Verkeerde brief belastingdienst

Discussie in 'De lounge' gestart door Romy1979, 18 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Pffff, schrok me suf net. Brief van de belastingdienst. Of we even 2300 euro willen terugbetalen.
    Ik heb recent de kot stopgezet en ze vroegen dus het totale bedrag waar ik in 2013 recht op heb terug :$

Ik denk al, dat klopt niet.

En idd, het bleek dat er allerlei verkeerde beschikkingen waren verzonden. Ik hoef dus niks te betalen.

Mocht je dus ook zo'n brief hebben gekregen, dan zou ik ff bellen met de belastingdienst, want wellicht klopt t niet.

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik heb kot aangevraagd voor mn 2e. Op toeslagen.nl staat dat ik nu bijna het dubbele krijg en dat het verwerkt is.
    Van de week kreeg ik een brief over de toeslagen dat er ivm komst kind wat dingen veranderde. Oa meer kindgrbondenbudget. Dat bedrag klopte. Bij KOT staat dat het bedrag hetzelfde blijft:( En de mededeling dat de laatste wijzigingen in de KOT in de beschikking van 21 maart 2013 staat....

Heel apart aangezien mn 2e toen nog niet geboren was. En op toeslagen,nl is de KOT weken geleden al aangepast?
    Hoop dat het een foutje in de brief is....

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Kan het zijn dat in maart je aangifte van vorig jaar verwerkt is? Dan verwerken ze dat volgens mij ook meteen in je toeslagen.nl. Dan hebben ze je wijziging van nu nog niet verwerkt, zeg maar.

Maar goed, de BD is toch al raar bezig: Ik belde van de week over de KOT aangifte van 2012. Ik heb die brief per ongeluk weggegooid, denk ik, ik kan hem nergens meer vinden. Ik vraag dus om een nieuwe brief (omdat ik al horrorverhalen hoor over terugbetalen van de KOT), ze gaat zoeken in het systeem op mijn BSN, zegt ze: Ik kan het niet vinden op uw naam, staat het misschien op uw partners naam?" Ik geef aan dat dat niet zo is, ik regel dat soort zaken altijd, maar vooruit, misschien heeft mijn man iets veranderd wat ik niet meegekregen heb.... Dus ik kijk intussen op toeslagen.nl, daar staat alles gewoon op mijn naam. Begint die muts een discussie over dat dat echt niet kan want het staat zo niet in het systeem.... Ja hallo! Ik ben toch niet gek? Ik zie het toch staan? In elk geval, krijg ik waarschijnlijk binnen nu en 2 weken een herinnering mbt die brief, dus dat komt in elk geval goed, maar sjongejonge, soms zou je ze toch de nek omdraaien daar...

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn zusje stond gisteren ook stijf van de schrik inderdaad.. Foutje..

5. Merel260

Merel260 Actief lid

15 okt 2011
    195
    2
    18
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb gister ook zo een brief gekregen waarin staat dat ik een bedrag moet terug betalen. Ik ga gelijk even bellen.

6. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Ik ook! Maar had de huur te hoog ingeschat en daardoor net 0,98 ct boven de grens dus geen huurtoeslag meer heb 5 weken geleden ook gelijk een wijziging doorgegeven maar die was nog niet verwerkt dus moet eerst 500 betalen en over 2 maanden krijgen we het weer terug...

7. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ben dus niet de enige, hopelijk bij jullie ook allemaal een misverstand.

8. angel229

angel229 Niet meer actief

Belastingdienst: makkelijker kunnen we het niet maken, wel leuker!

Hier tijd terug ook een brief. Ging erover dat we de huurtoeslag niet op tijd hadden terug betaald. Maar op dezelfde dag lag er ook een brief in de bus dat precies dat niet betaalde bedrag was verrekend. Beschikkingsnummers kwamen overeen. In eerste instantie schrok ik me rot, want ik had die terugbetaling automatisch lopen. Na even goed kijken kwamen we erachter dat het een fout van hun was. Gebeld. Ik had gelijk. Dus hoefde niks te betalen, alleen 7,00 euro administratie en verwerkingskosten. Ook bleek dat ik al maanden aan het afbetalen was terwijl het allang afbetaald was.... Ook mooi, maar goed beter dat dan er te weinig betaald is. Ik mocht dus de automatische incasso stop zetten. In eerste instantie durfde ik het niet. Dus paar dagen later weer gebeld of ze konden kijken of alles afbetaald was. Na de tweede bevestiging durfde ik het wel te stoppen. Die 7 euro heb ik nooit betaald. Zijn inmiddels 2,5 maand verder en vraag me af of ik er ooit nog wat van hoor. Ik ga geen geld betalen voor hun fouten!!
    Als ze ergens niet weten wat ze doen dan is het wel bij de belastingdienst!

9. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Intussen heb ik mijn brief toch weer gevonden en ja, hoor... Het staat op mijn man's naam... Raar toch, als ik de wijzigingen in "mijn toeslagen" moet doorgeven?

10. MissSporty76

MissSporty76 Bekend lid

10 dec 2008
    533
    0
    0
    Thuis
    Nee, dat is niet raar. Waarschijnlijk is jouw man de meest verdienende/werkende van jullie tweeen. Dan vraag je de toeslag aan op je man's naam. Jij kunt echter op jouw naam wel wijzigingen doorvoeren en daar krijgt je man dan weer bericht van. Bij ons is dat ook zo. Probeer maar eens te bekijken wat de uitbetalingen zijn geweest de afgelopen maanden. Dat kan alleen als je inlogt met je man's Digid.
    Raar maar waar.

11. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ik ben blij met dit topic zeg! Hier ook een brief dat er een beschikking is geweest (nooit die brief gezien) en daarop staat een verrekening dat ik ipv 12000 euro nu 7000 euro moet terugbetalen over kot van dit jaar! :(
    Het is dat er kindertoeslag rechts bovenaan staat maar voor de rest staat er niet bij waarom etc.. wordt dus weer bellen ;)

Had jij dat ook ts dat er niet bij stond waarom?

Deel Deze Pagina