Ik wil jullie hulp vragen, ik ben opnieuw zwanger van ons tweede kindje. En nu wil ik straks in de babykamer een muursticker, een gedicht voor ons tweede kindje maar met gedachten aan ons overleden kindje. Ik ben al gaan zoeken op internet maar kom allemaal op teksten uit voor mensen die niet hebben mee gemaakt wat ik heb meegemaakt. Ik wil dani* ons zoontje toch op een bepaalde manier herdenken op de kamer voor hem broertje of zusje, wat eigenlijk hem kamer had moeten zijn. Hebben jullie enig idee waar ik kan zoeken? Dit wil ik straks ook op het geboorte kaartje zetten. Iedereen bedankt, en de beste wensen voor iedereen voor het nieuwe jaar. X
Misschien zoiets? En dan alleen het eerste deel denk ik anders staat de hele muur vol Je hebt iets uit de hemel meegenomen. je hebt iets van een engel meegebracht. We zien het als je zo lief ligt te slapen daar in je wiegje midden in de nacht. We hopen dat wanneer je zult gaan groeien dat stukje hemel in je blijft bestaan en dat dat beetje paradijs van boven je hele leven met je mee zal gaan.
Misschien kun je kijken naar geboortegedichten die geschreven zijn met daarin het overleden broertje of zusje verwerkt? Ergens ontastbaar ver schitterd dierbaar een lieve kleine ster. Ik zal over je waken... jij bent mijn zusje En iedere avond voor jij slapen gaat Stuur ik jou vanaf mijn wolkje een heel klein kusje Tussen satijnen wolken, kijkt een sterretje op ons neer. Schitter maar, lieve ster, straal maar zacht, zoals een mooi sterretje behoort tot de nacht." Of gewoon een mooi gedichtje met een verwijzing naar sterren, vlinders, wolkjes of regenbogen... Maar net hoe letterlijk jullie het willen nemen... A star is born Dag sterretje, dag maan, ik moet nu slapen gaan! Oogjes dicht, droom maar zacht, want ons engeltje houd de wacht Een stukje uit een kinder liedje van Woezel en Pip?
Dit vind ik wel erg mooi: Ik zal over je waken... jij bent mijn zusje En iedere avond voor jij slapen gaat Stuur ik jou vanaf mijn wolkje een heel klein kusje Alleen als het een zoontje wordt, wil ik niet weten waar je kusje in moet veranderen...
Ja ik las m een paar jaar geleden voor het eerst met ook de tranen in mn ogen....sindsdien gaat het ook niet meer uit mn hoofd. Origineel is het een christelijk lied (ook erg mooi) "laat het zien" Reni en Elisa - Laat het zien - YouTube
Oh meiden, doe net me ogen open en mij hart word geraakt door die ontzettend mooie gedichten. Bedankt daarvoor. En dat lied echt kippenvel, dat zou ik draaien op de doop van onze kleine. Ik ga ook nog is verder kijken op die site, verdere tips zijn nog heel graag welkom, bedankt! Xxx
Wij hebben ook een muursticker op de kamer van ons eerste kind. Er staat: Wanneer ik 's avonds naar de sterren kijk, knipoogt er altijd eentje terug. Wij vonden dit een mooie symbolische tekst omdat er ook een echte ster in het register naar onze Lars is vernoemd.