Puckababy wouw?!

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Belindada, 29 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belindada

Belindada Niet meer actief

Dames,

Onze zoon nu 2,5 week oud, wilde overdag niet slapen. Hij was erg onrustig met zn armen zwaaien e.d., waardoor hij zichzelf wakker hield en dus oververmoeid raakte.
    Nu gisteren de puckababy piep binnengekregen, vond het eerst zielig maar toch maar eens proberen. De eerste keer sliep hij direct in, wel drie keer terug om een aai over zn bol te geven en daarna sliep hij. Ik vond het heerlijk om te zien, voor hemzelf dat hij er zo vredig bij lag en voor ons wat meer rust. (wilde alleen slapen bij ons op de borst maar ook niet altijd)
    De
    Afgelopen nacht ook goed geslapen. Vanmorgen bleef hij even een uur aan het jengelen in de puckababy, ik dacht zal het dan toch niet werken en was het valse hoop maar hij ligt nu weer vredig te slapen.
    Wat zijn jullie ervaringen en op welke dag stribbelde ze tegen en hoe lang duurde het voor ze er geheel aan gewend waren of werkte het toch opeens niet meer, ik meen me te herinneren dat ze op dag drie een terugval hebben?

Ik vind de puckababy tot nu toe een hemels ding :D

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik vind het rotdingen. Kind wil bij mama zijn, hoort volgens mij bij mama te zijn, en dan wordt het in zo'n ding gedwongen en weggelegd.

In plaats van nabijheid en het bouwen van een band, bouw je afstand op een leeftijd dat dat nog helemaal niet goed is ... maar dat is mijn mening.

3. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond het ook een ideaal ding. In plaats van dat mijn dochter alleen maar huilde en overprikkeld was, sliep ze heerlijk en was ze na haar slaapje niet te overprikkeld om te kroelen...

4. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Ik vond het ook erg fijn om de Puckababy te hebben. Ik heb zeker genoeg gekroeld met mijn zoon! Mijn zoon lag in een cosleeper dus altijd heel dicht bij me, maar lag heel veel met zijn armen te zwaaien, door de puckababy kreeg hij toen meer rust en ging hij beter slapen. De eerste reactie die je kreeg is wel erg direct en kort door de bocht!

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    @ dirksmama..

Dus volgens jou zwaaien die armen overal heen met gevolg als huilen omdat ie bij mana wil zijn?

nou sorry vind dat onzin... Die armen vliegen heen en weer omdat ie zelf geen controle erover heeft... Dus dan is het alleen maar handig als ie een hulpje heeft om wel lekker te kunnen slapen.. Vind het kind de k ook wel lekker.. Slapen ipv van zich de hele dag rot voelen

En over dat het kind gedwongwn word om in zoon ding te liggen:(
    Je doet nu net alsof er heeeeel wat voor nosig is om een kind erin te krijgen...
    Denk je niet als ze het zo verschrikkelijk zouden vinden dat ze het niet op een gillen zouden zetten? Ipv lekker te gaan slapen ;)

6. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Hier vraagt ts toch helemaal niet naar? Ik vind je echt scherp en veroordelend en bovendien bijzonder onaardig overkomen. Je scheert hiermee heel veel (onzekere) ouders over een kam en geeft ze onnodig een rotgevoel.

Nee, deze reactie is helemaal geen meerwaarde voor dit topic. Als je zo anti bent open je je eigen topic maar en kan je daar scherp en veroordelend doen, kunnen de mama's die inbakeren kiezen of ze het willen lezen.

7. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    TS, sorry voor mijn inbreuk, heb geen ervaring met inbakeren. IVM verborgen reflux nooit geprobeert lijkt mij doodeng. En hij worstelde zich al uit een draagdoek dus denk niet dat hij zich er aan had kunnen overgeven:D Onze kraamhulp heeft hem wel eens in zo'n lakentje gerold, dit vond hij een dag lekker maar daarna ook bal. Maar meneer bleek een stugge buikslaper, sinds hij dit mag slaapt hij een gat in de dag!

Maar als het voor jou werkt lekker doen! Die ukjes hebben hun slaap zo hard nodig en een uitgeslapen baby is een blije baby!! Dus geniet er maar lekker van!!

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik kan je trouwens verder niet helpen over de puck...

Er word trouwens wel aangeraden om overdag liever niet in tw bakeren... Omdat Ze wel moeten leren met hun armen om te gaan e.d die moeten ook ontwikkelen..
    Misschien kun je het beperkt houden tot 1 slaapje overdag in de puck die jij heeel belangrijk vind?

Ik baker bentley altijd in in een hydrofieldoek (kraamverzorgster heeft laten zien hoe t moet haha) en dat werkt tot nu toe prima
    Dus dan vind ik t nog zonde om een dure puck te kopen ;)

Maar wat heeeerlijk dat je ventje zo goed slaapt!
    Ik heb voor zover ik weet geen last gehad van een 'terugval'

9. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mijn dochter heeft ook in de puckababy geslapen, vanaf dat ze 2 weken oud was. Heerlijk vond ze het. ik vind het ook een geweldig ding! Een eventuele volgende gaat er zo weer in.

Mijn mening is dat de puckababy (of wat voor inbakermethode dan ook) goed (kan) zijn voor baby's. Naast dat ze inderdaad graag bij mama willen zijn, willen ze ook slapen.. En ze moeten ook slapen. Ook dat moeten ze leren. En in zo'n groot bed, dan weten die kindjes vaak neit wat ze moeten met al hun ledenmaten en die ruimte. In de baarmoeder hebben ze altijd lekker geborgen gelegen dus is het niet meer dan logisch dat ze lekker geborgen in een inbakerdoek heerlijk kunnen slapen en dat ze dat lekker vinden. Ik vind dat juist goed voor je kindje. (niet in alle gevallen, snap ik, bij reflux, enorm spugen etc, snap ik dat het wat minder handig is). Bovendien is het inbakeren niet bedoeld 'om je kind in zo'n ding gedwongen en weggelegd te worden' en schep je echt geen afstand. Je helpt je kind om te leren slapen wat ook zoo ontzettend belangrijk is. Het gaat wel een beetje ver om te suggereren dat je door het inbakereren geen/geen goede band op zou bouwen met je kindje. Juist wel. Je biedt je kind geboregenheid door het inbakeren, dat hoeft echt niet door 24 uur per dag bij mama te zijn.

Ik had de puckababy trouwens van mijn zus dus kon het zo uitproberen gelukkig want zijn inderdaad prijzige dingen.

Oh, en ik heb een hele goede band met mijn dochter, en zij heeft echt geen vertrouwens issues omdat ze is ingebakerd hoor...;)

10. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oh, en hier heeft ze tot 5 maanden in dat ding geslapen, na 3 maanden in de puckababy mini, en dat langzaam afgebouwd (eerst 1 armpje eruit, toen de andere, toen helemaal eruit). Sindsdien slaapt ze in een gewone slaapzak. Ze heeft nooit een terugval gehad, alleen het '3e' slaapje (in de namiddag, rond 17.00) wilde ze nooit slapen, maar dat lag niet aan de puck, dan lag ze lekker bij mij in de draagdoek. Maar de rest van de slaapjes, altijd heerlijk slapen. En ik deed haar alle slaapjes in de zak. Wist ook niet dat het aangeraden werd om mar 1 slaapje te doen, maar ging heir altijd goed, en afbouwen als ze in de mini ging.
    Alleen als ze ingeent was mocht ze er niet in, altijd ff een dagje 'vervelend' maar ja, ach, als dat alles is...

Succes en wat heerlijk dat ie er lekker in slaapt!

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Njaa het is niet zozeer dt ze maar 1 slaapje overdag aanraden..

Eigenlijk helemaal niet overdag... Voor de ontwikkeling enzo...
    Maar goed als je kind dan helemaal noet slaapt kan je best 1 slaapje dan overdag wel doen.. Die TS heel belangrijk vind...
    Bijvoorbeeld misschien midden op de dag.. Zodat er toch nog een kange goeie slaap in zit overdag

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken

Die armen zwaaien vanwege de Moro reflex. Dat komt omdat de rugligging, alhoewel het als je een kind alleen laat dan wel qua wiegendood de veiligste ligging is, maar ook een heel onnatuurlijke manier van liggen voor een baby. Die Moro reflex geeft eigenlijk aan 'pak mij op en hou me vast of leg me op mijn zij'. Voor dat oppakken en laten slapen tegen mama aan heb je draagdoeken. Op de zij in slaap laten vallen en als ze diep in slaap zijn op de rug leggen kan heel goed, als je je kind maar niet uit het oog verliest. Dus niet wegleggen op een eigen kamer, maar gewoon bij je in de buurt houden.

13. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Een kind moet leren om alleen in slaap te komen dus jouw methode lijkt me niet prima. Als een kind gaat wennen aan het heerlijk in slaap vallen tegen mama aan, kan je daar nog aardig wat hinder aan ondervinden. inbakeren of een puckababy is ideaal! Wordt door verschillende deskundigen aangeraden dus sorry...

TS: Ons meisje lag ook altijd enorm te zwaaien en "sloeg" hierdoor haarzelf wakker. de puckababy deed wonderen. ze sliep direct door. als het zo vervelend zou zijn dan had ze zich wel laten horen hoor. ik ben er dus helemaal tevreden over!

14. Pimm

Pimm Actief lid

2 feb 2011
    225
    0
    0
    wij hebben er ook een gehad bij dochter.
    Ging erg goed :) geniet lekker van je slapen de Ukkie!

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Na 3,5 jaar en bijna 21 maanden kan ik met een gerust hart zeggen: geweldig ding en geen enkel hechtingsprobleem of gedoe gehad hier. WEL geweldige slapers en nooit ziek. Oja, beide kinderen vanaf week 2 tot ongeveer 10-11 weken erin gehad. Nooit afgebouwd, op een dag was het gewoon niet meer 'nodig'. (Oja, ik had nog wat andere dingen te doen dan met mijn kindje rondlopen.. Slapen bijvoorbeeld of gewoon eten maken voor de andere of een sociaal leven hebben of... eigenlijk maakt het geen bal uit waarom ik koos voor de puckababy.. ik vond het gewoon een fijn ding en heb er geen enkel nadeel van ondervonden en mijn kinderen ook niet) Doe het vooral zelf anders.... anderhalf decennium terug...:(

Blijf het zo knap vinden dat mensen altijd precies weten hoe het allemaal zou moeten hier op ZP. Zo briljant.. eng gewoon.

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

oftewel.. je hebt 'm nooit gebruikt of in huis gehad. Prima weten we dat ook weer.

17. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Tsjaa.. Ik heb eerlijk gezegd ook geen zin om heel de dag met mn kind rond te hobbelen om m te laten slapen...
    ( en nee dat betekent niet dat ik m niet leuk vind of geen moeite in m wil steken)

Maar inderdaad door redenen die hier ook al aangegeven worden, ook een beetje je eigen ding kunnen doen.

En btw.. Wie zegt dat mijn kind altijd op zn rug ligt? Het maakt niet uit hoe ik m leg die armen schieten overal heen..;)

18. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Waarvan hier ook een voorbeeld, Cygnet2.

Al vind ik de toon van Dirksmama ook niet al te vriendelijk en denk ik dat je daarmee niks bereikt, ik ben het op zich wel eens met haar punt.

Waarom "moet een kind leren om alleen in slaap te komen" 2g4e? Omdat je er zelf anders "hinder van ondervindt" Hallooooo het kind is twee weken oud! Natuurlijk ondervind je hinder. Als je dat niet wil moet je niet aan kinderen beginnen.

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik begrijp je niet? Wil je zeggen dat je geen puckababy hebt? Nou, dan word je volgens mij niets gevraagd.

En zelf in slaap vallen? Er is naar mijn idee niets mis mee om je kinderen te leren zelf dingen te doen.. doe JIJ op een gegeven moment ook. Zelf omrollen, zelf drinken, zelf eten, zelf staan. De een kiest er alleen voor om hier wat eerder mee te beginnen dan de ander. Doe het vooral op je eigen manier maar veroordeel de manier van een ander niet... Er is niets mis mee! (al is het alleen maar omdat jij die manier niet kent)

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

En je laatste zin is natuurlijk erg kort door de bocht...

Ik leer mijn kinderen liever geen dingen af maar aan.. dat is mijn keuze.

Deel Deze Pagina