Afgelopen donderdag is onze hond geopereerd had een hele grote bult op haar schouder die open was gegaan. nu hebben we haar laten opereren en ook een plek op haar oor is weggehaald, nu kwam er wat wondvocht uit dit mocht. maar vanmorgenkwamen we op en de pus lieo eruit en het stond helemaal open geen hechting te zien zo. dierenarts gebeld en kom nu net terug met heel slecht nieuws. waarschijnlijk is het wel een kwaadaardige tumor geweest en dan denken ze aan een massa tumor die heel ruim weggesneden moet worden maar dat daar niet goed kan op die plek. heb nu antibiotica en pijnstiller mee voor haar en moet woensdag terug en nu heel hard duimen dat het beter gaat. zit nu heel hard te dneken wat gaan we doen. heb heel veel over voor mijn beesten, hebben helas 2 maanden geleden onze hond in moeten laten slapen door ouderdom. en dit had ik echt niet verwacht. ben er goed naar van. het is hopen op het beste en dat het puuur ontstoken is. Ze is al 8 jaar oud is niet absurd oud, maar ook niet piepjong meer. we hebben haar 2,5 jaar geleden in huis gehaald was achtergelaten en heel erg verwarrloosd bij haar vorige eigenaar. we hebben haar alles gegeven wat ze verdiende en nog verdiend, en dit hebben we niet in de hand, maar ik wil zo graag nog een paar jaar van haar genieten, ben zo bang dat het echt fout is woensdagavond weten we meer duimen jullie mee? liefs
Ik duim met je mee hoor meid. Wij hebben afgelopen mei onze hond moeten laten inslapen, tijdens het schoonmaken van zijn tanden bleek hij een rubberen kaak te hebben (al het bot was verdwenen), dat was op te lossen door hem zacht eten te geven maar een kaak verdwijnt niet zomaar. Na een bloedonderzoek bleek dat zijn nieren bijna niet meer werkten. Wij hebben er toen ook voor gekozen om hem te laten gaan (we hadden ook kunnen kiezen voor een soort van dialise wat inhield dat hij elke week naar die dierenarts moest voor een infuus om doorgespoelt te worden incl allerlei medicatie). Heel veel sterkte Groetjes Anita
Wat een nieuws zeg,daar moet je niet aan denken.Zo`n beest is echt een familielid,ik hoop dat het goed zit voor jullie en het lieve beestje.Zal duimen.
Ik hoop en duim voor je dat het goedkomt. Ms. is het een idee om te overleggen met je dierenarts of ze in de Universiteitskliniek van Utrecht meer voor jullie zouden kunnen betekenen!? Heel veel sterkte!
Ik ga nu eerst afwachten wat er een woensdag uitkomt. ze hebben net al een beetje uitgelegd dat er enkele opties zijn, als het een ontsteking is en deze slaat matig aan zal ze enorm onder het mes moeten dan zullen ze ongeveer 5-8 cm breed moeten gaan snijden zal ze een flinke tijd niet mogen bewegen en zal het maanden duren voor het dicht is dit geld ook als het een tumor is die te behandelen zou zijn. als het goed aanslaat is het alleen afwachten of en hoe het dicht gaat ze heeft nu een gat in haar schouder van 3 cm breed en 2 cm diep. en een slechte tumor is niet te opereren. het voelt voor ons alsof we met de rug tegen de muur staan en alleen kunnen hopen op een heel goed bericht woensdag. ze is nu duf van de pijnstiller. hoop zo erg dat het aanslaat, we zeiden net al opd it moment denk je niet aan kosten, ( ze heeft nu in een week al bijna 700 euro gekost) daar komt wel een oplossing voor, we willen kwaliteit van leven voor haar. en als die er niet is zullen we denken in het belang van de hond zeg het nu heel nuchter maar voel me zwar klote
Ach jeetje zeg Hopelijk valt het allemaal mee! Kwam die bult ineens opzetten? Of had hij hem al een tijdje.
HIj had beide plekken al heel lang onze vorige dierenarts zei dat het talgbulten waren en dat het geen kwaad kon.
Ach wat zielig zeg. Heeft ze na zo'n nare tijd een fijn huisje gevonden en dan dit Wel super dat jullie dit allemaal voor haar over hebben. Ik duim heel erg hard voor jullie mee dat er een oplossing zal zijn, zodat jullie haar nog een paar fijne jaren kunnen bezorgen.. Lukt dit niet, dan heeft ze alsnog mazzel dat jullie haar niet onnodig zullen laten lijden. In haar oude situatie had ze vast geen keuze gehad en had het een lange lijdensweg voor haar geworden.. Heel veel sterkte en succes..
Afgelopen nacht is ze enorm onrustig geweest en heeft denk ik heel veel pijn gehad. heb vanaf half 3 beneden gezeten was echt zielig. verder vinden we haar wel fitter dan voorgaande dagen, ja kan 2 dingen betekenen meer pijn of verbetreing dat het meer jeuk dan pijn is of verslechtering. gelukkig heeft ze het verband laten zitten zat helemal vastgelijmd, aan de ene kant ben ik benieuwd hoe het eruit ziet aan de andere kant nu kan ik niet de hele dag kijken en mezelf gek maken. we hebben we keuzes gemaakt. als nu blijkt dat ze haar niet kunnen helpen of maar met minimale garantie dan denken we aan de hond en doen we het niet. dan gaan we ook geen weken tobben. en dan niet eens in eigenbelang maar in het belang van de hond. ze heeft vroeger genoeg moeten lijden nu moet ze een leuk bestaan hebben en dat heeft ze al ruim 2,5 jaar gehad. hoe moeilijk het ook zal zijn dan laten we haar gaan. ben er wel bang voor was gisteren bij het tuincentrum, durfde ook geen kluifjes enz mee te nemen. ik probeer poitief te blijven en afwachten nog een paar uur
Heel veel sterkte ermee, hou idd in je achterhoofd dat de afgelopen 2,5 jaar een feestje voor haar waren en dat jullie dat voor haar gedaan hebben! Honden kunnen zoveel liefde geven en voelen alles aan, zelfs als ze pijn hebben. Ik duim nog steeds voor je voor goed nieuws!!