@ Nona... Lekker nu al vrij, geniet ervan ! Oke ja dat is voor mensen met een dik salaris zeker hahahaaahaha... Weet jij waar die grens ligt, vanaf welk bedrag per maand het uwv niet volledig betaald?!? xxxx
@ minniii: wat ik weet van mijn eerste is dat als je later bevalt, je evengoed start wanneer je verlof eindigd. En wanneer je eerder bevalt bijv een week, dan heb je lekker een week extra met je kindje. Ik beviel dus 3 dagen te laat, maar mijn verlof bleef gewoon hetzelfde. Hoe later je bevalt, hoe korter met je baby ofzo. Weet nie of ik het zo goed uitleg. Mooie buikkies trouwens meiden!! Ik ging vanmiddag de hond uitlaten en lag toen zo BAM op mn gat, er blafte een andere hond en mijn hond wilde er dus naartoe rennen.Mjaa ik kon hem niet houden. Gelukkig op de achterkant gevallen en niet op de voorkant.
@ Sher... Hey mop !!! Ja ik las het al op fb hahaha ahhhh wat een drama.... Nie top je buik gevallen hoop ik?? Nee, als je later bevalt bijv bij 41 of 42 weken dan hoord je bevallingsverlof verlengt te worden met 1 of 2 weken.... Dat staat op de site van rijkstaat zegmaar.. Heb vanmiddag alles even doorgelezen, moet je deze zwangerschap maar goed in de gaten houden dan. Want officieel heb je dan recht op langer verlof. xxxxxxx
hey, er wordt weer veel gekletst. zal morgen even kijken of ik puf heb om ff een lang bericht te doen en eens een buikfoto maken. mijne is al aardig bol vind ik zelf. maar ik ben gewoon echt zo dood en doodmoe. hadden jullie dat ook? ik ben altijd welbiemand geweest met n wat lager energiepeil. maar sinds een paar weken kan ik gewoon echt niet meer. huishouden ed. schiet er heel erg bij in. en mn vriend doet erg veel. vind dat,soms ook wel sneu. hebben ook al zeker een maand geen seks gehad, bah. hoop dat die moeheid snel over is.
@ Sher: Oh oh oh.... gelukkig niet op je buik gevallen! Volgens mij is het trouwens ook zo dat alles wat je later bevalt langer als verlof krijgt. @ Kell: De moeheid heb ik ook wel gehad, was heel erg zoutzakkerig en het was best vaak een rommeltje en liep mega achter met de was.... Ohh... en wat betreft seks.... mijn libido is ook (nog) niet wat het geweest is, maar ook dat heeft een reden..... dus manlief moet hier maar gewoon genoegen mee nemen. Wij praten er ook wel over, en daarmee klaar je altijd de lucht. Niet schuldig voelen hoor!!
@ me, lekker hoor...ik hheb ook een lekker avondje met mijn vriendje op de bank... @ Sher, Och meid kijk je wel uit!! Jij hoort ook helemaal niet meer de hond uit te laten! Gelukkig is het niet ernstig. @ Minii, ja lekker he!! Wat jij zegt over verlof dat klopt. Op moment dat je later bevalt heb je recht op verlenging van maximaal 2 weken. Daarnaast als jij op je werk erg moe bent en je hebt behoefte op een extra pauze van een uur, is je werkgever dit ook verplicht om te geven. @ kell, ja moeheid is normaal..Ik had dat ook en heb nu ook nogsteeds last van moeheid! Daarnaast die libido...tsja mijn vriend heeft tot week 17 a 18 echt om seks moeten smeken en nu is alles minder gevoelig, bloed ik niet meer na de seks...dus is mijn libido flink gestegen en kan ik niet genoeg krijgen haha! Komt helemaal goed meid.. Probeer vooral te genieten!! bijna de kritieke zone voorbij.. @ hier, gaat alles goed..mega last van bandenpijn..pfff Vooral onder mijn borsten en afentoe in mijn vagina!! Veel steken in de borsten en die kleine is mega druk!! Ik kwam weer op werk en HR personeel kwam ik tegen (allemaal vrouwen) n die zeiden,, zo het is neit meer te verbergen he meid! Mooi hoor..leuk ook na zo'n vakantie periode haha! @ harde buiken, volgens mij heb ik hier ook al aantal weken last van! Ik wist niet precies wat het was, maar ging eens opzoeken hihihi..
@hardebuiken, voorweeen, bandenpijn, vermoeidheid noem het op, kan er niet over meepraten heb er nooit geen last van gehad bij onze meid @charise, spannend de 22e! das ook mijn nod! zullen we die dag samen goed nieuws brengen? @me, geniet van je avondje! alhoewel is al bijna bedtijd @minniii, jeeeeyyyy je hebt ons gevonden, was je al kwijt dat is wel erg schrikken zeg, zou dit zeker even aankaarten bij je VK, en eerlijk gezegd zou ik ze bellen om dit te melden, better safe than sorry @nona, wow mooi buikje! vervelend dat je zoveel last hebt van de bandenpijn! @minnii, ook een mooi buikje! @naar voren dragen-jongen, zal jullie uit de droom helpen ik droeg naar voren van een meid! @verlof, idd 16 weken, destijds bij mijn werkgever aangegeven dat ik dan en dan met verlof ging, mag zelf bepalen of je 4 of 6 weken van tevoren wil, werkgever regelt de rest met uwv @uhm? oh ja libido, was hier normaal tijdens zwangerscvhap, zowiezo 1x per week, maar op het eind mocht ie niet meer aan me borsten zitten want dat deed pijn, laatste 4 weken mocht ie mij niet meer laten klaarkomen want deed zeer door de samentrekkingen, hadden alleen nog lepeltje lepeltje sex want andere manier was niet comfortabel meer @sorry als ik iemand vergeet geweldige dag gehad vandaag! morgen vriendin op bezoek maar kom af en toe wel spieken vind ze niet erg ze zit zelf ook op zp fijne avond meiden!
Hee meiden, Weet even niet meer wie het vroeg maar bijwerkingen van Clomid, die kun je zeker hebben. Dingen als opvliegers, stemmingswisselingen, vermoeidheid en hoofdpijn e.d. Maar dat is bij iedereen anders. De een heeft er veel last van en de ander niets. Maar dit is nog een lage dosering. (je hebt ook 100 en 150 mg). Ja Joy, samen naar die dag toeleven. Jij met een zwangerschap en ik met een mooi groeiend eitje. (of 2 haha). de rest... ik weet het even niet meer. Ben erg moe haha. Vandaag veel gedaan voor studie en wat administratie hier haha. En het is warm en benauwd haha. Nou morgen is het zover, eerste pilletje. En ik ga ook de nacht weer in. Ben er trouwens achter gekomen dat ik allergisch ben voor aardbeien. Als kind was ik het ook, kreeg ik enorme galbulten. Vertelde mijn moeder, kan me wel herinneren dat ik niet goed kon lopen omdat ik een bult onder m'n voet had haha. Maar goed ik kon ze op een gegeven moment gewoon weer eten, nergens last van. Dus ook nu weer heerlijk aan de aardbeien, had al 2 bakjes leeg gegeten in een paar dagen. En op een gegeven moment kreeg ik zo'n last van droge kapotte en beetje dikke lippen. Ik vond het vreemd, had geen idee waar het van kwam. Tot ik gisteravond een aardbei at en het begon te tintelen. En toen dacht ik SHIT. Ik ben er allergisch/overgevoelig voor. Een paar kan misschien wel, maar had al 2 bakjes leeg zitten vreten haha. Las ook op internet dat aardbeiallergie vaak samen gaat met allergie/overgevoeligheid voor ananas en kiwi. En daar krijg ik dus een zere tong van. Laat ik nu ook net DOL zijn op ananas. haha. Beetje jammer dus, maar zo lang ik het met mate eet en geen ernstige reactie krijg eet ik het gewoon hoor. Alleen mijn bakje met aardbeien dat er nog staat (had weer nieuw gekocht haha), daar moet ik maar wat minder van eten. Mijn eczeem kwam ook gelijk weer opzetten. Gelukkig heb ik er zalf voor en heeft mijn man allergie tabletjes. (Die is allergisch voor pinda's en dol op pindakaas. En hij is allergisch voor tarwe, soja, allerlei gras soorten en bomen. Maar hij eet alles hoor haha. Hij krijgt alleen jeuk).
goedemorgen! gaat lekker charise met al die allergieen! spannend eerste tabletje! en ja we leven samen naar die dag toe! @hier, iemand interesse in een jack russel die om 6 uur jankt/piept en blaft? verdorie tempdimp tot 36.3 door dat stomme beest maar daarna nog 2 uur geslapen en toen was temp gewoon 37 dus niks aan het handje, gaat perfect deze ronde met mijn temp @minnii, heeeeeeeeeyyyy ik zie je! weer aan het werk?
Goedemorgen meiden, Ja wel een schattig buikje toch joy?!?!?!? Jaaaaaaaaa hihihihi ben er weer hahahaha, werd even weggeroepen voor een overlegje.... Gezellie we kunnen weer kletsen .... Ja helaas weer aan het werk met dit mooie weer, maar ja het is voor een goeddoel he hahahaha.... Spannend voor jou deze maand!! Hihi nee ik hoef geen hondje hahahaha mijn niet gezien!! @ char... Ben echt benieuwf hoor of het nu lekker vlot op gang komt allemaal... Wat grappig van die aardbeien... Nouja grappig... zo ook weer niet, maar heb het og nooit gehoord een allergie daarvoor hihihi.... Leven jij en joy maar naar die bezondere dag toe... Miss heeftie voor jullie allebij wat moois in petto @ nona... Ja van de pauze wist ik... Maar ben niet echt iemand die dat zal aanvragen... Gek he.... Verlof moet ik het ook nog eens over hebben, hoe dat allemaal gaat en of ik wat zelf moet regelen. @ Moe.... Ik was ook soms moe.... Niet dat ik dingen niet meer deed, dat had ik niet... nouja ik moest van mezelf gewoon me huishouden doen klaar! ik ben daarin wel een harde. @ Thuis.... Vanavond de slaapkamer af behangen en alvast het vloetbedekking terug!!! Morgen komt opa ( hihi lief he ) helpen het stuk aan te leggen van het vloerbedekking. Is zijn werk altijd geweest... Heerlijk om weer een mooie, schone slaapkamer te hebben dalijk!!! Gisteren avond voor het eerst dat zijl weg gehaald....... WAAAUUWWW wat een grote kamer hebben we gekregen!! We stonden samen helemaal te genieten!!! Daarna babykamer dousen en daar vloerbedekking in dan is alles lekker klaar!!! Ben helaas de ophangingen van me rolgordijnen kwijt?!?!?. Vanmorgen alles leeg gehaald en kan het niet vinden. K*Tzooi.... Was harstikke duur ding..... verduisterd enzo... en ging nog geen half jaar... Hoop dat ik het los kan kopen bij de hornbach..... xxxxxxx
minnii, balen zeg van je ophanging zal er weinig zijn om te kletsen vandaag komt vriendin langs maar is zelf ook van zp dus kom wel regelmatig kijken hoe het met je gaat hahaha
@ Viv.... Spannend!! Wij hebben het aanstaande donderdag de 16de. @ Joy.. is goed! @ Hier.... Beetje rot humeur.... Zit weer eens met mezelf te tobben... Zaterdag is decibel, en normaal gaan wij daar altijd heen met wat vrienden... Dit jaar kan ik natuurlijk niet gezien die kleine... Manlief gaat wel!!! weet dat het heel egoistische is maar ik vind het 3x niks.... pffffffffff Het is een feest waar waarschijnlijk niet alleen gedronken wordt maar soms ook wat anders naar binnen gaat.... het wordt onwijs warm en ieder jaar zie je de een na de andere gestrekt gaan en weggereden worden met de ambulance.... Normaal denk ik daar nooit zo overna en ben ik zelf ook van de party met vrienden, maar dan ben ik er zelf bij.... Ik zeg het al dan ben ik erbij... En kan ik toch een oogje in het zuiltje houden of alles wel goed gaat enzo.... Nu ben ik er niet bij!!!!! En het gevoel dat ik niet kan meekijken of alles wel oke is kilt me op het moment..... als ik eraan denk is het net of iemand me keel dicht knijpt..... Het idee dat er wat zal gebeuren pfffffff..... this van 12 tot 12 dus ook aardig lang.... Groepje vrienden waarmee we altijd gingen gaan ook.... Hun zien we niet meer zoveel maar je komt ze toch tegen... En die houden allemaal wel van een feestje en manlief ook.... 1x per jaar en dat ik dit feest!!! Manlief gaat gelukkig wel met 3 jongens die niet drinken en niks ander doen... dus het rije terug is gelukkig helemaal goed geregeld... Dat is wel een gerusting..... Ben ik nou zo zeikerd???? en zo kutje.... Ben er oer sago door want denk heel de dag door aan die k*t zaterdag.... Ik gun het hem wel... Zeker !! ik hoop dat die het net zo naar ze zin hebt als normaal.... Maar iets in me verkrampt gewoon als ik eraan denk..... Ben blij als het zondag is... Tja als ik het zo lees vind ik mezelf wel egoistische... Want heb eigelijk liever niet dat die gaat.... Daar komt het op neer.... erg he Vorige week hadden we het ervoor en toen flapte ik eruit... hij zei ja s**** je wilde dit toch zelf.... Dat moet je ff wat ervoor over hebben..... Waarop ik heel fel reageerde... " Ja.. is zo... maar jij kwam hier toch uit jezelf mee dat je ook graag een kleine wilde.... Vanaf dat moment dat we dat besloten moet ik al dingen laten.... Sommig eten, drinken, extra op mezelf letten.... dit soort dingen.... En jij??? jij leeft al die tijd al gewoon zo door als lang leven de lol.... Vind het absurt dat jij wel gaat en zo makkelijk tegen mijn zegt joh je moet erwat voor over hebben.... We willen dit samen dus zullen we dan ook samen dat soort dingen even laten..... Vind het egoistische van je dat je wel gaat.... Dat zei ik gewoon.... Ik voel het soms ook zo een beetje..... En daar voel ik me wel schuldig over... Want dat hoord niet... Hij zei daarop... Dat zegt meer over jou dan over mijn... Waarop ik heel kinderachtig weer zei... " ja of meer over JOU dan over mijn. Hhahahaha kortom, het zit me totaal niet lekker en hoop dat zaterdag snel voorbij is. en ik mezelf een beetje kan vermaken en niet om de 5 min op de klok kijk of het al tijd is dat die thuis komt.... Want 12 uur is echt heeeeeeeeel lang. kutzooi!!!!
minniii, wij gaan ook wel eens naar dat soort feestjes. en dan wordt er idd vaak meer gedaan dan alleen drinken. ik snap helemaal wat je bedoelt dat je het fijner vind als je er zelf bij bent. ik heb dat ook altijd. al heb ik meer het idee dat mijn vriend dan op mij moet letten dan ik op hem hahha. voordat ik naar dat soort dingen mee ging, ging mijn vriend vaak ook alleen met een groep vrienden. ook nu zal dat vast n keer voorkomen. ik vind het dan ook niet fijn. nooit fijn gevonden als ie zonder mij ging. maar ze gaan met een groep die ik wel vertrouwen kan. ze letten wel goed op elkaar. en ook op mij als ik mee ga. dus moet er maar op vertrouwen dat t goed gaat. hoop af en toe oo een berichtje of foto. maar de opmerking. jij wilde dit, of het hoort erbij ken ook. ook die zal nog wel vaker langs komen. ik kan daar ook heel slecht tegen. ik moet alles laten en meneer mag lekker doen waar die zin in heeft. soms laat ik m maar naar die feestjes of iets gaan, dan houd hij een andere keer meer rekening met mij. ik weet dat als ik tegen draads ga doen dat het alleen maar erger wordt. over 2 weken is het kermis hier. normaal gaan we allebei helemaal los. nu kan ik dat dus niet. maar ik laat hem maar gewoon zn ding doen.
Minniii!! Meid, ik snap je wel hoor! In het begin van de zwangerschap heb ik erg last gehad van deze gevoelens en kon ik me best kwaad maken. Ik was nog niet zolang gestopt met roken en ging het ineens heel erg missen toen ik zwanger was..... hij rookt gewoon nog, hij drinkt zijn drankie, en rookt af en toe een blowtje...... allemaal dingen die ik nu dus niet meer kan en als hij dat dan ging doen werd ik jaloers en gefrustreerd en boos. Inderdaad het gevoel van jij doet gewoon nog alles en ik moet 'alles' laten!!!!! Nu vind ik het af en toe nog irritant maar wordt er niet meer boos om (ben denk ik redelijk afgekickt nu ). Mijn vriend gaat trouwens van het weekend met de motor weg en ik vind het best eng, maar ik heb ook zoiets van hij moet gewoon daarvan blijven genieten..... ik probeer ook niet te veel te denken aan de 'enge' dingen. Hij moet er gewoon van genieten en ik kan wel zeggen niet teveel drinken en niet te hard rijden etc, maar dat werkt averechts en wekt irritaties op van zijn kant. Wel heb ik gevraagd of hij voorzichtig wil doen omdat ik wel zijn baby'tje draag..... en ik heb het idee dat dat wel werkt (bij mijn vriend in ieder geval!). Als ik jouw was zou ik lekker wat vriendinnen optrommelen en er een leuk dagje van maken zaterdag! Hij heeft drie vrienden bij zich die niet drinken, dus misschien is het voor je vriend dan ook wat minder leuk om zich lam te zuipen of strak te staan! Meis komt allemaal goed!! XXXXXXX
Ohhh.... dat rijden en drinken in één zin klinkt heeeeel slecht..... haha!! Hij gaat met de motor weg, en 's avonds wordt dan altijd aardig wat gedronken..... niet tijdens het motorrijden hoor!! Mijn vriend en ik gaan trouwens (bijna) nooit samen stappen. Als we allebei dronken zijn wordt het een drama, haha!! Ook bellen we nooit als we allebei verschillende feestjes hebben. Wij zijn samen dronken echt een drama, haha!!
@ Joy, Vivian en Charise, ik heb de 22e als het goed is mijn eisprong haha. Laat deze dag bijzonder zijn voor ons allemaal haha. @ Charise, ooh dat is vervelend een allergie voor aardbeien zijn zo lekker. En ananas ook inderdaad. Succes vanacht met je nachtdienst. Hoeveel heb je er nu? @ Joy, spannnend!! Hoop voor je dat je temp mooi hoog blijft en dat dit een goed teken is En nee dankje dat hondje, ik heb er al 1 die leuk elke nacht heerlijk als een prins op de bank gaat liggen slapen terwijl hij niet op de bank mag en een super mooie mand heeft. @ Minii, ik snap je echt helemaal, mijn vriend gaat ook vaak naar van die feestjes, (dominator enzo) en zijn vrienden gebruiken regelmatig drugs. Ik houd totaal niet van die feesten dus ben er nooit bij en ben elke keer zo bang dat hij ook iets neemt. Ik weet dat hij het niet zou doen maar stel hij heeft wat gedronken en wil er toch bijhoren, of zijn vrienden bieden hem iets aan. Ik heb ook liever dat hij niet gaat, maar ik probeer het hem te gunnen. Maar ik zit mezelf thuis ook op te vreten. En zeker jij bent zwanger dan snap ik al helemaal dat je liever hebt dat hij thuis blijft en dat jij al veel moet laten. Ik zou er ook pissig om worden. Hier lekker vrij. Net al heerlijk in het zonnetje gezeten. Weet nog niet wat ik verder ga doen. Wilde eigenlijk even naar de winkel om bakspullen te kopen. Ga van de week cupcakes maken. Gisteren heerlijk avondje gehad met mijn vriend. kwam wel heel even een vriend van hem langs maar ok. Daarrvoor hebben filmpje gekeken want ik was nog brak van me nachtdiensten en verder goed gezellig gehad haha.
@ Kell... Hahaha wat grappig!!! Ja wij hebben echt 2 jaar gehad dat we best veel feestjes deden en echt wel los zijn gegaan... Het is niet zo dat we buiten de feestjes om ook los gaan....Nu is het al een jaar geleden.... Kan je nagaan.... Maar indd je let op elkaar.... Dat is zo.... En vaak moesten ze ook op mijn letten maar meiden zijn toch vaak bewuster en verstandiger.... De groep vrienden waar me altijd mee gingen dat is een beetje verwaterd... ze gaan wel maar weet niet in hoeverre ze op mijn malief zallen letten.... En de vrienden waarmee die gaat... doen niks dus hoop niet dat sie constant van hot naar her lopen want als je goed in lalaland bent dan heb je daar vaak geen zin in hahaha.... Kortom ik kom er niet uit met me gevoel, en ik weet dat dat blijft tot zondag.... HELAAS.... Ga wel vragen oftie indd als ik een berichtje stuur oftie daar op wil letten en dan gewoon antw wilt geven.... alleen de pest is dat er vaak geen bereik is op die feesten.... Tegen een foto kan ik helemaal niet.... Vind het afschuwelijk hem zo te zien en dan krijg ik denk helemaal dat jaloerse gevoel...... ( hij tekend namelijk best erg vind ik, al komt dat denk dat het me vent is en ik alles zie... een ander zal miss zeggen ... gek?? meen je dat?? niet gezien ahahaah ) Ik ga zaterdag shoppen met een vriendin die ervan af weet en weet van me gevoelens.. Zei is vaak ook mee geweest naar feestjes en nu is ze even van de party`s af... Savonds nog geen plannen en heb ik 2 andere vriendinnen gevraagd wat te gaan drinken op scheveningen... Nog geen antw terug dus even afwachten..... Al die meiden gaan ook! en vind het gewoon jammer dat ik niet kan.... Maarja ik heb ze al en hele tijd niet gezien en hun elkaar wel dus dat zal ook ongemakkelijk zijn..... dus ik zou ook hun niet snel een berichtje sturen van joh... gaat alles goed daar??? Kortom gewoon zwaar klote... en ook omdat ik me er nu al zo druk ommaak..... Ik heb er geen dag last van maar gelijk een week pffffffffff irri Viv.... Ook spannend indd zo dag met de motor weg.... zou ik ook spannend vinden.
Ik zou juist niet gaan sms-en, want als hij dan niet meteen wat terug stuurt vreet jij jezelf op! Tenminste dat zou ik hebben!
Lieve Minniii ook ik snap je heel goed hoor meis, mijn kerel ging vroeger ook geregeld naar feestjes, terwijl ik helemaal niet van zulke feestjes ben. Bedoel vind het wel leuk om mee te gaan, maar verder is het niet echt wat voor mij. Heb her en der wel is een keer wat geprobeerd, maar ook die troep is niks voor mij. Het is inderdaad voor jou niet leuk als je altijd samen ging en nu ineens jij niet kan gaan ivm je zwangerschap. Stel voor aan hem om het eerlijk te houden dat jullie dit jaar niet gaan en wat samen doen op die dag. En dat als de kleine geboren is jullie evt samen kunnen gaan. Dan slaan jullie een jaartje over, is toch ook geen probleem. Hij niet, jij niet zoiets??? Andere dingen kan je best zonder elkaar doen, maar dit is nou eenmaal iets wat jullie samen deden. En indd je hebt gelijk als je er SAMEN voor gekozen hebt, dan vind ik dat hij dat ook niet hoort te gaan uit respect voor JOU. Ga gewoon op die dag iets samen doen en volgend jaar kunnen jullie toch gewoon gaan ! Ik zou voet bij stuk houden hahaha, ik ken het probleem. Ik ben precies zo en vind ook dat als je samen voor een kind kiest, samen dingen moet beslissen.