandag terug voor weer strippen. Toen ik onderweg was naar huis kreeg ik al harde buiken. Thuis kreeg ik al lichte weeen om 16:00-16:30 maar wel gewoon gelijk om de 5 min. Ik wilde afwachten en ging de douche in. Na 18:00 nog steeds weeen om de 5 min. Had de vk gebeld en 21:00 zou iemand komen omdat ik lichte weeen had. Na 20:00 begonnen ze om de 3 min te komen en werden beetje pijnlijker. Toch nog tot 21:00 gwacht en toen ze kwam had ik 5 cm ontsluiting om 21:30. Daarna zou ze om 00:30 komen. Maar binnen een half uur zat ik in een weeenstorm om de 3 min. Dus kwam ze gelijk terug. Om ongeveer 22:15 had ik 9 cm ontsluiting dus bijna volledig. Ze vroeg zelfs of ik thuis wilde bevallen. Ik roepen van neee wil naar het zh. Als we snel zouden zijn waren we net op tijd. 1e Zh bellen geen plek, 2e zh bellen ook geen plek. Pas bij 3e hadden ze plek. Weeen waren zo erg dat ik in de auto gewoon persdrang voelde pff. Daar angekomen gelijk begonnen met persen,vliezen door hun gebroken. Meid had gepoept in vruchwater dus moest gelijk eruit daarom hebben ze ingeknipt,ben ook een beetje gescheurd. Half uur persen was ze geboren. Dus ik heb eigenlijk een snelle ontsluitingsfase en bevalling gehad. Hechten duurde bijna meer dan 2 uur pff. Met benen wijd omhoog, vond ze niet goed weer opnieuw,iemand anders roepen en uiteindelijk klaar. Had beetje bloed verloren dus moest overnachten daar. Verder was alles goed. Alleen toen ik thuiskwam had ik die probleem met urine. Nu gaat het wel beter, wel last van die aambei. Nou dit was mijn verhaal. Best lang maar wilde het effe kwijt
Jeetje Roosje, heftig. En dat ze dat niet eerder hebben opgemerkt van de urine. Hopen dat de catheter even rust geeft en je woensdag weer gewoon goed kan uitplassen. En hopelijk kan je snel heerlijk genieten van je kleine meid. Geef je borstvoeding? Zoja hoe gaat dat? En hoe is papa met zn kleine meisje?
Dankjewel me87, Hopelijk komt het goed. Ik begin langzamerhand van me dochter te genieten. Mijn moeder geniet meer van haar haha. Eerste kleindochter dus geeft ze veeeel aandacht. Zij wonen in rotterdam en ik in amsterdam dus ze kan niet elke keer zomaar komen. Morgen gaat ze weg en weekend komt ze even weer. Ik geef borstvoeding. Gelukkig eerste dag al gelukt. Zuigreflex heel goed. Alleen mijn bv moet nog echt op gang komen. Ik heb wel melk maar ze heeft steeds honger. We geven af en toe bijvoeding. Kraamzorg is nog hier.
Wow roosje, wat een verhaal meissie!! Hoop dat je nu meer van je meisje kan genieten en dat je klachten snel verdwijnen. we wonen dicht bij elkaar zie ik , ik woon in almere.
@sher,ja hopelijk kan ik beginnen met genieten. Ow ja almere is dichtbij klopt,ben een keer geweest. Hoe is het met jou meissie. Hier mijn kleine meid. Ze was hier nog niet eens 12 uur oud.
Wat een schatje Roosje!! Heerlijk! Ik hoop dat vanaf nu je lekker kunt gaan genieten. Ik heb ook na de bevalling een paar dagen een katheter gehad, is wel even onhandig, maar ja...... beter zo als dat je blaas helemaal uitgerekt wordt en je dus later incontinent wordt ofzo. En wat is je bevalling snel gegaan!! Zal wel hectische geweest zijn ook onderweg naar het ziekenhuis. Maar...... you did it girl!!!! Ohh ja..... ik ben gisteren afgestudeerd!! Zo blij!!! Mag mezelf nu officieel diëtist noemen! Dikke XXX Viv
Roosje wat een mooi meisje! En jeetje wat een verhaal joh. 3 liter!!!! mijn god, dat zal vast pijn gedaan hebben. Dat kan best gevaarlijk zijn hoor, met je nieren e.d. Hopelijk lukt het plassen morgen weer goed. Hoop dat je snel van je kleine meisje kan gaan genieten! Wens je een spoedig herstel toe. Vivian, jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!! Ben zo blij voor je! Heb je maar ff goed gedaan. Hier, gisteren is moeders voor moeders geweest, test mooi positief en ga vrijdag beginnen met plassen. Xx
Roosje: mijn kleine meid is wat onrustig en had vanmorgen een lange huilbui. waarschijnlijk darmpjes ofzo. wat een mooi meisje heb je zeg . Vivian: TOPPER jij mag heel trots op jezelf zijn!! ondanks het zware afgelopen jaar, heb je wel je diploma gehaald!! ik ben SUPER trots op je
@ Roosje, super mooie foto van je kleine meid. Knappert zeg, mag je trots op zijn. @ Vivian, Jaa gefeliciteerd super goed gedaan. Nu rust haha. @ Hier, even snel bericht. Weinig nieuws te melden. Vandaag functioneringsgesprek gehad en alles was heel positief. Dus dat is altijd fijn. Alleen zo klote dat ik gls hard moet liegen. Ga over 2 weken voorwerken op verloskamers en vanaf sept opleiding, maarja ik weet al dat ik dat niet red als ik in sept beval. Ik ben doodsbang om het over paar weekjes op te biechten dat ik zwanger ben haha.