Informatievoorziening Ziekenhuis bij vlinderkindjes

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door Liefdeis, 18 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liefdeis

    Liefdeis Fanatiek lid

    2 sep 2011
    1.012
    1
    36
    Hilversum
    Lieve meiden,

    Voor mijn opleiding tot Obstetrie verpleegkundige, verpleegkundige op de kraamafdeling ben ik bezig met het maken van een folder over het verlies van een kindje.

    Ik zou jullie graag de vraag willen stellen welke informatie van artsen, verpleegkundige etc. jullie hebben gemist en ik dus zeker moet toevoegen in mijn folder.

    Met vriendelijke groet en alvast bedankt!
     
    MDK vindt dit leuk.
  2. Daphne91

    Daphne91 Fanatiek lid

    5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Een die ik echt miste was dat na de geboorte van je (overleden) kind er een verloskundige je komt checken thuis. Dit vertelde de kraamzorg bij ons nadat ik bevallen was van onze tweede zoon en miste ik dus bij het overlijden van onze zoon. Ik was compleet flabbergasted dat deze zorg geleverd werd en eigenlijk gepikeerd ook nog, ik wilde even niemand zien eigenlijk, het voelde heel dubbel want er was geen (levend) kind immers.
     
    MDK vindt dit leuk.
  3. Line85

    Line85 Bekend lid

    27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Ik wist dus niet dat je naweeën kunt krijgen en dat je melkproductie op gang komt. Dit is mij ook niet verteld in het ziekenhuis. Ik ben bij 19 weken plots bevallen.

    Ik wist niet wat me overkwam. Na een paar dagen kwam de verloskundige nog wel langs om te checken hoe het ging.

    Daarnaast is het ook goed om te vermelden welke opties er zijn om je kind te begraven/ cremeren. Wij hebben ons kindje begraven maar bij een geboorte voor 20 weken wordt dat vaak niet vergoed. Er zijn wel coulant regelingen.
     
    MDK vindt dit leuk.
  4. MDK

    MDK Bekend lid

    6 mei 2015
    644
    375
    63
    Vrouw
    Na de geboorte van mijn zoon na 22 weken zwangerschap kwam ook melkproductie op gang, terwijl ze dachten dat dat wel mee zou vallen. Gevolg: op de dag van de crematie enorme stuwing, omdat ik daar geen medicatie tegen had gekregen... erg vervelend. Lijkt me goed om iets op te nemen over op gang komen van de melkproductie en dat er medicijnen zijn tegen stuwing!

    Verder misschien goed om praktische zaken te vermelden, zoals websites voor mensen met vlinderkindjes (bijv fotografen die kunnen komen snel na de geboorte, lotgenotencontact, info over aangeven bij gemeente / burgerlijke stand, info over mogelijkheden begraven / cremeren ed)... sommige info is niet medisch van aard, maar de tijd gaat zo snel na t overlijden en je leeft zo in een roes en je kunt t niet meer overdoen, dus fijn als artsen / verpleegkundigen in ieder geval verwijzen naar websites oid met allerlei info / mogelijkheden!!
     
  5. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    Wij zijn eerlijk gezegd enorm goed geholpen. Tot in het laatste detail is aan ons gedacht. Misschien kan ik een paar voorbeelden mee geven.
    -Medicijnen tegen borst stuwingen
    -Hulp bij verzekering crematie/begrafenis
    -Geboorte aangifte (man) zelf mogen doen, maar wel appart , en niet tussen de ''blije'' vaders in het gemeentehuis. (apparte afspraak)
    -Alle reclame's / babydozen etc etc zijn afgezegd , om niks in de mail tegen te komen wat betreft geboorte en baby's
    -Kraamzorg afgezegd , hoefde wij dus niet zelf te doen
    -alle mogelijkheden gekregen tot aan een voldoende afscheid
    -elke dag elk uur mochten wij bij ons dochtertje zijn ( als we dat gewild hadden )
    -Na zorg op afspraak in het ziekenhuis tot wanneer wij het zelf nodig hadden

    En ik denk eerlijk gezegd dat dit nog niet alles is.
    Hopelijk heb ik je hierbij een beetje kunnen helpen , er zijn zat vrouwen die hierbij niet geholpen worden!
     

Deel Deze Pagina