Het begon deze maand precies drie jaar geleden; onze reis naar een kindje van ons twee... Na 3 miskramen en een dikke 2,5 jaar is onze kleine boef er.. Het overvalt me... Waar eerst alleen nog maar geluk was van zijn geboorte zijn aanwezigheid zijn mooie koppie en zijn lieve lach... Hoe bijzonder een kindje van ons twee! .... Is er nu ook verdriet... Verdriet van de drie kindjes die er niet mochten/ konden komen... Alle drie heb ik ze gezien; het hartje de armpjes en beentjes.. Ik heb het weggestopt, bewust want ik wist donderSgoed dat dit verdriet als n frisbee terug zou komen.. Nu... Nu ik onze kleine man zie slapen in zijn bedje.. Hij die er wel mocht komen waar ik zo dankbaar voor ben Ik ken het verdriet van de miskramen zoals jullie meiden dit ook kennen... Maar ik ken nu ook de vreugde van een kindje hebben.. Dit maakt het verdriet niet minder maar misschien wel dieper.. Ik moet erbij stilstaan en het toelaten want deze frisbee heb ik gevangen en gooi ik niet meer weg, het hoort bij mij.. Zij horen bij mij.. Als ik straks weer in zijn bedje kijk; verdriet en geluk...Samen
Herkenbaar.. Hier overviel me dat gevoel heel erg in de kraamweek. Ik heb ook 3 miskramen gehad. Uiteindelijk ben ik van ons tweede zoontje ook zwanger geraakt dmv IUI dus dat kwam er toen ook allemaal uit. Maar ik voel me nu vooral heel erg gezegend met 2 gezonde zoontjes. Ik hoop dat jij dat ook hebt met jouw zoontje!
Ik ben ook zo dankbaar! Mijn kraamweek en verlof heb ik geen tijd gegeven aan mijn verdriet, hij was prematuur dus een hoop afleiding Ben zoo gezegend en als het bij 1 kindje blijft ben ik gelukkig.. Ben helemaal rustig nu ik weet hoe het is om een kindje te krijgen.. Onrust is weg!
Oooo lieve Dropje, tranen in mijn ogen! Lees je topic nu pas. Mooi geschreven, hoe dubbel de gevoelens ook zijn, het is fijn dat je het nu toelaat want dit hoort ook bij de verwerking. En mensen verwachten nu je een gezonde zoon hebt gekregen, dat de miskramen en alle ellende worden vergeten, wat gewoon weg niet zo is. Wees trots op jullie mooie J. en weet dat er beschermengeltjes om jullie heen zijn! Knuffie.