Ben ik inderdaad met je eens dat dat voor de kinderen goed is. Maar mijn man is dus wel van ma t/m vrijdag 17:30/18:00 thuis dus we eten altijd samen. In het weekend is hij ook altijd thuis mits het race team wat heeft (meestal 1x in de maand van april t/m september). Ik denk dus ook niet dat dat zal veranderen als de kinderen er zijn. De enige veranderen die wij dus wel hebben door gevoerd voor de kinderen is dat ik mijn baan heb opgegeven!
Wat een super kans! Hij zal zijn hele leven moeten opletten dat hij niet weer terug zal vallen in zijn verslaving niet alleen nu omdat hij pas een jaar clean is. Juist nu hij nog begeleiding krijgt lijkt het mij een super moment om deze kans aan te grijpen en te proberen. Het zal zwaar zijn maar als hij het naar zijn zin heeft is het wellicht ook wel heel fijn! Thuis zitten met een WW vraagt ook veel (negatieve) energie.
Nee hoor dit was voor nog minder salaris dan de ww, en ook 60 uur in de week werken Ik denk dat hij het gewoon gaat doen, ik vindt het vervelend maar ook kwetsend van sommige mensen te lezen dat we teveel over dingen nadenken en de ww als makkelijk zien want het is alles behalve dat met twee kinderen en alleen al een huur van 900 euro. Maar goed in mijn achterhoofd hou ik dan maar dat jullie hopelijk geen ervaring hebben met verslaving
Dan zou ik het doen! Jij bent thuis toch? Dus neem aan dat jij het huishouden enz. ook op je neemt. Dan is 4 lange dagen werken 3 dagen weekend gerust te doen, en kan als hij als hij thuis komt zich ook op de kids richten EN nog naar de bijeenkomsten. Ik snap dat het allemaal eng, maar zoals voor mij ook al gezegd is hij is nu nog onder begeleiding dus eigenlijk een mooi moment om aan het werk te gaan.
Eens! Ik zou je vriend deze kans met beide handen laten aanpakken. Tuurlijk zal het aanpoten voor hem zijn, maar hij is wel óók verantwoordelijk voor twee kleine kinderen. Grote kans als hij de baan niet neemt dat hij straks spijt krijgt en denkt 'had ik maar'. Stel je voor dat hij niet snel iets vindt voordat de ww afloopt, kom je in de bijstand terecht. Bovendien is het véél makkelijker een andere baan te zoeken vanuit een werkende positie dan thuis vanaf de bank! 'Beggars can't be choosers' zeggen de Engelsen dus laat het hem in elk geval proberen, doorzetten en er het beste van maken.
In dat geval gefeliciteerd! De banen liggen niet voor het oprapen, fijn dat de toekomstige baas toch iets tegemoet kon komen!
Gefeliciteerd met de baan dan Ik wel (helaas). En ik geloof ook niet dat de ww makkelijk is, maar situaties vermijden is ook geen goed plan. Hij zal met zulke situaties om moeten leren gaan. Ik zag vroeger ook veel beren op de weg ... het heeft denk ik 2 jaar geduurd nadat mijn man afgekicked was dat ik met een "gerust" hart hem de deur uit kon laten gaan en vertrouwen dat er niets ging gebeuren. En dat is normaal. Maar ik kon en mocht hem niet beperken vanwege mijn wantrouwen. En hij werkt ook meer dan 40 uur, ook omdat dat in zijn aard ligt. Sterkte - makkelijk is het niet en wordt het eigenlijk nooit.
beste TS Het is inderdaad een lastige keuze om te maken. Verslaving is helaas een reële ziekte. Jij en jouw man icm met de professionele hulp kunnen hier het beste uitkomen. Ik persoonlijk vind 11 uur werken op 1 dag nog wel te doen, ik doe dit elke vrijdag. Maar ik moet er niet aan denken dat dit 4 dagen achter elkaar zou doen. Maar ja iedereen heeft een andere persoonlijke grens. De tweelingbroer van mij man is helaas ook verslaafd aan cocaïne (dan weer clean dan weer terugval) en als hij aan mij dit advies zou vragen zou ik hartgrondig zeggen NEE niet doen. Ga maar eerst eens gewoon 8 uur per dag werken om te kijken of dat goed gaat. Maar hem ken ik en weet ik dat de meetings te belangrijk zijn, als hij over gaat slaan valt hij terug. en de kans met 11 uur per dag werken dat hij over gaat slaan is groter Dus daarom denk ik dat jullie het toch het beste zelf kunnen inschatten wat te doen. Heel veel sterkte en succes met de beslissing nemen.
Inmiddels is hij gebeld door het bedrijf en die willen het toch niet doen omdat ze dan nog een extra iemand in dienst moeten nemen of de andere collega´s nog meer uur te maken, net op het moment dat vriend wilde bellen het te gaan doen. Balen dus. @ mamalap, fellows hadden inderdaad gezegd dat het misschien niet verstandig was. Op naar de volgende baan dan maar ! Bedankt voor jullie mee denken !
Ander en betere werkuren hopelijk! Good luck! Hij komt net uit langdurige ziekte en dan kreeg hij al mogelijk deze kans, dat wil toch wel zeggen dat hij ook nog wel andere banen zal vinden.
Als ze overigens daar standaard 60 uur werken ... kunnen ze dan niet beter per 2 personen iemand extra aannemen? Dan werkt iedereen 40 uur. Kost misschien iets aan sociale bijdragen, maar je personeel zal je dankbaar zijn en zal minder vaak ziek zijn en minder snel op een burn out afstevenen.
Pff mijn man heeft hetzelfde werk en het is fysiek enorm zwaar. 60 uur per week is echt absurd hoor. Man werkt 40, soms overwerk en eigen reistijd dus zeg 46 uur voor datzelfde bedrag. Maar goed lees net dat het niet doorgaat, op maar het volgende dan maar.
Met het oog op de uren zou ik het wel doen. Maar met het oog op zijn verslaving en dat hij dan niet meer naar meetings kan en dan ook veel werkt en dit in het verleden een trigger is geweest zou ik het niet doen.
Gelukkig dus eigenlijk dat t niet doorgaat Ik vind 60 uur ook niet normaal, dat is 12 uur per dag. Ik werk 45 uur standaard maar kom ook wel eens aan de 60 uur en soms zelfs tot 70-75 uur door overwerk. En ik kannje vertellen dat je helemaal totaal kapot bent als je zoveel werkt. Met straks twee kinderen is t niet te doen. Iedereen kan dan wel zeggen: doen want die kans krijg je nooit meer. Maar komop zeg er is nog meer dan werk hoor je hoeft je niet helemaal kapot te werken om te laten zien dat je iets kunt, je hebt ook nog een gezin waar je mee om wilt gaan... Om maar niet te spreken over 1600 euro... Wees blij dus