Zwangerschapsuitkering met terugwerkende kracht tijdens Levensloopverlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door weermeisje, 27 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. weermeisje

27 feb 2010
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds december 2011 woon ik i.v.m. het werk van mijn vriend in Zuid-Duitsland. Omdat ik mijn leuke baan in Nederland niet voorgoed op wilde geven heb ik kunnen regelen dat ik gedurende 3 jaar nog maar voor 10% in dienst ben en over die 10% geen arbeid verricht maar levensloopverlof opneem. Toen ik vertrok was ik zwanger, ben een maand geleden, begin juli, bevallen, maar heb er nooit aan gedacht om zwangerschapsverlof aan te vragen. Ik ging er van uit dat ik daar geen recht op had omdat ik immers geen arbeid verrichtte. Onlangs wees mijn personeelsadviseur me er echter op dat ik welzeker recht heb op een zwangerschapsuitkering en dat ik dan dus 16 weken levensloopverlof kan uit sparen. Is het nog mogelijk om dit met terugwerkende kracht aan te vragen?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Weermeisje,

Je kunt het zwangerschaps- en bevallingsverlof (WAZO) met terugwerkende kracht aanvragen. Aangezien je nog een formeel dienstverband hebt, kan je werkgever dit voor je doen.

Actuele informatie vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina