Werk aangeboden gekregen, wat zou jij doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 12 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Volgens mij begrijp jij niet waar het om gaat.

TS: ik zou het niet doen. Überhaupt standaard twintig uur per week overwerken vind ik veel te veel. Met dan ook nog eens het risico van een mogelijke terugval? Ik zou me er niet aan wagen.

Jullie zijn nu samen zo ver gekomen en binnenkort wordt jullie kindje geboren. Dat is al weer heel spannend allemaal.
    Better safe than sorry in dit geval.

2. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Helemaal mee eens !!!

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.030
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Ik werk met mensen die verslaafd zijn of zijn geweest.
    Dit kan inderdaad te veel worden. Mijn advies zou zijn om rustig op te bouwen qua werk.
    Maar hij heeft al een reïntegratie traject gedaan toch? Hoe ging dat?
    Er komt een kindje, nieuwe baan met lange werkdagen....geen meetings meer.
    Hmm ik vind het risicovol. Maar wanneer kan het dan wel? Wanneer is hij hier wel aan toe?
    Ik zou advies vragen bij de mensen die hem begeleiden.

4. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Tja 60 uur per week is veel! Ik moet er niet aan denken. Ik zou het ook niet fijn vinden voor mijn man.

Werk jij?

5. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Ik zou gewoon zeggen dat hij die dagen meetings heeft en dus eerder naar huis wil, bijv om 15.00 worden de uren wat rechtgetrokken, kan hij zijn kindjes nog even zien en even wat bijkomen.

Ik denk dat als hij open is over zijn 'probleem' dat dit alleen maar pleit voor hem. Ik snap dat het niet fijn is om te vertellen wat voor een verleden je hebt maar ik ben van mening dat een werkgever overal achter komt en het dan alleen maar goed is als hij dit zelf al heeft verteld dan. Ik bedoel met het clean worden en zijn laat hij ook zien dat hij doorzettingsvermogen heeft en dat is een goede eigenschap!

6. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    hmz in het geval van mijn man zijn broer werkt het juist andersom,
    hij is minstens zo erg verslaafd (geweest) op en af al 17jaar lang ofzo.
    allerlei trajecten gevolgd vaak in het buitenland gezeten voor afkick progamas enzo.
    als hij werk heeft gaat het goed,dus geen tijd om eraan te denken/gebruiken
    zit hij even zonder werk,gaat het zeker weer mis.

7. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht

Hier hetzelfde, vriend is een voormalig cocaïne verslaafde(in zijn tienerjaren) en werkt 60 uur en dan heeft ie er totaal geen behoefte aan.
    Maar in de maanden dat ie in de WW zat heb ik me toch wel zorgen gemaakt.
    Hij gaf zelf aan snel weer werk te willen hebben want zijn drang naar drugs kwam door de verveling weer terug.
    Maar dat ligt echt aan hoe iemand is, en heeft niet perse met de drug te maken.
    Hij is gewoon een workaholic en als je dat niet bent dan hou je 60 uur niet vol..... of je nou verslaafd bent geweest of niet....
    Ik zou verder kijken als hij denkt dat hij het niet aankan en geen risico's nemen;)

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    60 uur per week en dan vind zijn "baas" 1600 euro te veel? Das op basis van 240 uur maar 6,65 per uur, weet niet maar dat is gewoon veel te laag.

9. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Poeh, ik vind het wel pittig klinken hoor.
    Het lijkt mij nogal wat, 13 uur per dag op pad. Dan zeggen mensen wel zo lekker dat hij gewoon naar zijn meetings kan, maar ik denk dat je helemaal afgedraaid bent na zulke werkdagen. Het is fysiek zwaar werk, en dat icm een jong gezin en gebroken nachten.
    En het gaat er in dit geval helemaal niet om of iemand wel of niet bereid is om hard te werken, of om het salaris. Het gaat om het risico van terugvallen in een cocaïneverslaving.

Een aantal berichten geleden had iemand het over een regeling dat je het op proef kon proberen met behoud van de ww? Als dat een mogelijkheid zou zijn zou ik het een kans geven.
    Maar anders weet ik niet of ik het risico zou nemen.

10. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Als hij niet de achtergrond heeft die hij heeft zou ik zeggen ga ervoor.
    Maar dit klinkt wel risicovol..

Ik zou iig het niet doen als hij niet meer naar de meetings kan.

11. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Hoe zijn deze uren verdeeld? Is hij 40 uur als servicemonteur aan het werk en vallen de overige uren onder pauze en reistijd?
    Of zijn die 3 extra uren per dag (ik ga voor het gemak even uit van 1 uur pauze per dag (`s ochtends en `s middags 15 min. koffiepauze en tussen de middag 30 min. pauze) standaard "goedkope" werkuren voor het bedrijf?

12. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Bedankt voor al jullie berichten, we hebben er even een nachtje over geslapen en zijn het er eigenlijk over eens dat 60 uur werken echt te veel is.
    Hij gaat morgen bellen met de vraag of er minder uren mogelijk zijn zo niet dan doen we het niet.
    Zijn werkcoach belde vanochtend ook nog en die was het hier ook mee eens.

Nee zelf zit ik al bijna 2 jaar in de ziektewet vanwege schildklierziekte. Nu in mijn verlof.

Hij heeft inderdaad een reintegratietraject gehad, vanaf midden februari is hij weer 40 uur gaan werken (daarvoor 20 uur.) Hij was toen koerier, soms ook dagen van 12 uur en hij heeft toen heel snel aangegeven dat hij dat niet aankon. Maar dat was ook werk dat die niet leuk vond, dus misschien dat dat ook nog meetelt. Maar het is allemaal zo tegenstrijdig..

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Hij is 40 uur als servicemonteur aan het werk. De reistijd tussen klanten wordt gewoon gerekend als werken.
    Hij krijgt 1 uur pauze per dag. Hij werkt gewoon van 6:00 tot 18:00 uur.

14. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Hoe zeker is het dat hij die uren elke dag moet draaien?

Mijn man is echt regelmatig eerder thuis omdat het geen nut meer heeft naar de volgende klant te rijden. En dan is hij bijvoorbeeld wel al om 4 of 5 uur thuis. Er zijn drukkere periodes en rustige periodes bij hun.

15. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Een dapper besluit, maar ik geloof wel dat je hier goed hebt gedaan.
    Werkweken van 60 uur zijn heel erg pittig en dit is waarschijnlijk niet tijdelijk.

Mijn man draait nu na 5 mnd thuiszitten, werkweken van ruim 60 uur. Maar dit is tot november en is daarna 4 mnd thuis.
    En dit is pittig voor hem, maar ook voor het gezin.
    Hij is vroeg weg en komt laat thuis. De kleine van 10 mnd ziet hij bijna niet. Ze slaapt als hij weggaat en slaapt als hij thuiskomt.

Maar reken maar uit, hij werkt van 7 tot 19.30 + 1 uur reistijd = 13 uur + 8 uur slaap + 1,5 uur wakker worden, douchen, eten ed. Dan heeft hij voor het gezin slechts nog 1,5 uur per dag. En verwacht dan niet veel van hem, want hij is moe.

Zeker met een kleintje op komst en jij niet helemaal in orde, lijkt me een goed besluit. Mits jullie verwachten genoeg andere banen te kunnen vinden in de komende 10 mnd.

16. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Die zullen gewoon standaard zijn, aangezien er anders op de zaak ook nog genoeg te doen is.
    Met Pasen en Pinksteren moet hij ook werken op de zaak omdat het dan heel druk is.

17. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Ik denk dat het heel verstandig is om minder uren te vragen, kan dit niet snap ik heel goed dat je man hier niet aan gaat beginnen. Een standaard werkweek van 60 uur is ook absurd veel!

18. Lottie

Lottie Actief lid

23 jan 2014
    358
    28
    18
    Limburg
    Valt me op hoeveel dames een werk week van rond de 60 u veel vinden.
    Man is hier ook elke week 60 u van huis ( wel met reistijd erbij in) en gemiddeld ook nog 1 a 2 weken per twee maanden aan een stuk weg.
    Daarbij werkt hij ook nog in zijn vrije tijd mee in een race team en is dan ook nog vaker van don t/m zon avond weg!

Hier heel normaal en ben er ook aan gewend.
    Ik werk nu zelf niet meer omdat we de tweeling verwachten maar daar voor zelf ook nog 38 uur.
    Alle vrije tijd besteden we wel altijd aan elkaar en heb echt niet het idee dat we weinig tijd samen hebben maar juist veel samen doen!

Alhoewel ik het in geval van ts wel begrijp dat het misschien nu nog te veel is en dat risico zou ik ook niet nemen!

19. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Ik denk ook dat jullie er goed aan doen om het niet te doen als het aantal uren niet naar beneden kan.
    Uiteraard moet ieder het voor zich bepalen, maar ik zou ook echt geen werkweek van 60 uur willen draaien. Er is meer in het leven dan alleen werken en een werkweek bestaat niet voor niks standaard uit maximaal 40 uur.

Zeker gezien zijn verleden en het feit dat er een kleintje op komst is, zou ik daarin niet teveel risico's nemen.
    Ik zou het zelfs zo zien; als er niet te praten valt over die 60 uur per week, dan is deze baan vast niet bestemd voor hem.
    En dan ook nog voor zo'n salaris; best bizar eigenlijk (en ik lees al dat hij zelfs feestdagen moet werken).

Ik hoop voor jullie dat erover te praten valt en dat hij en de baas samen tot een oplossing kunnen komen die voor beide partijen oke is. En zo niet dan heeft dit gewoon niet zo mogen zijn.
    Succes met de laatste loodjes! :)

20. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Mijn man werkt 60uur, voor hem is het niet teveel omdat hij van zijn werk houdt naast zijn gezin is zijn werk ook een heel belangrijk iets in zijn leven zonder zou hij dood ongelukkig zijn. Dus niet voor iedereen is 60uur veel.

In het geval van ts haar man kan ik begrijpen dat 60uur momenteel tricky kan zijn. Daarnaast vind ik het salaris wat er tegenover staat het ook absoluut niet waard.

Deel Deze Pagina