Wijziging inkomsten doorgeven

Discussie in 'De lounge' gestart door Brinta, 19 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Goedemiddag,

Ik heb een vraag over het doorgeven van inkomstenverandering bij de belastingdienst en ik hoop dat iemand er hier meer van af weet.
    Ik ben per 1 mei in dienst gekomen bij mijn nieuwe werkgever, hier ga ik meer verdienen waardoor ik graag een wijziging van inkomsten door wil geven aan de Belastingdienst omdat ik toeslagen ontvang en aan het einde van het jaar niet terug wil gaan betalen.

Nu vroeg ik mij af of ik in de tussentijd van het doorgeven van de wijziging en het verwerken hiervan door de Belastingdienst ik nog wel gewoon de toeslagen doorbetaald krijg?

Ik krijg namelijk 1070 aan kinderopvangtoeslag. Één maand kan ik dit best opvangen, maar als de verwerkingstijd drie maanden duurt dan word het wel erg lastig om het volle bedrag aan de kinderopvang te blijven betalen.

Alvast bedankt!

2. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ging bij ons allemaal heel snel :) volgens mij waren ze wijzigingen destijds binnen paar dagen helemaal verwerkt en gecorrigeerd. Beter kun je gewoon even bellen met de belasting, hun kunnen je precies vertellen hoe lang het allemaal duurt

3. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Bedankt voor je antwoord!
    Fijn dat het bij jullie al zo snel geregeld was. Ik kan inderdaad ook even naar de Belastingdienst bellen, maar ik vond het fijner om ervaringen te lezen.
    Ik wacht wel even tot overmorgen zodat ik de toeslagen van morgen in ieder geval nog ontvang.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Je blijft gewoon de toeslagen ontvangen. Als de belastingdienst het verwerkt is verrekenen ze het, dus als je nu 1 of 2 maanden teveel krijgt, halen ze het teveel eraf. Weet niet of ze dat meteen die maand doen (denk het wel) of uitsmeren over de rest van het jaar. Maar zolang je dus niets stopzet, krijg je sowieso je toeslagen.

5. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Fijn om te lezen, ik was bang dat het dan allemaal gelijk stopgezet zou worden tot het verwerkt was.
    Bedankt voor je reactie.

Deel Deze Pagina