Bambino of Mini Loco?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mama van 2 meiden, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Voor mijn oudste (3,5) wil ik voor Sinterklaas wat 'leer'spelletjes kopen; ik merk dat ze op het moment veel wil weten, zich aardig goed kan concentreren en wat meer uitdaging nodig heeft.

Ik zat oa te denken aan Loco; zal ik Bambino of Mini nemen? Wat is jullie ervaring hiermee?

Hebben jullie nog andere ideeën wat uitdagend voor haar kan zijn en wat ze evt ook alleen kan doen?

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.806
    4.191
    113
    Ik zou voor de mini gaan. Mijn dochter heeft bambino gekregen voor haar 2e verjaardag en vind nu met net 3 jaar het eigenlijk al geen uitdaging meer. Veel te simpel allemaal.
    Hier krijgt ze met kerst dus ook de mini denk ik, dat zal dan wel weer te moeilijk zijn maar met hulp zal het denk ik wel lukken

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ik zou denk ik voor mini gaan. Bambino is echt voor de kleintjes en met mini kun je gewoon nog even vooruit.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou ook voor de mini gaan.
    De bambino was leuk tot 3-3,5. Maar daarna werden de oefeningen te makkelijk. Nu mijn oude miniloco meegenomen, en daar kan hij met de 4-6 boekjes ook al goed spelen. En hij is net 4, dus dat duurt ook niet lang..

5. justjes

justjes Bekend lid

3 okt 2011
    613
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook aan het twijfelen voor mijn dochter van 3. Ik zou t zonde vinden als ze er over een paar maanden al mee uitgespeeld is maar aan de andere kant moet t ook niet te moeilijk zijn natuurlijk. De miniloco boekjes die ik ken gaan over rijmen, lettersherkennen, sommetjes enz. Daar is ze echt nog niet aan toe. Maar ik weet niet wat voor boekjes er nog meer zijn die dan wel geschikt zijn?

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.553
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Laat ik nu net voor deze uitgever werken :D

Op zich is Bambino echt goed geschikt voor kinderen van 3-5 jaar, er zijn evt nog 2 produkten die geschikt voor 4-6 jaar.
    Bambino is alleen maar plaatjes bij elkaar zoeken. Dus wat hoort bij elkaar (observeren, vergelijken, combineren) maar ook vormen herkennen etc.

Mini Loco is echt al iets meer "gevorderd", dan moet een kindje toch iets meer kunnen qua tellen enzo.

Kijk anders eens op deze site:Noordhoff Uitgevers Thuis - Leerspellen > Loco Leerspellen

7. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.700
    2.511
    113
    -wij hebben voor onze dochter van 2.5 bambino loco gekocht. Voor haar is mini nog echt te moeilij, maar als ze de leeftijd van jouw dochter had gehad ging ik voor mini loco.

8. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Voor onze zoon, bijna 3, heb ik ook voor de Bambino gekeken. Maar lijkt mij te makkelijk voor hem en de miniloco weer net iets te moeilijk.
    Het zou als cadeautje van mijn opa en oma zijn voor zijn verjaardag.
    Maar we hebben nu toch maar voor (ook lekker old skool) Electro van Jumbo gekozen.
    Oooh wat vond ik dat vroeger leuk, dat hebben we helemaal kapot gespeeld!

9. biseco

biseco Actief lid

5 apr 2006
    316
    40
    28
    omgeving rotterdam
    Ik zou dan toch voor de mini gaan. Onze dochter heeft de bambino, maar doet daar nu niet zo veel meer mee terwijl ze er wel heel veel mee gespeeld heeft. Dus zij krijgt voor haar verjaardag of sinterklaas de mini loco. Ik zag dat daar ook boekjes waren met letters leren en daar is zij juist nu ook al heel erg mee bezig.

10. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Dan is die mini loco voor ons dus wel een idee.
    Het alfabet kent ie al, dus dan is dat misschien al wel
    iets voor zijn leeftijd.
    Jammer dat je nooit in die boekjes kan kijken, want ze zijn bijna altijd gesealed..

11. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb toevallig van de week voor Jitte bambino loco besteld en voor Jelle de mini loco. De bambino is idd veel van hetzelfde. Het hele boekje (kijk eens wat ik kan deel1) dat erbij zit is "zoek dezelfde". Beetje jammer want als je er 1 kunt, kun je ze allemaal en is de lol er snel af, lijkt mij. Maar dat is misschien ook mijn perspectief, Jitte is dol op herhaling, dus misschien vind zij het wel leuk.

12. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Tip: je zou even in de bibliotheek kunnen kijken. Daar hebben ze meestal ook de loco boekjes. ;)

Deel Deze Pagina