Leven in je eigen troep: Rot op met je milieu Welke impact heeft jouw gedrag op het milieu? In Rot op met je milieu worden zes mensen met een uitgesproken mening over het milieu twee weken lang door presentator Dennis van der Geest geconfronteerd met de vervuilende effecten van onze levensstijl. De deelnemers reinigen vervuilde riolen, zien vogels vol plastic, bereiden eten uit de vuilnisbak en wonen intussen in een huis dat langzaam volloopt met het afval dat ze zelf produceren. Rot op met je milieu kijk je op npo.nl Ik heb de eerste uitzending terug gekeken. Vond de tegenstellingen wel leuk, gelukkig zijn het niet van die enorme uitgesproken types zoals bijvoorbeeld bij Get the f#ck out of my house. Ben wel benieuwd naar het vervolg, vooral hoe hun huis gaat vollopen met hun eigen rommel. Het wordt deze week iedere avond uitgezonden om 20.30 uur op NPO2. Afgelopen zomer heb ik tijdens een actie een stuk strand schoongemaakt, maar wat een troep kom je dan tegen. Er komt ook een stuk over vogels met plastic in hun maag. Bijna alle vogels hebben plastic in hun maag, eigenlijk bizar.
Bijzonder mooi om te zien dat er personen zijn die zo hun steentje bij proberen te dragen aan het mileu door prullenbakken/markten af te speuren naar restjes. Zou willen dat ik het kon. En dan de vis afval. Waarom verwerken ze het niet tot diervoeding oid wat er uiteindelijk overblijft. En dan het nieuwe systeem dat ze alle vis uiteindelijk aan land willen hebben, belachelijk.. Voor mijn doen probeer ik zoveel mogelijk zelf m'n steentje bij te dragen. Heb sinds kort vaste bakjes voor in de vriezer die ik steeds weer kan hergebruiken en weeg echt het aantal rijst en pasta af zodat wij eigenlijk nagenoeg niks weg hoeven te gooien. En natuurlijk alles scheiden. Vond het de moeite waard om dit progamma te bekijken.
Hier ook de twee afleveringen gezien. Leuk die reality en interessant! Onbewust sta je bij veel dingen niet stil... Die uitspraken van die Donny en zijn gedrag (hup smijt zo blikje op straat ) vind ik ongeloofwaardig bizar. Kan bijna niet geloven dat dit echt is,maar bewust geacteerd moet worden voor de grote tegenstelling onderling.