Kan kolven met een andere kolf beter gaan?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jopie, 31 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Dylan heb ik 15 maanden bv gegeven, maar met 9 maanden ben ik gestopt met kolven omdat het echt niet meer ging. Vanaf het begin ging het kolven al niet echt super maar op het laatst was het alleen maar frustratie. Ik hoop straks mijn 2e ook weer lang bv te kunnen geven, maar naar het kolven kijk ik niet echt uit.

Ik heb een elektrische kolf van Avent, maar zou het misschien beter gaan met bijvoorbeeld een Medela kolf? En welke zou ik dan het beste kunnen nemen. Is het verstandig om de kolf 2e hands te kopen?

Hopelijk kunnen jullie me advies geven......

2. appeltje

appeltje Niet meer actief

Het kan een wereld van verschil maken. ik kolfde bijna niets met de elektrische van Avent. Maar Medels werkt(e) voor mij super!!

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja, een andere kolf kan heel veel verschil maken. Er bestaat geen 'beste' kolf, dat is heel erg persoonlijk.

4. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ik zweer bij de medela freestyle, hij lijkt veel op de symphonie die je kan huren.
    Wekt eerst je tsr op en kolft dubbel, dus scheelt veel tijd.
    Wel prijzig, maar als je veel kolft haal je dat er wel weer uit.
    Ben zelf een beetje huiverig voor de 2e hands. Maar aan de andere kant als je de motor overkoopt en de losse persoonlijke spullen zelf koopt?!

5. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Dus wellicht is de avent niet de juiste kolf voor mij.
    De Medela freestyle lijkt wel heel handig, maar wat is die duur zeg. Misschien dan toch maar eerst huren.

6. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Ik heb een Medela Pump in style tweedehands gekocht en alle losse onderdelen (bij elkaar ongeveer 23 euro) los gekocht. Zo heb je eigenlijk alleen de motor voor ruim 125 euro minder. Het bevalt me erg goed. De opbrengst is niet direct hoger dan met mijn avent handkolf, maar doordat het minder tijd kost is de frustratie wel minder ;)

7. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Maar dat is nog steeds veel geld als het niet aan de kolf blijkt te liggen maar aan mij....
    Vind het een moeilijke.

8. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Klopt, ik heb ook heel lang getwijfeld en 'm uiteindelijk pas gekocht toen mijn zoontje al vijf maanden was... Maar je kunt zo'n kolf via mp ook wel goed weer verkopen. Ik had geluk dat die van mij nieuw gekocht was en pas een paar maanden oud (ze was overgestapt op flesvoeding), daarom durfde ik de gok wel te nemen. Het hangt er maar vanaf hoe je er in staat. Ik wilde koste wat kost de bv doorzetten na de 4 maanden dip en dit zag ik toen als enige uitweg. Ik heb een aantal weken heel veel gekolfd om het weer op peil te krijgen, zelfs tijdelijk fulltime omdat hij niet meer bij me wilde drinken (onrustig, driftig), maar nu is het allemaal weer goed en is het het dubbel en dwars waard geweest. Alleen al de tijdwinst tijdens de werkdagen zijn heerlijk. Na twintig minuten ben ik weer aan het werk terwijl ik er eerder meer dan een half uur voor nodig had. Misschien ken je iemand van wie je 'm kunt lenen? Hoef je alleen de steriele onderdelen aan te schaffen en als het bevalt, heb je die alvast.
    Succes met je keuze!

9. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik sta er in zoverre in dat kv hier niet in huis komt, dus ik heb er ook best wel geld voor over. Ik vind het alleen zonde om er € 200.-- (?) voor uit te geven als ik er niets mee opschiet.

10. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Ja, zo dacht ik ook. Ameda heeft ook goede dubbelzijdige kolven voor veel minder. Misschien is dat dan wat?

11. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik ga eens op onderzoek uit. Ik heb tenslotten nog even de tijd :D

12. Seth

Seth Niet meer actief

TS...

ik zou zeggen....
    als je de avent hebt, heb je ook de avent handkolf... (kun je ombouwen) probeer het daar eens eerst mee......

het lijkt een heel gedoe, maar bij mij (en een vriendin van mij die ook weinig kreeg met de Avent) ging het een stuk beter...

ik had trouwens bij de eerste een goedkope kolf van Medela... en die werkte ook beter dan de duurdere Avent...

13. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik had eerst alleen een handkolf en met de handkolf ging het nog minder dna met de elektrische. Of iig duurde het veel langer om dezelfde hoeveelheid te kolven.

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik heb juist een aversie tegen Medela (gekolfd met 3 verschillende modellen) en vond de Avent een verademing! Heel persoonlijk dus!;)

15. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Misschien gaat het met een Medela nog wel slechter en is kolven gewoon niet mijn ding. Of gaat het deze keer juist wel goed met de Avent. Jammer dat je niet in de toekomst kan kijken.....

16. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    ik zou gewoon een kolf huren (je kunt volgens mij vershillende typen/merken huren bij verschillende instanties) en dan kijken welke je prettig vindt!

Het is erg persoonlijk, ik kan niet kolven met de handkolf van avent (alleen de eerste drie maanden toen ik giga stuwing had en tsr nog heel ongecontroleerd was) en de ameda vind ik tot nu toe ook niets. Met medela kolf ik prima...

Voordeel van huren is dat je er niet aan vast zit. De kolfset van ameda past ook op de medela kolf als je de slangetjes van medela hebt en de kolfset van medela past ook op ameda als je de tuutjes van de medela slangetjes knipt. dus hoef je maar 1 set te kopen voor twee merken (en dus meerdere types) kolven.

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    't kan nog sterker, bij de oudste haalde ik in no time volle flessen met Avent, bij de jongste kreeg ik er geen drup mee uit...
    Bij de oudste was het geworstel met Medela, bij de jongste kolfde ik records gewoon met het handtrekkertje op de medela.

18. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik geloof dat ik eruit ben. Ik probeer eerst de avent wel weer. Mocht dat weer (niet zo goed) lukken kan ik altijd nog wat andres zoeken.

Deel Deze Pagina