Werk aangeboden gekregen, wat zou jij doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 12 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik zou idd het gesprek aangaan, ze willen hem blijkbaar graag hebben en het salaris is al lager. Je kan wellicht het gesprek aangaan en vertellen dat je de uren wel aan de hoge kant vind, mogelijk dat hij en zijn toekomstige werkgever daaruit kunnen komen...

Ik vind het persoonlijk wel erg veel uur en ik snap de valkuilen! Succes

2. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Je schrijft dat hij dan niet naar de meetings zou kunnen maar dat is onzin. Hij kan makkelijk iets snel eten en op tijd bij de meetings zijn.
    Het zijn uiteindelijk maar twee avonden in de week dus nog 3 avonden en 2 weekenddagen om zijn kinderen te zien.

3. Als 60 uur per week werken de enige optie is, denk ik niet dat ik het zou doen. Een jaar clean is natuurlijk ongelooflijk knap, maar ik denk dat ik toch voorzichtig zijn met 'teveel hooi op je vork nemen'. Ik merk aan je berichten dat jij het ook niet echt ziet zitten, eigenlijk. Hoe staat je man erin? Denkt hij dat hij het gaat trekken? Ik zou die meetings erg belangrijk vinden. Natuurlijk kán hij ze bijwonen, ook terwijl hij werkt, maar 12 uur per dag de deur uit zijn, naar een intensieve meeting gaan, een paar uurtjes slapen en die hele (lange!) dag de volgende dag weer herhalen.. Mij lijkt het behoorlijk zwaar..

4. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Misschien heb ik er overheen gelezen, maar er staat volgens mij nergens wat de reistijd van huis naar de meating is.......dus hoe weet jij dan dat het onzin is dat hij het niet zou redden:(

5. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Helemaal mee eens!
    *thanks nu hoef ik geen lap tekst te typen:D*

6. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man reist dagelijks 2 uur. Gaat om 6 uur weg en komt er om 6 uur weer in.
    Wat een kans zou ik zeggen! Standaard 20 overuren weet je wel hoeveel dat oplevert??
    Eigenlijk vond ik dat hij het niet eens mag weigeren maar goed... ww is een vangnet voor als er geen andere optie is en die is er wel.

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ikben het ook eens met shadixxx. Ik vind het erg veel samen. Zie het net als een burnout dan moet het ook rustig opbouwen anders gaat het weer fout.

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Nee klopt het is een beetje gevoel vs verstand aangezien vastigheid echt geweldig is , maar een terugval betekend wel het einde van onze relatie en dan verliezen de kinderen hun vader. Hoop dat die baas wat tegemoet wil komen ..

9. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Heeft hij op dit moment een ww-uitkering? Want dan zou hij ook de proefplaatsing met de werkgever kunnen bespreken. Hij kan dan 2 maanden met behoud van uitkering daar werken. Beide partijen kunnen dan kijken of de baan haalbaar is voor hem. Mocht binnen die 2 maanden blijken dat het vanwege zijn ziekte (ja, verslaving is een ziekte ;)) deze baan geen succes is, dan kan hij in overleg met UWV stoppen zonder dat dit gevolgen heeft voor zijn recht op uitkering. Google maar 's op proefplaatsing en UWV. Succes met het maken van deze keuze. Vanuit mijn werkervaring kan ik me goed voorstellen dat je twijfels hebt aan de haalbaarheid en de risico's...

10. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Het is wel een hele hoge werkdruk voor je vriend zo te lezen. Als hij dat gaat doen. Als hij oververmoeid raakt is de kans te groot dat hij weer gaat gebruiken.

Voor gezonde mensen is het al pittig laat staan als je wat mankeert.

Aan de andere kant heeft hij geen tijd om na te denken aan andere dingen bedoel weer gaan gebruiken. Zijn therapie is ook echt wel belangrijk. Zeker het gedeelte leren nee zeggen. Vooral met verslaafde of ex verslaafde.

En dan een nieuw kindje.

En toch moet hij ergens beginnen, Als het echt niet lukt merken jullie dat snel genoeg.

Weetje de lat licht voor hem al hoog je zegt. Het betekend einde relatie als die weer terug valt. De kans is vrij groot. Hou dat voor ogen.

Sterkte en succes verder.

11. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Goede informatie Sannie! Ts dit is misschien een hele goede optie, als het bedrijf mee wil werken.

12. Aylen

Aylen Niet meer actief

Precies, geef het een kans. Als het goed is zou je man nog kunnen stoppen met behoud van WW als het een proefplaatsing is en het blijkt niet haalbaar voor hem. Ik vind dat hij het in ieder geval moet proberen. Over het algemeen heb je alleen spijt van de dingen die je níet probeert. Succes!

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Per 15 april zou de uitkering in gaan, goedkeuring moet die nog krijgen dat kan 4 weken duren maar dat lijkt me geen probleem.
    Ja het is helaas een verschrikkelijke ziekte, ik ga eens googlen bedankt voor je meedenken!

14. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Heb gegoogeld moet minimaal 3 maanden werkloos zijn, maar lees ook dat als er van te voren een lange ziektewet is geweest dat als uitzondering mag gelden en die heeft hij gehad dus even bellen maandag als die baas niets aan de uren wilt doen..

15. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Dat hoeft geen probleem te zijn. Het contract bij de werkgever zal toch nooit voor de 1e ww-dag in kunnen gaan. Ik weet niet waar je woont, maar je zou maandag eens langs kunnen gaan bij het werkgeversservicepunt van het UWV Werkbedrijf in jouw gemeente, en daar de situatie uitleggen. Bij ons in de regio is dat in ieder geval de afdeling die beslist of een proefplaatsing word goedgekeurd of niet...

16. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Standaard 60 uur werken, dat zou hier toch echt een "no way" zijn. Dan zou ik toch echt wel uitkijken of er echt niets anders te vinden is.

Het kan es 1 week gebeuren bij erge drukte, maar echt elke week vind ik echt niet doenbaar. Of je nu een medisch verleden meedraagt of niet.

Mijn partner doet wat hij niet laten kan, maar als hij morgen met zo'n jobvoorstel thuiskomt, zeg ik toch "fijn, maar dan zijn we binnen de 3 maanden uit elkaar". Ik wil immers nog wat kwaliteit van leven hebben ook en met een vent die na 12 uur werken en een reistijd van een uur doodmoe thuis komt, heb ik dat niet. En heeft hij dat niet, want al wat er dan 's avonds gebeurt bij thuiskomst is dat ie snel iets eet, in de zetel ploft en in slaap valt.
    Los nog van 't feit dat er dus ook nog kinderen zijn, waar jij dus totaal volledig voor alles mag opdraaien.

En in theorie geraak je misschien nog op die avonden. In praktijk ben je 's avonds gewoon moe, zijn de kinderen misschien lastig en probeer je er misschien nog 1 keer te raken, maar daarna geef je dat gewoon op.

17. Bailief

Bailief Niet meer actief

Moeilijk zeg...

Ja, tegenwoordig mag je blij zijn met vastigheid, absoluut.

Maar, dit soort ritmes zijn vaak de ritmes waarin mensen terug gaan naar de drugs, ook al zijn ze al een jaar clean. Niet iedereen overkomt het, maar de kans is zeer zeker aanwezig. Een proefplaatsing is het proberen waard, maar dan moet je er zeker van zijn dat je vriend het wel echt aangeeft dat het niet gaat (als dit het geval is) voordat het weer te laat is.

Heel eerlijk, in jullie situatie zou ik nog even wachten en kijken wat er verder voorbij komt. Jullie gaan al zo'n zware tijd tegemoet, in combinatie met zo'n zware baan is dat dubbel zo zwaar voor je vriend. Ik weet ook dat veel mensen het niet met mij eens zullen zijn, maar als jullie het nu ook financieel redden dan is er nog geen nood aan de man.

18. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Dit. Ik dacht even dat ik de enige was die er zo over dacht, maar gelukkig niet.

Ik vind het echt heel raar dat je wordt gevraagd standaard 50% over te werken. We hebben niet voor niks werkweken van maximaal 40 uur in Nederland. 60 uur is gewoon te veel.
    Misschien niet in een ander soort baan, of als je een topsalaris verdient, of als je erin groeit, of als het je eigen bedrijf is en je het uit passie doet, maar zo, vanuit het niets, lijkt het me veel te veel. Voor iedereen, en helemaal als je een verslaving moet verslaan.

Ik kan me niet voorstellen dat het UWV van je vraagt om deze baan aan te nemen. Ook daar gelden gewone werkweken.

19. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Mijn man draait ook dit soort uren puur door de afstand naar de klanten. Hij krijgt tijd voor tijd. Hierdoor is hij standaard de vrijdag vrij als compensatie, uiteraard als hij een keer een extra dag nodig is,is dit geen probleem. Hij heeft er wel regelmatig ook wat kortere dagen bij zitten, dan is het door de afstand niet te doen om nog een klant te helpen.

Misschien zoiets opperen?

20. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Ben het eens met shadixx....

de optie van sannie30 is een optie.

ik zou me ook afvragen of dit wel een fijne werkgever is die goed voor zijn personeel zorgt . Ik bedoel overwerken moet iedereen wel een keer maar continu 20 uur extra bij een volledige werkweek, dan gaan er bij mij wat alarmbellen rinkelen.

Helemaal gezien het verleden van je vriend is het bijzonder te noemen dat hij hem belt met een baanvoorstel en meteen een jaar contract....

Ik vind het wel verdacht, bedoel het niet rot hoor, maar hef is gewoon de realiteit dat je met een verslavingsgeschiedenis die nog vers is of van een langdurige ziekte terugkeert op de werkvloer dat werkgevers dan voorzichtig zijn.

Deel Deze Pagina